Klanteninteractie

Wat is een klanteninteractie?

De interactie tussen het bedrijf en de klant begint wanneer deze het ticket opheft. De opgenomen gesprekken, hetzij via een oproep, chat, tweet of email tussen de klant en het bedrijf voorafgaand aan het oplossen van het ticket, zijn gelijk aan het aantal klanteninteracties dat op een ticket staat vermeld.

Een ticket moet bij voorkeur worden opgelost na de eerste communicatie tussen de klant en het bedrijf om de maximale klantentevredenheid te bieden.

Frequently asked questions

Wat betekent klanteninteractie?

Interactie met de klant is een relatie met de klant, die erop gericht is om aan hun behoeften te voldoen en aan hun verwachtingen te voldoen. Het moet echter niet alleen daar eindigen, maar moet ook worden uitgevoerd op een manier die een langdurige relatie met de klant opbouwt.

Wat zijn de voorbeelden van klanteninteractie?

Er kunnen net zoveel voorbeelden zijn van interactie met cliënten als er cliënten en hun individuele gevallen zijn. Algemene voorbeelden zijn: telefoontje, reageren op reacties op sociale media, contact via email. Door deze interacties is het mogelijk om een emotionele relatie met de cliënt op te bouwen, feedback van cliënten te gebruiken en primair te focussen op de behoeften van de cliënt. Andere interessante voorbeelden zijn het gebruik van kunstmatige intelligentie die actie kan ondersteunen. Het is ook uiterst belangrijk om eerlijke mensentaal te gebruiken.

Wordt klanteninteractie opgeslagen in LiveAgent?

Interacties met klanten worden opgeslagen in LiveAgent zodat vertegenwoordigers ze kunnen gebruiken wanneer dat nodig is. LiveAgent gebruikt mobiele applicaties, hybride ticketstreams en automatiseringsregels om te helpen bij automatische ticketdistributie.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.