Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Een email beëindigen (Tips + sjablonen)

Een email beëindigen (Tips + sjablonen)

Aangezien het merendeel van de zakelijke correspondentie van tegenwoordig per email wordt afgehandeld, is het van essentieel belang om emails krachtig te starten en te beëindigen. Met alle aandacht die wordt besteed aan de onderwerpregels en het begin van email, worden de eindes van emails echter vaak over het hoofd gezien.


In feite is het correct beëindigen van een zakelijke email net zo belangrijk als het starten van een email. Het juiste soort emaileinde laat de ontvanger een positieve eindindruk achter, motiveert de lezer om actie te ondernemen, identificeert de afzender en hun bedoelingen en geeft de ontvanger uw contactgegevens (zodat ze gemakkelijk contact met u kunnen opnemen). )
Lees verder om alles te weten te komen over hoe u zakelijke emails op de juiste manier kunt beëindigen en profiteer van onze lijst met professionele emailafsluitingen en voorbeelden van afsluitingsregels die geschikt zijn in verschillende contexten.

Wat u aan het einde van uw emails moet opnemen

1. Een slotregel

Voordat u uw email verstuurt, moet u ervoor zorgen dat deze een korte slotzin bevat die zorgt voor een soepele overgang tussen het hoofdonderwerp van uw email en uw afmelding. Deze slotregel kan uw dankbaarheid uiten voor de tijd van de ontvanger, aangeven dat u openstaat voor verdere communicatie, een call-to-action zijn of een verklaring zijn waaruit blijkt dat u een reactie verwacht.

2. Afsluiten (afmelden)

Tenzij u een hechte band hebt met de ontvanger, vereist elke zakelijke email een professionele afsluiting, die zowel formeel als informeel kan zijn, afhankelijk van het soort relatie dat u hebt en de context van uw communicatie. De meest gebruikte afmeldingen per email zijn ‘Met vriendelijke groeten’ en ‘Beste’, maar we hebben een hele lijst met voorbeelden opgesteld (hieronder), zowel formeel als informeel.

Aanpassing van emailsjablonen
Pas emailsjablonen aan

3. Vermeld uw naam

Vermeld altijd uw volledige naam (voor- en achternaam) in uw emailhandtekening als u voor de eerste keer naar iemand schrijft. Voor gesprekken met collega’s, of mensen die u al kent en waarmee u meerdere emails hebt uitgewisseld, volstaat het om u af te melden met uw voornaam. Houd er rekening mee dat het raadzaam is om te voorkomen dat u zich afmeldt met bijnamen, tenzij uw bijnaam algemeen bekend is en wordt gebruikt in plaats van uw voornaam.

4. Titel en bedrijf

Zorg ervoor dat u uw huidige functietitel en bedrijfsnaam toevoegt aan uw emailhandtekening, zodat er geen ruimte is voor verwarring over wie u bent, vooral als u potentiële klanten koud emailt. Als u solliciteert naar een job, raden we u aan om uw huidige arbeidsgegevens (emailadres en telefoonnummer) uit uw handtekening te laten.

Eerste email

5. Contactgegevens

Hoewel de ontvanger van uw bericht uw emailadres al kent, is het altijd handig om aanvullende contactgegevens in uw emailhandtekening te vermelden, zoals uw directe telefoonnummer, aangezien sommige mensen u misschien liever via andere communicatiekanalen bereiken.

6. Aanvullende bronnen

U kunt ook overwegen om links aan uw handtekening toe te voegen. De link kan een link zijn naar uw website, uw LinkedIn-profiel of andere relevante sociale media-accounts, een bestemmingspagina die u wilt promoten, uw online portfolio, uw online agenda of uw laatste blogbericht, enz.

email handtekening

Voorbeelden en sjablonen voor het beëindigen van emails

Professionele afmeldingen en afsluitende zinnen voor email

Wanneer u beslist met welk type afmelding u uw zakelijke email wilt beëindigen, moet u nadenken over wie u emailt en waarom. Als u niet zeker weet welke afmelding het meest geschikt is in een bepaalde situatie, kunt u beter kiezen voor een meer formele slotzin. “Beste”, “Groeten”, “Het beste” en “Met vriendelijke groet” zijn enkele van de veiligste emailafsluitingen die in alle situaties en alle soorten kunnen worden gebruikt van e-mails. Hier nog een paar voorbeelden van de meest voorkomende en meest gebruikte professionele emailafsluitingen:


Formele email afsluitende zinnen:

Groeten,
Beste groeten,
Met vriendelijke groeten,
Beste,
Met achting,
Met vriendelijke groet,
Al het beste,
Met vriendelijke groet,
Het beste,
Hoogachtend,
Met respectvolle groeten,
Warme groeten,


Casual email afsluitende zinnen:

We spreken snel,
Tot de volgende keer,
Proost,
Het beste,
Veel succes,
Fijn weekend!
Een geweldig weekend gewens!
Een productieve dag gewenst!
Geniet van uw [dag van de week]/week/weekend],
Fijne [dag van de week],
Fijne feestdagen,
Ik hoop dat dit helpt,


Slotzinnen die waardering tonen:

Bedankt,
Dand,
Heel erg bedankt,
Nogmaals bedankt,
Heel erg bedankt,
Zeer gewaardeerd,
Met waardering,
Ik waardeer uw [hulp/ input/feedback]
Bij voorbaat dank,
Bedankt voor het lezen,
Bedankt voor uw hulp,
Bedankt voor uw aandacht,
Bedankt voor uw [geduld/ tijd/ medewerking].


Peter Komornik

LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning bieden aan onze klanten.

Peter Komornik, CEO
logo slido black

Voorbeelden van emailafsluitingen

Op basis van de context van uw emailbericht kunt u ook een korte email afsluitende zin toevoegen voordat u zich afmeldt. Gebruik een van de volgende beproefde emailafsluitingsregels om ervoor te zorgen dat u uw bericht positief afsluit en laat uw ontvangers weten dat u hun reactie of verdere dialoog verwacht.

Een koude verkoopmail beëindigen

Het vinden van de juiste manier om een koude verkoopsemail te beëindigen, kan een uitdaging zijn voor elke verkoopprofessional. Hier zijn enkele voorbeelden van wat u aan het einde van uw koude verkoopsemails kunt opnemen om een potentiële klant aan te sporen om te antwoorden:

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?

Try LiveAgent

Een follow-up email voor verkoop beëindigen

Follow-up emails zijn een noodzaak in elke koude emailstrategie. Hier leest u hoe u een opvolgmail voor verkoop kunt beëindigen om uw potentiële klant aan te moedigen te reageren, zelfs als uw eerdere pogingen om contact met hen op te nemen, niet succesvol waren:

Een welkomemail na aankoop/klant beëindigen

Emails na aankoop en welkomemails voor klanten zijn enkele van de meest cruciale emails in emailmarketing campagnes die gericht zijn op het opbouwen van langdurige klantenrelaties. Hier ziet u hoe uw emailafsluitingsverklaringen eruit kunnen zien voor dit soort emails:

Een email van de klantenservice beëindigen

Wanneer u uw e-mails van de klantenservice beëindigt, is het altijd een goed idee om uw klanten aan te moedigen contact met hen op te nemen als ze nog andere vragen, problemen of zorgen hebben. U moet ze ook geruststellen dat u altijd klaar staat om te helpen. Hier zijn enkele handige voorbeelden die u kunt gebruiken om emails van de klantenservice af te ronden:

Een email met verontschuldigingen naar een klant beëindigen

Als het gaat om het schrijven van verontschuldigingsemails voor klanten en het omgaan met gefrustreerde klanten, moet u aan het einde van uw email, en zeg dat u hun geduld en begrip op prijs stelt:

Samenvatting


Een einde van een email is meestal slechts een slotopmerking of een korte zin gevolgd door uw handtekening, maar het vinden van de juiste woorden en de juiste toon om uw emailbericht af te sluiten vereist vaak veel denkwerk. Hoe u een email beëindigt, kan een enorme impact hebben op de beslissing van de ontvanger om uw email te beantwoorden. Weten hoe u professionele emails moet beëindigen, is de sleutel tot efficiënte zakelijke communicatie, waardoor de lezer een positieve indruk achterlaat en de respons op email stijgt. Als u niet zeker weet hoe u uw volgende zakelijke email moet beëindigen, kunnen de bovengenoemde voorbeelden van emailafsluitingen van pas komen.


Veelgestelde vragen over het beëindigen van emails

Waarom zijn emailafsluitingen belangrijk?

Aangezien het sluiten van een email het laatste is dat uw ontvanger leest, kan dit een motiverende factor zijn in hoe snel ze reageren – of dat ze überhaupt zullen reageren. Door u email op een beleefde, professionele en gepaste manier af te ronden, hebt u een grotere kans op een positieve reactie.

Welke afmeldingen zijn niet geschikt voor een zakelijke email?

Zelfs als u een informele relatie hebt met de ontvanger, moeten onprofessionele sluitingen worden vermeden in elke vorm van zakelijke communicatie. Deze “onprofessionele” afsluitingen omvatten “Een gezegende dag” (of iets anders met religieuze ondertoon), “Vrede!” (of een ander jargon), “Thx” (of andere afkortingen), “Tot ziens” (of andere informele handtekeningen), “Groetjes”/ “Liefst” (of iets anders dat toewijding suggereert).

Hoe moet u een emailafsluiting opmaken?

Hoewel het belangrijk is om een zakelijke email op een professionele manier af te sluiten, is een goede opmaak ook van cruciaal belang voor het maken van een goede uiteindelijke indruk. Zorg ervoor dat u een komma plaatst na uw slotopmerking, voeg vervolgens een spatie toe en typ uw volledige naam, gevolgd door uw titel, bedrijf en eventuele contactgegevens die u wilt verstrekken.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zijn emailafsluitingen belangrijk? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Aangezien het sluiten van een email het laatste is dat uw ontvanger leest, kan dit een motiverende factor zijn in hoe snel ze reageren – of dat ze überhaupt zullen reageren. Door uw email op een beleefde, professionele en gepaste manier af te ronden, heeft u meer kans op een positieve reactie. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Welke afmeldingen zijn niet geschikt voor een zakelijke email? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Zelfs als u een informele relatie hebt met de ontvanger, moeten onprofessionele sluitingen worden vermeden in elke vorm van zakelijke communicatie. Deze onprofessionele afsluitingen zijn onder meer een gezegende dag (of iets anders met religieuze ondertoon), Vrede! (of een ander jargon), To ziens (of andere afkortingen), Tot ziens (of andere informele handtekeningen), Groetjes/Liefst (of iets anders dat toewijding suggereert) ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe moet u een emailafsluiting opmaken? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Hoewel het belangrijk is om een zakelijke email op een professionele manier af te sluiten, is een goede opmaak ook van cruciaal belang voor het maken van een goede uiteindelijke indruk. Zorg ervoor dat u een komma plaatst na uw slotopmerking, voeg vervolgens een spatie toe en typ uw volledige naam, gevolgd door uw titel, bedrijf en eventuele contactgegevens die u wilt verstrekken. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.