Ontdek hoe u met emailsjablonen voor aanvulling van stock herhalingsaankopen en klantenloyaliteit kunt stimuleren voor uw B2C-bedrijf. Leer de voordelen en timing van aanvullingsmails te begrijpen en ontdek voorbeelden van succesvolle emailsjablonen en tips voor het verbeteren van uw emailmarketingstrategie.
Het gebruik van emailsjablonen voor aanvulling van stock om aan bestaande klanten te verkopen, is één van de meest effectieve en gemakkelijkste manieren om de omzet en winstgevendheid voor B2C-bedrijven te vergroten. Waarom? Omdat u 60-70% meer kans hebt om aan een huidige klant te verkopen, vergeleken met de kans van 5-20% om aan een nieuwe klant te verkopen. Als zodanig is het gebruik van emailsjablonen voor aanvulling van de stock een geweldige aanvulling op uw verkoopstrategie. Deze emails zijn actueel, zeer relevant, buitengewoon efficiënt – en toch één van de meest over het hoofd geziene tools die eigenaren van ecommercewinkels kunnen gebruiken om herhalingsaankopen te stimuleren en de verkoop te verbeteren.
Een aanvullingsemail is een email die naar klanten wordt gestuurd om hen eraan te herinneren dat ze een bepaald product moeten aanvullen als het bijna op is. Het is een emailmarketingtechniek die meestal wordt gebruikt door bedrijven die verbruiksgoederen verkopen die kunnen worden aangevuld (zoals persoonlijke verzorgings- en schoonheidsproducten, eten en drinken, vitamines en supplementen, recepten, schoonmaakproducten voor thuis, voedsel voor huisdieren, enz.).
Aanvullings emails worden geactiveerd en automatisch verzonden wanneer het tijd is om items die klanten eerder hebben gekocht opnieuw te kopen (op basis van voorspellende datawetenschap). Dit soort emails kan ook met succes worden gebruikt door merken die niet-consumeerbare producten verkopen die uiteindelijk kunnen verslijten (zoals kleding en schoenen), maar ook door Software-as-a-Service-bedrijven op basis van een abonnement.
Uit een onderzoek van Listrack bleek dat aanvullingscampagnes de hoogste openingspercentages (53,6%) hebben van alle soorten lifecycle marketingemails. Daarnaast hebben aanvullingsemails volgens Ometria een gemiddeld openpercentage van 50-60%, een gemiddelde klikfrequentie van 40-50% en een gemiddeld conversiepercentage van 10-15%. Dit betekent dat aanvullingemails een gouden kans zijn voor merken om terugkerende inkomsten te genereren door zich te richten op klanten die hun producten waarschijnlijk opnieuw zullen kopen.
Bepaal de juiste timing voor uw emailcampagnes voor aanvulling, rekening houdend met kritieke factoren, zoals wie het product gebruikt, hoe vaak ze het gebruiken, hoe lang voordat het normaal opraakt, het koopgedrag van de klant, enzovoort. Overweeg om uw klanten te onderzoeken om zoveel mogelijk informatie als mogelijk te krijgen om ervoor te zorgen dat u de juiste timing hebt.
Het wordt aanbevolen om ten minste twee aanvullngsmails te verzenden. De eerste herinnering moet ongeveer 10 dagen voordat het product opraakt binnenkomen, terwijl de tweede de dag ervoor moet worden verzonden of op de dag dat u denkt dat het product daadwerkelijk opraakt. Klanten die niet aanvullen, kunnen dan verder worden betrokken bij win-back emailcampagnes.
Als er relevante up-sell- of cross-sell-mogelijkheden zijn, overweeg dan om gepersonaliseerde productaanbevelingen aan te bieden die aansluiten bij de interesses of behoeften van uw klanten op basis van de gegevens van eerdere aankopen. Als u dit doet, kunt u de ervaring van uw klant verbeteren en tegelijkertijd hun bestelwaarde verhogen.
Your life just got easier with Auto-Replenishment!
You’ve got a lot of things on your mind, but remembering to re-order your [products] shouldn’t be one of them.
We’re excited to introduce our Auto-Replenishment program – the easier, automatic way to reorder your [products], inspired by your feedback. Once you enroll in Auto-Replenishment, we’ll automatically deliver a new supply of [products] straight to your door before you’re scheduled to run out, at no extra charge.
AUTO-REPLENISH NOW
You’ll never have to manually reorder [products] after enrolling, and you can update your preferences at any time. We’re hoping that this service is just another way we’re making your experience with [Brand name] more convenient and personalized for you.
If you have any questions, please contact our live chat support or check out our FAQ page.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name], we’re just checking in to make sure you don’t run out of the products you love. It may be just about time to stock up.
Last time you ordered:
[Product 1]
[Product 2]
[Product 3]
REORDER NOW
You might want to grab our other best selling products as well!
[Recommended product 1]
[Recommended product 2]
[Recommended product 3]
Need help? Just contact us at [email], [live chat] or [number].
[YOUR SIGNATURE]
[Name],
The secret to a successful beauty routine: never run out. If you’ve been taking your daily dose of [product], your one-month supply should be running dangerously low! Freshen up your beauty bag with a brand new [product]. Simply click, stock up, and keep glowing!
RESTOCK NOW
Never run out of your favorites again. Auto-replenish is a quick and easy way of receiving your favorite [Brand] products regularly, without having to go online or re-enter your order. You can easily opt-in to Auto-replenish via your [Brand] account.
We hope you enjoyed your last order at [website.com]. Here are some items that you have purchased that other customers have bought repeatedly. We thought that you might be interested in buying them again.
[Product 1]
[Product 2]
[Product 3]
[Product 4]
GET SHOPPING
Here at [Brand name], we’re always on the lookout for the tastiest [products]. You might also enjoy these new arrivals:
[New product 1]
[New product 2]
[New product 3]
[New product 4]
If your drinks cabinet is starting to look a bit bare, we’ve got one of your recent orders lined up for you to top up easily. Add something new to your order, or stick to your favorites.
[Product 1] – Buy now
[Product 2] – Buy now
[Product 3] – Buy now
Want the whole order again? Save yourself a few steps by logging in to your [Brand] account and heading straight to My Purchases. Select the past order you want and click Reorder. You can easily remove any unwanted items from your cart before you checkout.
Go to my account
Need help? Get in touch by email at [email address] or by phone on [phone number] (Monday – Friday **am – **pm.)
Running low? Keep it up! Consistency is the key to good health!
We wanted to get in touch with you to make sure you have plenty of time to order [Product name] before your last bottle is empty.
[Product name] helps recharge and rebuild your body’s natural energy source. Reorder today and save 10% when you enter [discount code] at the checkout.
REORDER NOW
Let us know if you have any questions, we’re here to help.
[YOUR SIGNATURE]
Hey [Name],
Is [Pet name] enjoying the personalized blend you’ve created? We hope so! In fact, it may be time to place your next order, so [Pet name] continues to enjoy the blend that meets your [pet’s] nutritional needs.
[Number] days until the bowl is empty. Don’t let [Pet name] go hungry!
REORDER [PET NAME]’ SPECIAL FOOD BLEND
Order in the next 24 hours and shipping is on us.
[YOUR SIGNATURE]
Het verzenden van e-mails over aanvullingen is een effectieve manier om klanten te informeren over de resterende producten. Dit helpt om het websiteverkeer, het klantenbehoud en de naamsbekendheid te vergroten.
Het verzenden van e-mails over aanvullingen is een effectieve manier om klanten te informeren over de resterende producten. Door dit te doen, bouwt u klantbehoud op, verhoogt u het websiteverkeer en uiteindelijk de verkoop.
De timing verschilt per product en per persoon. Dit kun je echter grofweg bepalen op basis van de eerdere aankopen of het product. Zorg er bovendien voor dat je de e-mail op een bepaald tijdstip van de dag verstuurt. Onze aanbeveling is om e-mails voor aanvullingen in de midweek te verzenden, met name ‘s middags. Overal tussen 10.00 en 15.00 uur heeft de voorkeur.
Er zijn sjablonen beschikbaar voor verschillende soorten e-mails, zoals verlengingsmails en verwijzingsmarketing. Callcentersoftware en een goede klantenservice kunnen leiden tot hogere conversieratio's en klantbehoud. Bij het schrijven van promotionele e-mails is het belangrijk om kort en krachtig te zijn en de boodschap zo visueel mogelijk over te brengen. LiveAgent is een klantenservicesoftware waarin deze aspecten zijn geïntegreerd.
Emailsjablonen voor een prijsverhoging
To inform customers about a price increase, use a personal letter or email with all service prices, including the increase and date of implementation. Explain the reason for the increase and offer a discount for immediate purchase to increase customer retention. The ideal length of an email with a price increase is a few sentences for small, planned changes, but more explanation may be necessary for significant or unplanned changes. Excellent customer service includes listening, individualized approach and empathy towards customer behavior. Klantenservicesoftware and innovation are crucial for good service. Competence and tools of customer-service employees are necessary for speed, and honesty is important for fairness.
Email marketing is still the most effective sales and marketing tool with a potential ROI of up to 4400%. It is important to understand the customer's needs and tailor the message accordingly. Sales emails should include a personal greeting, product or service overview, sales goal, and clear call to action. It is essential to clean the database, send newsletters, and use reminder emails to increase customer engagement. Email has a higher conversion rate and average order value than social media. Ready-to-use email templates can make the job easier and improve performance.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team