Wat is in-app ondersteuning?
Uw klanten tevreden houden is een essentieel onderdeel van elk succesvol bedrijf. Met in-app-ondersteuning kunt u uw klanten gemakkelijker helpen. Ze hoeven de app niet meer te verlaten om een probleem te melden.
Deze functie kan vooral handig zijn voor klanten die een mobiele app gebruiken, waar ze anders de app zouden moeten verlaten om te zoeken naar een manier om contact op te nemen met het ondersteuningsteam van uw bedrijf.
In-app ondersteuning wordt geboden door een helpknop in de app, die klanten naar veel ondersteuningsartikels brengt. Voor verdere hulp wordt er contact opgenomen met een ondersteuningsmedewerker en wordt een ticket aangemaakt.
Frequently Asked Questions
Wat is in-app ondersteuning?
Met in-app ondersteuning kunnen klanten communiceren met het klantenserviceteam (of bots) binnen de app zelf. Meestal is dit mogelijk dankzij een communicatie-interface die vergelijkbaar is met de manier van communiceren in andere kanalen, zoals Messenger of WhatsApp. Het is dus intuïtief voor de gebruiker. Hierdoor kunnen gebruikers op het juiste moment worden betrokken.
Hoe zorg ik voor in-app ondersteuning?
Om in de applicatie ondersteuning te krijgen, moet de klant in de eerste plaats technisch eenvoudig de app zelf kunnen invoeren en vervolgens contact kunnen opnemen met het ondersteuningsteam. Het moet intuïtief en visueel aantrekkelijk zijn. Van de kant van de klantenservice moet de klant onmiddellijk een antwoord krijgen dat hem zal helpen zijn probleem op te lossen. U moet, indien mogelijk, de gebruiker niet overdragen aan andere messengers, maar hen rechtstreeks in de applicatie helpen.
Waarom is in-app ondersteuning belangrijk?
Elke dag neemt de tijd die gebruikers doorbrengen op mobiele apparaten toe en de tijd die ze besteden aan toegang tot internet via desktops, neemt af. Steeds meer klanten bestellen producten of boeken diensten via mobiele apparaten, daarom is het zo belangrijk dat de applicaties ook een efficiënte klantenservice mogelijk maken. U moet de klant niet naar de email- of telefoonoptie sturen.
Expert note
In-app ondersteuning is een handige functie voor klanten van mobiele apps, waarmee ze problemen binnen de app kunnen melden en hulp kunnen krijgen zonder de app te verlaten.

Hoe ChatGPT te gebruiken voor klantenondersteuning
ChatGPT is een AI-gedreven taalmodel dat bedrijven kan helpen met klantenondersteuning. Het biedt nauwkeurige antwoorden, behoudt een consistente toon en zorgt voor uniforme ondersteuning over meerdere agenten.
Ticketingsoftware diepgaande analyse
Leer over de nieuwste EU-wetgeving voor AI en hoe mond-op-mondreclame werkt. Ook krijg je tips voor het gebruik van LiveAgent voor succesverhalen.
Verbeter de klantenservice en relaties door empathie te tonen en effectieve communicatie te gebruiken. LiveAgent biedt diverse communicatiekanalen en een partnerprogramma voor VoIP-providers. Vertegenwoordigers kunnen klantensupport en relaties verbeteren met een klantgerichte benadering. Klantenservicecenters verzamelen gegevens en verbeteren de klantenservice met automatische oproepdistributie en gegevensanalyse. Tips voor effectief wachtrijbeheer zijn onder andere FIFO-methode, prioritering van verzoeken en segmentatie van tickets op categorie. Ook het opzetten van een gelaagde ondersteuningsstructuur en het stellen van SLA's helpen bij het beheren van de wachtrij voor klantenondersteuning.