Wat is Netcrunch?
NetCrunch is een netwerkbewakingssysteem dat is ontworpen voor IT-teams van bedrijven die de nodige verbindingen hebben met de digitale wereld. Met deze software kunt u alle belangrijke bewerkingen met betrekking tot uw netwerk volgen om storingen en prestatieverbeteringsopties te helpen identificeren.
Hoe kunt u het gebruiken?
Om NetCrunch in staat te stellen de integratie te gebruiken, is het noodzakelijk om een waarschuwingsscript te maken of het reeds bestaande script te bewerken. Volg de onderstaande stappen om te leren hoe u een nieuw waarschuwingsscript maakt.
- Klik in Waarschuwingsscripts Windows op Waarschuwingsscript toevoegen
- Klik op Toevoegen en selecteer Actie om onmiddellijk uit te voeren
- Klik op het tabblad Integraties en selecteer LiveAgent-ticket
- Klik met de rechtermuisknop op het knooppunt waar u een waarschuwing wilt maken
- Selecteer de knooppuntinstellingen en klik op Waarschuwingen en verslagen in het knooppuntinstellingenvenster
- Klik op Waarschuwing toevoegen, selecteer het tabblad Basis en kies Knooppunt toezicht is uitgeschakeld.
Als u nu de waarschuwing activeert (Schakel de knooppunt toezicht uit), maakt u een ticket aan. Als deze waarschuwing is gesloten (knooppunttoezicht ingeschakeld), wordt het ticket becommentarieerd en opgelost. Nadat een dergelijk waarschuwingsscript aan verschillende waarschuwingen is gekoppeld, zal NetCrunch elke keer dat de gegeven waarschuwing wordt gegenereerd berichten naar LiveAgent sturen
U kunt ook tickets naar verschillende afdelingen sturen. U kunt dit doen door voor elke afdeling een nieuw waarschuwingsscript te maken zonder telkens een nieuw integratieprofiel aan te maken. Zorg ervoor dat u de scripts duidelijk een naam geeft, zodat u ze later gemakkelijker kunt onderscheiden.
WebHooks of HTTP-verzoek (tweerichtingsintegratie)
LiveAgent Helpdesk is één van onze tweerichtingsintegraties – het betekent dat u een HTTP-verzoek kunt configureren dat informatie terugstuurt naar NetCrunch wanneer het ticket is opgelost in LiveAgent, zodat de waarschuwing ook in NetCrunch wordt gesloten. Dit lost het probleem dat de waarschuwing veroorzaakte niet op, maar het sluit de waarschuwing die door NetCrunch is gegenereerd (d.w.z. dat Node nog steeds niet beschikbaar is, ook al is de waarschuwing gesloten).
Om een dergelijk verzoek van LiveAgent te kunnen ontvangen, moet u de NetCrunch API Key-toegang configureren. Om dit te doen, gaat u naar het LiveAgent-integratieprofiel en klikt u op “Open API Key Manager.” Kopieer de WebHook-URL en vervang [Web_access_address] door uw webtoegangsadres (d.w.z. https: //123.456.789.0/ncinf/rest …).
Selecteer nu de actie “HTTP-verzoek” en voeg de URL met uw vervangen Web_Access_Address toe in het veld voor de URL. Selecteer de HTTP-methode “POST” en voeg de koptekst “Inhoud-Type: applicatie/json” toe. Voer dit in de HTTP-body in om als gegevens naar NetCrunch te worden verzonden:
{
"ID": "{$conv_conversationid}",
"status": "{$conv_status}",
"subject": "{$conv_subject}",
"closedBy": "{$last_in_ticket_agent_lastname}, {$last_in_ticket_agent_firstname}"
}
Frequently asked questions
Wat is NetCrunch?
NetCruch is een platform waarmee u uw IT-ecosysteem zonder vertegenwoordigers kunt monitoren. Het bedrijf bestaat al meer dan 20 jaar en helpt klanten bij het dagelijks beheren van de complexiteit van IT-systemen.
& nbsp;
Wat zijn de voordelen van het gebruik van NetCrunch?
- gebruikersvriendelijk
-volledig aanpasbaar
- flexibele visualisatie