Sociale media zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Het is een platform om in contact te komen met vrienden en familie, online te winkelen, geld te verdienen en in toenemende mate ook voor marketingdoeleinden. Marketing op sociale platforms kan gratis of betaald zijn.
Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen betaalde sociale media en organische?
Beiden …
… betrokken zijn bij bestaande en het winnen van nieuwe doelgroepen op social media-platforms om reclame te maken, te verkopen , en maak reclame voor uw product, bedrijf of merk. Ze gebruiken allebei bestaande sociale platforms en vereisen aanwezigheid op sociale media. En om effectief te worden gebruikt, hebben ze allebei enige vaardigheid nodig.
Maar …
… organische sociale media is gratis.
Wordt beter betaald dan organisch?
Het hangt af van uw budget en zakelijke doel. Sommigen zeggen dat organische sociale berichten authentieker zijn. Aan de andere kant kan betaald een doelgroep beter targeten, maar kan u meer pijn doen dan helpen als het verkeerd wordt gedaan, omdat uw geld en tijd verliest. Het goede nieuws is dat het effectief gebruiken ervan kan worden geleerd. In feite is het combineren van beide strategieën het meest logisch.
Beide strategieën mislukken als de beloften niet worden nagekomen of als u niet reageert op de volgers op social medium.
Improve your social media customer service with LiveAgent
Social media support under one roof.
Bekijk een video over organische vs. betaalde sociale media.
Organische sociale media is inhoud gecreëerd, gedeeld en gepromoot door fans of volgers als reactie op berichten van een merk of bedrijf, terwijl betaalde sociale media inhoud is die een merk of bedrijf betaalt om op de markt te brengen met als doel een gewenst resultaat te behalen, zoals meer volgers of meer betrokkenheid. Met de helpdesksoftware van LiveAgent kunnen bedrijven hun organische en betaalde sociale media-campagnes effectief beheren. Door te integreren met sociale mediakanalen biedt LiveAgent functies zoals geautomatiseerde antwoorden, uitgebreide analyses, veelgestelde vragen, kennisbanken en nog veel meer. Dit stelt teams in staat om snel en effectief te reageren op vragen via sociale media, op elk moment en vanaf elke locatie.
Frequently Asked Questions
Is organische sociale media dood?
Nee. Maar er is ongetwijfeld veel veranderd. Om het potentieel ervan te benutten, is het belangrijk om je aan te passen aan deze veranderingen. Zolang mensen interactie hebben op sociale media, zal er een organisch aspect aan zijn.
Waarom organische sociale inhoud plaatsen?
Om een organische sociale aanwezigheid van uw merk te behouden, interactie te hebben met en ondersteuning te bieden aan huidige klanten, hen te informeren over nieuws en uw relatie te verbeteren.
Hoe combineert u betaalde en organische sociale media?
Verwerf de vaardigheden om beide optimaal te benutten. Gebruik bijvoorbeeld organisch voor het onderhouden van goede, ondersteunende relaties met huidige klanten en betaald voor het bereiken van nieuwe doelgroepen.
Klantenservice via sociale media
Klantenservice via sociale media is belangrijk vanwege het potentieel om snel klanten te bereiken. Sociale mediaplatforms vereisen een specifieke klantenservicebenadering vanwege hun openbaarheid en emotionele lading. Effectief gebruik van helpdesksoftware kan helpen bij het omgaan met de extra druk.
Vragen op sociale media over antwoordsjablonen voor producten/diensten
Betaalde sociale media is een effectieve manier om zakelijke doelen te bereiken vanwege het enorme aantal sociale media-gebruikers. Advertenties moeten specifiek gericht zijn op doelgroepen en vergelijkbaar zijn met bestaande klanten. Bedrijven moeten investeren in software om klantenservice op sociale media te integreren en deze te combineren met organische sociale media. LiveAgent biedt integraties voor verschillende platforms om klanteninteracties te vereenvoudigen. Een goede klantenservice via sociale media kan helpen bij het verkrijgen van meer loyale klanten en de reputatie verbeteren. Een checklist voor het beheren van sociale media, inclusief benchmarks voor ondersteuning, kan helpen bij het organiseren van taken en het bijhouden van concurrenten en statistieken.
Wilt u uw marketingreputatie verbeteren?
LiveAgent biedt meertalige softwarevertalingen en mobiele apps voor klantenservice onderweg. Het verbetert uw marketingimago en helpt bij het beantwoorden van sociale vermeldingen. De helpdesk software biedt een veilige, gedeelde inbox en verbetert de productiviteit en klanttevredenheid. De analysefuncties helpen bij het verfijnen van uw marketing- en klantenservicestrategieën.