Gratis proefperiode
woman choosing clothes

Checklijst voor het starten van een nieuwe job

Bent u net begonnen met een nieuwe job? Gefeliciteerd! U bent op de goede weg naar succes.

Dit is het moment om ervoor te zorgen dat u alles op orde heeft, zodat het succes u overal volgt.

Bekijk onze checklijst voor het starten van een nieuwe job vanaf dag één.

Het belang van het starten van een checklijst voor een nieuwe baan

In het begin voelt het misschien alsof u alles op uw gevoel doet, maar al snel zal u beseffen hoe belangrijk details zijn. Begin uw nieuwe job op de juiste manier en voorkom eventuele problemen.

Volg gewoon deze eenvoudige stappen en u bent klaar om te gaan. (Dit is een voorgestelde volgorde van gebeurtenissen, maar voelt u vrij om het aan te passen aan uw eigen behoeften.)

Wie heeft er baat bij het starten van een checklijst voor een nieuwe job?

Iedereen! Het starten van een checklijst voor een nieuwe job lijkt misschien alleen voor mensen die net van school komen, maar het is handig om een checklijst te hebben, zelfs als u van job bent veranderd.

Hoe specifieker uw stappen zijn, hoe gemakkelijker alles zal verlopen (en hoe minder kans op problemen).

Onze checklijst is het meest geschikt voor iedereen:

  • mensen op zoek naar een job
  • pas afgestudeerden beginnen aan hun eerste job
  • mensen die al lang in de sector werken en naar een nieuw bedrijf verhuizen
  • nieuwe werknemers

Verken checklijst voor het starten van een nieuwe job

Checklijst voor het starten van een nieuwe job

Het is een goed idee om vóór uw eerste dag belangrijke informatie over het bedrijf te verzamelen, zodat u zich zelfverzekerder en beter voorbereid voelt. Dit omvat het leren over hun geschiedenis, wat hun kernwaarden zijn en wie hun belangrijkste concurrenten zijn.

Waarom is het verzamelen van bedrijfsinformatie belangrijk?

Als u zoveel mogelijk over het bedrijf weet, kunt u hun cultuur beter begrijpen en erbij passen. Het is ook een goede manier om uw interesse te tonen.

Data searching
Belangrijke gegevens verzamelen

Hoe bedrijfsinformatie verkrijgen?

Voordat u alles onder de zon gaat googelen, moet u even de tijd nemen om na te denken over wat uw meest prangende vragen zijn en welke onderwerpen u interesseren.

Maak een lijst van alles wat tijdens het onderzoek naar voren komt en vind de antwoorden tijdens uw eerste werkweek. Op die manier kunt u zich concentreren op het wennen en het leren kennen van uw nieuwe werkgever.

Welke tools kunnen u helpen bij het verkrijgen van bedrijfsinformatie?

  • De website van het bedrijf is een geweldige plek om te beginnen.
  • Er staat meestal veel waardevolle informatie in het gedeelte ‘over’, dus zorg ervoor dat u alle tekst doorneemt.
  • Bekijk sociale mediaplatforms zoals Twitter en LinkedIn.

Ontdek hoe lang het duurt om van huis naar kantoor te komen.

Waarom is voorbereiding op het woon-werkverkeer belangrijk?

Het laatste wat u wilt, is te laat komen op uw eerste dag. Bovendien is het altijd goed om te weten wat u kunt verwachten en vooruit te plannen.

Commuting to work
Het woon-werkverkeer kan vermoeiend of nuttig zijn (bron: vantagecircle.com)

Hoe onderzoekt u het woon-werkverkeer?

Wees stipt, controleer de dienstregelingen en gun uzelf extra tijd om uw bestemming te bereiken.

Zorg ervoor dat eventuele vertragingen veroorzaakt door verkeer, openbaar vervoer, enz. uw aankomsttijd niet beïnvloeden. Als u aan het rijden bent, voeg dan een paar extra minuten toe om onnodige stress te voorkomen.

Met welke tools kunt u onderzoek doen naar het woon-werkverkeer?

  • Google Maps is altijd een geweldige bron om het woon-werkverkeer te bekijken en het kan u ook helpen bij het plannen van uw route.
  • De Walk Score-website is een ander handig hulpmiddel. Het vertelt u hoe beloopbaar een gebied is, wat geweldig is als u wilt besparen op gas of openbaar vervoer.

Bekijk de kleding die u op uw eerste dag wilt dragen.

Waarom is het belangrijk om de juiste kleding te dragen?

Het is altijd een goed idee om u professioneel te kleden, maar u wilt u ook comfortabel voelen.

Checklijst voor het starten van een nieuwe job
De juiste dresscode kan helpen om er professioneel uit te zien (bron: bossjob.ph)

Hoe kiest u de juiste kleding?

Zorg ervoor dat uw kleding schoon, gestreken en in goede staat is. Ontdek hoe mensen op uw functie zich kleden in het bedrijf waarvoor u gaat werken.

Misschien wilt u iemand vragen die daar al werkt of wat online onderzoek doen als u niet zeker weet wat u aan moet trekken. Het is mogelijk dat de bedrijfscultuur meer ontspannen is.

Welke hulpmiddelen kunnen helpen om ervoor te zorgen dat u de juiste kleding draagt?

  • Pinterest is een geweldige bron voor het vinden van outfitideeën
  • de bedrijfswebsite heeft mogelijk een stijlgids of foto’s

Herinnert u uw de dagen dat u de avond voor schooltijd uw tas inpakte? Dit is hetzelfde idee.

Waarom is het inpakken van uw tas belangrijk?

Het is het beste om alles wat u nodig hebt voor de eerste dag bij de hand te hebben, zodat u tijd bespaart en de kans verkleint dat u iets belangrijks vergeet.

Preparing bag for work
Voorbereiden betekent minder stress (bron: jobstreet.com.ph)

Hoe pakt u uw tas de avond ervoor in?

Pak alles in wat u overdag nodig hebt, van uw lunch tot alle vereiste documenten.

Neem ook een waterfles en snacks mee, voor het geval u later op de dag honger krijgt. Een notitieblok en pen kunnen ook van pas komen.

Met welke tools kunt u de avond ervoor inpakken?

  • Een paklijst is een geweldige manier om ervoor te zorgen dat u alles meeneemt.

Dit is iets wat u niet mag vergeten om te voorkomen dat u een alarm instelt. U wilt niet gehaast of te laat komen.

Waarom is het instellen van een alarm belangrijk?

Het is altijd een goed idee om een ​​herinnering te hebben die u vertelt dat het tijd is om wakker te worden en/of om te vertrekken. Bovendien zorgt dit ervoor dat u zich ‘s ochtends niet haast om u klaar te maken.

Alarm clock tips
Een alarm instellen is belangrijk voor bedrijven (bron: berightlight.com)

Hoe stelt u een wekker in voor de eerste dag?

Stel uw wekker in voor de tijd die u nodig hebt om wakker te worden en/of te vertrekken. Controleer nogmaals of u de juiste tijd hebt gekozen, want het is gemakkelijk om uw wekker per ongeluk verkeerd in te stellen. Het overkomt de besten van ons.

Als u problemen hebt met opstaan, kunt u het beste meer dan één waarschuwing instellen.

Met welke tools kunt u een alarm instellen?

Er zijn veel verschillende wekker-apps en websites die kunnen helpen:

  • Alarm.
  • Slaapcyclus.
  • standaard wekker op uw telefoon.
  • een traditionele, analoge wekker.

Haal diep adem, houd uw hoofd koel en ga door. Onthoud dat het ook maar menselijk is om fouten te maken.

Waarom is het belangrijk om uw zenuwen te kalmeren?

Het starten van een nieuwe job kan stressvol of zelfs zenuwslopend zijn. Hoe goed uw laatste job ook ging, u kunt je nog steeds nerveus voelen. Daarom is het goed om vooraf te kijken naar copingmethoden die voor u werken.

liveagent tools
Kalm zijn heeft zo zijn voordelen

Hoe kalmeert u uw zenuwen?

Adem diep en langzaam. Concentreer u op de lucht die door uw neus binnenkomt en door u mond naar buiten gaat.

Een andere optie is om een ​​paar minuten voor uzelf te nemen voordat u aan het werk gaat. Dit kan van alles zijn, van lezen of naar muziek luisteren tot het uitlaten van uw hond.

Zorg ervoor dat u iets hebt om u te helpen kalmeren als dat nodig is, b.v. een yogavideo, meditatie-app, kopje thee of een boek – wat voor u ook werkt.

‘s Ochtends wilt u misschien ook sporten – sporten is een geweldige manier om stress en angst te verlichten.

Welke tools kunnen uw zenuwen helpen kalmeren?

  • Headspace.
  • Calm.com heeft veel artikelen en bronnen om ‘s ochtends of voor het slapengaan te kalmeren.

U krijgt de kans om de dag rustig te beginnen als u vroeg opstaat. U hebt ook tijd om een ​​goed ontbijt te eten en u klaar te maken zonder u te haasten.

Waarom is het belangrijk om vroeg op te staan?

Het is altijd een goed idee om uzelf extra tijd te geven voor de ochtendroutine, vooral als u niet gewend bent om op dit uur wakker te worden. Bovendien helpt het uw stressniveaus te verlagen voor het geval er onverwachte vertragingen zijn.

Man working in the morning
Voordelen van vroeg opstaan ​​(bron: inc.com)

Hoe zorgt u ervoor dat u vroeg opstaat?

U hoeft zich geen zorgen te maken over het opstaan ​​in de ochtend als u vroeg naar bed gaat. Sta ongeveer een tot twee uur voordat u moet vertrekken op. Dit geeft u genoeg tijd.

Met welke tools kunt u vroeg opstaan?

  • een wandeling in de ochtend om wakker te worden
  • een cafeïnehoudende drank indien nodig
  • een uitgebalanceerd slaapschema

Vroeg opstaan ​​is misschien voldoende om je een energieboost te geven, maar het duurt niet de hele dag. Zorg ervoor dat u wat eten klaar hebt staan ​​voor de ochtend, anders krijgt u honger en sloomheid tegen lunchtijd.

Waarom is het belangrijk om goed te ontbijten?

Het helpt uwlichaam de energie en brandstof te geven die het nodig heeft om de dag te beginnen.

Hoe maakt u een goed ontbijt?

Eet ‘s ochtends een gezonde maaltijd, ook al bent u normaal geen ontbijtmens. Dit kan van alles zijn, van eieren tot havermout of toast.

Checklijst voor het starten van een nieuwe job
Fit en productief zijn door gezond te eten

Als u tijd hebt, maak dan uw ontbijt de avond van tevoren klaar, zodat u ‘s ochtends gewoon kunt pakken en vertrekken. Een banaan of wat mueslirepen zijn ook goede opties die niet veel tijd kosten om te bereiden.

Welke tools kunnen je helpen meer te weten te komen over een goed ontbijt?

Er zijn veel geweldige recepten voor een gezond ontbijt die u snel en zonder al te veel moeite kunt maken.

  • Gezondheidsblogs zoals Balanced Bites voor ideeën en inspiratie.

Als u vroeg aankomt, hebt u tijd om u voor te bereiden voordat de werkdag begint. Bovendien betekent eerder beginnen minder druk en stress voor uw eerste werkdag. Het geeft u ook een buffer voor eventuele onvoorziene vertragingen die kunnen optreden tijdens uw woon-werkverkeer.

Checklijst voor het starten van een nieuwe job
Vroeg aankomen om alles klaar te hebben (bron: diatribe.org)

Waarom is vroeg aankomen belangrijk?

Het is altijd een goed idee om jezelf de eerste dag wat ademruimte te geven, vooral als het de eerste keer is dat u uw collega’s of baas ontmoet.

Hoe komt u vroeg op uw eerste dag aan?

Probeer minimaal 30 minuten voor aanvang van je werkdag aanwezig te zijn. Dit zou u genoeg tijd moeten geven om u te oriënteren en u op uw gemak te voelen in uw nieuwe omgeving.

Indien nodig kunt u deze tijd ook gebruiken om uw werkinstructies of trainingsmateriaal door te nemen.

Welke tools kunnen u helpen?

  • Google Maps kan u helpen de beste en de kortste route naar uw nieuwe werkplek te vinden.

Het is altijd een goed idee om vrienden en connecties te maken met uw collega’s, vooral als u nieuw bent. Bovendien kan uzelf voorstellen de stress verminderen, omdat u dan iemand hebt om mee te praten.

Waarom is het belangrijk om u zelf aan iedereen voor te stellen?

Het zal duidelijk zijn uit je introductie dat u een vriendelijk, extravert en spraakzaam persoon bent – een ideale collega!

 Helpdesk Templates
Goede werkrelaties zijn de sleutel tot nieuwe ideeën

Hoe stelt u uzelf voor aan iedereen?

Stel uzelf zo snel mogelijk voor. U kunt het doen met een snelle “Hallo, mijn naam is _” en dan vragen hoe het met iedereen gaat – zo simpel is het.

Of voer een informeel gesprek en stel vragen als u zich nog niet op uw gemak voelt om alleen te praten.

Welke tools kunnen u helpen bij de zelfintro?

  • ijsbrekeractiviteiten die u kunt gebruiken om u op uw gemak te voelen
  • stel uzelf voor via email of een telefoontje

Het team is een van de belangrijkste aspecten van een baan. Daarom is het essentieel om ze zo snel mogelijk te leren kennen, zodat u effectief kunt samenwerken.

Waarom is het belangrijk om uw team te leren kennen?

Het is altijd goed om een ​​goede relatie met uw collega’s te hebben, aangezien u veel tijd met hen zult doorbrengen.

Hoe om te gaan met het leren kennen van uw team?

Het is het beste om uzelf voor te stellen en vervolgens terloops met ze te chatten. Op deze manier kunt u een relatie opbouwen en elkaar beter leren kennen zonder al te veel druk of stress.

Team fist bumping over laptops
Goed teamwork voor betere productiviteit

Het is ook belangrijk om uzelf zo mogelijk niet te isoleren op uw eerste werkdag. Het kan verleidelijk zijn als u het druk heeft om op kantoor te blijven en alleen aan taken te werken. Probeer echter tijdens de lunch een pauze te nemen om met uw collega’s te eten.

Met welke tools kunt u uw team leren kennen?

  • informeel gesprek over gemeenschappelijke interesses
  • sociale media

Uw eerste werkdag zal een beetje overweldigend en stressvol zijn, maar houd er rekening mee dat deze niet eeuwig zal duren.

Het beste wat u kunt doen, is alles stap voor stap doen, terwijl u de hele dag kalm en positief blijft. Als er iets is waar u niet zeker van bent, vraag dan een collega of uw baas om hulp.

Het is het beste om indien mogelijk een afspraak te maken met uw personeelsmanager.

Checklijst voor het starten van een nieuwe job
Om hulp vragen is geen schande

Waarom is het belangrijk om een ​​meeting met uw personeelsmanager te regelen?

Een ontmoeting met uw personeelsmanager is een geweldige manier om een ​​band met hen op te bouwen. U kunt meer te weten komen over het bedrijfsbeleid, de procedures en toekomstige projecten, zodat u weet wat u de komende weken of maanden kunt verwachten.

Bovendien is het een kans om vragen te stellen over uw nieuwe baan en om hun advies te krijgen over hoe u zo succesvol mogelijk kunt zijn.

Hoe regelt u een afspraak met uw personeelsmanager?

De eerste stap is gewoon vragen. In het begin klinkt het misschien eng, maar probeer ze eens te emailen of een-op-een te chatten tijdens de lunch, wanneer ze waarschijnlijk in een meer ontspannen en gemoedelijke stemming zullen zijn.

Als u de kans krijgt, vraag dan naar hun favoriete projecten of typische taken om uw interesse en enthousiasme te tonen voor het leren van nieuwe vaardigheden.

Welke tools kunnen helpen bij het regelen van een ontmoeting met uw personeelsmanager?

  • email – houd uw bericht kort en bondig
  • een interne chattool
  • een videogesprek via Skype of Zoom

Meer te weten komen over uw functie en functietitel is een integraal onderdeel van het starten van een nieuwe job. U moet begrijpen waarvoor u verantwoordelijk bent, aan wie u rapporteert en hoe dat past in het grote geheel van het bedrijf.

Waarom is leren over uw functie belangrijk?

In het begin voelt u zich misschien overweldigd als er te veel bewegende delen zijn, maar als u de tijd neemt om alles te begrijpen waarvoor u verantwoordelijk bent, kunt u uitblinken in uw nieuwe job.

it-team-responsibility-management-software-LiveAgent
Verantwoordelijkheden op het werk begrijpen

Hoe om te gaan met het leren over uw positie?

Uw personeelsmanager zou tijdens uw vergadering graag uw taken en verantwoordelijkheden doornemen. Wees niet bang om vervolgvragen te stellen.

Vraag het ook aan uw collega’s. Ze hebben misschien een ander perspectief of geven je enkele tips om uit te blinken in uw nieuwe rol.

Houd in gedachten dat het geen schande is om toe te geven dat u iets niet weet. Hulp vragen is beter dan alles zelf proberen uit te zoeken.

Welke tools kunnen u helpen meer te weten te komen over uw positie?

  • ontmoeting met uw personeelsmanager
  • Evernote of OneNote – gemakkelijk te delen met uw collega’s

Het is niet ongebruikelijk dat nieuwe werknemers onzeker zijn over hun taken en verantwoordelijkheden, vooral als ze veel taken op hun lijst hebben staan. Daarom is het essentieel om te vragen naar de geldende wet- en regelgeving om te weten wat u wel en niet kunt doen tijdens uw werk.

woman sitting down in office at her desk working on laptop and taking notes
Werkregels en voorschriften moeten duidelijk zijn

Waarom is vragen naar toepasselijke regels en voorschriften belangrijk?

Op deze manier kunt u eventuele problemen vermijden en de gestelde grenzen beter begrijpen.

Hoe kunt u vragen stellen over toepasselijke regels en voorschriften?

Uw manager is de beste persoon om om dit soort informatie te vragen. Ze zouden u een breed overzicht moeten geven van wat er wordt verwacht en van welke regels u op de hoogte moet zijn.

Als u specifieke vragen heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw HR-afdeling. Zij zijn de experts als het gaat om werkplekbeleid en zouden u moeten helpen, wat de vraag ook is.

Met welke tools kunt u vragen stellen over toepasselijke regels en voorschriften?

  • het werknemershandboek van het bedrijf
  • vragen stellen

Het is nooit te vroeg om na te denken over uw carrièrepad. Het ontdekken van uw mogelijkheden is een van de beste manieren om erachter te komen wat u wilt van een job.

Waarom is het belangrijk om erachter te komen wat uw carrièrepad is?

Het is makkelijker om gefocust en gemotiveerd te blijven als u weet wat u wilt vanuit uw huidige functie.

Checklijst voor het starten van een nieuwe job
Langetermijndoelen en carrièrepad

Hoe gaat u om met het vinden van uw carrièrepad?

Uw manager moet u een idee geven van de langetermijndoelen van het bedrijf en welke wegen er voor u openstaan. U kunt ook de website van het bedrijf bekijken voor meer informatie.

Welke tools kunnen u helpen erachter te komen wat uw carrièrepad is?

  • bedrijfsintranet
  • HR-afdeling
  • online tools voor loopbaanbeoordeling

Het is belangrijk om doelen voor uzelf te stellen, zowel voor de korte als voor de lange termijn. Op die manier hebt u iets om naar toe te werken en kunt u uw voortgang gaandeweg volgen.

Waarom is het belangrijk om doelen te stellen?

Het stellen van doelen kan u helpen gefocust en gemotiveerd te blijven in uw huidige functie. U kunt ook je voortgang volgen en zien hoe ver u bent gekomen.

Hoe carrièredoelen te stellen?

Uw doelen kunnen van alles zijn, van het leren van een nieuwe vaardigheid tot het nemen van meer verantwoordelijkheid op het werk. Het is belangrijk om ze af te stemmen op uw individuele behoeften en wensen.

Arrow pointing to the middle of the target
Duidelijke doelen stellen

Verzin zelf een lijst en deel deze met uw loopbaanmanagement. Uw HR-afdeling kan wellicht ook wat advies geven over uw doelen en u tips voor loopbaanontwikkeling geven op basis van de langetermijndoelen en visie van het bedrijf op groei.

Met welke tools kunt u doelen stellen?

  • apps zoals Habitica of Strides
  • tools voor taakbeheer zoals Asana
  • een loopbaancoach
  • een online tool voor het stellen van doelen, zoals SMART
  • doelsjablonen online

Hoe eerder u voor uw verzekering kunt zorgen, hoe beter.

Waarom moet u voor uw verzekeringsgegevens zorgen?

U moet niet alleen uw ziektekostenverzekering controleren, maar ook uw tandheelkundige en oogzorgplannen.

Insurance in work
Verzekeren kan vaak handig zijn (bron: velocityglobal.com)

Hoe zorgt u voor uw verzekeringsgegevens?

Als u geen verzekering heeft, is dit het moment om uw opties te onderzoeken. Er zijn tal van verschillende polissen beschikbaar, en het is een goed idee om rond te kijken voordat u beslissingen neemt (vooral omdat de kosten sterk kunnen verschillen van plan tot plan).

Werkgevers hebben vaak de plicht om u te voorzien van een ziektekostenverzekering.

Welke tools moet u gebruiken om voor uw verzekeringsgegevens te zorgen?

  • een afspraak met de HR-afdeling

Plan een evaluatie van 90 dagen van uw huidige functie uit te voeren. Dit is het perfecte moment voor u en uw manager om te gaan zitten en te beoordelen wat goed werkt en gebieden te identificeren waar verbeteringen kunnen worden aangebracht. Natuurlijk zijn uw prestaties ook van invloed op hoe snel u doorgroeit in het bedrijf.

reporting dashboard in liveagent
Voorbeeld van beoordeling van taken van LiveAgent

Waarom is het belangrijk om een ​​driemaandelijkse beoordeling uit te voeren?

Een inchecksessie van drie maanden is een geweldige manier om ervoor te zorgen dat u op de goede weg bent. Het is meestal ook voldoende tijd voor uw manager om een ​​idee te krijgen van hoe goed u met specifieke teams samenwerkt, evenals van uw algemene prestaties.

Hoe voerr u een driemaandelijkse beoordeling uit?

Tijdens uw beoordeling wilt u misschien het volgende bespreken: training, doelen, projecten en hoe goed u met uw team samenwerkt.

Met welke tools kunt u een driemaandelijkse beoordeling uitvoeren?

  • een sjabloon zoals de Harvard Business Review

Dingen om te onthouden in een nieuwe job

  • Let op en toon interesse

Het is essentieel om vanaf de eerste dag op te letten en interesse te tonen in de nieuwe job. Uw baas, collega’s en alle andere mensen die u in het bedrijf ontmoet, zullen uw inspanningen op prijs stellen.

  • Heb een positieve instelling

Een goede instelling is essentieel in een nieuwe job. Daarom moet u een positieve houding hebben ten opzichte van werk en de mensen om u heen.

  • Deadlines halen

Door van uzelf een betrouwbare collega te maken bij uw nieuwe job, vergroot u uw kansen op een loonsverhoging of promotie in de toekomst.

  • Beheer uw tijd

Timemanagement speelt een cruciale rol op elke werkplek, maar nog meer wanneer u bij een nieuw bedrijf gaat werken. Het is dus noodzakelijk om een dagelijks schema op te stellen, ueraan te houden en uw tijd effectief te beheren.

  • Vraag om hulp

Om hulp vragen is een van de beste manieren om indruk te maken op uw nieuwe collega’s en hen te interesseren om u te helpen wanneer dat nodig is. Vraag daarom vanaf de eerste dag aan alle collega’s of ze u ergens mee kunnen helpen of uitleggen hoe het er in het bedrijf aan toe gaat.

  • Leg duidelijke werk-privégrenzen vast

Het hebben van een gezonde levensstijl vereist het respecteren van de grenzen tussen werk en privé. Houd uw persoonlijke en professionele leven gescheiden, zodat u zich op beide kunt concentreren wanneer dat nodig is.

Samenvatting van de checklijst voor het starten van een nieuwe job

  • Belangrijke bedrijfsinformatie verkrijgen
  • Onderzoek het woon-werkverkeer
  • Draag de juiste kleding
  • Pak de avond ervoor uw tas in
  • Stel een alarm in
  • Kalmeer uw zenuwen
  • Vroeg opstaan
  • Eet een goed ontbijt
  • Vroeg aankomen
  • Stel uzelf aan iedereen voor
  • Leer uw team kennen
  • Probeer een afspraak te maken met uw personeelsmanager
  • Meer informatie over uw functie
  • Vraag naar de toepasselijke regels en voorschriften
  • Ontdek wat uw carrièrepad is
  • Maak een lijst met doelen
  • Zorg voor uw verzekeringsgegevens
  • Voer een beoordeling van drie maanden uit

Dingen om te onthouden bij een nieuwe job:

  • Let op en toon interesse
  • Heb een positieve instelling
  • Deadlines halen
  • Uw tijd indelen
  • Vraag om hulp
  • Stel duidelijke werk-privégrenzen vast

Starting a new job checklist FAQs

How long should you take off before starting a new job?

It's generally recommended that you take a few days off before starting your new job, especially if you’re moving straight from another position. This will give you enough time to relax and prepare for the transition.

How should you dress when starting a new job?

It's essential to look your best on day one, particularly if it's the first impression you will be making. You can ask someone in human resources what the appropriate attire is or look on the company's website.

What should you not do on the first day of a new job?

There are a few things you should avoid on the first day of your new job: Don't arrive late; Don't ignore your colleagues; Don't be disruptive; Don't forget to introduce yourself to everyone; Don't forget to ask lots of questions; Don't be afraid to speak up

Is it wrong to take a year off from work?

Taking a break from work can be a great way to clear your mind and gain new perspectives. However, if you feel like it's going to negatively impact your career, then maybe reconsider.Nevertheless, such a break can give you a new outlook on life and allow you to resume work with new enthusiasm.

What are good questions to ask when starting a new job?

Some good questions to ask when starting a new job include: What are the expectations for this position? What is the company culture like? How do you handle workplace conflicts? When are deadlines typically met? Can I take time off for personal reasons? Is there a training program for this position? Who can I go to for help if I'm struggling? What are the goals of this company?

What to say to your boss and new coworkers on the first day of work?

Don't be afraid to ask questions and introduce yourself to everyone. It's always a good idea to make a positive first impression. But remember, if anything makes you uncomfortable, you should be honest about it.

Why are the first 90 days of a new job so important?

The first three months are essential because you need to make an impression during this time, meaning that you should be extra attentive and work hard to exceed the expectations of your boss and colleagues. In addition, it's an excellent time to establish some work-life boundaries. For example, if your boss is pushy about working on the weekends, don't hesitate to set some clear limits. If you can accomplish all of this in the first 90 days, then you're on the right track to success.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo