Het gebruik van emailsjablonen voor aanvulling van stock om aan bestaande klanten te verkopen, is één van de meest effectieve en gemakkelijkste manieren om de omzet en winstgevendheid voor B2C-bedrijven te vergroten. Waarom? Omdat u 60-70% meer kans hebt om aan een huidige klant te verkopen, vergeleken met de kans van 5-20% om aan een nieuwe klant te verkopen. Als zodanig is het gebruik van emailsjablonen voor aanvulling van de stock een geweldige aanvulling op uw verkoopstrategie. Deze emails zijn actueel, zeer relevant, buitengewoon efficiënt – en toch één van de meest over het hoofd geziene tools die eigenaren van ecommercewinkels kunnen gebruiken om herhalingsaankopen te stimuleren en de verkoop te verbeteren.
Wat is een aanvullingsmail?
Een aanvullingsemail is een email die naar klanten wordt gestuurd om hen eraan te herinneren dat ze een bepaald product moeten aanvullen als het bijna op is. Het is een emailmarketingtechniek die meestal wordt gebruikt door bedrijven die verbruiksgoederen verkopen die kunnen worden aangevuld (zoals persoonlijke verzorgings- en schoonheidsproducten, eten en drinken, vitamines en supplementen, recepten, schoonmaakproducten voor thuis, voedsel voor huisdieren, enz.).
Aanvullingsemails worden geactiveerd en automatisch verzonden wanneer het tijd is om items die klanten eerder hebben gekocht opnieuw te kopen (op basis van voorspellende datawetenschap). Dit soort emails kan ook met succes worden gebruikt door merken die niet-consumeerbare producten verkopen die uiteindelijk kunnen verslijten (zoals kleding en schoenen), maar ook door Software-as-a-Service-bedrijven op basis van een abonnement.
Emailsjabloon voor aanvulling van stock van Sephora
Waarom emails voor aanvulling van stock verzenden?
Uit een onderzoek van Listrack bleek dat aanvullingscampagnes de hoogste openingspercentages (53,6%) hebben van alle soorten lifecycle marketingemails. Daarnaast hebben aanvullingsemails volgens Ometria een gemiddeld openpercentage van 50-60%, een gemiddelde klikfrequentie van 40-50% en een gemiddeld conversiepercentage van 10-15%. Dit betekent dat aanvullingemails een gouden kans zijn voor merken om terugkerende inkomsten te genereren door zich te richten op klanten die hun producten waarschijnlijk opnieuw zullen kopen.
Hoe u het meeste kunt halen uit emailcampagnes voor aanvulling
Bepaal de juiste timing voor uw emailcampagnes voor aanvulling, rekening houdend met kritieke factoren, zoals wie het product gebruikt, hoe vaak ze het gebruiken, hoe lang voordat het normaal opraakt, het koopgedrag van de klant, enzovoort. Overweeg om uw klanten te onderzoeken om zoveel mogelijk informatie als mogelijk te krijgen om ervoor te zorgen dat u de juiste timing hebt.
Het wordt aanbevolen om ten minste twee aanvullngsmails te verzenden. De eerste herinnering moet ongeveer 10 dagen voordat het product opraakt binnenkomen, terwijl de tweede de dag ervoor moet worden verzonden of op de dag dat u denkt dat het product daadwerkelijk opraakt. Klanten die niet aanvullen, kunnen dan verder worden betrokken bij win-back emailcampagnes.
Maak het aanvulproces zo eenvoudig en probleemloos mogelijk. Link rechtstreeks naar het winkelwagentje van een klant met het product al toegevoegd en bied automatische aanvulling aan, indien beschikbaar. Hoe minder klikken de klant hoeft te maken om opnieuw te bestellen, hoe beter.
Als er relevante up-sell- of cross-sell-mogelijkheden zijn, overweeg dan om gepersonaliseerde productaanbevelingen aan te bieden die aansluiten bij de interesses of behoeften van uw klanten op basis van de gegevens van eerdere aankopen. Als u dit doet, kunt u de ervaring van uw klant verbeteren en tegelijkertijd hun bestelwaarde verhogen.
Het emailsjabloon voor het aanvullen van Clinique spoort klanten aan om twee flessen scheerschuim te kopen
Onderwerpregels van aanvullingsemail
Tijd om bij te vullen of opnieuw te ordenen
Is het tijd om aan te vullen?
Is het tijd om [producten] in te slaan?
Het is tijd om aan te vullen!
Navulling nodig?
Hé, [naam]! We denken dat u misschien een nieuwe navulling nodig hebt
Klaar om o bij te bestellen, [naam]?
Aan de laatste druppels begonnen?
Bestel [product] opnieuw voordat het leeg is
Voorraad aanleggen – Het is tijd om uw [product] opnieuw te bestellen
[Naam], is uw [product] bijna leeg?
Nooit meer zonder uw favorieten
Bijna op? Herorden uw favorieten voordat u opraakt
Niets duurt eeuwig
Uw voorraad is bijna op
U hebt bijna geen [producten] meer!
Hebt u geen voorraad meer, [naam]?
Bereikt u het einde van uw voorraad? Bestel bij [Merk]
Bestel nu opnieuw voor gratis levering / 15% korting / bonusgeschenk
Ontvang gratis levering / 10% korting als u nu aanvult
7 emailsjablonen voor aanvulling van stock
Aankondigingssjabloon voor automatisch aanvullingsprogramma
Emailsjabloon voor aanvulling van persoonlijke verzorgingsproducten
Emailsjabloon voor het aanvullen van schoonheids- en make-upproducten
Emailsjabloon voor het aanvullen van voedselvoorraden
Emailsjabloon voor het aanvullen van dranken
Emailsjabloon voor aanvulling van supplementen
Emailsjabloon voor aanvulling van huisdierproducten
Try LiveAgent Today
We offer concierge migration services from most of the popular help desk solutions.
Ontvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Het opstarten van uw LiveAgent
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent. Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd. Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Wij zijn momenteel uw LiveAgent dashboard aan het opstarten ...
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Status van de installatie
0%
////////////////////////
Laden ...
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .