Dit hoeft niet per se het gevolg te zijn van het feit dat er iets mis is met uw marketingstrategie: het is gewoon een natuurlijk proces van onbetrokkenheid.
De hele reden voor het verzenden van een email voor het terugwinnen van klanten is om een aanbieding of toegevoegde waarde te bieden die eerder loyale en geïnteresseerde klanten of abonnees aanmoedigt om opnieuw in contact te komen met het aanbod of de inhoud van uw merk. Eén van de beste manieren om dit te doen, is door ze simpelweg een aanzienlijke en unieke korting te bieden.
Stop hier niet: het is ook belangrijk om hen te herinneren aan alle redenen waarom ze terug naar uw winkel zouden moeten blijven komen, en dit soort email zou ook een korting moeten bieden om de impact ervan te maximaliseren. Ten slotte kan de laatste kans om terug te winnen met een optie voor het opzeggen of opnieuw abonneren ook een korting bevatten die klanten zal verleiden om bij de laatste gelegenheid terug te keren naar uw winkel.
U moet één email sturen met een korting om de klant aan te moedigen en terug te komen naar uw winkel. Zelfs als ze deze voucher gebruiken om een aankoop te doen, is het toch raadzaam om nog een bericht te sturen met de beste redenen om een loyale klant van uw bedrijf te zijn om de kans te verkleinen dat ze opnieuw worden uitgeschakeld of gewoon genieten van de korting om een eenmalige aankoop. Ten slotte, als de ontvanger niet terugkeert naar uw winkel, uw vorige emails beantwoordt of opent, moet u nog een laatste bericht sturen met de vraag of ze liever van de emaillijst verwijderd willen worden. Dit zal u helpen uw databank met abonnees te consolideren en u in staat te stellen zich te concentreren op betere leads.
U kunt na ongeveer een week nog een email sturen voor het geval uw laatste bericht verloren is gegaan in hun inbox. Alle aanvullende berichten die u verzendt na een email over het verwijderen uit een databank, moeten de waarde van uw product benadrukken. Als u nog steeds geen reactie krijgt, is het waarschijnlijk het beste om deze voormalige klant te vergeten en verder te gaan.
Utilize our free 14-day trial to win-back your customers today!
Save our fully customizable email templates, or use them as canned messages.
Free trialOntvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent.
Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd.
Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .