Verstuur effectieve uitnodigingse-mails om klanten uit te nodigen voor uw klantenportaal. Vermeld de voordelen van deelname en voeg een duidelijke call-to-action toe. Leer hoe u uw klantenportaal kunt promoten en klanten aanmoedigt om zich aan te sluiten.
Hoe kunt u een klantenportaal promoten en uw klanten aanmoedigen om zich erbij aan te sluiten? Een van de meest efficiënte manieren is om ze gewoon een email te sturen en hen te informeren over het bestaan van het platform.
Vergeet niet de voordelen van deelname aan uw klantenportaal te vermelden en een duidelijke call-to-action op te nemen om de beste resultaten te behalen.
Een uitnodigingsemail dient ook als een herinnering voor agenda-afspraken. Het is een bericht dat uw klanten of gebruikers informeert over de beschikbaarheid van uw klantenportaal en hen aanmoedigt om lid te worden van het platform. U dient dit type e-mail te sturen naar elke klant die in aanmerking komt om lid te worden van het klantenportaal.
Het is essentieel om uw klanten uitnodigingsmails te sturen. Anders weten ze misschien niet dat het platform bestaat en kunnen ze lid worden en profiteren ervan.
Gezien de hoeveelheid werk die het kost om een klantenportaal te maken, en hoe waardevol deze bron is voor klanten en gebruikers, is het de moeite waard om die extra stap te zetten om het te promoten.
We’ve given you access to our portal so that you can manage your journey with us and get to know all the possibilities offered by [product/service].
If you want to create an account, please click on the following link: [link]
Enjoy!
Best,
The [customer portal] team
[product/service] is an intuitive [purpose of your product/service] tool that will help you drive meaningful results on [issue your product/service helps with], and give you more time to focus on other areas of your [area] strategy, such as [one of the activities].
We’re so happy that you’re taking [company] for a spin, and we’d love you to create a customer portal account and join our user community!
We’ll walk you through the platform and share our best tips and tricks first.
Then you can start learning more about [product/service] and, when you feel like it, contribute to the community and share your own knowledge.
Register Now
Best,
The [customer portal] team
It’s time to focus on other things! We created [customer portal] so that you can get to know [product/service] and spend less time on dealing with [pain point].
Join our portal to learn:
[benefit 1]
[benefit 2]
[benefit 3]
,,,
Here’s what some other [users of your customer portal] are saying:
[Testimonial 1]
[Testimonial 2]
Register now
Best,
The [customer portal] team
I’d like to invite you to keep track of the work we do together via the [customer portal].
Using this secure online system, you’ll keep track of our work, collaborate with our other customers, and stay up to date with [product/service]! It gives a real-time view and is a great way to remain in sync.
Access your account now
Looking forward to working together!
Best,
The [customer portal] team
We are inviting you to use our new [customer portal], which will give you a better overview of all that’s happening with [product/service].
This platform will help you get the most out of [product/service].
Check out the portal below:
GET STARTED!
Best,
The [customer portal] team
You’ve been invited to join [customer portal]. You can use it to raise requests and get help. To set up your account, simply click on your [link]
Hope you will find [customer portal] useful!
Best
The [customer portal] team
You’ve been invited to our [customer portal], where you’ll be able to safely exchange messages, files, and updates with other users.
The button below will take you to the registration page, where you can create your account.
[button]
Best,
The [customer portal] team
Ready to put our invitation templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
In het ideale geval stuurt u een uitnodigingsmail enkele dagen (of weken, afhankelijk van de complexiteit van uw product/dienst) nadat een klant uw product/dienst begint te gebruiken. Leid ze eerst door het onboardingproces, laat ze vervolgens uw product leren kennen en alle beschikbare informatie tot zich nemen. Zodra de nieuwe klant meer bekend is met uw producten, nodigt u ze uit om lid te worden van uw klantenportaal, dat ze kunnen gebruiken om complexere uitdagingen met betrekking tot uw product/dienst op te lossen en hun kennis te delen met andere gebruikers.
Twee follow-ups binnen een week sturen is meer dan prima. Vergeet echter niet te opdringerig te zijn en de reacties van ontvangers te observeren. Als ze u vragen om te stoppen met het sturen van berichten, doe dat dan gewoon. Als een nieuwe klant geen lid wordt van uw klantenportaal nadat u hem een of twee berichten heeft gestuurd, kan dit betekenen dat u de waarde van het platform niet goed overbrengt.
Een uitnodiging om lid te worden van een klantenportaal moet meteen de aandacht van de ontvanger trekken en hen overtuigen om de moeite te nemen om een account aan te maken. Daarom is het een goed idee om het visueel aantrekkelijk te maken door een HTML-gebaseerde emailsjabloon te gebruiken.
Bedrijven kunnen klanttevredenheid en retentie verbeteren door emails met productupdates te sturen en effectieve emailsjablonen te gebruiken. Een feedback- en suggestiebord kan bedrijven helpen klantgerichte producten te creëren en klanten beter leren kennen. Klantenfeedback is ook belangrijk voor bedrijfsontwikkeling en er zijn bronnen om hier meer informatie over te vinden. LiveAgent biedt verschillende functies en integraties voor bedrijven in de klantenservicebranche.
Emailsjablonen voor klantenwaardering
Efficiënte e-mailsjablonen zijn cruciaal voor succesvolle e-mailmarketing. LiveAgent biedt sjablonen voor verlengingsmails en acquisitie-mails om een e-maillijst op te bouwen en e-mailautomatisering te verbeteren. Voor effectieve verkoopmails moet de boodschap worden afgestemd op de behoeften van de klant en een duidelijke oproep tot actie bevatten. Andere tips voor emailmarketing zijn onder meer het schoonmaken van de database en het versturen van nieuwsbrieven. LiveAgent biedt verschillende functies voor klantenservice- en callcentersoftware, evenals e-mailbeheersoftware.
Emailsjablonen voor oproepuitnodigingen
Emailmarketing en automatisering zijn belangrijke tools bij het vergroten van de betrokkenheid van klanten en het verhogen van de verkoop. Nieuwsbrieven blijven relevant en bieden voordelen zoals een hogere ROI en meer websiteverkeer. Bij het schrijven van verkoopmails is het belangrijk om de behoeften van de klant te begrijpen en deze af te stemmen op de boodschap, inclusief een persoonlijke begroeting, overzicht van het product of de dienst, verkoopdoelstelling en duidelijke call-to-action. LiveAgent biedt goede opties voor marketing- en ondersteuningsdiensten. Het is belangrijk om te voldoen aan de wettelijke voorschriften en opties voor afmelden te bieden.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.