Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Openingstijden/Servicetijden vragen antwoord sjablonen

Openingstijden/Servicetijden vragen antwoord sjablonen

Het bieden van uitzonderlijke klantenservice kan een bijdragende factor zijn voor het verkrijgen van meer klanten en prospects die loyaal zijn aan uw bedrijf en het aanbevelen aan anderen.

Met de opkomst van sociale media is een van de activiteiten die zonder twijfel het meest winstgevend zijn voor bedrijven het uitbreiden van de klantenservice naar sociale mediakanalen. Dit brengt meerdere voordelen met zich mee, zoals optimalisatie van middelen, snelheid, geautomatiseerde reacties en meer.

De klantenservice van sociale media werkt echter alleen goed als deze bestaat uit processen die logisch zijn georganiseerd. Het gaat niet alleen om het sturen van generieke standaardantwoorden zoals “bedankt voor uw bericht, we nemen zo snel mogelijk contact met u op”.

Openingstijden/Servicetijden vragen antwoord sjablonen
Beantwoord berichten op Facebook via uw LiveAgent-dashboard
Openingstijden/Servicetijden vragen antwoord sjablonen

Het werk van vertegenwoordigers van de klantenservice van sociale media moet plaatsvinden tijdens vooraf gedefinieerde uren en gebruikers van sociale media moeten worden geïnformeerd over wanneer die beschikbaarheid is. Een van de ergste zonden van de klantenservice is om een klant te laten hangen zonder hem te informeren over wanneer hij een antwoord kan verwachten.

Voordelen van het plannen van klantenservice voor sociale media

Als uw besluit om uw klanten te helpen via sociale media en het goed doet, kunt u veel voordelen verwachten. Hieronder staan er een paar.

  • Kosten: de prijs van klantenservice via sociale netwerken is lager dan via traditionele kanalen, zoals contactcenters of email, omdat één medewerker meerdere vragen tegelijk kan behandelen.
  • Snelheid: sociale-mediaplatforms zoals Facebook en Twitter elimineren de downtime die optreedt bij andere klantenservicekanalen als gevolg van vertragingen in de reactie en wachttijden.
  • Sociale media is een directe en toegankelijke vorm van communicatie omdat het bedrijven in staat stelt om onbelemmerd met klanten te praten, en via een kanaal dat de klant zelf kiest.
  • Reputatie: het gebruik van Twitter en Facebook voor klantenservice kan de reputatie van een bedrijf verbeteren omdat conflicten op een openbare manier worden opgelost.
  • Extra kennis: klantenservice via sociale media stelt u in staat realtime meningen en feedback van uw klanten te verzamelen.

Sociale media openingstijden/servicetijden vragen antwoordsjabloonideeën

Sociale media openingstijden vragen antwoordsjabloon – voor sociale media klantenservice

Sociale media openingstijden vragen antwoordsjabloon – openingstijden tijdens kantooruren

Sociale media openingstijden vragen antwoordsjabloon – algemeen bericht 1

Sociale media openingstijden vragen antwoordsjabloon – algemeen bericht 2

Sociale media openingstijden vragen antwoordsjabloon 5 – als u geen klantenservice biedt op sociale media

Openingstijden sociale media – Veelgestelde vragen

Moet ik openingstijden vermelden in de beschrijving van mijn zakelijke sociale-mediaprofiel?

Ja – als uw servicetijden beperkt zijn, moet u uw klanten informeren over de uren dat u hen kunt helpen. U kunt deze informatie het beste in de profielbeschrijving plaatsen. U kunt die tijden ook opnemen in een berichtvenster op Facebook. Als er een klantenservicekanaal beschikbaar is buiten de openingstijden van uw sociale media, kunt u klanten hierover ook informeren en hen laten weten hoe ze die beschikbare contactmethode kunnen bereiken.

Wat zijn de typische openingstijden van de klantenservice van sociale media?

Daar is geen universele regel voor. U moet deze beslissing nemen op basis van de beschikbaarheid van uw personeel (langere service-uren betekenen hogere salarissen voor klantenservicemedewerkers) en de activiteit van uw klanten. Als u bijvoorbeeld merkt dat uw volgers het meest actief zijn tijdens “gewone” kantooruren van 9 tot 5, is het logisch om in die tijd social media hulp te bieden.

Als uw klanten er echter de voorkeur aan geven om ‘s avonds via sociale media contact met uw merk op te nemen en’ s morgens niet veel vragen in te dienen, zou het logischer en handiger zijn voor uw gebruikers om ‘s avonds hulp te bieden via sociale media.

Moet ik 24/7 sociale-mediaservice bieden?

Voor de meeste bedrijven is dit niet nodig. Als uw merk echter wereldwijd actief is en uw klanten zich in verschillende tijdzones bevinden, is het verstandig om op zijn minst een paar klantenservicemedewerkers in verschillende ploegen te laten werken. Nog niet zo lang geleden verraste een internationale luchtvaartmaatschappij haar gebruikers door te stellen dat ze in de EDT-tijdzone alleen sociale media-klantenservice verleenden tussen 08.00 uur en 16.00 uur, wat niet echt acceptabel was voor dat soort wereldwijde zaken.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik openingstijden in mijn sociale media profiel zetten? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Ja – als uw servicetijden beperkt zijn, moet u uw klanten informeren over de uren dat u hen kunt helpen. U kunt deze informatie het beste in de profielbeschrijving plaatsen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat zijn de typische openingstijden van de klantenservice van sociale media? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Daar is geen universele regel voor. U moet deze beslissing nemen op basis van de beschikbaarheid van uw personeel en de activiteit van uw klanten ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik 24/7 sociale media-service bieden? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Voor de meeste bedrijven is dit niet nodig. Als uw merk echter wereldwijd actief is en uw klanten zich in verschillende tijdzones bevinden, is het verstandig om op zijn minst een paar klantenservicemedewerkers in verschillende ploegen te laten werken. ” } }] }

Ready to use our social media reply templates?

Start using them today alongside our social media customer service software. Our free 14-day trial has full functionality complete with Facebook, Twitter, and Instagram integrations.<br /> Try it today. No credit card required.

Free Trial

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.