Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Live chat voor de reis- en accommodatiesector

Impress your customers and increase their satisfaction.

  • ✓ No setup fee   
  • ✓ Customer service 24/7    
  • ✓ No credit card required    
  • ✓ Cancel any time
Used by
logo clients forbes
logo clients airbus
logo clients nascar
logo clients usc
Header Animation
Helpdesk software

Zelfs in tijden van economische of politieke crisis is de reisindustrie altijd teruggekeerd en bleef het reizigers aantrekken. De manier waarop de reisindustrie bovenaan staat als één van de meest winstgevende industrieën, is de nadruk op technologische innovatie.

Reizen naar elke bestemming is toegankelijker en betaalbaarder dan ooit tevoren. Met sociale media kunnen mensen wereldwijd contacten leggen met iedereen, wat hen vaak ertoe aanzet om een ​​koffer te pakken en op reis te gaan om de wereld te verkennen.

De zakenwereld gebruikt reizen om uit te breiden en buitenlandse deals te sluiten. Maar wat reizigers gemeen hebben, is het verlangen naar vrije tijd en gemak bij het kiezen van hun volgende bestemming of bij het boeken van het hotel.

Live chat kan dit mogelijk maken en nog veel meer.

Bent u vastgebonden? Dan kunnen we vertrekken.

Wat is live chat? 

Live chat is een eenvoudig te gebruiken maar waardevol communicatiemiddel voor instant messaging tussen de klant en de medewerker van de klantenservice – volledig browsergebaseerd, ontworpen om vragen van klanten efficiënt en in realtime te beantwoorden.

Waarin verschilt live chat van ondersteuning via telefoon en email?

Live chat heeft aanzienlijke voordelen via de telefoon en emailondersteuning.

  • Minder wachttijd
  • Realtime gesprek
  • Volledig aanpasbaar om het merkimago weer te geven
  • Gebruikersvriendelijk
  • Kostenefficiënt
  • Browsergebaseerd
  • Laagste vereiste klanteninspanning

Hoewel ondersteuning via telefoon en email nog steeds veel wordt gebruikt, spreken de statistieken voor zich. Meer dan 60% van de klanten geeft er de voorkeur aan chat te gebruiken om hun vragen te beantwoorden boven de traditionele kanalen, wat niet strikt te wijten is aan de millenniumgeneratie. 45% van de 55-plussers heeft bevestigd dat ze minstens één keer live chat op een website hebben gebruikt.

Is live chat nuttig voor reisbureaus?

Reizen is een grote en dynamische markt. Elk jaar reizen miljoenen mensen over de hele wereld, sommigen bij meerdere gelegenheden. Elk van deze potentiële klanten of frequente reizigers verdient geruststellende en gebruiksvriendelijke online hulp die het bureau kan bieden.

Live chat is precies voor dat doel ontworpen.

Vroeger was het een lang proces voor zowel klanten als reisbureaus om de boeking te regelen en meestal was er een bezoek aan een bureau nodig. De populariteit van online zoekmachines heeft dit proces veranderd.

De reisindustrie is één van de snelst technologisch ontwikkelende industrieën geworden met een duidelijk gedefinieerde digitale strategie. Om de mogelijkheden van klantentevredenheid voor moderne reizigers volledig te benutten, is live chat een ideale communicatiekeuze binnen de reissector voor zowel klanten als reisbureaus.

Hoe moeten reisbureaus live chat gebruiken?

Het valt niet te ontkennen dat live chat een aanzienlijke impact heeft op de besluitvorming van de klant. Maar de beslissing van de hoofdrolspeler om bijvoorbeeld een pakketdeal bij uw reisbureau af te sluiten, hangt af van de vaardigheden en professionele aanpak van uw reisbureaus.

Elke trip begint met een drijfveer om te reizen. Of het nu om persoonlijke of werkgerelateerde redenen is, klanten zullen het reis- of transportbureau kiezen op basis van hoe ze aan hun verwachtingen kunnen voldoen.

Live chat is niet alleen voor beginnende reizigers, maar ook voor ervaren reizigers. Als dit niet eerder is gedaan, is de innovatie van het implementeren van live chat een manier om het imago van een bedrijf in de ogen van de klant opnieuw uit te vinden en daarom nog meer betrokkenheid te creëren.

Voor reisbureaus is live chat een krachtig hulpmiddel voor ondersteuning, promotie en conversie. Door de juiste regels voor live chatetiquette te volgen, kunnen vertegenwoordigers menselijke interactie en heerlijke ervaringen bieden aan potentiële en vaste klanten.

The key is to set realistic expectations, and then not to just meet them, but to exceed them – preferably in unexpected and helpful ways.

Richard Branson – Founder of the Virgin group

 

Live chat zit boordevol functies die vertegenwoordigers kunnen helpen een onvergetelijke reiservaring te bieden.

Elke chatsessie wordt omgezet in tickets en opgeslagen in een algemene, gedeelde inbox. Elke vertegenwoordiger met toegang kan zoeken naar het profiel of de interactiegeschiedenis van een klant.

LiveAgent-Algemene-inbox
Voorbeeld van een algemene inbox (klik om te vergroten)

Diverse, vooraf ingestelde ontwerpen binnen de galerij met chatknoppen en dockingvensters of de mogelijkheid om een ​​geheel nieuwe widget te maken.

Galerij met chatknoppen
Voorbeeld van een galerij met chatknoppen (klik om te vergroten)

Pop-upberichten die het rendement op investering kunnen verhogen. Vertegenwoordigers kunnen enkele of meerdere uitnodigingen maken en potentiële klanten door het aankoopproces begeleiden.

Door de huidige URL van live chatbezoekers te monitoren, kunnen goed getimede uitnodigingen ook promotionele reispakketten, reisaanbiedingen of andere gepersonaliseerde reissuggesties aanbieden. LiveAgent staat het gebruik van proactieve chatuitnodigingen alleen toe als er voldoende vertegenwoordigers beschikbaar zijn

Live chat voor de reis- en accommodatiesector
Voorbeeld van een chatuitnodiging (klik om te vergroten)

Een optionele maar handige functie voor vertegenwoordigers die klanten liever een stap voor zijn. De vertegenwoordiger kan observeren wat de klant typt en het antwoord voorbereiden voordat de klant op verzenden klikt.

Realtime typen
Voorbeeld van realtime typeweergave (klik om te vergroten)

Standaardantwoorden stroomlijnen de workflow door vooraf gedefinieerde korte tekstantwoorden te gebruiken en deze op te slaan voor toekomstig gebruik.

Standaardberichten
Voorbeeld van standaardberichten

Een type chatlog waarin details van het vorige gesprek worden opgeslagen.

Chatgeschiedenis functie in LiveAgent
Voorbeeld van chatgeschiedenis (klik om te vergroten)

Vertegenwoordigers of chatbeheerders kunnen kiezen uit drie vooraf gedefinieerde route-opties om snelle en nauwkeurige communicatie te garanderen:

  • Willekeurige opdracht
  • Bel naar iedereen
  • Maximaal gebruik
Chatverdeling
Voorbeeld van chatverdeling (klik om te vergroten)

De maximale wachtrijlimiet kan worden ingesteld in de instelling van de chatknop en de widget automatisch verbergen voor de website wanneer de limiet is bereikt om de wachttijd van de klant te verbeteren.

Maximale wachtrijlengte
Voorbeeld van maximale wachtrijlengte (klik om te vergroten)

Net als bij de externe chatcommunicatie met klanten, geeft live chat vertegenwoordigers de mogelijkheid om instant berichten naar elkaar te sturen. Interne chats zijn alleen zichtbaar voor de afzender en de ontvanger.

Interne chat
Voorbeeld van interne chat (klik om te vergroten)

Tags kunnen handmatig of automatisch worden toegevoegd aan specifieke woorden of woordgroepen, waardoor een aangepaste workflow voor een individuele vertegenwoordiger wordt gecreëerd.

Tags-functie-LiveAgent
Voorbeeld van tags (klik om te vergroten)

Staat input en feedback van klanten toe en rangschikt de efficiëntie van de vertegenwoordigers of de algemene tevredenheid over een chatsessie.

Ranglijst van vertegenwoordigers
Voorbeeld van ranglijst van vertegenwoordigers (klik om te vergroten)

Voordelen voor verschillende soorten reisbureaus

Live chat maakt deel uit van de helpdesksoftware met meerdere kanalen van LiveAgent en voegt daarom extra functies toe die gunstig zijn voor verschillende reisbureaus.

  • Zakelijk reisbureau

Stel dat een bedrijf een bepaald zakelijk reisbeleid heeft voor hun reizende werknemers, zoals vliegtickets, luchtvaartmaatschappijen, hotels, auto’s. Het geïntegreerde CRM-systeem van LiveAgent kan al deze vereisten opslaan, beschikbaar voor iedereen met toegang.

  • Bureau voor vrijetijdsreizen

De vertegenwoordiger kan documenten, zoals visumvereisten, via de chat bijvoegen en verzenden naar klanten die voor hun vrije tijd naar een nieuw land reizen.

Als een klant buiten kantooruren contact wil opnemen met het bureau, kan hij een contactformulier invullen, waarna het wordt toegewezen aan een specifieke vertegenwoordiger of een specifiek team wanneer ze weer online zijn. De chatknop kan ook worden aangepast aan de talen van verschillende markten.

  • Online reisbureau

Vergelijkbaar met de andere bureaus, maar verschillend in het gebruik van automatisering. Dankzij online automatisering kunnen onlinebureaus genieten van live chat met behulp van geautomatiseerde functies, zoals regels om chats toe te wijzen aan relevante afdelingen.

Travel and Accommodation Industry Solution

Learn how multi-channel help desk software benefits Travel and Accommodation industry

Try LiveAgent

Hoe uw live chat integreren met uw website?

De integratie van de live chatknop kan niet eenvoudiger. De enige vereiste is om een ​​korte HTML-code van uw LiveAgent-account naar uw website te kopiëren en te plakken en het is live. U hoeft geen extra software te downloaden, maar integratie met software van derden of een app wordt ondersteund.

https://www.youtube.com/watch?v=GO4rPDffDew

Wat zijn de beveiligingsfuncties van live chat?

Gegevensbescherming, accountbeveiliging en privacykwesties zijn essentiële onderwerpen voor iedereen die online zaken doet en beheert. LiveAgent is niet anders. Hier zijn enkele van de belangrijkste beveiligingsfuncties.

Kennisbank

Als u meer wilt weten, ga dan naar onze kennisbank voor meer informatie.

Enhance the travel experience for your customers

Start a free-14 day trial, no credit card required

Try LiveAgent

FAQ

What is live chat?

Live chat is a browser-based communication tool for instant messaging between the client and the customer service representative in real-time.

How is live chat different from phone and email support?

Live chat offers features and improvements for a more streamlined customer experience than phone or email - Real-time conversation, Fully customizable, User-friendly, Cost-effective, Browser-based, Lowest required customer effort.

Is live chat useful to travel agencies?

Live chat is a convenient way for travelers to have their travel inquiries administered instantly and effortlessly.

How should travel agents use live chat?

Travel agents can utilize several different features for an enhanced user experience: Universal inbox, Customizable chat button, Proactive chat invitations, Real-time typing view, Canned responses, Chat overview, Chat history, Chat distribution, Internal chat, tags and Post chat survey

Benefits for different types of travel agencies

Built-in CRM, contact forms, multilingual options, or rules are some of the beneficial features available to any travel agency

How to integrate live chat to your website?

Fully supported native integration. Quick copy and paste of an HTML code, and you can chat immediately.

What are live chat's security features?

Core security features are BAN IPs, 2-step verification, HTTPS Encryption, Multiple Data Centers, GDPR.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×

Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo