Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor hernieuwde betrokkenheid

Emailsjablonen voor hernieuwde betrokkenheid

Het hoog houden van uw klantenbinding is aanzienlijk goedkoper dan het werven van nieuwe klanten. Bovendien is de kans groter dat klanten die u al heeft verworven, keer op keer converteren. Volgens Forrester kost het zelfs vijf keer meer om nieuwe klanten te werven dan om bestaande klanten tevreden te houden (bron). Bedrijven investeren echter vaak veel meer in het aantrekken van nieuwe klanten dan het houden van huidige geïnteresseerden en betrokken bij de producten van het merk.

Het volgen van deze aanpak is een vergissing die uw bedrijf ondenkbare bedragen kan kosten. Harvard Business Review meldt dat het inkomen voor 65% van de bedrijven afkomstig is van bestaande klanten (bron). Uit het onderzoek van Forrester blijkt ook dat bedrijven €1,6 biljoen per jaar verliezen door klantenverloop.

Om ervoor te zorgen dat uw bestaande klanten of abonnees betrokken raken bij interacties met uw bedrijf, kunt u een herbetrokkenheidscampagne starten en hen herbetrokkenheidsmails sturen.

Wat is een re-engagement email? Waarom is het belangrijk?

Een emailcampagne voor hernieuwde betrokkenheid is een emailcampagne gericht op klanten of abonnees die inactief zijn geweest. Het doel is om hen te herinneren aan de voordelen die uw producten en diensten met zich meebrengen.

Het is een gespecialiseerde campagne die tot doel heeft uw klanten aan uw merk te herinneren en hen te motiveren om opnieuw voor uw producten of diensten te betalen. Dit soort communicatie kan ook proberen opnieuw contact te maken met e-mailabonnees met een lage of niet-bestaande betrokkenheid. Elke abonnee kan immers uw klant worden, toch?

Re-engagement emailcampagnes mogen alleen gericht zijn op inactieve contacten. Daarom moet uw eerste stap het identificeren van inactieve contacten in uw database zijn. U moet ook beslissen hoe lang een contactpersoon inactief moet zijn om te worden opgenomen in de hernieuwde betrokkenheidscampagne. De contacten die u als inactief identificeert, worden op een lijst geplaatst waarnaar u een hernieuwde e-mail stuurt.

Verstuur emailsjablonen voor hernieuwde betrokkenheid vanuit LiveAgent
Stuur emails rechtstreeks vanuit uw LiveAgent-dashboard

Er zijn meerdere soorten berichten die u in uw emails kunt opnemen om inactieve contacten of eerdere klanten opnieuw te activeren:

  • Contacten vragen om hun communicatievoorkeuren bij te werken.
  • Het aanpakken van mogelijke zorgen van uw abonnees.
  • Speciale aanbiedingen, kortingen of gratis artikelen presenteren.
  • Suggereren dat ze hun abonnement opnieuw activeren of zich afmelden.

Begin met het systematisch verzenden van uw e-mails en blijf vervolgens de openingspercentage, verlatingspercentage en doorklikpercentage in de gaten houden. Analyseer de resultaten continu, zodat u kunt bepalen welke contactgroepen meer aandacht nodig hebben.

5 ideeën voor emailsjablonen voor hernieuwde betrokkenheid

Emailsjabloon voor hernieuwde betrokkenheid #1


Is this the end?

We’re taking the hint: you aren’t interested in (product/service/offering). That’s okay, we get it.

Since you haven’t been checking our emails lately, we’ll go ahead and take you off our subscriber list.

Or…Maybe you still want to hear from us? Just click the (color) button below. Regardless of your choice we really hope you’ll stay with us.

(CTA)

Emailsjabloon voor hernieuwde betrokkenheid #2


We haven’t heard from you lately, but we’d love to!

Enjoy [percentage] off your next purchase of [amount in dollars/other currency]. Just enter code [code] at the checkout.

[Use your discount code now]

Please note, if you don’t click on this email or we don’t hear back from you, we’ll bid you adieu and remove you from our mailing list.

Respectfully,
[company]

Mogelijke problemen met de emailsjabloon van uw abonnees oplossen


[Name],
We’re sorry. When you subscribed to our newsletter, you probably expected to be sent relevant content on [company] and topics related to [name of industry.]

We know that recently we might have failed to deliver on these efforts.

Several subscribers have complained that our emails have been too promotional and that we haven’t covered important news. That’s not what we intended. When we launched this newsletter, our first goal was to be a reliable source of information on [industry].

We want to fix this. In upcoming issues, we want to inform you about our products, services, and deliver hot industry news to you.

We’re ensuring you that 90% of our newsletter content will be focused on [industry] news and other useful information.

We hope that by doing this we’ll win you back! <3

Always yours,
[company] marketing team

Een eenvoudige vraag stellen emailsjabloon voor hernieuwde betrokkenheid


Hi [name]

We haven’t heard from you in a while. Is everything okay?

We want to make sure our content meets your expectations. In case you have any concerns or comments, we’ve included a link to a [contact form/live chat/callback window] below

You can also contact customer support 24/7.

[CTA – link to a contact form/link prompting a live chat or callback window]

Best,
[name of the sender, company]

Houd mij op de lijst met emailsjabloon voor hernieuwde betrokkenheid


We haven’t heard from you in a while and it looks like you haven’t opened any emails from [company] in quite some time.

We’re not sure what to think about this.

We want to make sure that you’re still interested in receiving emails from us that include information about [company] and the latest news from [name of your industry] to help you tackle the challenges of [issue or pain point of your audience].

If you’d like to remain a subscriber, click the link below.

[CTA] Keep me on the list

You need to know that if you do not click the above button in 7 days, we’ll remove you from our mailing list – no questions asked.

Talk to you soon, hopefully!

Yours,
[company] team

13 voorbeelden van onderwerpregel van emailsjablonen voor hernieuwde betrokkenheid

  • Wilt u toch onze nieuwsbrief ontvangen?
  • Is dit afscheid?
  • We weten dat we het verprutst hebben, maar we kunnen het goedmaken met u!
  • Hallo [naam abonnee]! Ligt het aan ons, of bent u het?
  • Wees eerlijk tegen ons [naam]… We kunnen niet langer wachten
  • Mist u ons? Laten we opnieuw verbinding maken!
  • We moeten eens praten
  • Het is [aantal dagen] geleden dat we elkaar voor het laatst hebben gesproken.
  • Het is een tijd geleden. We hebben de uren en de dagen geteld
  • [Kortingspercentage] op uw volgende aankoop
  • We missen u, [naam]
  • Gaan we uit elkaar of zo?
  • Wilt u nog van ons horen?

Emails voor hernieuwde betrokkenheid – Veelgestelde vragen

Wanneer moet u een email voor hernieuwde betrokkenheid sturen?

Afhandeltijd

U moet een emailcampagne voor hernieuwde betrokkenheid van 3+ emails starten na 30-60 dagen inactiviteit van uw abonnee. Het hangt echter allemaal af van hoe vaak u uw emails gewoonlijk verstuurt. Als u alleen maandelijkse nieuwsbrieven verstuurt, wacht dan iets langer, bijvoorbeeld 90 dagen.

Hoeveel emails over hernieuwde betrokkenheid moet u verzenden voordat u contacten van uw abonneelijsten verwijdert?

Emailsjablonen voor hernieuwde betrokkenheid

Zoals hierboven vermeld, moet u ten minste drie re-engagement-emails verzenden. Blijf echter de resultaten van elk bericht analyseren. Als veel ontvangers zich na het tweede bericht afmelden, overweeg dan om de derde email niet meer te verzenden.

Hoe lang moet u wachten tussen het verzenden van de tweede hernieuwde email?

Antwoord

U moet ten minste 48 of 72 uur wachten om nog een email voor hernieuwde betrokkenheid naar inactieve abonnees te sturen.

Ready to put our re-engagement templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.