Gratis proefperiode

NetCrunch

U kunt NetCrunch inschakelen om waarschuwingen als tickets rechtstreeks op uw LiveAgent-helpdesk te plaatsen, maar eerst moet u een integratieprofiel voor LiveAgent instellen.

  • Om dit te doen, klikt u op Toezicht> Integratie profielen bovenaan de NetCrunch-applicatie.

  • In de editor moet u de naam voor het nieuwe integratieprofiel invoeren en wordt u om een ​​API-sleutel gevraagd. Klik op deze link om te zien waar u uw API-token kunt vinden. Kopieer de sleutel naar het integratieprofiel en sla deze op.

integratie profielen

Wat is Netcrunch?

NetCrunch is een netwerkbewakingssysteem dat is ontworpen voor IT-teams van bedrijven die de nodige verbindingen hebben met de digitale wereld. Met deze software kunt u alle belangrijke bewerkingen met betrekking tot uw netwerk volgen om storingen en prestatieverbeteringsopties te helpen identificeren.

Hoe kunt u het gebruiken?

Om NetCrunch in staat te stellen de integratie te gebruiken, is het noodzakelijk om een ​​waarschuwingsscript te maken of het reeds bestaande script te bewerken. Volg de onderstaande stappen om te leren hoe u een nieuw waarschuwingsscript maakt.

  • Klik op Toezicht> Escalatiescripts waarschuwen

  • Klik in Waarschuwingsscripts Windows op Waarschuwingsscript toevoegen
  • Klik op Toevoegen en selecteer Actie om onmiddellijk uit te voeren
  • Klik op het tabblad Integraties en selecteer LiveAgent-ticket
Actie toevoegen
  • Er wordt een nieuw venster geopend en NetCrunch heeft even nodig om uw afdelingen te laden. Selecteer nu de afdeling waar de tickets naartoe moeten worden gestuurd. Voor een beter overzicht kan het handig zijn om een ​​aparte afdeling voor NetCrunch-tickets te creëren. Voer ook een emailadres in dat wordt weergegeven als de aanvrager van dit ticket. Misschien wilt u hiervoor een individueel account aanmaken, zorg ervoor dat het een actieve bezoekersmail is. Voer ook het ondersteuningsemailadres van uw helpdesk in, maar zorg ervoor dat de “aanvrager” toegang heeft tot deze email.

  • Zorg ervoor dat u het juiste profiel gebruikt en test het verzenden van tickets naar LiveAgent door op Test te klikken. Er verschijnt een klein venster met de testprocedure en als alles correct is geconfigureerd, wordt de test afgesloten met het bericht “Succesvol uitgevoerd”. Het resultaat is dat het testticket nu in uw Helpdesk in de geconfigureerde afdeling moet verschijnen.

ticket

Dit werkt echter niet met de bewerking “Ticket afhandelen”. Om de bewerking “Ticket afhandelen” te testen, moet u een waarschuwingsscript maken met een “Ticket openen” -bewerking als Actie om onmiddellijk uit te voeren en de bewerking “Ticket sluiten” als Actie om uit te voeren bij sluiten van waarschuwing. Selecteer vervolgens een knooppunt en maak een waarschuwing (bijvoorbeeld Monitoring uitgeschakeld) om het waarschuwingsscript te testen en aan deze waarschuwing toe te wijzen. In de volgende stappen wordt uitgelegd hoe u een waarschuwing “Knooppunt toezicht uitschakelen” maakt voor een enkel knooppunt.

  • Klik met de rechtermuisknop op het knooppunt waar u een waarschuwing wilt maken
  • Selecteer de knooppuntinstellingen en klik op Waarschuwingen en verslagen in het knooppuntinstellingenvenster
  • Klik op Waarschuwing toevoegen, selecteer het tabblad Basis en kies Knooppunt toezicht is uitgeschakeld.
  • Klik met de rechtermuisknop op de nieuwe waarschuwing en selecteer Vooraf gedefinieerd waarschuwingsscript toewijzen> Uw scriptnaam

instellingen voor knooppunt toezicht

Als u nu de waarschuwing activeert (Schakel de knooppunt toezicht uit), maakt u een ticket aan. Als deze waarschuwing is gesloten (knooppunttoezicht ingeschakeld), wordt het ticket becommentarieerd en opgelost. Nadat een dergelijk waarschuwingsscript aan verschillende waarschuwingen is gekoppeld, zal NetCrunch elke keer dat de gegeven waarschuwing wordt gegenereerd berichten naar LiveAgent sturen

ticket 2

U kunt ook tickets naar verschillende afdelingen sturen. U kunt dit doen door voor elke afdeling een nieuw waarschuwingsscript te maken zonder telkens een nieuw integratieprofiel aan te maken. Zorg ervoor dat u de scripts duidelijk een naam geeft, zodat u ze later gemakkelijker kunt onderscheiden.

WebHooks of HTTP-verzoek (tweerichtingsintegratie)

LiveAgent Helpdesk is één van onze tweerichtingsintegraties – het betekent dat u een HTTP-verzoek kunt configureren dat informatie terugstuurt naar NetCrunch wanneer het ticket is opgelost in LiveAgent, zodat de waarschuwing ook in NetCrunch wordt gesloten. Dit lost het probleem dat de waarschuwing veroorzaakte niet op, maar het sluit de waarschuwing die door NetCrunch is gegenereerd (d.w.z. dat Node nog steeds niet beschikbaar is, ook al is de waarschuwing gesloten).

Om een ​​dergelijk verzoek van LiveAgent te kunnen ontvangen, moet u de NetCrunch API Key-toegang configureren. Om dit te doen, gaat u naar het LiveAgent-integratieprofiel en klikt u op “Open API Key Manager.” Kopieer de WebHook-URL en vervang [Web_access_address] door uw webtoegangsadres (d.w.z. https: //123.456.789.0/ncinf/rest …).

api key manager

Ga naar LiveAgent, selecteer Configuratie> Automatisering> Regels en maak een nieuwe regel. Geef de regel een beschrijvende naam en selecteer Toepassen wanneer “ticketstatus gewijzigd”. Definieer nu de voorwaarden zoals deze:

ALS de ticketafdeling (d.w.z.) NetCrunch Department is EN de nieuwe status is opgelost.

regel bewerken

Selecteer nu de actie “HTTP-verzoek” en voeg de URL met uw vervangen Web_Access_Address toe in het veld voor de URL. Selecteer de HTTP-methode “POST” en voeg de koptekst “Inhoud-Type: applicatie/json” toe. Voer dit in de HTTP-body in om als gegevens naar NetCrunch te worden verzonden:

{
  "ID": "{$conv_conversationid}",
  "status": "{$conv_status}",
  "subject": "{$conv_subject}",
  "closedBy": "{$last_in_ticket_agent_lastname}, {$last_in_ticket_agent_firstname}"
}
actie ondernemen

Bewaar deze automatiseringsregel. Wanneer NetCrunch nu een ticket aanmaakt en nadat LiveAgent Agent het heeft afgehandeld, wordt de waarschuwing in NetCrunch gesloten. Houd er rekening mee dat het probleem mogelijk nog steeds bestaat, maar de waarschuwing zal worden opgelost als reactie op LiveAgent-actie.

regel

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .