Een handige checklijst voor het starten van een nieuwe job, met stappen voor het verkrijgen van belangrijke bedrijfsinformatie, onderzoek doen naar woon-werkverkeer, voorbereiden op de eerste dag en leren kennen van het team.
Bent u net begonnen met een nieuwe job? Gefeliciteerd! U bent op de goede weg naar succes.
Dit is het moment om ervoor te zorgen dat u alles op orde heeft, zodat het succes u overal volgt.
Bekijk onze checklijst voor het starten van een nieuwe job vanaf dag één.
In het begin voelt het misschien alsof u alles op uw gevoel doet, maar al snel zal u beseffen hoe belangrijk details zijn. Begin uw nieuwe job op de juiste manier en voorkom eventuele problemen.
Volg gewoon deze eenvoudige stappen en u bent klaar om te gaan. (Dit is een voorgestelde volgorde van gebeurtenissen, maar voelt u vrij om het aan te passen aan uw eigen behoeften.)
Iedereen! Het starten van een checklijst voor een nieuwe job lijkt misschien alleen voor mensen die net van school komen, maar het is handig om een checklijst te hebben, zelfs als u van job bent veranderd.
Hoe specifieker uw stappen zijn, hoe gemakkelijker alles zal verlopen (en hoe minder kans op problemen).
Onze checklijst is het meest geschikt voor iedereen:
Voor uw eerste werkdag is het een goed idee om belangrijke informatie over het bedrijf te verzamelen, zodat u zich zelfverzekerder en voorbereid voelt. Dit omvat het leren over hun geschiedenis, wat hun kernwaarden zijn en wie hun belangrijkste concurrenten zijn.
Als u zoveel mogelijk over het bedrijf weet, kunt u hun cultuur beter begrijpen en erbij horen. Het is ook een goede manier om uw interesse te tonen.
Neem, voordat u alles onder de zon gaat googelen, even de tijd om na te denken over wat uw meest prangende vragen zijn en welke onderwerpen u interesseren.
Maak een lijst van alles wat tijdens het onderzoek naar voren komt en vind de antwoorden tijdens uw eerste werkweek. Zo kunt u zich concentreren op het wennen en het leren kennen van uw nieuwe werkgever.
Ontdek hoe lang het duurt om van huis naar kantoor te komen.
Het laatste wat u wilt, is te laat komen op uw eerste werkdag. Bovendien is het altijd goed om te weten wat u kunt verwachten en vooruit te plannen.
Wees op tijd, controleer dienstregelingen en gun uzelf extra tijd om uw bestemming te bereiken.
Zorg ervoor dat eventuele vertragingen veroorzaakt door verkeer, openbaar vervoer, enz. geen invloed hebben op uw aankomsttijd. Als u aan het rijden bent, voeg dan een paar minuten extra toe om onnodige stress te voorkomen.
Bekijk de kleding die u op uw eerste dag wilt dragen.
Het is altijd een goed idee om u professioneel te kleden, maar u wilt ook comfortabel zitten.
Zorg ervoor dat uw kleding schoon, gestreken en in goede staat is. Ontdek hoe mensen in uw functie zich kleden in het bedrijf waar u gaat werken.
U kunt het iemand vragen die er al werkt of online wat onderzoek doen als u niet zeker weet wat u aan moet trekken. Het is mogelijk dat de bedrijfscultuur meer ontspannen is.
Welke tools kunnen helpen om ervoor te zorgen dat u de juiste kleding draagt?
Herinnert u zich de dagen dat u de avond voor school uw tas inpakte? Dit is hetzelfde idee.
Het is het beste om alles wat u nodig heeft voor de eerste dag bij de hand te hebben, zodat u tijd bespaart en de kans verkleint dat u iets belangrijks vergeet.
Pak alles in wat u overdag nodig hebt, van uw lunch tot de benodigde documenten.
Neem ook een fles water en snacks mee, voor het geval u later op de dag honger krijgt. Een notitieblok en pen kunnen ook van pas komen.
Dit is iets dat je niet mag vergeten. Zorg ervoor dat u een alarm instelt. Je wilt niet gehaast zijn of te laat komen.
Het is altijd een goed idee om een herinnering te zetten die je vertelt dat het tijd is om wakker te worden en/of te vertrekken. Bovendien zorgt dit ervoor dat u zich ‘s ochtends niet hoeft te haasten om u klaar te maken.
Zet uw wekker op de tijd die u nodig hebt om wakker te worden en/of weg te gaan. Controleer nogmaals of u het juiste tijdstip hebt gekozen, want het is gemakkelijk om uw wekker per ongeluk verkeerd in te stellen. Het overkomt de besten van ons.
Als u problemen heeft met opstaan, kunt u het beste meer dan één waarschuwing instellen.
Er zijn veel verschillende wekker-apps en websites die kunnen helpen:
Haal diep adem, blijf kalm en ga door. Onthoud dat het ook maar een mens is om fouten te maken.
Het starten van een nieuwe job kan stressvol of zelfs zenuwslopend zijn. Hoe goed uw laatste job ook ging, u kunt nog steeds nerveus zijn. Daarom is het goed om van tevoren te onderzoeken welke verwerkingsmethoden voor u werken.
Adem diep en langzaam in. Concentreer u op de lucht die door uw neus naar binnen komt en door uw mond naar buiten gaat.
Een andere mogelijkheid is om een paar minuten voor u zelf te nemen voordat u naar uw werk gaat. Dit kan van alles zijn, van lezen of naar muziek luisteren tot het uitlaten van uw hond.
Zorg ervoor dat u iets hebt om u te helpen kalmeren als dat nodig is, b.v. een yogavideo, meditatie-app, kopje thee of een boek – wat voor u ook werkt.
Misschien wilt u ‘s ochtends ook aan lichaamsbeweging doen – sport is een geweldige manier om stress en angst te verminderen.
U krijgt de kans om de dag rustig te beginnen als u vroeg opstaat. U hebt ook tijd om goed te ontbijten en u klaar te maken zonder te haasten.
Het is altijd een goed idee om u zelf extra tijd te geven voor de ochtendroutine, vooral als u niet gewend bent om op dit uur wakker te worden. Bovendien helpt het u stressniveau te verminderen voor het geval er onverwachte vertragingen zijn.
U hoeft zich geen zorgen te maken over het opstaan in de ochtend als u vroeg naar bed gaat. Word ongeveer een tot twee uur voordat u moet vertrekken wakker. Dit geeft u voldoende tijd.
Vroeg opstaan is misschien genoeg om u een energieboost te geven, maar het duurt niet de hele dag. Zorg ervoor dat u wat te eten klaar hebt staan voor de ochtend, anders krijgt u honger en lusteloosheid tegen lunchtijd.
Het helpt uw lichaam de energie en brandstof te geven die het nodig heeft om de dag te beginnen.
Eet ‘s ochtends een gezonde maaltijd, ook al bent u normaal gesproken geen ontbijtmens. Dit kan van alles zijn, van eieren tot havermout of toast.
Als u tijd hebt, maak dan uw ontbijt de avond ervoor klaar, zodat u ‘s ochtends gewoon kunt pakken en gaan. Een banaan of wat mueslirepen zijn ook goede opties die niet veel tijd kosten om te bereiden.
Er zijn veel geweldige recepten voor een gezond ontbijt die u snel en zonder al te veel moeite kunt maken.
Als u vroeg aankomt, hebt u tijd om u voor te bereiden voordat de werkdag begint. Bovendien betekent eerder beginnen minder druk en stress voor je eerste werkdag. Het geeft u ook een buffer voor eventuele onvoorziene vertragingen die kunnen optreden tijdens uw woon-werkverkeer.
Het is altijd een goed idee om uzelf op de eerste dag wat ademruimte te gunnen, vooral als het de eerste keer is dat u uw collega’s of baas ontmoet.
Probeer minimaal 30 minuten voordat uw werkdag begint aan te komen. Dit zou u voldoende tijd moeten geven om u op uw gemak te voelen in uw nieuwe omgeving.
U kunt deze tijd indien nodig ook gebruiken om uw werkinstructies of trainingsmateriaal door te nemen.
Het is altijd een goed idee om vrienden te maken en contacten te leggen met uw collega’s, vooral als u nieuw bent. Bovendien kan uzelf voorstellen stress verminderen, omdat u dan iemand hebt om mee te praten.
Uit uw introductie zal duidelijk zijn dat u een vriendelijke, extraverte en spraakzame persoon bent – een ideale collega!
Stel uzelf zo snel mogelijk voor. U kunt dit doen door snel “Hallo, mijn naam is _” te zeggen en vervolgens te vragen hoe het met iedereen gaat – zo simpel is het.
Of voer een informeel gesprek en stel vragen als u nog niet op uw gemak bent om alleen te praten.
Het team is een van de belangrijkste aspecten van een baan. Daarom is het essentieel om ze zo snel mogelijk te leren kennen, zodat u effectief kunt samenwerken.
Het is altijd goed om een goede relatie met uw collega’s te hebben, aangezien u veel tijd met hen zult doorbrengen.
Het is het beste om jezelf voor te stellen en dan terloops met ze te chatten. Zo kunt u een relatie opbouwen en elkaar beter leren kennen zonder al te veel druk of stress.
Het is ook belangrijk om uzelf, indien mogelijk, niet te isoleren op uw eerste werkdag. Als het druk is, kan het verleidelijk zijn om op kantoor te blijven en alleen aan taken te werken. Probeer tijdens de lunch echter een pauze te nemen om met uw collega’s te eten.
Uw eerste werkdag zal een beetje overweldigend en stressvol zijn, maar houd er rekening mee dat dit niet eeuwig duurt.
Het beste wat u kunt doen, is alles stap voor stap doen en de hele dag kalm en positief blijven. Als u ergens niet zeker van bent, vraag dan een collega of uw baas om hulp.
Het is het beste om indien mogelijk een afspraak te maken met uw personeelsmanager.
Een ontmoeting met uw rekruteringsmanager is een geweldige manier om een band met hen op te bouwen. U kunt meer te weten komen over het bedrijfsbeleid, de procedures en toekomstige projecten, zodat u weet wat u de komende weken of maanden kunt verwachten.
Bovendien is het een gelegenheid om vragen te stellen over uw nieuwe job en hun advies te krijgen over hoe u zo succesvol mogelijk kunt zijn.
De eerste stap is simpelweg vragen. In het begin klinkt het misschien eng, maar probeer ze eens te emailen of een-op-een te chatten tijdens de lunch, wanneer ze waarschijnlijk in een meer ontspannen en gemoedelijke bui zijn.
Als u de kans krijgt, vraag dan naar hun favoriete projecten of typische taken om uw interesse en enthousiasme voor het leren van nieuwe vaardigheden te tonen.
Meer te weten komen over uw functie en functietitel is een integraal onderdeel van het starten van een nieuwe baan. U moet begrijpen waarvoor u verantwoordelijk bent, aan wie u rapporteert en hoe dat past in het grote geheel van het bedrijf.
In het begin voelt u zich misschien overweldigd als er te veel bewegende delen zijn, maar als u de tijd neemt om alles te begrijpen waarvoor u verantwoordelijk bent, kunt u uitblinken in uw nieuwe baan.
Uw rekruteringsmanager zal met plezier uw taken en verantwoordelijkheden bespreken tijdens uw vergadering. Wees niet bang om vervolgvragen te stellen.
Vraag het ook aan uw collega’s. Ze hebben misschien een ander perspectief of geven u enkele tips om uit te blinken in uw nieuwe rol.
Onthoud dat het geen schande is om toe te geven dat u iets niet weet. Hulp vragen is beter dan alles zelf proberen uit te zoeken.
Het is niet ongebruikelijk dat nieuwe werknemers onzeker zijn over hun taken en verantwoordelijkheden, vooral als ze veel taken op hun lijst hebben staan. Daarom is het essentieel om te vragen naar de geldende regels en voorschriften om te weten wat u wel en niet mag doen tijdens uw werk.
Op deze manier kunt u eventuele problemen voorkomen en krijgt u een beter begrip van de gestelde grenzen.
Uw manager is de beste persoon om dit soort informatie te vragen. Ze zouden u een breed overzicht moeten geven van wat er wordt verwacht en van welke regels u op de hoogte moet zijn.
Als u specifieke vragen heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw HR-afdeling. Zij zijn de experts als het gaat om werkplekbeleid en zouden u moeten helpen, wat de vraag ook is.
Het is nooit te vroeg om na te denken over je carrièrepad. Het ontdekken van uw opties is een van de beste manieren om erachter te komen wat u van een baan verwacht.
Het is gemakkelijker om gefocust en gemotiveerd te blijven als u weet wat u wilt in uw huidige functie.
Uw manager zou u een idee moeten geven van wat de langetermijndoelen van het bedrijf zijn en welke mogelijkheden voor u openstaan. U kunt ook de website van het bedrijf bekijken voor meer informatie.
Het is belangrijk om doelen voor uzelf te stellen, zowel op korte als op lange termijn. Op die manier hebt u iets om naar toe te werken en kunt u uw vorderingen onderweg volgen.
Het stellen van doelen kan u helpen gefocust en gemotiveerd te blijven in uw huidige rol. U kunt ook uw voortgang volgen en zien hoe ver u bent gekomen.
Uw doelen kunnen van alles zijn, van het leren van een nieuwe vaardigheid tot het nemen van meer verantwoordelijkheid op het werk. Het is belangrijk om ze af te stemmen op uw individuele behoeften en wensen.
Verzin zelf een lijst en deel deze vervolgens met je loopbaanmanagement. Uw HR-afdeling kan u wellicht ook wat advies geven over uw doelen en u tips geven voor loopbaanontwikkeling op basis van de langetermijndoelen en groeivisie van het bedrijf.
Hoe sneller u uw verzekering kunt regelen, hoe beter.
U moet niet alleen uw ziektekostenverzekering controleren, maar ook uw tandheelkundige en visuele plannen.
Als u geen verzekering heeft, is dit het moment om uw opties te onderzoeken. Er zijn tal van verschillende polissen beschikbaar en het is een goed idee om rond te kijken voordat u een beslissing neemt (vooral omdat de kosten sterk kunnen verschillen van plan tot plan).
Werkgevers hebben vaak de plicht om u een ziektekostenverzekering te bieden.
Plan om een 90-daagse evaluatie van uw huidige positie uit te voeren. Dit is het perfecte moment voor u en uw manager om te gaan zitten en te beoordelen wat er goed gaat en gebieden te identificeren waar verbeteringen kunnen worden aangebracht. Natuurlijk spelen uw prestaties ook een rol bij de snelheid waarmee u doorgroeit in het bedrijf.
Een inchecksessie van drie maanden is een geweldige manier om er zeker van te zijn dat u op de goede weg bent. Het is meestal ook voldoende tijd voor uw manager om een idee te krijgen van hoe goed u samenwerkt met specifieke teams en van uw algemene prestaties.
Tijdens uw beoordeling wilt u misschien ingaan op: training, doelen, projecten en hoe goed u samenwerkt met uw team.
Het is essentieel om vanaf de eerste dag op te letten en interesse te tonen in de nieuwe job. Uw baas, collega’s en alle andere mensen die u in het bedrijf ontmoet, zullen uw inspanningen op prijs stellen.
Een goede instelling is essentieel in een nieuwe job. Daarom moet u een positieve houding hebben ten opzichte van werk en de mensen om u heen.
Door van uzelf een betrouwbare collega te maken bij uw nieuwe job, vergroot u uw kansen op een loonsverhoging of promotie in de toekomst.
Timemanagement speelt een cruciale rol op elke werkplek, maar nog meer wanneer u bij een nieuw bedrijf gaat werken. Het is dus noodzakelijk om een dagelijks schema op te stellen, ueraan te houden en uw tijd effectief te beheren.
Om hulp vragen is een van de beste manieren om indruk te maken op uw nieuwe collega’s en hen te interesseren om u te helpen wanneer dat nodig is. Vraag daarom vanaf de eerste dag aan alle collega’s of ze u ergens mee kunnen helpen of uitleggen hoe het er in het bedrijf aan toe gaat.
Het hebben van een gezonde levensstijl vereist het respecteren van de grenzen tussen werk en privé. Houd uw persoonlijke en professionele leven gescheiden, zodat u zich op beide kunt concentreren wanneer dat nodig is.
Dingen om te onthouden bij een nieuwe job:
Het wordt over het algemeen aanbevolen om een paar dagen vrij te nemen voordat u aan uw nieuwe baan begint, vooral als u rechtstreeks vanuit een andere functie overstapt. Dit geeft u genoeg tijd om te ontspannen en u voor te bereiden op de overgang.
Het is essentieel om er op de eerste dag op u best uit te zien, vooral als het de eerste indruk is die u maakt. U kunt iemand van personeelszaken vragen wat de juiste kleding is of kijken op de website van het bedrijf.
Er zijn een paar dingen die u moet vermijden op de eerste dag van uw nieuwe job: kom niet te laat; Negeer uw collega’s niet; Wees niet storend; Vergeet uzelf niet aan iedereen voor te stellen; Vergeet niet veel vragen te stellen; Wees niet bang om iets te zeggen
Een pauze nemen van het werk kan een geweldige manier zijn om uw hoofd leeg te maken en nieuwe perspectieven te krijgen. Als u echter het gevoel hebt dat het uw carrière negatief zal beïnvloeden, kunt u het misschien heroverwegen. Toch kan zo’n pauze u een nieuwe kijk op het leven geven en u in staat stellen om met nieuw enthousiasme aan het werk te gaan.
Enkele goede vragen die u kunt stellen bij het starten van een nieuwe job zijn: Wat zijn de verwachtingen voor deze functie? Hoe is de bedrijfscultuur? Hoe gaatu om met conflicten op de werkvloer? Wanneer worden deadlines doorgaans gehaald? Kan ik om persoonlijke redenen vrij nemen? Bestaat er een opleidingsprogramma voor deze functie? Bij wie kan ik terecht voor hulp als ik het moeilijk heb? Wat zijn de doelen van dit bedrijf?
Wees niet bang om vragen te stellen en uzelf aan iedereen voor te stellen. Het is altijd een goed idee om een positieve eerste indruk te maken. Maar onthoud: als iets u ongemakkelijk maakt, moet u daar eerlijk over zijn.
De eerste drie maanden zijn essentieel omdat u in deze tijd indruk moet maken, wat betekent dat u extra attent moet zijn en hard moet werken om de verwachtingen van uw baas en collega’s te overtreffen. Bovendien is het een uitstekende tijd om wat werk-privégrenzen vast te stellen. Als uw baas bijvoorbeeld opdringerig is om in het weekend te werken, aarzel dan niet om duidelijke grenzen te stellen. Als u dit allemaal in de eerste 90 dagen kunt bereiken, bent u op de goede weg naar succes.
Callcenter overgang checklijst
Wilt u van software provider veranderen maar weet u niet waar te beginnen? Deze ultieme checklijst voor de overstap naar een callcenter helpt u probleemloos door het proces te komen.
Callcenter supervisor dagelijkse checklijst
Het is belangrijk om de inkomende supervisor op de hoogte te stellen van alle relevante informatie om efficiënt samen te kunnen werken en informatie niet te missen die van invloed kan zijn op succes. Documenteer alle incidenten en uitdagingen om herhaling te voorkomen en het team te helpen opmerkzaam te blijven. Er zijn verschillende manieren om incidenten te documenteren, zoals het bijhouden van een logboek of het gebruik van software zoals LiveAgent of Slack.
Kennismakingsgesprek checklijst
Een gespreksduur tijdens het verkoopproces is belangrijk voor een efficiënt gebruik van tijd en om focus te houden op de behoeften van de klant. Het instellen van de gespreksduur kan ook helpen bij het plannen van het verkooppraatje. Een belscript is een gids voor het gesprek en helpt om beter voorbereid te zijn op ontdekkingsgesprekken. Het is belangrijk om het script te volgen om de behoeften van de prospect te leren kennen. Tools zoals agendaplanning, software voor het opnemen van gesprekken en spraak kunnen worden gebruikt voor het instellen en volgen van de gespreksduur en call-scripts.
Een effectief promotieplan is belangrijk om verkopen te verhogen en uw bedrijf bekend te maken bij meer klanten. Het is essentieel om regelmatig aanpassingen te maken en verschillende activiteiten te testen om te kijken wat het beste werkt voor uw bedrijf. Google Adwords en sociale mediamarketing kunnen gebruikt worden als tools hiervoor. Een compleet businessplan met belangrijke zakelijke mijlpalen, tijdlijnen en financiële gegevens is essentieel voor succes. Lean Canvas en LivePlan zijn handige tools hiervoor. Een checklist voor het starten van een bedrijf is opgesteld, waaronder het onderzoeken van de markt en het bepalen van duidelijke doelen voor de toekomst van het bedrijf. Het bedrag dat nodig is om een bedrijf te starten hangt af van het idee. Ervaring is niet noodzakelijk om een bedrijf te runnen. Het oplossen van een marktvraag en goede leiderschapskwaliteiten zijn belangrijke eigenschappen voor een bedrijf.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team