Wat is een helpdesksysteem?
Een helpdesk is een plek die verantwoordelijk is voor het oplossen van verschillende problemen en vragen. Het kan worden bediend door individuen of door een groep experts. Ze gebruiken een helpdesksoftware om hulp te bieden en technische vragen te beantwoorden. Ze communiceren met klanten via verschillende kanalen zoals telefoon, online chat of email.
Helpdesksoftware biedt u veel functies en kenmerken: rapporten, gamificatie, live chat en nog veel meer.
Frequently Asked Questions
What is helpdesk system?
The helpdesk system is a place of comprehensive customer service that ensures information is sent to customers who need help. It enables faster and more efficient resolution of customer complaints, thanks to the automatic process of dealing with complaints. It can be used both externally - for the company's clients, and internally - dedicated to employees.
What are the types of helpdesk system?
There are four main types of Helpdesks. The first is a web helpdesk, which is about cloud hosting or software as a service (SaaS), i.e. companies that can rent a subscription solution. Another kind is on premise helpdesk. It is used when the company owns and hosts the system and has full control of the support department. The third type is enterprise helpdesk, or helpdesk, which goes beyond answering customer inquiries, but also includes features that improve the company's performance. The last type is open source helpdesk. This type of helpdesk staff does not test user licenses or permissions to gain access to the source code.
How long does it take to implement helpdesk system?
The time it takes to implement the helpdesk depends on how long it will take you to determine how you will use technical support. In assessing the implementation time, you need to include: time to implement employees, time to create a technical helpdesk and planning how you will measure the efficiency of the helpdesk.
Als je meer wilt weten over de werking van een helpdesk, kun je de pagina Helpdesk (Uitgelegd) bekijken. Deze pagina legt uit wat een helpdesk precies is en welke problemen het kan oplossen, zoals verloren of onbeantwoorde tickets.
Daarnaast kun je ontdekken waarom een klantenservice ticketing tool belangrijk is voor een effectieve Helpdeskondersteuning. Je vindt hier ook informatie over de voordelen van het gebruik van een helpdesk in je klantenservice.
Alternatieven voor helpdesksoftware vergelijken?
Vergelijk helpdesksoftware en ontdek waarom LiveAgent het beste alternatief is met geen installatiekosten, 24/7 klantenservice, en geen kredietkaart nodig. Start je gratis proefperiode van 30 dagen en ervaar zelf de 175+ functies, zoals emailticketing, live chat en callcenter. Beoordeeld door toonaangevende platforms en gebruikt door bedrijven zoals Forbes en Airbus. Probeer LiveAgent nu en verbeter je klantenservice moeiteloos!
Op zoek naar een LiveChat-alternatief?
Ontdek waarom LiveAgent het beste LiveChat-alternatief is: geen installatiekosten, 24/7 support, en flexibele opzegging. Probeer gratis!
Op zoek naar een alternatief voor HelpSpot?
Ontdek LiveAgent als het ultieme HelpSpot-alternatief! Geniet van geen installatiekosten, 24/7 klantenondersteuning, en een gratis proefperiode zonder kredietkaart. Vereenvoudig uw klantenservice via e-mail, live chat, sociale media en meer, alles vanuit één platform. Start vandaag nog en ervaar de krachtige functies van LiveAgent om uw klanttevredenheid te maximaliseren en kosten te besparen.
Bied uitstekende klanten service.
Alles-in-één helpdesksoftware: beantwoord meer tickets, verhoog klanttevredenheid en bespaar kosten. Probeer LiveAgent 30 dagen gratis!