• Sjablonen
  • Een email beëindigen (Tips + sjablonen)

Een email beëindigen (Tips + sjablonen)

Aangezien het merendeel van de zakelijke correspondentie van tegenwoordig per email wordt afgehandeld, is het van essentieel belang om emails krachtig te starten en te beëindigen. Met alle aandacht die wordt besteed aan de onderwerpregels en het begin van email, worden de eindes van emails echter vaak over het hoofd gezien.


In feite is het correct beëindigen van een zakelijke email net zo belangrijk als het starten van een email. Het juiste soort emaileinde laat de ontvanger een positieve eindindruk achter, motiveert de lezer om actie te ondernemen, identificeert de afzender en hun bedoelingen en geeft de ontvanger uw contactgegevens (zodat ze gemakkelijk contact met u kunnen opnemen). )
Lees verder om alles te weten te komen over hoe u zakelijke emails op de juiste manier kunt beëindigen en profiteer van onze lijst met professionele emailafsluitingen en voorbeelden van afsluitingsregels die geschikt zijn in verschillende contexten.

Wat u aan het einde van uw emails moet opnemen

1. Een slotregel

Voordat u uw email verstuurt, moet u ervoor zorgen dat deze een korte slotzin bevat die zorgt voor een soepele overgang tussen het hoofdonderwerp van uw email en uw afmelding. Deze slotregel kan uw dankbaarheid uiten voor de tijd van de ontvanger, aangeven dat u openstaat voor verdere communicatie, een call-to-action zijn of een verklaring zijn waaruit blijkt dat u een reactie verwacht.

2. Afsluiten (afmelden)

Tenzij u een hechte band hebt met de ontvanger, vereist elke zakelijke email een professionele afsluiting, die zowel formeel als informeel kan zijn, afhankelijk van het soort relatie dat u hebt en de context van uw communicatie. De meest gebruikte afmeldingen per email zijn ‘Met vriendelijke groeten’ en ‘Beste’, maar we hebben een hele lijst met voorbeelden opgesteld (hieronder), zowel formeel als informeel.

Aanpassing van emailsjablonen
Pas emailsjablonen aan

3. Vermeld uw naam

Vermeld altijd uw volledige naam (voor- en achternaam) in uw emailhandtekening als u voor de eerste keer naar iemand schrijft. Voor gesprekken met collega’s, of mensen die u al kent en waarmee u meerdere emails hebt uitgewisseld, volstaat het om u af te melden met uw voornaam. Houd er rekening mee dat het raadzaam is om te voorkomen dat u zich afmeldt met bijnamen, tenzij uw bijnaam algemeen bekend is en wordt gebruikt in plaats van uw voornaam.

4. Titel en bedrijf

Zorg ervoor dat u uw huidige functietitel en bedrijfsnaam toevoegt aan uw emailhandtekening, zodat er geen ruimte is voor verwarring over wie u bent, vooral als u potentiële klanten koud emailt. Als u solliciteert naar een job, raden we u aan om uw huidige arbeidsgegevens (emailadres en telefoonnummer) uit uw handtekening te laten.

Eerste email

5. Contactgegevens

Hoewel de ontvanger van uw bericht uw emailadres al kent, is het altijd handig om aanvullende contactgegevens in uw emailhandtekening te vermelden, zoals uw directe telefoonnummer, aangezien sommige mensen u misschien liever via andere communicatiekanalen bereiken.

6. Aanvullende bronnen

U kunt ook overwegen om links aan uw handtekening toe te voegen. De link kan een link zijn naar uw website, uw LinkedIn-profiel of andere relevante sociale media-accounts, een bestemmingspagina die u wilt promoten, uw online portfolio, uw online agenda of uw laatste blogbericht, enz.

email handtekening

Voorbeelden en sjablonen voor het beëindigen van emails

Professionele afmeldingen en afsluitende zinnen voor email

Wanneer u beslist met welk type afmelding u uw zakelijke email wilt beëindigen, moet u nadenken over wie u emailt en waarom. Als u niet zeker weet welke afmelding het meest geschikt is in een bepaalde situatie, kunt u beter kiezen voor een meer formele slotzin. “Beste”, “Groeten”, “Het beste” en “Met vriendelijke groet” zijn enkele van de veiligste emailafsluitingen die in alle situaties en alle soorten kunnen worden gebruikt van e-mails. Hier nog een paar voorbeelden van de meest voorkomende en meest gebruikte professionele emailafsluitingen:


Formele email afsluitende zinnen:

Groeten,
Beste groeten,
Met vriendelijke groeten,
Beste,
Met achting,
Met vriendelijke groet,
Al het beste,
Met vriendelijke groet,
Het beste,
Hoogachtend,
Met respectvolle groeten,
Warme groeten,


Casual email afsluitende zinnen:

We spreken snel,
Tot de volgende keer,
Proost,
Het beste,
Veel succes,
Fijn weekend!
Een geweldig weekend gewens!
Een productieve dag gewenst!
Geniet van uw [dag van de week]/week/weekend],
Fijne [dag van de week],
Fijne feestdagen,
Ik hoop dat dit helpt,


Slotzinnen die waardering tonen:

Bedankt,
Dand,
Heel erg bedankt,
Nogmaals bedankt,
Heel erg bedankt,
Zeer gewaardeerd,
Met waardering,
Ik waardeer uw [hulp/ input/feedback]
Bij voorbaat dank,
Bedankt voor het lezen,
Bedankt voor uw hulp,
Bedankt voor uw aandacht,
Bedankt voor uw [geduld/ tijd/ medewerking].


Peter Komornik

LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning bieden aan onze klanten.

Peter Komornik, CEO
logo slido black

Voorbeelden van emailafsluitingen

Op basis van de context van uw emailbericht kunt u ook een korte email afsluitende zin toevoegen voordat u zich afmeldt. Gebruik een van de volgende beproefde emailafsluitingsregels om ervoor te zorgen dat u uw bericht positief afsluit en laat uw ontvangers weten dat u hun reactie of verdere dialoog verwacht.


Looking forward to hearing from you.
Looking forward to your reply.
Look forward to connecting soon.
I look forward to seeing you next week.
Hope to hear from you soon.
I would appreciate your reply.
Hope your week’s off to a good start.
Happy to help if you want to know more.
Please feel free to contact me anytime.
If you have any questions, please email or call me.
If there’s anything I can do to help you, just drop me a line
If there’s anything I can help you with, just let me know.
If I can be of any further assistance, please let me know.
I am at your disposal for any questions or concerns you may have.
You can reach me at [phone number] if there’s anything you’d like to discuss.
If you require any further information, you can schedule a call with me using this link.
Do not hesitate to contact us again if there’s anything we can help you with.
I look forward to doing business with you in the future.
I enjoyed working with you and look forward to…
Thank you once more for your help in this matter.
Thank you for taking your time.
Thank you for taking this into consideration.
I’d love to hear your feedback.
I’d really appreciate your feedback on …
Please let me know what you think.

Een koude verkoopmail beëindigen

Het vinden van de juiste manier om een koude verkoopsemail te beëindigen, kan een uitdaging zijn voor elke verkoopprofessional. Hier zijn enkele voorbeelden van wat u aan het einde van uw koude verkoopsemails kunt opnemen om een potentiële klant aan te sporen om te antwoorden:

“If you’d like to learn more about how [Company] can help you [reach specific goals], feel free to book a time in my calendar here: [link]. I look forward to hearing back from you.”

“Are you available for a 10-minute call on [date and time]? Just let me know what works best for you, I’d be happy to work around your schedule.”

“Do you have 5-10 minutes to discuss how we can help [their company] achieve [specific goals]? If so, how does your calendar look this week?”

“It would be great to hear your thoughts and even explore how this [solution/ tool/ strategy] would fit with [their company]. Do you have 15 minutes this week?”

“If you’d like to hear about this in more detail, I would happily spend 30 mins telling you everything you need to know. Just let me know if you have any questions or would like to have a more in-depth conversation.”

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?

Een follow-up email voor verkoop beëindigen

Follow-up emails zijn een noodzaak in elke koude emailstrategie. Hier leest u hoe u een opvolgmail voor verkoop kunt beëindigen om uw potentiële klant aan te moedigen te reageren, zelfs als uw eerdere pogingen om contact met hen op te nemen, niet succesvol waren:

“If you are the appropriate person to speak with, what does your calendar look like? If not, who do you recommend I talk to?”

“Are you the right person to speak to regarding this? If not, could you help me find the relevant decision maker? I look forward to your response.”

“I would really like to have 20 minutes of your time as I feel we can really add value to your [area of operations]. Can we book a call or a meeting?”

“Have you given any additional thought to my proposal? I’d be happy to do a quick review of it on the phone and answer any and all questions you may have. What time would suit you for a quick conversation?”

“Please let me know when you have had a chance to take a look at this info and would like me to give you a call to discuss. I’d be happy to answer any questions you have.”

Een welkomemail na aankoop/klant beëindigen

Emails na aankoop en welkomemails voor klanten zijn enkele van de meest cruciale emails in emailmarketing campagnes die gericht zijn op het opbouwen van langdurige klantenrelaties. Hier ziet u hoe uw emailafsluitingsverklaringen eruit kunnen zien voor dit soort emails:

“Thanks again for shopping with [Brand]. If you have any questions or need help – let us know! We’ll do everything we can to make sure you love your experience with us.”

“If we ever fail to live up to your expectations with the quality of our products, delivery times, or anything else – you can always reach out to our customer support team at [email] or [number].”

“If you’re interested in learning more about your product, feel free to contact me or anyone else on our support team at any time. We’re always here to help you in any way we can.”

“I’d love to hear what you think of [product] and if there is anything we can improve. If you have any questions, please reply to this email. I’m always happy to help!”

“Thanks again for signing up for [product/ service]. We’re always around and love hearing from you. If you ever need help, have ideas, or just want to say hello, please get in touch, and we’ll get back to you within a few hours.”

Een email van de klantenservice beëindigen

Wanneer u uw e-mails van de klantenservice beëindigt, is het altijd een goed idee om uw klanten aan te moedigen contact met hen op te nemen als ze nog andere vragen, problemen of zorgen hebben. U moet ze ook geruststellen dat u altijd klaar staat om te helpen. Hier zijn enkele handige voorbeelden die u kunt gebruiken om emails van de klantenservice af te ronden:

“I will get in touch with our product team and will get back to you within thirty minutes with a complete answer. In the meantime, let me know if you have any more questions, comments, or concerns.”

“We love to help our customers get the best out of our products. If there’s anything else we can assist you with, don’t hesitate to reach out.”

“Please, let us know if you still cannot [ … ] so we can help you solve this issue and make sure you enjoy your [tool/ app] as soon as possible. Thanks again for contacting us, we’re always happy to help.”

“We’re always here to answer any questions or concerns you may have. Please feel free to contact our support team at [phone number], or reply to this message and we’d be more than happy to help.”

“We would be grateful if you would leave a review on our Facebook page as your insights could help others that are in your shoes. Thanks again for letting us know and feel free to contact us in case you have any questions.”

Een email met verontschuldigingen naar een klant beëindigen

Als het gaat om het schrijven van verontschuldigingsemails voor klanten en het omgaan met gefrustreerde klanten, moet u aan het einde van uw email, en zeg dat u hun geduld en begrip op prijs stelt:

“Once more, I sincerely apologize for the inconvenience. Please contact our customer support team for any further concerns you might have – our agents are always here to help.”

“I have relayed your feedback to the rest of the team and can assure you that this mistake won’t happen in the future. That said, if there’s anything else I can help you with at the moment, please feel free to reach out and I would be more than happy to help.”

“Thank you again for your patience and for bringing the issue to our attention. In the meantime, we’re going to give you [details of your offer] as an additional apology. If there are any other issues that need to be addressed, please don’t hesitate to contact us.”

“Thank you for your patience and understanding. Rest assured, we are doing everything in our power to not let this happen again. If you have any more questions or come across any other issue, let me know, I’ll be happy to help.”

“Once again, accept our apologies. We sincerely appreciate your understanding in this matter. Please feel free to reach out to me with any questions you may have – I’m just an email away!”

Samenvatting


Een einde van een email is meestal slechts een slotopmerking of een korte zin gevolgd door uw handtekening, maar het vinden van de juiste woorden en de juiste toon om uw emailbericht af te sluiten vereist vaak veel denkwerk. Hoe u een email beëindigt, kan een enorme impact hebben op de beslissing van de ontvanger om uw email te beantwoorden. Weten hoe u professionele emails moet beëindigen, is de sleutel tot efficiënte zakelijke communicatie, waardoor de lezer een positieve indruk achterlaat en de respons op email stijgt. Als u niet zeker weet hoe u uw volgende zakelijke email moet beëindigen, kunnen de bovengenoemde voorbeelden van emailafsluitingen van pas komen.


Veelgestelde vragen over het beëindigen van emails

Waarom zijn emailafsluitingen belangrijk?

Aangezien het sluiten van een email het laatste is dat uw ontvanger leest, kan dit een motiverende factor zijn in hoe snel ze reageren – of dat ze überhaupt zullen reageren. Door u email op een beleefde, professionele en gepaste manier af te ronden, hebt u een grotere kans op een positieve reactie.

Welke afmeldingen zijn niet geschikt voor een zakelijke email?

Zelfs als u een informele relatie hebt met de ontvanger, moeten onprofessionele sluitingen worden vermeden in elke vorm van zakelijke communicatie. Deze “onprofessionele” afsluitingen omvatten “Een gezegende dag” (of iets anders met religieuze ondertoon), “Vrede!” (of een ander jargon), “Thx” (of andere afkortingen), “Tot ziens” (of andere informele handtekeningen), “Groetjes”/ “Liefst” (of iets anders dat toewijding suggereert).

Hoe moet u een emailafsluiting opmaken?

Hoewel het belangrijk is om een zakelijke email op een professionele manier af te sluiten, is een goede opmaak ook van cruciaal belang voor het maken van een goede uiteindelijke indruk. Zorg ervoor dat u een komma plaatst na uw slotopmerking, voeg vervolgens een spatie toe en typ uw volledige naam, gevolgd door uw titel, bedrijf en eventuele contactgegevens die u wilt verstrekken.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zijn emailafsluitingen belangrijk? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Aangezien het sluiten van een email het laatste is dat uw ontvanger leest, kan dit een motiverende factor zijn in hoe snel ze reageren – of dat ze überhaupt zullen reageren. Door uw email op een beleefde, professionele en gepaste manier af te ronden, heeft u meer kans op een positieve reactie. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Welke afmeldingen zijn niet geschikt voor een zakelijke email? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Zelfs als u een informele relatie hebt met de ontvanger, moeten onprofessionele sluitingen worden vermeden in elke vorm van zakelijke communicatie. Deze onprofessionele afsluitingen zijn onder meer een gezegende dag (of iets anders met religieuze ondertoon), Vrede! (of een ander jargon), To ziens (of andere afkortingen), Tot ziens (of andere informele handtekeningen), Groetjes/Liefst (of iets anders dat toewijding suggereert) ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe moet u een emailafsluiting opmaken? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Hoewel het belangrijk is om een zakelijke email op een professionele manier af te sluiten, is een goede opmaak ook van cruciaal belang voor het maken van een goede uiteindelijke indruk. Zorg ervoor dat u een komma plaatst na uw slotopmerking, voeg vervolgens een spatie toe en typ uw volledige naam, gevolgd door uw titel, bedrijf en eventuele contactgegevens die u wilt verstrekken. ” } }] }
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.