Probleemticket

Wat is een probleemticket?

Een probleemticket betekent letterlijk een verzoek om assistentie, getraceerd door een beheersysteem voor computerondersteuning. Het kan ook probleemopsporingssysteem, probleemticketsysteem of ondersteuningsticket worden genoemd.

Het is een computersysteem dat lijsten met hulpvragen of problemen beheert en registreert, georganiseerd volgens de behoeften van de dienstverlener. Een probleemticketsysteem is vaak gekoppeld aan een databank die klanteninformatie, producten en oplossingen voor veelvoorkomende problemen bevat.

Wanneer u een nieuw verzoek ontvangt, worden er tickets gemaakt of geopend en het doel is om ze te sluiten of op te lossen, waardoor de oplossing voor het gemelde probleem wordt geboden.

Wat is een probleemticket?
Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.