Wat zijn uitgaande verkopen?
Het is een onderdeel van de verkoopcyclus waarin bedrijven hun producten of diensten aan hun potentiële klanten pitchen. Dit kan worden gedaan door koud bellen, koude emails of sociale verkopen. Gewoonlijk worden potentiële klanten gecontacteerd door verkoopvertegenwoordigers.
Het primaire doel van uitgaande verkopen is het genereren van nieuwe leads voor uw bedrijf.
Het belangrijkste verschil tussen uitgaande en inkomende verkopen is de manier waarop het bedrijf potentiële klanten aantrekt. Zoals we al hebben uitgelegd, omvatten uitgaande verkopen verkopers die contact opnemen met uitgaande verkopen. Inkomende verkopen zijn afhankelijk van contentmarketing, marketing voor sociale media en SEO. Met andere woorden, inkomende verkopen zijn afhankelijk van het feit dat de prospect al bekend is met uw merk – inkomende leads.
Als u uw leadgeneratie wilt maximaliseren, kunt u beide benaderingen combineren. U kunt eerst inkomende strategieën gebruiken, zoals contentmarketing, en deze vervolgens opvolgen door uitgaande verkooptechnieken te implementeren, zoals outreach via sociale media.
Stappen van het uitgaande verkoopproces
- potentiële leads identificeren – Voer marktonderzoek uit en creëer een ideaal kopersprofiel.
- lead genereren – U kunt dit doen met behulp van software voor uitgaande verkoop, waarbij u een extern bedrijf uitbesteedt om leads voor u te genereren , een databank aanschaffen of handmatig leads genereren
- leadkwalificatie – Bepaal welke van de leads geschikt zijn voor uw producten of services.
- verkoopgesprek – Dit is het moment waarop uw verkoopvertegenwoordigers uw producten en diensten laten zien.
- de deal sluiten – U zou een gesloten deal en een nieuwe betalende klant moeten hebben.
- follow-up – Dit is een zeer waardevolle stap als het gaat om het opbouwen sterke relaties met uw klanten.
Hoe de uitgaande verkoop in een contactcenter verhogen?
Laten we eens kijken naar enkele strategieën die u kunnen helpen uw verkoop en uw inkomsten te verhogen met behulp van uitgaande verkooptactieken.
Specificeer de criteria voor potentiële kopers
Wees zo specifiek mogelijk bij het maken van het ideale klantprofiel. Definieer duidelijk uw doelmarkt en breng hun klantreizen in kaart.
Specificeer uw doelen
Als het om contactcentra gaat, zijn KPI’s uw beste vrienden. Zorg ervoor dat u duidelijk bent over de doelen die u wilt bereiken binnen uw budget.
Maak een outreach-plan
Definieer een workflow die uw verkopers moeten volgen bij het bereiken van nieuwe prospects.
Betrek de potentiële klant
Een waardevolle en zeer kosteneffectieve manier van engagement is emailmarketing. Overweeg ook om live chat te gebruiken. U kunt de LiveAgent live chat-functie gebruiken voor een naadloze integratie met uw website.
Verzamel gegevens
Hoe meer u weet over uw leads, hoe beter voor uw bedrijf. Met meer inzichten kunt u zeer gerichte campagnes ontwikkelen waarmee u van potentiële klanten klanten kunt maken.
Analyseer
Onderschat het belang van het analyseren van rapporten en het meten van contactcentrumstatistieken niet.
Support your customers proactively by reaching out to them
LiveAgent can help you improve the efficiency and productivity of your customer support teams, and boost customer satisfaction.
Bekijk een video over uitgaande verkoop.
Uitgaande verkoop en LiveAgent helpdesksoftware kan ongelooflijk nuttig zijn voor elk modern bedrijf. Uitgaande verkoop helpt bedrijven om contact te leggen met nieuwe potentiële klanten via telefoon, tekst of email. LiveAgent helpdesksoftware is ontworpen om het beheren van klantvragen gemakkelijk en efficiënt te maken, waardoor betere klantenondersteuning en een betere klantenervaring worden geboden. Met deze twee tools kunnen bedrijven contact leggen met hun doelgroep en betere klantenservice bieden om een succesvol bedrijf te behouden.
Topics
- Outbound sales
- Ideal customer profile
- Outreach methods
Video summary
In deze video leer je precies wat outbound sales is, hoe het werkt en hoe je het kunt gebruiken om meer afspraken en verkoop te genereren voor je bedrijf. Outbound sales is wanneer een verkoper een gesprek met een potentiële klant initieert. Het kan plaatsvinden via verschillende kanalen zoals koude e-mails, LinkedIn-berichten en koude telefoongesprekken. Het is belangrijk om te weten wie je ideale klant is en welke problemen ze hebben, zodat je gericht kunt verkopen. Het proces van outbound sales omvat het maken van een lijst met mensen die je wilt benaderen, het vinden van de juiste outreach-methode en het hebben van meerdere touchpoints om de kans op een reactie te vergroten.
Frequently Asked Questions
Wat houdt het uitgaande verkoopproces in?
Uitgaande verkoop is een proces waarbij bedrijven - meestal verkopers - contact opnemen met prospects om hun verkooppraatjes te geven. Het is gebaseerd op strategieën zoals koud bellen, koude emails, enz. Uitgaande verkoop kan worden gebruikt door zowel B2B- als B2C-bedrijven.
Waarom is uitgaande verkoop belangrijk?
Ze hebben een groot potentieel om leads te genereren die geschikt zijn voor uw producten en diensten. Op deze manier kunnen ze een geweldig rendement op investering hebben die de inkomsten van uw bedrijf verhoogt.
Hoe moeilijk zijn uitgaande verkopen?
De complexiteit van uw uitgaande verkoopcampagne hangt sterk af van uw bedrijf en andere verkoop- en marketinginspanningen.
Wat zijn de belangrijkste uitgaande verkoopactiviteiten?
De belangrijkste fasen van uitgaande verkoop zijn leadidentificatie, -generatie, leadkwalificatie, verkooppraatje, het sluiten van deals en follow-upcommunicatie na de verkoop.
Wat zijn de belangrijkste statistieken voor uitgaande verkopen?
De belangrijkste kunnen worden onderverdeeld in twee hoofdcategorieën: trechterstatistieken en betrokkenheidsstatistieken. Welke exacte componenten van deze statistieken u besluit te meten, hangt voornamelijk af van uw bedrijfsprocessen en marketing- en verkoopinspanningen.
Hoe creëert u een uitgaand verkoopsteam?
Elk verkoopteam dat u traint voor uitgaande verkoopprocessen, kan worden beschouwd als een uitgaand verkoopteam. Om er echter voor te zorgen dat ze de beste resultaten opleveren, moet u een workflow ontwikkelen die de fasen van het uitgaande verkoopproces definieert en wat uw vertegenwoordigers bij elke stap moeten behandelen.
Vertegenwoordiger uitgaande verkoop
Het is belangrijk voor bedrijven om bij het plannen van een verkooppromotiecampagne rekening te houden met meer dan alleen het verlagen van prijzen. Het verzenden van e-mailsjablonen voor productverkoop vereist een brede strategie om relaties met klanten op te bouwen en hen te informeren over toekomstige verkopen. Vaardigheden zoals communicatie, actief luisteren en technologie zijn belangrijk voor inkomende verkoopmedewerkers. Betrouwbare klantenervaringssoftware kan het verkoopproces efficiënter maken en klantrelaties opbouwen. LiveAgent is een populaire klantenservicesoftware met functies zoals voIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware, inkomend callcentersoftware, klachtenbeheerssysteem, cliëntenportaalsoftware en emailbeheersoftware. Sales contactgegevens zijn beschikbaar inclusief een mogelijkheid voor het plannen van een demo en het aanmelden voor de nieuwsbrief.
Kennismakingsgesprek checklijst
Een gespreksduur tijdens het verkoopproces is belangrijk voor een efficiënt gebruik van tijd en om focus te houden op de behoeften van de klant. Het instellen van de gespreksduur kan ook helpen bij het plannen van het verkooppraatje. Een belscript is een gids voor het gesprek en helpt om beter voorbereid te zijn op ontdekkingsgesprekken. Het is belangrijk om het script te volgen om de behoeften van de prospect te leren kennen. Tools zoals agendaplanning, software voor het opnemen van gesprekken en spraak kunnen worden gebruikt voor het instellen en volgen van de gespreksduur en call-scripts.
Nieuwe klant onboarding checklijst
Het is belangrijk om een verkoopvertegenwoordiger of medewerker van de klantenservice toe te wijzen om een positieve ervaring voor de klant te garanderen. De manager moet hierbij rekening houden met de behoeften van de klant en de producten of diensten van het bedrijf. Tools zoals CRM-systemen en bedrijfsgidsen kunnen helpen bij het toewijzen van de juiste persoon.
De tekst gaat over het ontwikkelen van een marketingstrategie en bevat verschillende stappen om dit te bereiken. Enkele belangrijke stappen zijn het maken van een contentmarketingplan en het uitbouwen van digitale assets zoals een website en sociale media profielen. Ook wordt er besproken hoe je dichter bij je potentiële klanten kunt komen en hoe je een actieplan kunt opstellen om ineffectieve aspecten van je marketing te verbeteren. Ten slotte worden enkele essentiële elementen van een marketingaudit besproken, waaronder de doelstelling en reikwijdte van de audit.