Waarom zou u dankkaarten voor klanten sturen?
Hoewel emails van klantenwaardering ook een geweldige manier zijn om klanten te bedanken, worden emails meestal gelezen (indien überhaupt gelezen) en verwijderd. Het is echter waarschijnlijker dat een goed gemaakte bedrukte dankkaart/handgeschreven dankbriefje minstens een tijdje wordt bewaard en als herinnering aan uw merk dient. Het is een effectieve marketingstrategie die echt indruk kan maken op klanten, hun loyaliteit kan verbeteren en meer verwijzingen naar uw bedrijf kan genereren.
Handgeschreven of gedrukt?
Afhankelijk van het type en de grootte van uw bedrijf, kunt u overwegen om bedrukte zakelijke dankkaartjes of handgeschreven dankbriefjes te sturen. Voor een grote organisatie die meer dan 500 klanten wil bedanken, zijn gedrukte kaarten natuurlijk logischer. Handgeschreven notities zijn meer geschikt voor kleine bedrijven, solopreneurs, persoonlijke diensten en B2B-bedrijven met een bescheiden klantenbestand.
In het algemeen, als tijd, budget en middelen het toelaten, zou een handgeschreven dankbriefje voor de klant een betere optie zijn, omdat het altijd een grotere impact zal hebben. De echte authenticiteit in handgeschreven notities zorgt ervoor dat klanten zich echt speciaal en emotioneel betrokken voelen. En emotie wordt in veel sectoren beschouwd als de grootste aanjager van loyaliteit. Uit een onderzoek door CapGemini bleek zelfs dat 70% van de emotioneel betrokken consumenten besteden tot twee keer of meer aan merken waaraan ze loyaal zijn. Bovendien zal 80% merken waar ze loyaal aan zijn onder hun familie en vrienden promoten.
Hoe lang moet u wachten met het versturen van dankkaarten?
Als u zaken doet en u wilt uw klanten waarderen met een dankbriefje/kaart, dan is de optimale tijd bij voorkeur direct na het evenement. De algemene regel is een paar dagen binnen het evenement. Bijvoorbeeld wanneer de klant een product/dienst van uw bedrijf koopt. Maar zelfs als het u niet lukt om binnen de tijd een dankbriefje te sturen, weet dan dat het veel erger is om er geen te sturen.
Zakelijke dankkaarten – Sjablonen
Wat schrijft u op een dankkaartje voor een klant? Hieronder vindt u enkele zakelijke bedankkaarten – sjablonen die u kunt gebruiken als basis voor het maken van uw eigen waarderingskaarten/notities.
Bedankt om een trouwe klant te zijn
Hi ****,
Just a note to say hello and to let you know how grateful we are for having you as our loyal customer for the past few years.
We truly enjoy working with entrepreneurs like you who are committed to growing their successful business and we wanted to thank you for letting us help you.
Best wishes,
****
Een klant bedanken voor een aankoop
Hey ****,
I’ve noticed your name come up quite a few times in recent months, so I just thought I’d take the time to personally thank you.
Judging by your purchases, I must admit you have an excellent taste in clothes! Remember that you can always swap them over if something doesn’t fit.
Take care,
****
Een klant bedanken voor een verwijzing
Dear ****,
Over half of my business comes from repeat clients and referrals. I greatly appreciate you thinking of me and sending a new client my way. I am sure I can help your friend find that unique beachfront home he is looking for. I already have a few beautiful properties in mind to show him.
Thanks again for your trust!
All the best,
****
Andere manieren om dankbaarheid ten opzichte van uw klanten te uiten
Er zijn een aantal manieren om dankbaarheid ten opzichte van uw klanten te uiten. Dankkaarten en -briefjes van klanten vormen een groot deel van de waardering van klanten. Er zijn echter veel andere manieren. Bijvoorbeeld coupons, kortingen, gratis producten/diensten en nog veel meer.
Als u meer wilt weten, lees dan Ideeën voor klantenwaardering.
Ontdek het zelf
Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Test alles in onze academie in LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Waarom zou u dankkaarten voor klanten sturen?
Het sturen van dankkaarten voor klanten is een effectieve marketingstrategie die echt indruk kan maken op klanten, hun loyaliteit kan verbeteren en meer verwijzingen naar uw bedrijf kan genereren.
Hoe lang moet u wachten met het versturen van dankkaarten?
De algemene regel is een paar dagen binnen het evenement. Bijvoorbeeld wanneer de klant een product/dienst van uw bedrijf afneemt.
Gedrukte of handgeschreven dankkaartjes?
In het algemeen, als tijd, budget en middelen het toelaten, zou een handgeschreven dankbriefje voor de klant een betere optie zijn, omdat het altijd een grotere impact zal hebben.
Hoe voert u een klanteninterview?
Bekend met klanteninterviews? Ontdek wat het nut is van een klanteninterview en hoe u er in 7 enkele stappen een maakt.
Hoe klantenbeloningen gebruiken?
Wilt u klantenaankopen stimuleren? Lees hoe u klantenbeloningen kunt gebruiken en uw klantenservice kunt verbeteren met LiveAgent.
Helpdesk kwaliteitsborging checklijst
Het is belangrijk om elk ticket op de juiste manier te categoriseren om de workflow te stroomlijnen en de ticketstatus, prioriteit en servicetype bij te houden met behulp van labels en tags. Het is ook belangrijk om elk probleem van de klant tijdens de eerste reactie op te lossen om klantentevredenheid en vertrouwen op te bouwen en het aantal tickets dat wordt geëscaleerd te verminderen. LiveAgent of helpdesksoftware kan hierbij helpen.
Antwoordsjablonen voor positieve feedback op sociale media
Beloningen en loyaliteitsprogramma's zijn belangrijke factoren voor klanten, aangezien 75% van hen waarde hecht aan merken die deze aanbieden. Bedrijven kunnen prijsprikkels gebruiken om klantengedrag te stimuleren en een band op te bouwen met hun klanten. Goede communicatie met klanten is cruciaal voor bedrijven, en investeren in klantenservicetrainingen kan helpen bij de verbetering van de klantenervaring en het behoud van een goede merkreputatie. Inloggegevens voor LiveAgent worden verstuurd nadat de installatie is voltooid. De website maakt gebruik van cookies, en door verder te gaan wordt toestemming gegeven volgens het privacy- en cookiebeleid.