Leer zakelijke e-mails effectief af te sluiten met tips en sjablonen van LiveAgent. Belangrijke elementen zijn een slotzin, professionele afsluiting, uw naam, titel, bedrijf en contactgegevens. Deze zorgen voor een positieve indruk en duidelijke communicatie.
Aangezien het merendeel van de zakelijke correspondentie van tegenwoordig per email wordt afgehandeld, is het van essentieel belang om emails krachtig te starten en te beëindigen. Met alle aandacht die wordt besteed aan de onderwerpregels en het begin van email, worden de eindes van emails echter vaak over het hoofd gezien.
In feite is het correct beëindigen van een zakelijke e-mail net zo belangrijk als het starten van een email. Het juiste soort emaileinde geeft de ontvanger een positieve laatste indruk, motiveert de lezer om actie te ondernemen, identificeert de afzender en zijn bedoelingen en geeft de ontvanger uw contactgegevens (zodat hij gemakkelijk contact met u kan opnemen. )
Lees verder om alles te weten te komen over hoe u zakelijke emails op de juiste manier kunt beëindigen en profiteer van onze lijst met professionele emailafsluitingen en voorbeelden van sluitingsregels die geschikt zijn in verschillende contexten.
Voordat u uw email verstuurt, moet u ervoor zorgen dat deze een korte slotzin bevat die zorgt voor een soepele overgang tussen het hoofdonderwerp van uw email en uw afmelding. Deze afsluitende regel kan uw dankbaarheid uiten voor de tijd van de ontvanger, aangeven dat u openstaat voor verdere communicatie, een oproep tot actie zijn, of als alternatief een verklaring zijn die laat zien dat u een reactie verwacht.
Tenzij u een hechte band hebt met de ontvanger, vereist elke zakelijke email een professionele afsluiting, die formeel of informeel kan zijn, afhankelijk van het type relatie dat u hebt en de context van uw communicatie. De meest gebruikte emailtekens zijn “Groeten” en “Beste”, maar we hebben een hele lijst met voorbeelden opgesteld (hieronder), zowel formeel als informeel.
Vermeld altijd uw volledige naam (voor- en achternaam) in uw emailhandtekening als u iemand voor het eerst schrijft. Voor gesprekken met collega’s, of mensen die u al kent en waarmee u meerdere emails hebt uitgewisseld, volstaat het om u af te melden met uw voornaam. Houd er rekening mee dat het raadzaam is een gesprek niet te beëindigen met bijnamen, tenzij uw bijnaam algemeen bekend is en wordt gebruikt in plaats van uw Voornaam.
Zorg ervoor dat u uw huidige functietitel en bedrijfsnaam toevoegt aan uw emailhandtekening, zodat er geen ruimte is voor verwarring over wie u bent, vooral als u potentiële klanten koud emailt. Als u solliciteert naar een job, raden we u aan om uw huidige arbeidsgegevens (emailadres en telefoonnummer) uit uw handtekening te laten.
Hoewel de ontvanger van uw bericht uw emailadres al kent, is het altijd handig om aanvullende contactgegevens in uw emailhandtekening op te nemen, zoals uw rechtstreekse telefoonnummer, aangezien sommige mensen u misschien liever via andere communicatiekanalen bereiken.
U kunt ook overwegen om links aan uw handtekening toe te voegen. De link kan een link zijn naar uw website, uw LinkedIn-profiel of andere relevante sociale media-accounts, een bestemmingspagina die u wilt promoten, uw online portfolio, uw online agenda of uw laatste blogpost, enz.
Wanneer u beslist met welk type afmelding u uw zakelijke email wilt beëindigen, moet u nadenken over wie u emailt en waarom. Als u niet zeker weet welke afmelding het meest geschikt is in een bepaalde situatie, kunt u beter kiezen voor een meer formele slotzin. “Beste”, “Groeten”, “Het beste” en “Met vriendelijke groet” zijn enkele van de veiligste emailafsluitingen die in alle situaties en alle soorten kunnen worden gebruikt van e-mails. Hier nog een paar voorbeelden van de meest voorkomende en meest gebruikte professionele emailafsluitingen:
LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning bieden aan onze klanten.
Op basis van de context van uw emailbericht kunt u ook een korte email afsluitende zin toevoegen voordat u zich afmeldt. Gebruik een van de volgende beproefde emailafsluitingsregels om ervoor te zorgen dat u uw bericht positief afsluit en laat uw ontvangers weten dat u hun reactie of verdere dialoog verwacht.
Het kan voor elke verkoopprofessional een uitdaging zijn om de juiste manier te vinden om een koude outreach-email te beëindigen. Hier zijn enkele voorbeelden van wat u aan het einde van uw koude verkoopemails kunt opnemen om een potentiële klant ertoe aan te zetten te antwoorden:
“If you’d like to learn more about how [Company] can help you [reach specific goals], feel free to book a time in my calendar here: [link]. I look forward to hearing back from you.”
“Are you available for a 10-minute call on [date and time]? Just let me know what works best for you, I’d be happy to work around your schedule.”
“Do you have 5-10 minutes to discuss how we can help [their company] achieve [specific goals]? If so, how does your calendar look this week?”
“It would be great to hear your thoughts and even explore how this [solution/ tool/ strategy] would fit with [their company]. Do you have 15 minutes this week?”
“If you’d like to hear about this in more detail, I would happily spend 30 mins telling you everything you need to know. Just let me know if you have any questions or would like to have a more in-depth conversation.”
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Vervolgemails zijn een must in elke koude emailstrategie. Zo beëindigt u een verkoopopvolgingsmail om uw potentiële klant aan te moedigen te reageren, zelfs als u eerdere pogingen om contact met hem of haar te leggen mislukten:
“If you are the appropriate person to speak with, what does your calendar look like? If not, who do you recommend I talk to?”
“Are you the right person to speak to regarding this? If not, could you help me find the relevant decision maker? I look forward to your response.”
“I would really like to have 20 minutes of your time as I feel we can really add value to your [area of operations]. Can we book a call or a meeting?”
“Have you given any additional thought to my proposal? I’d be happy to do a quick review of it on the phone and answer any and all questions you may have. What time would suit you for a quick conversation?”
“Please let me know when you have had a chance to take a look at this info and would like me to give you a call to discuss. I’d be happy to answer any questions you have.”
Emails na aankoop en welkomstmails van klanten zijn enkele van de meest kritische emails in emailmarketingcampagnes die gericht zijn op het opbouwen van langdurige klantenrelaties. Hier ziet u hoe uw emailafsluitingen eruit kunnen zien voor dit soort emails:
“Thanks again for shopping with [Brand]. If you have any questions or need help – let us know! We’ll do everything we can to make sure you love your experience with us.”
“If we ever fail to live up to your expectations with the quality of our products, delivery times, or anything else – you can always reach out to our customer support team at [email] or [number].”
“If you’re interested in learning more about your product, feel free to contact me or anyone else on our support team at any time. We’re always here to help you in any way we can.”
“I’d love to hear what you think of [product] and if there is anything we can improve. If you have any questions, please reply to this email. I’m always happy to help!”
“Thanks again for signing up for [product/ service]. We’re always around and love hearing from you. If you ever need help, have ideas, or just want to say hello, please get in touch, and we’ll get back to you within a few hours.”
Wanneer u uw klantenservice-emails beëindigt, is het altijd een goed idee om uw klanten aan te moedigen contact opnemen voor het geval ze nog andere vragen, problemen of zorgen hebben. U moet ze ook geruststellen dat u altijd klaar staat om te helpen. Hier zijn enkele handige voorbeelden die u kunt gebruiken om klantenservice-emails af te ronden:
“I will get in touch with our product team and will get back to you within thirty minutes with a complete answer. In the meantime, let me know if you have any more questions, comments, or concerns.”
“We love to help our customers get the best out of our products. If there’s anything else we can assist you with, don’t hesitate to reach out.”
“Please, let us know if you still cannot [ … ] so we can help you solve this issue and make sure you enjoy your [tool/ app] as soon as possible. Thanks again for contacting us, we’re always happy to help.”
“We’re always here to answer any questions or concerns you may have. Please feel free to contact our support team at [phone number], or reply to this message and we’d be more than happy to help.”
“We would be grateful if you would leave a review on our Facebook page as your insights could help others that are in your shoes. Thanks again for letting us know and feel free to contact us in case you have any questions.”
Als het gaat om het schrijven van verontschuldigingsemails aan klanten en het omgaan met gefrustreerde klanten, moet u uw excuses aan het einde van uw email herhalen en zeggen dat u hun geduld op prijs stelt en begrijpen:
“Once more, I sincerely apologize for the inconvenience. Please contact our customer support team for any further concerns you might have – our agents are always here to help.”
“I have relayed your feedback to the rest of the team and can assure you that this mistake won’t happen in the future. That said, if there’s anything else I can help you with at the moment, please feel free to reach out and I would be more than happy to help.”
“Thank you again for your patience and for bringing the issue to our attention. In the meantime, we’re going to give you [details of your offer] as an additional apology. If there are any other issues that need to be addressed, please don’t hesitate to contact us.”
“Thank you for your patience and understanding. Rest assured, we are doing everything in our power to not let this happen again. If you have any more questions or come across any other issue, let me know, I’ll be happy to help.”
“Once again, accept our apologies. We sincerely appreciate your understanding in this matter. Please feel free to reach out to me with any questions you may have – I’m just an email away!”
Het einde van een email is meestal slechts een afsluitende opmerking of een korte zin gevolgd door uw handtekening, maar het vinden van de juiste woorden en de juiste toon om uw emailbericht af te sluiten vereist vaak veel denkwerk. Hoe u een e-mail beëindigt, kan een enorme impact hebben op de beslissing van de ontvanger om uw email te beantwoorden. Weten hoe professionele emails moeten worden beëindigd, is de sleutel tot efficiënte zakelijke communicatie, waardoor de lezer een positieve indruk achterlaat en de emailrespons toeneemt. Als u niet zeker weet hoe u uw volgende zakelijke email moet beëindigen, kunnen de bovengenoemde voorbeelden van emailafsluitingen van pas komen.
Aangezien het afsluiten van een email het laatste is dat uw ontvanger leest, kan het een motiverende factor zijn in hoe snel ze reageren – en of ze überhaupt zullen reageren. Door uw e-mail op een beleefde, professionele en gepaste manier af te ronden, maakt u meer kans op een positieve reactie.
Zelfs als u een losse relatie heeft met de ontvanger, moeten onprofessionele afsluitingen worden vermeden in elk type zakelijke communicatie. Deze “onprofessionele” afsluitingen omvatten “Gezegende dag” (of iets anders met een religieuze ondertoon), “Peace out!” (of een ander jargon), “Thx” (of andere afkortingen), “Tot ziens” (of andere informele tekens), “Hoogachtend”/ “Liefs” (of iets anders dat toewijding suggereert).
Hoewel het belangrijk is om een zakelijke email op een professionele manier af te sluiten, is een goede opmaak ook cruciaal voor het maken van een goede uiteindelijke indruk. Zorg ervoor dat u een komma plaatst na uw slotopmerking, voeg dan een spatie toe en typ uw volledige naam, gevolgd door uw titel, bedrijf en eventuele contactgegevens die u wilt verstrekken. Hoewel het belangrijk is om een zakelijke e-mail op een professionele manier af te sluiten, is een goede opmaak ook cruciaal voor het maken van een goede uiteindelijke indruk. Zorg ervoor dat u een komma plaatst na uw slotopmerking, voeg dan een spatie toe en typ uw volledige naam, gevolgd door uw titel, bedrijf en eventuele contactgegevens die u wilt verstrekken.
Emailsjablonen voor verlenging
Ontdek effectieve emailsjablonen voor verlenging op LiveAgent. Verhoog klantretentie en verminder verloop met strategisch verzonden herinneringen. Gebruik onze 10 gratis sjablonen om uw eigen campagnes te optimaliseren en klanten aan te moedigen bij uw merk te blijven. Bezoek nu voor meer informatie!
Wat is een orderbevestiging? (Ontvang de perfecte sjabloon)
Bevestig bestellingen met een perfecte sjabloon. Informeer en versterk klantvertrouwen. Probeer gratis! Geen verplichtingen.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team