Wat zijn uitgaande verkopen?
Het is een onderdeel van de verkoopcyclus waarin bedrijven hun producten of diensten aan hun potentiële klanten pitchen. Dit kan worden gedaan door koud bellen, koude emails of sociale verkopen. Gewoonlijk worden potentiële klanten gecontacteerd door verkoopvertegenwoordigers.
Het primaire doel van uitgaande verkopen is het genereren van nieuwe leads voor uw bedrijf.
Het belangrijkste verschil tussen uitgaande en inkomende verkopen is de manier waarop het bedrijf potentiële klanten aantrekt. Zoals we al hebben uitgelegd, omvatten uitgaande verkopen verkopers die contact opnemen met uitgaande verkopen. Inkomende verkopen zijn afhankelijk van contentmarketing, marketing voor sociale media en SEO. Met andere woorden, inkomende verkopen zijn afhankelijk van het feit dat de prospect al bekend is met uw merk – inkomende leads.
Als u uw leadgeneratie wilt maximaliseren, kunt u beide benaderingen combineren. U kunt eerst inkomende strategieën gebruiken, zoals contentmarketing, en deze vervolgens opvolgen door uitgaande verkooptechnieken te implementeren, zoals outreach via sociale media.
Stappen van het uitgaande verkoopproces
- identificeer potentiële leads – Voer marktonderzoek uit en creëer een ideaal kopersprofiel.
- leadgeneratie – U kunt dit doen met behulp van software voor uitgaande verkoop, waarbij u een extern bedrijf uitbesteedt om leads voor u te genereren , een database kopen of handmatig leads genereren
- leadkwalificatie – Bepaal welke van de leads geschikt is voor uw producten of diensten.
- verkoopgesprek – Dit is het moment waarop uw verkoopvertegenwoordigers pronken met uw producten en diensten.
- de deal sluiten – U zou een gesloten deal moeten hebben en een nieuwe betalende klant.
- follow-up – Dit is een zeer waardevolle stap als het gaat om bouwen sterke relaties met uw klanten.
Hoe de uitgaande verkoop in een contactcenter verhogen?
Laten we eens kijken naar enkele strategieën die u kunnen helpen uw verkoop en uw inkomsten te verhogen met behulp van uitgaande verkooptactieken.
Specificeer de criteria voor potentiële kopers
Wees zo specifiek mogelijk bij het maken van het ideale klantprofiel. Definieer duidelijk uw doelmarkt en breng hun klantreizen in kaart.
Specificeer uw doelen
Als het om contactcentra gaat, zijn KPI’s uw beste vrienden. Zorg ervoor dat u duidelijk bent over de doelen die u wilt bereiken binnen uw budget.
Maak een outreach-plan
Definieer een workflow die uw verkopers moeten volgen bij het bereiken van nieuwe prospects.
Betrek de potentiële klant
Een waardevolle en zeer kosteneffectieve manier van engagement is emailmarketing. Overweeg ook om live chat te gebruiken. U kunt de LiveAgent live chat-functie gebruiken voor een naadloze integratie met uw website.
Verzamel gegevens
Hoe meer u weet over uw leads, hoe beter voor uw bedrijf. Met meer inzichten kunt u zeer gerichte campagnes ontwikkelen waarmee u van potentiële klanten klanten kunt maken.
Analyseer
Onderschat het belang van het analyseren van rapporten en het meten van contactcentrumstatistieken niet.
Support your customers proactively by reaching out to them
LiveAgent can help you improve the efficiency and productivity of your customer support teams, and boost customer satisfaction.
Frequently asked questions
Wat houdt het uitgaande verkoopproces in?
Uitgaande verkoop is een proces waarbij bedrijven - meestal verkopers - contact opnemen met prospects om hun verkooppraatjes te geven. Het is gebaseerd op strategieën zoals koud bellen, koude emails, enz. Uitgaande verkoop kan worden gebruikt door zowel B2B- als B2C-bedrijven.
Waarom is uitgaande verkoop belangrijk?
Ze hebben een groot potentieel om leads te genereren die geschikt zijn voor uw producten en diensten. Op deze manier kunnen ze een geweldig rendement op investering hebben die de inkomsten van uw bedrijf verhoogt.
Hoe moeilijk zijn uitgaande verkopen?
De complexiteit van uw uitgaande verkoopcampagne hangt sterk af van uw bedrijf en andere verkoop- en marketinginspanningen.
Wat zijn de belangrijkste uitgaande verkoopactiviteiten?
De belangrijkste fasen van uitgaande verkoop zijn leadidentificatie, -generatie, leadkwalificatie, verkooppraatje, het sluiten van deals en follow-upcommunicatie na de verkoop.
Wat zijn de belangrijkste statistieken voor uitgaande verkopen?
De belangrijkste kunnen worden onderverdeeld in twee hoofdcategorieën: trechterstatistieken en betrokkenheidsstatistieken. Welke exacte componenten van deze statistieken u besluit te meten, hangt voornamelijk af van uw bedrijfsprocessen en marketing- en verkoopinspanningen.
Hoe creëert u een uitgaand verkoopsteam?
Elk verkoopteam dat u traint voor uitgaande verkoopprocessen, kan worden beschouwd als een uitgaand verkoopteam. Om er echter voor te zorgen dat ze de beste resultaten opleveren, moet u een workflow ontwikkelen die de fasen van het uitgaande verkoopproces definieert en wat uw vertegenwoordigers bij elke stap moeten behandelen.