Organische versus betaalde sociale media

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Het is een platform om in contact te komen met vrienden en familie, online te winkelen, geld te verdienen en in toenemende mate ook voor marketingdoeleinden. Marketing op sociale platforms kan gratis of betaald zijn.

Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen betaalde sociale media en organische?

Beiden …

… betrokken zijn bij bestaande en het winnen van nieuwe doelgroepen op social media-platforms om reclame te maken, te verkopen , en maak reclame voor uw product, bedrijf of merk. Ze gebruiken allebei bestaande sociale platforms en vereisen aanwezigheid op sociale media. En om effectief te worden gebruikt, hebben ze allebei enige vaardigheid nodig.

Maar …

… organische sociale media is gratis.

Sociale media animatie

Wordt beter betaald dan organisch?

Het hangt af van uw budget en zakelijke doel. Sommigen zeggen dat organische sociale berichten authentieker zijn. Aan de andere kant kan betaald een doelgroep beter targeten, maar kan u meer pijn doen dan helpen als het verkeerd wordt gedaan, omdat uw geld en tijd verliest. Het goede nieuws is dat het effectief gebruiken ervan kan worden geleerd. In feite is het combineren van beide strategieën het meest logisch.

Beide strategieën mislukken als de beloften niet worden nagekomen of als u niet reageert op de volgers op social medium.

Improve your social media customer service with LiveAgent

Social media support under one roof.

Frequently asked questions

Is organische sociale media dood?

Nee. Maar er is ongetwijfeld veel veranderd. Om het potentieel ervan te benutten, is het belangrijk om je aan te passen aan deze veranderingen. Zolang mensen interactie hebben op sociale media, zal er een organisch aspect aan zijn.

Waarom organische sociale inhoud plaatsen?

Om een organische sociale aanwezigheid van uw merk te behouden, interactie te hebben met en ondersteuning te bieden aan huidige klanten, hen te informeren over nieuws en uw relatie te verbeteren.

Hoe combineert u betaalde en organische sociale media?

Verwerf de vaardigheden om beide optimaal te benutten. Gebruik bijvoorbeeld organisch voor het onderhouden van goede, ondersteunende relaties met huidige klanten en betaald voor het bereiken van nieuwe doelgroepen.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.