Gebruik deze sjablonen om klanttevredenheidsonderzoeken te versturen en de feedback van uw klanten te verzamelen om uw aanbod te verbeteren en de klantloyaliteit te vergroten. Perfect voor ondernemingen die actief zijn in een competitieve markt en waar klanten de hoeksteen van het bedrijf zijn.
Door mij aan te melden, aanvaard ik Algemene voorwaarden en Privacybeleid.
Hoewel het voor de hand liggend klinkt, is het soms gemakkelijk om te vergeten dat klanten de hoeksteen van elk bedrijf zijn. Daarom is het uiterst belangrijk om contact met ze te houden â om te weten hoe ze zich voelen, wat ze denken en wat ze waarderen in uw producten of diensten. Als u dit weet, kunt u uw aanbod verbeteren en de klantenloyaliteit op de lange termijn vergroten. Daarom zou het versturen van klanttevredenheidsonderzoeken een regelmatige marketingactiviteit moeten zijn, vooral als u actief bent in een markt of sector waarin de concurrentie divers is.
We hebben allemaal wel eens een klantentevredenheidsonderzoek gezien, hoewel ze minder vaak voorkomen dan we misschien denken. Waarom is dat? Omdat de meeste onderzoeken die bedrijven uitvoeren zich niet richten op de gebruikerservaring van hun producten of diensten, maar eerder op het verkrijgen van gegevens of cijfers over de perceptie van klanten en het merkimago. Gelukkig is deze aanpak geleidelijk aan aan het veranderen, en nu is het tijd voor u om op de kar te springen. Laten we meer te weten komen over tevredenheidsenquĂȘtes en kijken hoe u ze kunt gebruiken in uw ecommerce marketingcommunicatie.
Als het gaat om het runnen van een bedrijf, is onderzoek cruciaal. Onderzoek kan vele vormen aannemen, waaronder marktanalyse, leveranciersonderzoek, uitgebreide vragen of focusgroepen die kunnen laten zien hoe uw doelgroep is, wat hun demografie, economische situatie en interesses zijn. Aangezien klantenprofielen echter voortdurend veranderen, zou onderzoek een continu proces moeten zijn. Door uw onderzoeksinspanningen regelmatig te vernieuwen, zal uw bedrijf zich op lange termijn kunnen ontwikkelen, evolueren en een nog betrouwbaardere partner voor uw klanten worden. Hoe kunt u dan de meeste data verzamelen? Via tevredenheidsonderzoeken!
Tevredenheidsonderzoeken zijn een reeks vragen met als doel het verzamelen van zowel kwantitatieve als kwalitatieve gegevens waarmee u kunt bepalen en meten hoe tevreden klanten zijn met een product, dienst of zelfs het aankoopproces. Vanwege hun focus moeten deze enquĂȘtes naar klanten worden verzonden nadat ze een transactie hebben gedaan, een online winkel hebben bezocht of een interactie met uw bedrijf hebben gehad.
Hebt u ooit een aankoop gedaan in een fysieke winkel of naar de bioscoop gegaan en hebt u vervolgens een enquĂȘte ontvangen waarin naar uw ervaring werd gevraagd? Dat is wat een klantentevredenheidsonderzoek is. Hoewel ze op andere enquĂȘtes lijken, zijn de vragen die worden gesteld afhankelijk van het doel dat ze willen bereiken.
Om het voor u gemakkelijker te maken om de tevredenheid van uw klanten te meten, hebben we enkele sjablonen voor klantentevredenheidsonderzoeken na de verkoop gemaakt die u kunt gebruiken. Bekijk de onderstaande sjablonen, kopieer en plak ze gerust en begin met het meten van het geluk van uw klanten.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates. Curious about all the opportunities?
Weâre reaching out because [recently/on purchase date] you placed an order at [online storeâs name], and weâd like to know whether [product/service] met your expectations.
To share your opinion with us, please fill out the survey linked below.
[Button: Fill out the survey]
We hope you are satisfied with your purchase, and weâd really appreciate your feedback.
Thank you!
The [online storeâs name] Team
Not so long ago, you ordered [product/service at online storeâs name], and weâd like to know your thoughts about it.
Thatâs why weâd like to ask you to answer a few quick questions. You can do so by filling out this form [link to the form] or simply answering the following questions by responding to this email.
Question 1
Question 2
Question 3âŠ
After you have completed the survey, weâll send you a discount code for your next purchase as a thank you for helping us improve our [products/services].
Canât wait to hear back from you!
Best,
The customer Satisfaction Team at [company]
How do you like the [product/service] you bought [recently/on purchase date] at [online storeâs name]?
Please share your opinion by clicking on the most relevant emojis below:
đ not good
đ sufficient
đ good
đ excellent
Would you like to add anything else? If yes, please answer this email and share your thoughts, or fill out this form: [link to the form].
We value your feedback!
[online storeâs name]
Enhance customer loyalty, drive product enhancements, and make informed business decisions based on real customer feedback.
Measure and improve customer satisfaction with LiveAgent's post-sale customer satisfaction survey templates.
Eigenlijk is er geen definitief antwoord op die vraag. U kunt na elke aankoop een klantentevredenheidsonderzoek naar dezelfde klant sturen. Als uw bedrijfsmodel echter gepaard gaat met frequente aankopen, of als er segmenten van klanten zijn die regelmatig bij u kopen, dan is het niet het beste idee om na elke bestelling tevredenheidsenquĂȘtes te versturen. Stel u voor dat u een paar keer per week exact dezelfde email ontvangt van één bedrijf. U zou gefrustreerd raken, toch?
Als uw klanten uw producten één of twee keer per maand kopen, kunt u na elke aankoop enquĂȘtes na de verkoop versturen. Als u vaker kopers heeft, kunt u een eenvoudige regel instellen om bijvoorbeeld na elke tweede, derde of vierde aankoop een klantentevredenheidsonderzoek uit te sturen, afhankelijk van het verkoopvolume van uw ecommercebedrijf.
Het is vrij gebruikelijk om klanten te belonen voor hun hulp. Uw klanten hoeven geen tijd te besteden aan het beantwoorden van uw vragen â u profiteert van de verzamelde gegevens. Het is dan ook een mooi gebaar om uw klanten iets terug te bieden. U kunt ze een kortingscode geven voor hun volgende aankoop, gratis verzending aanbieden of loyale klanten eerder informeren over seizoenskortingen dan de rest van uw databankk, enz.
Zet uw klanten centraal in alles wat u doet.
Creëren van een klantgerichte cultuur, verbeteren van klantenservice en gebruik van LiveAgent software voor klantenbeheer en communicatiekanalen.
Emailsjablonen voor onboarding van klanten
Effectieve e-mailsjablonen en personalisatie zijn essentieel voor klantgerichte marketing. Bedankmails en onboarding-strategieën vergroten klantenrelaties. Emailmarketing is een belangrijk communicatiekanaal voor onboarding.
We appreciate your recent sign up for a LiveAgent.
A message will be sent to your email address containing login details, right after your account is installed.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.