Live chat is een handige communicatietool voor reizigers en reisbureaus om directe vragen en boekingseisen te bespreken. Het verhoogt de klanttevredenheid en is kosteneffectief. LiveAgent biedt een naadloze integratie voor elke reisbureau en biedt diverse functies zoals proactieve chatuitnodigingen, realtime typeweergave en aanpasbare chatknoppen.
Zelfs in tijden van economische of politieke crisis is de reisindustrie altijd teruggekeerd en bleef het reizigers aantrekken. De manier waarop de reisindustrie bovenaan staat als één van de meest winstgevende industrieën, is de nadruk op technologische innovatie.
Reizen naar elke bestemming is toegankelijker en betaalbaarder dan ooit tevoren. Met sociale media kunnen mensen wereldwijd contacten leggen met iedereen, wat hen vaak ertoe aanzet om een koffer te pakken en op reis te gaan om de wereld te verkennen.
De zakenwereld gebruikt reizen om uit te breiden en buitenlandse deals te sluiten. Maar wat reizigers gemeen hebben, is het verlangen naar vrije tijd en gemak bij het kiezen van hun volgende bestemming of bij het boeken van het hotel.
Live chat kan dit mogelijk maken en nog veel meer.
Bent u vastgebonden? Dan kunnen we vertrekken.
Live chat heeft aanzienlijke voordelen via de telefoon en emailondersteuning.
Reizen is een grote en dynamische markt. Elk jaar reizen miljoenen mensen over de hele wereld, sommigen bij meerdere gelegenheden. Elk van deze potentiële klanten of frequente reizigers verdient geruststellende en gebruiksvriendelijke online hulp die het bureau kan bieden.
Live chat is precies voor dat doel ontworpen.
Vroeger was het een lang proces voor zowel klanten als reisbureaus om de boeking te regelen en meestal was er een bezoek aan een bureau nodig. De populariteit van online zoekmachines heeft dit proces veranderd.
De reisindustrie is één van de snelst technologisch ontwikkelende industrieën geworden met een duidelijk gedefinieerde digitale strategie. Om de mogelijkheden van klantentevredenheid voor moderne reizigers volledig te benutten, is live chat een ideale communicatiekeuze binnen de reissector voor zowel klanten als reisbureaus.
Het valt niet te ontkennen dat live chat een aanzienlijke impact heeft op de besluitvorming van de klant. Maar de beslissing van de hoofdrolspeler om bijvoorbeeld een pakketdeal bij uw reisbureau af te sluiten, hangt af van de vaardigheden en professionele aanpak van uw reisbureaus.
Elke trip begint met een drijfveer om te reizen. Of het nu om persoonlijke of werkgerelateerde redenen is, klanten zullen het reis- of transportbureau kiezen op basis van hoe ze aan hun verwachtingen kunnen voldoen.
Live chat is niet alleen voor beginnende reizigers, maar ook voor ervaren reizigers. Als dit niet eerder is gedaan, is de innovatie van het implementeren van live chat een manier om het imago van een bedrijf in de ogen van de klant opnieuw uit te vinden en daarom nog meer betrokkenheid te creëren.
Voor reisbureaus is live chat een krachtig hulpmiddel voor ondersteuning, promotie en conversie. Door de juiste regels voor live chatetiquette te volgen, kunnen vertegenwoordigers menselijke interactie en heerlijke ervaringen bieden aan potentiële en vaste klanten.
Richard Branson – Founder of the Virgin group
Elke chatsessie wordt omgezet in tickets en opgeslagen in een algemene, gedeelde inbox. Elke vertegenwoordiger met toegang kan zoeken naar het profiel of de interactiegeschiedenis van een klant.
Diverse, vooraf ingestelde ontwerpen binnen de galerij met chatknoppen en dockingvensters of de mogelijkheid om een geheel nieuwe widget te maken.
Pop-upberichten die het rendement op investering kunnen verhogen. Vertegenwoordigers kunnen enkele of meerdere uitnodigingen maken en potentiële klanten door het aankoopproces begeleiden.
Door de huidige URL van live chatbezoekers te monitoren, kunnen goed getimede uitnodigingen ook promotionele reispakketten, reisaanbiedingen of andere gepersonaliseerde reissuggesties aanbieden. LiveAgent staat het gebruik van proactieve chatuitnodigingen alleen toe als er voldoende vertegenwoordigers beschikbaar zijn
Een optionele maar handige functie voor vertegenwoordigers die klanten liever een stap voor zijn. De vertegenwoordiger kan observeren wat de klant typt en het antwoord voorbereiden voordat de klant op verzenden klikt.
Standaardantwoorden stroomlijnen de workflow door vooraf gedefinieerde korte tekstantwoorden te gebruiken en deze op te slaan voor toekomstig gebruik.
Een type chatlog waarin details van het vorige gesprek worden opgeslagen.
Vertegenwoordigers of chatbeheerders kunnen kiezen uit drie vooraf gedefinieerde route-opties om snelle en nauwkeurige communicatie te garanderen:
De maximale wachtrijlimiet kan worden ingesteld in de instelling van de chatknop en de widget automatisch verbergen voor de website wanneer de limiet is bereikt om de wachttijd van de klant te verbeteren.
Net als bij de externe chatcommunicatie met klanten, geeft live chat vertegenwoordigers de mogelijkheid om instant berichten naar elkaar te sturen. Interne chats zijn alleen zichtbaar voor de afzender en de ontvanger.
Tags kunnen handmatig of automatisch worden toegevoegd aan specifieke woorden of woordgroepen, waardoor een aangepaste workflow voor een individuele vertegenwoordiger wordt gecreëerd.
Staat input en feedback van klanten toe en rangschikt de efficiëntie van de vertegenwoordigers of de algemene tevredenheid over een chatsessie.
Live chat maakt deel uit van de helpdesksoftware met meerdere kanalen van LiveAgent en voegt daarom extra functies toe die gunstig zijn voor verschillende reisbureaus.
Stel dat een bedrijf een bepaald zakelijk reisbeleid heeft voor hun reizende werknemers, zoals vliegtickets, luchtvaartmaatschappijen, hotels, auto’s. Het geïntegreerde CRM-systeem van LiveAgent kan al deze vereisten opslaan, beschikbaar voor iedereen met toegang.
De vertegenwoordiger kan documenten, zoals visumvereisten, via de chat bijvoegen en verzenden naar klanten die voor hun vrije tijd naar een nieuw land reizen.
Als een klant buiten kantooruren contact wil opnemen met het bureau, kan hij een contactformulier invullen, waarna het wordt toegewezen aan een specifieke vertegenwoordiger of een specifiek team wanneer ze weer online zijn. De chatknop kan ook worden aangepast aan de talen van verschillende markten.
Vergelijkbaar met de andere bureaus, maar verschillend in het gebruik van automatisering. Dankzij online automatisering kunnen onlinebureaus genieten van live chat met behulp van geautomatiseerde functies, zoals regels om chats toe te wijzen aan relevante afdelingen.
Travel and Accommodation Industry Solution
Learn how multi-channel help desk software benefits Travel and Accommodation industry
De integratie van de live chatknop kan niet eenvoudiger. De enige vereiste is om een korte HTML-code van uw LiveAgent-account naar uw website te kopiëren en te plakken en het is live. U hoeft geen extra software te downloaden, maar integratie met software van derden of een app wordt ondersteund.
Gegevensbescherming, accountbeveiliging en privacykwesties zijn essentiële onderwerpen voor iedereen die online zaken doet en beheert. LiveAgent is niet anders. Hier zijn enkele van de belangrijkste beveiligingsfuncties.
Als u meer wilt weten, ga dan naar onze kennisbank voor meer informatie.
Enhance the travel experience for your customers
Start a free-14 day trial, no credit card required
Gemiddelde verwerkingstijd (AHT)
AHT is essentieel in klantenservice, met gemiddelde duur van klanteninteracties. LiveAgent biedt uitgebreide tijdregistratie en helpdesksoftware. Probeer het gratis voor 14 dagen.
Liveagent gespreksopnamesoftware beoordeling
LiveAgent wordt geprezen als een krachtige klantenservice tool die communicatie met klanten verbetert en verkoop verhoogt. Het biedt functies zoals SLA-regeling, live chat en gespreksopnamen. De software is flexibel, aanpasbaar en redelijk geprijsd.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team