Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor aanvulling van stock

Emailsjablonen voor aanvulling van stock

Het gebruik van emailsjablonen voor aanvulling van stock om aan bestaande klanten te verkopen, is één van de meest effectieve en gemakkelijkste manieren om de omzet en winstgevendheid voor B2C-bedrijven te vergroten. Waarom? Omdat u 60-70% meer kans hebt om aan een huidige klant te verkopen, vergeleken met de kans van 5-20% om aan een nieuwe klant te verkopen. Als zodanig is het gebruik van emailsjablonen voor aanvulling van de stock een geweldige aanvulling op uw verkoopstrategie. Deze emails zijn actueel, zeer relevant, buitengewoon efficiënt – en toch één van de meest over het hoofd geziene tools die eigenaren van ecommercewinkels kunnen gebruiken om herhalingsaankopen te stimuleren en de verkoop te verbeteren.

Wat is een aanvullingsmail?

Een aanvullingsemail is een email die naar klanten wordt gestuurd om hen eraan te herinneren dat ze een bepaald product moeten aanvullen als het bijna op is. Het is een emailmarketingtechniek die meestal wordt gebruikt door bedrijven die verbruiksgoederen verkopen die kunnen worden aangevuld (zoals persoonlijke verzorgings- en schoonheidsproducten, eten en drinken, vitamines en supplementen, recepten, schoonmaakproducten voor thuis, voedsel voor huisdieren, enz.).

Aanvullingsemails worden geactiveerd en automatisch verzonden wanneer het tijd is om items die klanten eerder hebben gekocht opnieuw te kopen (op basis van voorspellende datawetenschap). Dit soort emails kan ook met succes worden gebruikt door merken die niet-consumeerbare producten verkopen die uiteindelijk kunnen verslijten (zoals kleding en schoenen), maar ook door Software-as-a-Service-bedrijven op basis van een abonnement.

Emailsjabloon voor aanvulling van stock van Sephora
Emailsjabloon voor aanvulling van stock van Sephora

Waarom emails voor aanvulling van stock verzenden?

Uit een onderzoek van Listrack bleek dat aanvullingscampagnes de hoogste openingspercentages (53,6%) hebben van alle soorten lifecycle marketingemails. Daarnaast hebben aanvullingsemails volgens Ometria een gemiddeld openpercentage van 50-60%, een gemiddelde klikfrequentie van 40-50% en een gemiddeld conversiepercentage van 10-15%. Dit betekent dat aanvullingemails een gouden kans zijn voor merken om terugkerende inkomsten te genereren door zich te richten op klanten die hun producten waarschijnlijk opnieuw zullen kopen.

Hoe u het meeste kunt halen uit emailcampagnes voor aanvulling

  • Bepaal de juiste timing voor uw emailcampagnes voor aanvulling, rekening houdend met kritieke factoren, zoals wie het product gebruikt, hoe vaak ze het gebruiken, hoe lang voordat het normaal opraakt, het koopgedrag van de klant, enzovoort. Overweeg om uw klanten te onderzoeken om zoveel mogelijk informatie als mogelijk te krijgen om ervoor te zorgen dat u de juiste timing hebt.

  • Het wordt aanbevolen om ten minste twee aanvullngsmails te verzenden. De eerste herinnering moet ongeveer 10 dagen voordat het product opraakt binnenkomen, terwijl de tweede de dag ervoor moet worden verzonden of op de dag dat u denkt dat het product daadwerkelijk opraakt. Klanten die niet aanvullen, kunnen dan verder worden betrokken bij win-back emailcampagnes.

  • Maak het aanvulproces zo eenvoudig en probleemloos mogelijk. Link rechtstreeks naar het winkelwagentje van een klant met het product al toegevoegd en bied automatische aanvulling aan, indien beschikbaar. Hoe minder klikken de klant hoeft te maken om opnieuw te bestellen, hoe beter.
  • Als er relevante up-sell- of cross-sell-mogelijkheden zijn, overweeg dan om gepersonaliseerde productaanbevelingen aan te bieden die aansluiten bij de interesses of behoeften van uw klanten op basis van de gegevens van eerdere aankopen. Als u dit doet, kunt u de ervaring van uw klant verbeteren en tegelijkertijd hun bestelwaarde verhogen.

Emailsjablonen voor aanvulling van stock
Het emailsjabloon voor het aanvullen van Clinique spoort klanten aan om twee flessen scheerschuim te kopen

Onderwerpregels van aanvullingsemail

  • Tijd om bij te vullen of opnieuw te ordenen
  • Is het tijd om aan te vullen?
  • Is het tijd om [producten] in te slaan?
  • Het is tijd om aan te vullen!
  • Navulling nodig?
  • Hé, [naam]! We denken dat u misschien een nieuwe navulling nodig hebt
  • Klaar om o bij te bestellen, [naam]?
  • Aan de laatste druppels begonnen?
  • Bestel [product] opnieuw voordat het leeg is
  • Voorraad aanleggen – Het is tijd om uw [product] opnieuw te bestellen
  • [Naam], is uw [product] bijna leeg?
  • Nooit meer zonder uw favorieten
  • Bijna op? Herorden uw favorieten voordat u opraakt
  • Niets duurt eeuwig
  • Uw voorraad is bijna op
  • U hebt bijna geen [producten] meer!
  • Hebt u geen voorraad meer, [naam]?
  • Bereikt u het einde van uw voorraad? Bestel bij [Merk]
  • Bestel nu opnieuw voor gratis levering / 15% korting / bonusgeschenk
  • Ontvang gratis levering / 10% korting als u nu aanvult

7 emailsjablonen voor aanvulling van stock

Aankondigingssjabloon voor automatisch aanvullingsprogramma

Emailsjabloon voor aanvulling van persoonlijke verzorgingsproducten

Emailsjabloon voor het aanvullen van schoonheids- en make-upproducten

Emailsjabloon voor het aanvullen van voedselvoorraden

Emailsjabloon voor het aanvullen van dranken

Emailsjabloon voor aanvulling van supplementen

Emailsjabloon voor aanvulling van huisdierproducten

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.