Emailsjablonen na aankoop

Ongeacht wat u verkoopt en aan wie – of het nu een terugkerende klant is of een nieuwe koper – goed samengestelde en goed getimede geautomatiseerde emails na aankoop kunnen onmiddellijk een positieve impact hebben op uw bedrijf. Met dit soort emails kunt u klanten betrokken houden bij uw merk, langdurige klantenrelaties koesteren en meer herhalingsverkopen genereren. Emailcampagnes na aankoop zijn ook een van de gemakkelijkste en meest effectieve tactieken om de loyaliteit en het behoud van klanten te verbeteren. En aangezien het aantrekken van nieuwe klanten doorgaans vijf keer meer kost dan het behouden van bestaande, moeten deze emails zeker een onderdeel zijn van uw emailmarketingstrategie.

Emailsjabloon na aankoop van Asos
Emailsjabloon na aankoop van ASOS

Waarom emails versturen na aankoop?

Emails na aankoop hebben de hoogste openings- en klikfrequenties van alle emailmarketingcampagnes. Volgens de gegevens van Klaviyo zien emails na aankoop een 217% hogere openingsratio, meer dan 500% hogere klikfrequentie en 90% hogere inkomsten per ontvanger dan uw gemiddelde emailcampagne. Uit onderzoek van Medallia (een bedrijf voor klantenervaringen), gepubliceerd in de Harvard Business Review, bleek ook dat “Klanten met de beste ervaringen uit het verleden 140% meer uitgeven dan degenen met de slechtste eerdere ervaringen.”

Emails na aankoop kunnen worden gebruikt om:

  • Klanten aan te moedigen om terug te komen naar uw website
  • De basis voor de volgende aankoop te leggen
  • Nieuwe kopers om te zetten in terugkerende klanten
  • Een betere klantenervaring te creëren
  • Klantenrelaties op te bouwen
  • Feedback van klanten te verkrijgen

Onderwerpregels van email na aankoop

  • Een blijk van dank voor uw aankoop van [Merk]
  • Uw orderbevestiging
  • Hartelijk dank voor uw aankoop vandaag
  • Bedankt dat u een geweldige smaak heeft!
  • Geweldig. Blij dat u iets heeft gevonden dat u leuk vindt!
  • Uw bestelling is verzonden
  • Uw bestelling is onderweg
  • We waarderen u als klant – bedankt voor uw aankopen!
  • Mogen we u een vraag stellen over uw aankoop?
  • Hoe was uw winkelervaring vandaag bij ons?
  • Heeft uw aankoop aan uw verwachtingen voldaan?
  • Bedankt zeggen is gewoon niet genoeg
  • Ons cadeau aan jou: 10% korting op uw volgende aankoop
  • Laat ons iets voor u terug doen
  • Een speciale dank van ons aan u
  • Een kleine traktatie om u te bedanken
  • Tijd om opnieuw te bestellen
  • Bijna op? Het is tijd om opnieuw te aan te vullen!
  • Bestel nu opnieuw voor gratis verzending/15% korting/bonusgeschenk

10 Emailsjablonen na aankoop

Emails na aankoop kunnen verschillende doeleinden dienen, afhankelijk van wat het belangrijkste is voor uw bedrijf – of het nu is om klanten een speciaal gevoel te geven, hen eraan te herinneren een product aan te vullen, vergelijkbare producten te cross-verkopen of feedback te verzamelen – als het goed is gedaan, zijn emails na aankoop ongelooflijk krachtig. Hieronder vindt u 10 emailsjablonen na aankoop voor enkele van de meest voorkomende scenario’s die u kunt gebruiken bij het maken van uw eigen emailcampagnes na aankoop.

Bevestigingsmail voor bestelling


Hello [Name],

Congratulations! Your purchase on [Website.com] was successfully processed. Your order is now being prepared. You will be receiving shipping updates soon.

How was it to shop at [Website.com]? Help us serve you better, click here to take a quick survey. (It won’t take you more than a minute – we promise!).

Here’s your order confirmation:

Order number: ***
Payment method: ***
Items ordered: ***
Total: ***

Your Order Details:
[listing items purchased]

Thank you for shopping with [Brand],
[YOUR SIGNATURE]

Verzendbevestiging per email

YOUR ORDER HAS SHIPPED

Good news, [Name] – your items are on their way! Are you smiling? You’re totally smiling. ☺

Here are a few things you should know:

Your order should arrive at your shipping address within [number] business days.
Items may be shipped in separate boxes with no additional shipping charges.
Updated tracking information will be posted to the carrier’s website within 24 hours.

Here’s what we shipped:

[Item 1]
[Item 2]
[Item 3]

TRACK MY ORDER

Thanks for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]

———————————————
HAVE QUESTIONS OR NEED HELP?

Let us know! We’ll do everything we can to make sure you love your experience with us. Reach us at [email], [live chat] or [number]. We’re available Monday – Friday **am – **pm.

Email ‘Bedankt voor uw aankoop’


Dear [Name],

WE’RE HONORED that when it comes to [style/ footwear/ beauty, etc.], you think of us.

There’s a lot of choices out there but you singled us out, and that means a lot. We just want to express how much we appreciate your business. When you’re looking for something truly special, we hope that we’ll continue to be the place you think of first.

Thank you!
[YOUR SIGNATURE]

P.S. If we ever fail to live up to your expectations with the quality of our products, delivery times, or anything else – you can always reach out to our customer care team at [number], [email], or [live chat].

Email met productaanbevelingen


Hey [Name],

Thanks for your recent purchase with [Brand]! Your order should have arrived by now, and we hope you are enjoying your new [products].

We thought that you’d like to know customers who made the same purchase also enjoyed the following favorites:

[Recommended product 1]
[Recommended product 2]
[Recommended product 3]
[Recommended product 4]

If you need any help with your next purchase, don’t hesitate to reach out anytime.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Herinneringsmail voor aanvulling


[Name],

Greetings from [Brand]! Hope you’re doing great.

According to our records, you ordered (products) a while ago and we would hate for you to run out. So, this a friendly reminder that it’s time to restock, in case your supplies are running low.

RESTOCK NOW

Order in the next 24 hours and shipping is on us.

Let us know if you have any questions. We’re here to help!
[YOUR SIGNATURE]

Email met aanmoedigingspremies voor volgende aankoop


Hey [Name], we’ve missed you!

Maybe you’ve been away or just super busy but we noticed you haven’t ordered in a while. So perhaps we can tempt you back with 10% OFF your next order?

We’ve actually added some cool new stuff we think you might like! Here’s a coupon for 10% OFF your next purchase in the next two weeks (expires on ***): [CODE NUMBER]

SHOP NOW

If you have questions or need any help, just reply to this email and we’ll get back to you as soon as we can.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Productgerichte email


Dear [Name],

Congratulations on your new purchase of [product]!

You’ve made an excellent choice by shopping with us. At [Brand] we truly care about our customers and appreciate your business. If you have any issues at all, we’ll work with you until you are completely satisfied.

Here are a few great tips on using your [product]:

[Product usage tip 1]
[Product usage tip 2]
[Product usage tip 3]

I will contact you in a few days to make sure everything is working well for you and to also share some Frequently Asked Questions (FAQs) about your new [product] that I’m sure will be very helpful.

If by any chance you will not receive your product within [number] days of placing your order, please do let us know right away. We’ll be happy to assist you in any way that we can.

Once again, thank you very much for purchasing [product]!

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Email voor de aanvraag van een productonderzoek


Name,

A great big thank you for shopping with [Brand]!

We love our customers dearly, and their opinions mean a lot to us. So, we put together a survey that gives you an opportunity to share your thoughts, so WE can improve your shopping experience – and YOU can take 20% OFF your next purchase for completing it. Click below to take the survey (it won’t take you more than a few minutes) and receive your offer.

START SURVEY
Thank you for your participation.
[YOUR SIGNATURE]

Email voor productbeoordeling

[Name],

We wanted to say a HUGE thank you for shopping with us and we’d love to know what you thought of [Website.com]. If you can spare a few minutes to leave us a review, we’d be super grateful! Please be as honest as you want to be (we can take it).

Write a Review of [Brand]

We love you either way.
[YOUR SIGNATURE]

SaaS-onboarding-email


[Name],

Thank you for signing up and joining the [Brand] family! We built [Product name] to help businesses [achieve specific goals], and I hope that we can achieve that for you.

Over the last couple of weeks, we’ll be sending you a few more emails to help you get maximum value from [Product name]. We’ll be sharing some tips, checking in with you, and showing how some of our customers use [Product name] to [whatever the product helps to achieve].

In the meantime, you might find these resources helpful:

[QUICK VIDEO GUIDE]
[KNOWLEDGE BASE]
[COMPANY BLOG]

If you have any questions or hit any bumps in the road, please feel free to call us at [number], start a chat with our support team or visit our FAQs.

Until next time,
[YOUR SIGNATURE]

Emails na aankoop – Veelgestelde vragen

Wat is de ervaring na de aankoop?

De klantenervaring na de aankoop is de communicatie en acties die plaatsvinden nadat een klant een aankoop bij een bedrijf heeft gedaan.

Hoe bieden we klantenondersteuning na aankoop?

U kunt klantenondersteuning na aankoop bieden door automatisch een vervolgemail te sturen met een link naar kennisbankartikels voor 24/7 ondersteuning.

Wat is dissonantie na aankoop en wat kunnen bedrijven doen om deze te verminderen?

Dissonantie na aankoop zijn de negatieve gevoelens die optreden nadat een persoon een product of dienst heeft gekocht. Om dit te verminderen, moeten organisaties een solide manier hebben om hun klanten te ondersteunen, inclusief onmiddellijke probleemoplossing en een gemakkelijke manier om ondersteuning te bereiken.

Live chat, ticketing, call center, and knowledge base all packed into one.

Discover over 180 advanced features including automation, gamification, and social media integrations.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat is de ervaring na de aankoop?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De klantenervaring na de aankoop is de communicatie en acties die plaatsvinden nadat een klant een aankoop bij een bedrijf heeft gedaan.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe bieden we klantenondersteuning na aankoop?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “U kunt klantenondersteuning na aankoop bieden door automatisch een vervolgemail te sturen met een link naar kennisbankartikels voor 24/7 ondersteuning.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is dissonantie na aankoop en wat kunnen bedrijven doen om deze te verminderen?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Dissonantie na aankoop zijn de negatieve gevoelens die optreden nadat een persoon een product of dienst heeft gekocht. Om dit te verminderen, moeten organisaties een solide manier hebben om hun klanten te ondersteunen, inclusief onmiddellijke probleemoplossing en een gemakkelijke manier om ondersteuning te bereiken.” } }] }
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.