• Sjablonen
  • Emailsjablonen voor het terugwinnen van klanten

Emailsjablonen voor het terugwinnen van klanten

Klanten zijn het meest betrokken bij een bedrijf op het moment dat ze hun eerste aankoop doen of zich aanmelden voor een nieuwsbriefabonnement. Ongeacht hoe aantrekkelijk uw productassortiment is of hoe goed de klantenervaring die u biedt, zowel klanten als abonnees zullen zich uiteindelijk niet meer met uw bedrijf bezighouden.

Dit hoeft niet per se het gevolg te zijn van het feit dat er iets mis is met uw marketingstrategie: het is gewoon een natuurlijk proces van onbetrokkenheid.

Betekent dit dus dat u uw loyale klanten of volgers gewoon moet laten doorstromen, misschien naar uw concurrenten, zonder te proberen om hun aandacht te vechten? Natuurlijk niet! Aangezien het ongeveer vijf keer goedkoper is om een ​​bestaande klant te behouden dan om een ​​nieuwe te verwerven (bron), zouden emails om klanten terug te winnen een essentieel onderdeel moeten zijn van elke effectieve marketingstrategie.

Emailsjablonen voor het terugwinnen van klanten - App - Uploads - 2020 - 11 - Canned Responses Feature LiveAgent.gif
Sla onze sjablonen op als standaardantwoorden

Wat wordt er precies bedoeld met een mail om klanten terug te winnen?

Een email om klanten terug te winnen is een bericht of een reeks berichten, die naar niet-betrokken klanten wordt gestuurd in de hoop hen te overtuigen om terug te keren naar uw online winkel om een ​​aankoop te doen of hen opnieuw te betrekken bij uw emailcampagnes. Om uzelf de meeste kans op succes te geven bij het terugwinnen van dergelijke klanten, is het cruciaal om ze een speciale korting of toegevoegde waarde te bieden waardoor ze weer meer geïnteresseerd zullen zijn in uw bedrijf.

Het behouden van een klant wordt niet bereikt door slechts één email te sturen. Ongeacht hoe geweldig uw aanbod is, de ontvanger kan de aanmoedigingskorting gewoon gebruiken om een ​​geweldige deal te krijgen voor een eenmalige aankoop voordat hij weer stopt. In plaats daarvan wordt aanbevolen om meerdere emails te verzenden om het proces van hernieuwde betrokkenheid met succes te voltooien. De eerste email moet de eerder genoemde korting of toegevoegde waarde bevatten, gevolgd door een ander bericht dat de klant herinnert aan alle geweldige voordelen of functies die uw bedrijf hen te bieden heeft.

De email om klanten terug te winnen van Sephora
Een email om klanten terug te winnen van Sephora

Ten slotte, als de klant nog steeds niet opnieuw betrokken is bij uw merk, is het waarschijnlijk tijd om hem te laten gaan en uw emaildatabank overeenkomstig op te schonen. Daarom moet u ze een laatste bericht sturen om ze te laten weten dat u ze van uw emaillijst verwijdert, terwijl u ze nog een kans geeft om opnieuw deel te nemen.

Onderwerpregels voor emails om klanten terug te winnen

  • Het is een tijd geleden! Winkel weer bij ons met [X]% korting op alles
  • Waar was u? We missen u! Kom terug, we hebben een geweldige deal voor u
  • Hier zijn [X] redenen waarom u bij ons zou moeten blijven winkelen
  • Iedereen bij [bedrijf] mist u! Hier zijn de belangrijkste [X] redenen om op onze mailinglijst te blijven
  • Laat het ons weten als u nog een keer van ons wilt horen
  • Uit elkaar gaan is moeilijk, maar het is nog niet te laat om dingen goed te maken!

Emailsjablonen voor het terugwinnen van klanten

Emailsjabloon voor het terugwinnen van klanten 1 – een korting aanbieden


Hey [name],

We’ve noticed that you haven’t made a purchase for a while, and we miss you!

There’s never been a better time to start shopping with us again, because we’d like to give you a special discount of [X]% off everything in our store.

To benefit from these reduced prices, just enter the following code at checkout:

[Discount code]

There are lots of great new products available that we’re sure you’ll find interesting. Check them out below!

[Images of products with prices]

See you soon,
[company]

Emailsjabloon voor het terugwinnen van klanten 2 – informeren over redenen om te blijven


Hi [name],

You may have noticed the discount coupon that we sent to you recently. Don’t worry – it’s still not too late to use it!

If you’ve already made a purchase, feel free to enter the same code at checkout again for another [X]% off your next purchase with us:

[Discount code]

We hope you enjoy using your new products, and we hope to see you return to our online store again in the near future. Here’s what we can offer to keep you coming back for more:

Reason 1
Reason 2
Reason 3…

Feel free to contact us with any questions or comments.

Best,
The [company] team

Emailsjabloon voor het terugwinnen van klanten 3 – verwijdering uit abonnementslijst


Dear [name],

We’ve been in touch recently with a discount code for [X]% off your next purchase at [company], which you can find below and still use:

[Discount code]

As we haven’t heard back from you, and you haven’t made a purchase for a while, we are wondering if you’d still like to receive emails from us. Choose your response below:

[Keep receiving emails]
[Send fewer emails]
[Unsubscribe]

It would be great if you’d like to stay in touch with us, but if you do decide to unsubscribe now we’ll always welcome you back with open arms.

Kind regards,
[Name] from [company]

Utilize our free 14-day trial to win-back your customers today!

Save our fully customizable email templates, or use them as canned messages.

Frequently asked questions

Moet ik een kortingsaanbieding opnemen in een win-back e-mail?

De hele reden voor het verzenden van een win-back-e-mail is om een aanbieding of toegevoegde waarde te bieden die voorheen loyale en geïnteresseerde klanten of abonnees zal aanmoedigen om opnieuw deel te nemen aan het aanbod of de inhoud van uw merk. Een van de beste manieren om dit te doen, is door ze simpelweg een substantiële en unieke korting aan te bieden. 

Stop hier niet – het is ook belangrijk om hen te herinneren aan alle redenen waarom ze terug zouden moeten komen naar uw winkel, en dit soort e-mail zou ook een korting moeten bieden om de impact te maximaliseren. Ten slotte kan de laatste kans win-back e-mail met een optie voor het opzeggen of opnieuw uitschrijven ook een korting bevatten die klanten zal verleiden om bij de laatste gelegenheid terug te keren naar uw winkel.

Hoeveel emails voor het terugwinnen van klanten moet ik verzenden?

U moet één email sturen met een korting om de klant aan te moedigen en terug te komen naar uw winkel. Zelfs als ze deze voucher gebruiken om een ​​aankoop te doen, is het toch raadzaam om nog een bericht te sturen met de beste redenen om een ​​loyale klant van uw bedrijf te zijn om de kans te verkleinen dat ze opnieuw worden uitgeschakeld of gewoon genieten van de korting om een eenmalige aankoop. Ten slotte, als de ontvanger niet terugkeert naar uw winkel, uw vorige emails beantwoordt of opent, moet u nog een laatste bericht sturen met de vraag of ze liever van de emaillijst verwijderd willen worden. Dit zal u helpen uw databank met abonnees te consolideren en u in staat te stellen zich te concentreren op betere leads.

Wat moet ik doen als iemand niet reageert op mijn laatste email voor het terugwinnen van klanten?

U kunt na ongeveer een week nog een email sturen voor het geval uw laatste bericht verloren is gegaan in hun inbox. Alle aanvullende berichten die u verzendt na een email over het verwijderen uit een databank, moeten de waarde van uw product benadrukken. Als u nog steeds geen reactie krijgt, is het waarschijnlijk het beste om deze voormalige klant te vergeten en verder te gaan.

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.