Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor uitnodigingen

Emailsjablonen voor uitnodigingen

Hoe kunt u een klantenportaal promoten en uw klanten aanmoedigen om zich erbij aan te sluiten? Een van de meest efficiënte manieren is om ze simpelweg te emailen en ze te informeren over het bestaan van het platform.

Vergeet niet de voordelen van deelname aan uw klantenportaal te vermelden en een duidelijke call-to-action op te nemen om de beste resultaten te behalen.

Wat is een uitnodigingsemail? Waarom is het belangrijk?

Een uitnodigingsemail is een bericht dat uw klanten of gebruikers informeert over de beschikbaarheid van uw klantenportaal en hen aanmoedigt om lid te worden van het platform. U moet dit type e-mail sturen naar elke klant die in aanmerking komt om lid te worden van het klantenportaal.

Emailsjablonen voor uitnodigingen
Voorbeeld van een uitnodigingsemail

Het is van vitaal belang om uw klanten uitnodigingsmails te sturen. Anders weten ze misschien niet dat het platform bestaat en dat ze lid kunnen worden en profiteer ervan.

Gezien de hoeveelheid werk die het kost om een klantenportaal te maken, en hoe waardevol deze bron is voor klanten en gebruikers, is het de moeite waard om die extra stap te zetten om het te promoten.

Voorbeelden van onderwerpregel per emailuitnodiging

  • Wilt u het maximale uit [product/dienst] halen? Word lid van [klantenportaal]
  • Word nu lid van [klantenportaal]
  • [klantenportaal] wacht op u
  • Wist je dat er een [klantenportaal] beschikbaar is voor al onze klanten?
  • Het wordt tijd dat u lid wordt van [klantenportaal]
  • We willen niet opscheppen, maar gebruikers zijn dol op ons [klantenportaal]
  • Dit is waarom u lid moet worden van [klantenportaal]
  • U bent uitgenodigd om lid te worden van onze portaal!
  • We hebben nieuwe modules toegevoegd aan [klantenportaal]. Doe nu mee en bekijk ze!
  • Maak kennis met alle functies en mogelijkheden die [product/dienst] met zich meebrengt
  • We hebben het voor u gebouwd om te groeien en nieuwe dingen te leren over [product/dienst]

Ideeën voor uitnodigingen per email

Emailsjabloon voor uitnodiging 1

Emailsjabloon voor uitnodiging 2

Emailsjabloon voor uitnodiging 3

Emailsjabloon voor uitnodiging 4

Emailsjabloon voor uitnodiging 5

Emailsjabloon voor uitnodiging 6

Emailsjabloon voor uitnodiging 7

Uitnodigingsmails – Veelgestelde vragen

Hoe moet een uitnodigingsmail eruitzien?

Emailsjablonen voor uitnodigingen

Een uitnodiging om lid te worden van een klantenportaal moet meteen de aandacht van de ontvanger trekken en overtuigen om de moeite te nemen om een account aan te maken. Daarom is het een goed idee om het visueel aantrekkelijk te maken door een op HTML gebaseerd e-mailsjabloon te gebruiken.

Hoeveel follow-ups van een uitnodigingsmail moet ik sturen?

Antwoord

Twee follow-ups binnen een week zijn meer dan prima. Denk er echter aan om niet te opdringerig te zijn en de reacties van ontvangers te observeren. Als ze u vragen om te stoppen met het sturen van berichten, doe dat dan gewoon.

Als een nieuwe klant geen lid wordt van uw klantenportaal nadat u hem een of twee berichten heeft gestuurd, kan dit betekenen dat u de waarde van het platform niet met succes communiceert.

Wanneer moet ik een uitnodigingsmail sturen?

Afhandeltijd

Idealiter stuurt u een uitnodigingsmail na een paar dagen (of weken, afhankelijk van de complexiteit van uw product/dienst) nadat een klant uw product/dienst begint te gebruiken. Leid ze eerst door het introductieproces, laat ze vervolgens kennismaken met uw product en alle beschikbare informatie in zich opnemen. Zodra de nieuwe klant meer vertrouwd is met uw producten, nodigt u hem uit om lid te worden van uw klantenportaal, dat hij kan gebruiken om complexere uitdagingen met betrekking tot uw product/dienst op te lossen en zijn kennis met andere gebruikers te delen.

Ready to put our invitation templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe moet een uitnodigingsmail eruitzien? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een uitnodiging om lid te worden van een klantenportaal moet meteen de aandacht van de ontvanger trekken en overtuigen om de moeite te nemen om een account aan te maken. Daarom is het een goed idee om het visueel aantrekkelijk te maken door een op HTML gebaseerd e-mailsjabloon te gebruiken .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoeveel follow-ups van een uitnodigingsmail moet ik sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Twee follow-ups binnen een week zijn meer dan prima. Denk er echter aan om niet te opdringerig te zijn en de reacties van ontvangers te observeren. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer moet ik een uitnodigingsmail sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Idealiter stuurt u een uitnodigingsmail na een paar dagen (of weken, afhankelijk van de complexiteit van uw product/dienst) nadat een klant uw product/dienst begint te gebruiken. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.