Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Academie
  • Dankkaarten en notities voor klanten

Dankkaarten en notities voor klanten

Waarom zou u dankkaarten voor klanten sturen?

Hoewel emails van klantenwaardering ook een geweldige manier zijn om klanten te bedanken, worden emails meestal gelezen (indien überhaupt gelezen) en verwijderd. Het is echter waarschijnlijker dat een goed gemaakte bedrukte dankkaart/handgeschreven dankbriefje minstens een tijdje wordt bewaard en als herinnering aan uw merk dient. Het is een effectieve marketingstrategie die echt indruk kan maken op klanten, hun loyaliteit kan verbeteren en meer verwijzingen naar uw bedrijf kan genereren.

Handgeschreven of gedrukt?

Afhankelijk van het type en de grootte van uw bedrijf, kunt u overwegen om bedrukte zakelijke dankkaartjes of handgeschreven dankbriefjes te sturen. Voor een grote organisatie die meer dan 500 klanten wil bedanken, zijn gedrukte kaarten natuurlijk logischer. Handgeschreven notities zijn meer geschikt voor kleine bedrijven, solopreneurs, persoonlijke diensten en B2B-bedrijven met een bescheiden klantenbestand.

In het algemeen, als tijd, budget en middelen het toelaten, zou een handgeschreven dankbriefje voor de klant een betere optie zijn, omdat het altijd een grotere impact zal hebben. De echte authenticiteit in handgeschreven notities zorgt ervoor dat klanten zich echt speciaal en emotioneel betrokken voelen. En emotie wordt in veel sectoren beschouwd als de grootste aanjager van loyaliteit. Uit een onderzoek door CapGemini bleek zelfs dat 70% van de emotioneel betrokken consumenten besteden tot twee keer of meer aan merken waaraan ze loyaal zijn. Bovendien zal 80% merken waar ze loyaal aan zijn onder hun familie en vrienden promoten.

Hoe lang moet u wachten met het versturen van dankkaarten?

Als u zaken doet en u wilt uw klanten waarderen met een dankbriefje/kaart, dan is de optimale tijd bij voorkeur direct na het evenement. De algemene regel is een paar dagen binnen het evenement. Bijvoorbeeld wanneer de klant een product/dienst van uw bedrijf koopt. Maar zelfs als het u niet lukt om binnen de tijd een dankbriefje te sturen, weet dan dat het veel erger is om er geen te sturen.

Zakelijke dankkaarten – Sjablonen

Wat schrijft u op een dankkaartje voor een klant? Hieronder vindt u enkele zakelijke bedankkaarten – sjablonen die u kunt gebruiken als basis voor het maken van uw eigen waarderingskaarten/notities.

Als u meer wilt weten, lees dan Hoe u een dankbrief schrijft die uw klanten zullen waarderen.

Bedankt om een ​​trouwe klant te zijn

Een klant bedanken voor een aankoop

Een klant bedanken voor een verwijzing

Andere manieren om dankbaarheid ten opzichte van uw klanten te uiten

Er zijn een aantal manieren om dankbaarheid ten opzichte van uw klanten te uiten. Dankkaarten en -briefjes van klanten vormen een groot deel van de waardering van klanten. Er zijn echter veel andere manieren. Bijvoorbeeld coupons, kortingen, gratis producten/diensten en nog veel meer.

Als u meer wilt weten, lees dan Ideeën voor klantenwaardering.

Ontdek het zelf

Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Test alles in onze academie in LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.