Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Sjablonen voor klantentevredenheidsonderzoeken voor ecommerce na verkoop

Sjablonen voor klantentevredenheidsonderzoeken voor ecommerce na verkoop

Hoewel het vanzelfsprekend klinkt, is het soms gemakkelijk om te vergeten dat klanten de hoeksteen van elk bedrijf zijn. Als zodanig is het uiterst belangrijk om contact met hen te houden – om te weten hoe ze zich voelen, wat ze denken en wat ze waarderen in uw producten of diensten. Als u dit weet, kunt u uw aanbod verbeteren en de klantenloyaliteit op de lange termijn vergroten. Daarom zou het verzenden van klantentevredenheidsonderzoeken een reguliere marketingactiviteit moeten zijn, vooral als u actief bent in een markt of branche waarin de concurrentie divers is.

Sjablonen voor klantentevredenheidsonderzoeken voor ecommerce na verkoop

Hoewel het vanzelfsprekend klinkt, is het soms gemakkelijk om te vergeten dat klanten de hoeksteen van elk bedrijf zijn. Als belangrijk is het uiterst belangrijk om contact met hen te houden – om te weten hoe ze zich voelen, wat ze denken en wat ze waarderen in uw producten van diensten. U kunt uw aanbod verbeteren en de klantenloyaliteit op lange termijn vergroten. Daarom zou het verzenden van klantentevredenheidsonderzoeken een reguliere marketingactiviteit moeten zijn, vooral als u actief bent in een markt of sector waarin de concurrentie divers is.

Wat is een klantentevredenheidsonderzoek na verkoop?

Als het gaat om het runnen van een bedrijf, is onderzoek cruciaal. Onderzoek neemt vele vormen aan, waaronder marktanalyse, leveranciersonderzoek, lange vragen of focusgroepen die kunnen laten zien hoe uw doelgroep is, hun demografie, economische situatie en interesses. Omdat klantenprofielen echter voortdurend veranderen, moet onderzoek een continu proces zijn. Door uw onderzoeksinspanningen regelmatig te vernieuwen, kan uw bedrijf zich op de lange termijn ontwikkelen, evolueren en een nog betrouwbaardere partner worden voor uw klanten . Dus hoe kunt u de meeste data verzamelen? Via tevredenheidsonderzoeken!

klantenenquêtes-statistieken-om-tevredenheid-bij te houden
Gebruik onze Nicereply-integratie om tevredenheidsenquêtes rechtstreeks in uw emails op te nemen

Tevredenheidsonderzoeken zijn een reeks vragen met als doel het verzamelen van zowel kwantitatieve als kwalitatieve gegevens waarmee u kunt bepalen en meten hoe tevreden klanten zijn met een product, dienst of zelfs het aankoopproces. Vanwege hun focus moeten deze enquêtes naar klanten worden verzonden nadat ze een transactie hebben gedaan, een online winkel hebben bezocht of een interactie met uw bedrijf hebben gehad.

klantenenquête-ratio-vertegenwoordigers-Nicereply
Een ingesloten tevredenheidsonderzoek in een LiveAgent email

Hebt u ooit een aankoop gedaan in een fysieke winkel of naar de bioscoop gegaan en hebt u vervolgens een enquête ontvangen waarin naar uw ervaring werd gevraagd? Dat is wat een klantentevredenheidsonderzoek is. Hoewel ze op andere enquêtes lijken, zijn de vragen die worden gesteld afhankelijk van het doel dat ze willen bereiken.

Om het voor u gemakkelijker te maken om de tevredenheid van uw klanten te meten, hebben we enkele sjablonen voor klantentevredenheidsonderzoeken na de verkoop gemaakt die u kunt gebruiken. Bekijk de onderstaande sjablonen, kopieer en plak ze gerust en begin met het meten van het geluk van uw klanten.

Onderwerpregels voor ecommerce klantentevredenheidsonderzoek na verkoop

  • Bedankt voor het winkelen bij [naam van de online winkel] – vertel ons wat u ervan vindt
  • We zijn hier om uw mening te vragen
  • We horen graag van u
  • Deel uw mening over [product/dienst]
  • Uw mening betekent de wereld voor ons – laat ons alstublieft weten wat u vindt van [naam van de online winkel]

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates. Curious about all the opportunities?

Try LiveAgent

Sjablonen voor klantentevredenheidsonderzoeken voor ecommerce na verkoop

Sjabloon voor klantentevredenheidsonderzoek na verkoop #1

Sjabloon voor klantentevredenheidsonderzoek na verkoop #2

Sjabloon voor klantentevredenheidsonderzoek na verkoop #3

Veelgestelde vragen

Moet ik na elke aankoop een email met een klantentevredenheidsonderzoek sturen?

Eigenlijk is er geen eenduidig antwoord op die vraag. U kunt na elke aankoop een klantentevredenheidsonderzoek naar dezelfde klant sturen. Als uw bedrijfsmodel echter frequente aankopen omvat, of als er segmenten van klanten zijn die regelmatig bij u kopen, is het niet het beste idee om na elke bestelling een tevredenheidsenquête uit te sturen.

Waarom? Omdat het uw klanten kan irriteren. Stel u voor dat je een paar keer per week precies dezelfde email van één bedrijf ontvangt. U zou gefrustreerd raken, nietwaar?

Hoe vaak moet ik emails met klantentevredenheidsonderzoeken na de verkoop versturen?

Als uw klanten uw producten een of twee keer per maand kopen, kunt u na elke aankoop enquêtes na de verkoop verzenden. Als u vaker kopers heeft, kunt u een eenvoudige regel instellen om bijvoorbeeld na elke tweede, derde of vierde aankoop een klanttevredenheidsonderzoek te sturen, afhankelijk van het verkoopvolume van uw ecommercebedrijf.

Een andere oplossing is het verzenden van wekelijkse, maandelijkse of driemaandelijkse emails met klantentevredenheidsonderzoeken na de verkoop die zijn geaggregeerd. U kunt ook overwegen om een link naar een klantentevredenheidsonderzoek na de verkoop op te nemen in elke email waarin de verzending van een product wordt bevestigd. Deze oplossing kan echter leiden tot lage indienings- en conversiepercentages.

U moet het individuele geval van uw online winkel beoordelen en de frequentie van emails over klantentevredenheidsonderzoeken na de verkoop overeenkomstig aanpassen.

Is het ongebruikelijk om klanten iets aan te bieden in ruil voor het invullen van een klantentevredenheidsonderzoek?

Het is heel gebruikelijk om klanten te belonen voor hun hulp. Uw klanten hoeven geen tijd te besteden aan het beantwoorden van uw vragen – u profiteert van de verzamelde gegevens. Het is dan ook een mooi gebaar om uw klanten iets terug te bieden. U kunt ze een kortingscode geven voor hun volgende aankoop, gratis verzending aanbieden of trouwe klanten eerder dan de rest van uw databank informeren over seizoenskortingen, enz.

Er zijn veel manieren om “dank u” te zeggen voor het invullen van een klanttevredenheidsonderzoek. Het gaat erom uw klanten extra waarde te bieden om hen uw waardering te tonen.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik na elke aankoop een email sturen met een klantentevredenheidsonderzoek na de verkoop? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Eigenlijk is er geen eenduidig antwoord op die vraag. U kunt na elke aankoop een klantentevredenheidsonderzoek naar dezelfde klant sturen. Als uw bedrijfsmodel echter frequente aankopen omvat, of als er segmenten van klanten zijn die regelmatig bij u kopen, is het niet het beste idee om na elke bestelling een tevredenheidsenquête uit te sturen. Stel u voor dat je een paar keer per week precies dezelfde email van één bedrijf ontvangt. U zou gefrustreerd raken, nietwaar? ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe vaak moet ik emails met klantentevredenheidsonderzoeken na de verkoop versturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Als uw klanten uw producten een of twee keer per maand kopen, kunt u na elke aankoop enquêtes na de verkoop verzenden. Als u vaker kopers heeft, kunt u een eenvoudige regel instellen om bijvoorbeeld na elke tweede, derde of vierde aankoop een klantentevredenheidsonderzoek te sturen, afhankelijk van het verkoopvolume van uw ecommercebedrijf. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet u iets in ruil bieden voor het invullen van een klantentevredenheidsonderzoek? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het is heel gebruikelijk om klanten te belonen voor hun hulp. Uw klanten hoeven geen tijd te besteden aan het beantwoorden van uw vragen – u profiteert van de verzamelde gegevens. Het is dan ook een mooi gebaar om uw klanten iets terug te bieden. U kunt ze een kortingscode geven voor hun volgende aankoop, gratis verzending aanbieden of trouwe klanten eerder dan de rest van uw databank informeren over seizoenskortingen, enz. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.