Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor koude verkoop

Emailsjablonen voor koude verkoop

Voor B2B-bedrijven is koude emailmarketing altijd al één van de meest efficiënte manieren geweest om hoogwaardige leads te genereren. Een goed opgemaakte, gepersonaliseerde en zeer gerichte koude email kan het startpunt zijn van een succesvolle verkoopinteractie. Aangezien een koude email echter het soort email is dat u naar een potentiële klant stuurt waarmee u geen eerdere relatie hebt gehad, kan het een uitdaging zijn voor verkoopvertegenwoordigers om potentiële klanten te laten reageren op (of zelfs te openen) een koude email. Hieronder vindt u enkele praktische tips voor het verzenden van koude B2B-emails, samen met een lijst met bewezen onderwerpregels en 10 emailsjablonen voor koude verkoop die u kunt gebruiken voor uw uitgaande emailcampagnes.

Emailsjablonen voor koude verkoop
Bewaar onze koude verkoopemails als standaardberichten of sjablonen om ze gemakkelijk te verzenden.

Goede praktijken voor koude email

  • Ken uw potentiële klanten voordat u contact opneemt – controleer hun sociale profielen, bedrijfsinformatie en kijk of uw aanbod de juiste match is.
  • Personaliseer elk bericht op basis van de beschikbare gegevens – Woodpecker ontdekte dat het gemiddelde reactiepercentage van geavanceerde gepersonaliseerde emails 17% is (vergeleken met 7% voor niet-gepersonaliseerde emails).

  • Concentreer u op de waarde die u kunt bieden – leg uit hoe uw product en dienst kan helpen de pijnpunten van de potentiële klant op te lossen en zijn doelen te bereiken.
  • Houd uw onderwerpregel heel specifiek en bij voorkeur kort – kortere onderwerpregels hebben doorgaans hogere openingspercentages en worden niet afgekapt op mobiele apparaten.
  • Sluit af met een duidelijke call-to-action om verdere betrokkenheid aan te moedigen – zoals hen vragen om u in contact te brengen met de juiste persoon, een kort gesprek opzetten, een demo plannen, enz.

Koude onderwerpregels voor email die worden geopend

  • [Naam potentiële klant], kunnen we verbinding maken?
  • Kunt u mij in de goede richting wijzen?
  • Op zoek naar het beste contact bij [bedrijf van de potentiële klant]
  • Kunt u mij helpen?
  • Kunt u 5 minuten sparen, [naam potentiële klant]?
  • Beschikbaar om te praten op [datum]?
  • [Wederzijdse verbinding] raadde me aan om contact op te nemen
  • Ik heb u gevonden via [verwijzende naam]
  • Vraag over [doel dat ze kunnen hebben]
  • Maakt u deze fouten?
  • De meeste [professionals die u target] maken deze fout
  • Een manier voor [bedrijf van de potentiële klant] om [probleem] te beëindigen
  • X stappen om [doel dat ze kunnen hebben] te bereiken
  • Uw team helpen om [doel dat ze kunnen hebben] te bereiken
  • Kan ik u helpen met [het bereiken van een specifiek doel]?
  • Een [betere/slimmere/snellere] manier om [een specifiek doel te bereiken]
  • Bent u bereid [specifieke uitdaging] te overwinnen?
  • Hoe gaat u om met [pijnpunt]?
  • Heeft u al aan [relevante aanbieding] gedacht?
  • Snelle oplossing voor [industrie]
  • Wist u dat [concurrent van de potentiële klant] dit deed?
  • X manieren waarop we u kunnen helpen met [mogelijk probleem]
  • X Tips/ideeën voor [pijnpunt dat ze kunnen hebben]
  • 10x de tractie van [bedrijf van de potentiële klant] in 10 minuten
  • Hoe tevreden bent u met de [zakelijke tool die ze gebruiken] van [bedrijfsnaam]?
  • Gefeliciteerd, ik zag u net op [topwebsite in uw sector]

10 Emailsjablonen voor koude verkoop

Op zoek naar de juiste persoon

Algemene introductie email

Elevator pitch email

Verwijzen naar het product van een concurrent

Waarde gerichte email

Bereik via een wederzijdse verbinding

Nuttige ideeën delen

Email met uitnodiging voor productdemo

Inkomende lead van uw website

Gepersonaliseerde email om klanten te bereiken

Sign up for our free 14-day trial!

No credit card required. Discover all that LiveAgent has to offer -- engaging templates, a robust call center, ticketing system, and more.

Free Trial
Terug naar sjablonen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .