Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Emailsjablonen na aankoop

Ongeacht wat u verkoopt en aan wie – of het nu een terugkerende klant is of een nieuwe koper – goed samengestelde en goed getimede geautomatiseerde emails na aankoop kunnen onmiddellijk een positieve impact hebben op uw bedrijf. Met dit soort emails kunt u klanten betrokken houden bij uw merk, langdurige klantenrelaties koesteren en meer herhalingsverkopen genereren. Emailcampagnes na aankoop zijn ook een van de gemakkelijkste en meest effectieve tactieken om de loyaliteit en het behoud van klanten te verbeteren. En aangezien het aantrekken van nieuwe klanten doorgaans vijf keer meer kost dan het behouden van bestaande, moeten deze emails zeker een onderdeel zijn van uw emailmarketingstrategie.

Emailsjabloon na aankoop van Asos
Emailsjabloon na aankoop van ASOS

Waarom emails versturen na aankoop?

Emails na aankoop hebben de hoogste openings- en klikfrequenties van alle emailmarketingcampagnes. Volgens de gegevens van Klaviyo zien emails na aankoop een 217% hogere openingsratio, meer dan 500% hogere klikfrequentie en 90% hogere inkomsten per ontvanger dan uw gemiddelde emailcampagne. Uit onderzoek van Medallia (een bedrijf voor klantenervaringen), gepubliceerd in de Harvard Business Review, bleek ook dat “Klanten met de beste ervaringen uit het verleden 140% meer uitgeven dan degenen met de slechtste eerdere ervaringen.”

Emails na aankoop kunnen worden gebruikt om:

  • Klanten aan te moedigen om terug te komen naar uw website
  • De basis voor de volgende aankoop te leggen
  • Nieuwe kopers om te zetten in terugkerende klanten
  • Een betere klantenervaring te creëren
  • Klantenrelaties op te bouwen
  • Feedback van klanten te verkrijgen

Onderwerpregels van email na aankoop

  • Een blijk van dank voor uw aankoop van [Merk]
  • Uw orderbevestiging
  • Hartelijk dank voor uw aankoop vandaag
  • Bedankt dat u een geweldige smaak heeft!
  • Geweldig. Blij dat u iets heeft gevonden dat u leuk vindt!
  • Uw bestelling is verzonden
  • Uw bestelling is onderweg
  • We waarderen u als klant – bedankt voor uw aankopen!
  • Mogen we u een vraag stellen over uw aankoop?
  • Hoe was uw winkelervaring vandaag bij ons?
  • Heeft uw aankoop aan uw verwachtingen voldaan?
  • Bedankt zeggen is gewoon niet genoeg
  • Ons cadeau aan jou: 10% korting op uw volgende aankoop
  • Laat ons iets voor u terug doen
  • Een speciale dank van ons aan u
  • Een kleine traktatie om u te bedanken
  • Tijd om opnieuw te bestellen
  • Bijna op? Het is tijd om opnieuw te aan te vullen!
  • Bestel nu opnieuw voor gratis verzending/15% korting/bonusgeschenk

10 Emailsjablonen na aankoop

Emails na aankoop kunnen verschillende doeleinden dienen, afhankelijk van wat het belangrijkste is voor uw bedrijf – of het nu is om klanten een speciaal gevoel te geven, hen eraan te herinneren een product aan te vullen, vergelijkbare producten te cross-verkopen of feedback te verzamelen – als het goed is gedaan, zijn emails na aankoop ongelooflijk krachtig. Hieronder vindt u 10 emailsjablonen na aankoop voor enkele van de meest voorkomende scenario’s die u kunt gebruiken bij het maken van uw eigen emailcampagnes na aankoop.

Bevestigingsmail voor bestelling

Verzendbevestiging per email

Email ‘Bedankt voor uw aankoop’

Email met productaanbevelingen

Herinneringsmail voor aanvulling

Email met aanmoedigingspremies voor volgende aankoop

Productgerichte email

Email voor de aanvraag van een productonderzoek

Email voor productbeoordeling

SaaS-onboarding-email

Emails na aankoop – Veelgestelde vragen

Wat is de ervaring na de aankoop?

De klantenervaring na de aankoop is de communicatie en acties die plaatsvinden nadat een klant een aankoop bij een bedrijf heeft gedaan.

Hoe bieden we klantenondersteuning na aankoop?

U kunt klantenondersteuning na aankoop bieden door automatisch een vervolgemail te sturen met een link naar kennisbankartikels voor 24/7 ondersteuning.

Wat is dissonantie na aankoop en wat kunnen bedrijven doen om deze te verminderen?

Dissonantie na aankoop zijn de negatieve gevoelens die optreden nadat een persoon een product of dienst heeft gekocht. Om dit te verminderen, moeten organisaties een solide manier hebben om hun klanten te ondersteunen, inclusief onmiddellijke probleemoplossing en een gemakkelijke manier om ondersteuning te bereiken.

Live chat, ticketing, call center, and knowledge base all packed into one.

Discover over 180 advanced features including automation, gamification, and social media integrations.

Free trial
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat is de ervaring na de aankoop?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De klantenervaring na de aankoop is de communicatie en acties die plaatsvinden nadat een klant een aankoop bij een bedrijf heeft gedaan.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe bieden we klantenondersteuning na aankoop?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “U kunt klantenondersteuning na aankoop bieden door automatisch een vervolgemail te sturen met een link naar kennisbankartikels voor 24/7 ondersteuning.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is dissonantie na aankoop en wat kunnen bedrijven doen om deze te verminderen?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Dissonantie na aankoop zijn de negatieve gevoelens die optreden nadat een persoon een product of dienst heeft gekocht. Om dit te verminderen, moeten organisaties een solide manier hebben om hun klanten te ondersteunen, inclusief onmiddellijke probleemoplossing en een gemakkelijke manier om ondersteuning te bereiken.” } }] }
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.