Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Openingstijden/Servicetijden vragen antwoord sjablonen

Openingstijden/Servicetijden vragen antwoord sjablonen

Het bieden van uitzonderlijke klantenservice kan een bijdragende factor zijn voor het verkrijgen van meer klanten en prospects die loyaal zijn aan uw bedrijf en het aanbevelen aan anderen.

Met de opkomst van sociale media is een van de activiteiten die zonder twijfel het meest winstgevend zijn voor bedrijven het uitbreiden van de klantenservice naar sociale mediakanalen. Dit brengt meerdere voordelen met zich mee, zoals optimalisatie van middelen, snelheid, geautomatiseerde reacties en meer.

De klantenservice van sociale media werkt echter alleen goed als deze bestaat uit processen die logisch zijn georganiseerd. Het gaat niet alleen om het sturen van generieke standaardantwoorden zoals “bedankt voor uw bericht, we nemen zo snel mogelijk contact met u op”.

Openingstijden/Servicetijden vragen antwoord sjablonen
Beantwoord berichten op Facebook via uw LiveAgent-dashboard
Openingstijden/Servicetijden vragen antwoord sjablonen

Het werk van vertegenwoordigers van de klantenservice van sociale media moet plaatsvinden tijdens vooraf gedefinieerde uren en gebruikers van sociale media moeten worden geïnformeerd over wanneer die beschikbaarheid is. Een van de ergste zonden van de klantenservice is om een klant te laten hangen zonder hem te informeren over wanneer hij een antwoord kan verwachten.

Voordelen van het plannen van klantenservice voor sociale media

Als uw besluit om uw klanten te helpen via sociale media en het goed doet, kunt u veel voordelen verwachten. Hieronder staan er een paar.

  • Kosten: de prijs van klantenservice via sociale netwerken is lager dan via traditionele kanalen, zoals contactcenters of email, omdat één medewerker meerdere vragen tegelijk kan behandelen.
  • Snelheid: sociale-mediaplatforms zoals Facebook en Twitter elimineren de downtime die optreedt bij andere klantenservicekanalen als gevolg van vertragingen in de reactie en wachttijden.
  • Sociale media is een directe en toegankelijke vorm van communicatie omdat het bedrijven in staat stelt om onbelemmerd met klanten te praten, en via een kanaal dat de klant zelf kiest.
  • Reputatie: het gebruik van Twitter en Facebook voor klantenservice kan de reputatie van een bedrijf verbeteren omdat conflicten op een openbare manier worden opgelost.
  • Extra kennis: klantenservice via sociale media stelt u in staat realtime meningen en feedback van uw klanten te verzamelen.

Sociale media openingstijden/servicetijden vragen antwoordsjabloonideeën

Sociale media openingstijden vragen antwoordsjabloon – voor sociale media klantenservice


Hello [name]!

Thank you for your message. Our customer service on [Facebook/Instagram/Twitter] is available every day from [X] to [Y].

If your matter is urgent, you can also visit our website [link] and message our customer service team using the live chat window – we’re available 24/7 there!

However, if you can wait until tomorrow morning we’re happy to assist you here 🙂

Best,
The [company] team

Sociale media openingstijden vragen antwoordsjabloon – openingstijden tijdens kantooruren


Hello [name],

Thank you for your message, [name]!

Our [restaurant/office/beauty salon/bar] is open every day from [X] to [Y] between [weekday] and [weekday].

We’d be very happy to see you here!

If you want to book a [table/service/appointment], you can do so via this link [link].

Best,
[company] staff

Sociale media openingstijden vragen antwoordsjabloon – algemeen bericht 1


Hi [name]!

Thank you for reaching out to us. We’re here to help you.

Our opening hours on weekdays are: [opening hours], and we also work on weekends from [X] to [Y].

Talk to you soon!
The [company] team

Sociale media openingstijden vragen antwoordsjabloon – algemeen bericht 2


Hey [name],

We’ve got your message. Our social media opening hours are from [X] to [Y].

That’s why we’ll be able to answer your query tomorrow after [X] at the earliest.

It’s best to contact our customer service team via this contact form [link to a contact form], via email [customer service email], or by calling them at [phone no.]. This is the fastest way to get assistance.

Best,
The [company] social media team

Sociale media openingstijden vragen antwoordsjabloon 5 – als u geen klantenservice biedt op sociale media


Hi [name]!

Thank you for reaching out. We’re happy that you follow [company] on social media.

If you need assistance with solving your issue, please contact our customer service team by filling out this form [link to a form], calling them at [phone no.], or via the live chat on our website.

We’re available [from X to Y/24/7] there and will be happy to assist you!

Have a great day!

Best,
The [company] social media team

Openingstijden sociale media – Veelgestelde vragen

Moet ik openingstijden vermelden in de beschrijving van mijn zakelijke sociale-mediaprofiel?

Ja – als uw servicetijden beperkt zijn, moet u uw klanten informeren over de uren dat u hen kunt helpen. U kunt deze informatie het beste in de profielbeschrijving plaatsen. U kunt die tijden ook opnemen in een berichtvenster op Facebook. Als er een klantenservicekanaal beschikbaar is buiten de openingstijden van uw sociale media, kunt u klanten hierover ook informeren en hen laten weten hoe ze die beschikbare contactmethode kunnen bereiken.

Wat zijn de typische openingstijden van de klantenservice van sociale media?

Daar is geen universele regel voor. U moet deze beslissing nemen op basis van de beschikbaarheid van uw personeel (langere service-uren betekenen hogere salarissen voor klantenservicemedewerkers) en de activiteit van uw klanten. Als u bijvoorbeeld merkt dat uw volgers het meest actief zijn tijdens “gewone” kantooruren van 9 tot 5, is het logisch om in die tijd social media hulp te bieden.

Als uw klanten er echter de voorkeur aan geven om ‘s avonds via sociale media contact met uw merk op te nemen en’ s morgens niet veel vragen in te dienen, zou het logischer en handiger zijn voor uw gebruikers om ‘s avonds hulp te bieden via sociale media.

Moet ik 24/7 sociale-mediaservice bieden?

Voor de meeste bedrijven is dit niet nodig. Als uw merk echter wereldwijd actief is en uw klanten zich in verschillende tijdzones bevinden, is het verstandig om op zijn minst een paar klantenservicemedewerkers in verschillende ploegen te laten werken. Nog niet zo lang geleden verraste een internationale luchtvaartmaatschappij haar gebruikers door te stellen dat ze in de EDT-tijdzone alleen sociale media-klantenservice verleenden tussen 08.00 uur en 16.00 uur, wat niet echt acceptabel was voor dat soort wereldwijde zaken.

Ready to use our social media reply templates?

Start using them today alongside our social media customer service software. Our free 14-day trial has full functionality complete with Facebook, Twitter, and Instagram integrations.<br /> Try it today. No credit card required.

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.