Wat zijn aangepaste vertegenwoordigersfuncties?
Wanneer u een nieuwe vertegenwoordiger aan uw helpdesksoftware toevoegt, moet u hem een agentrol toewijzen. Vertegenwoordigersrollen bepalen de verantwoordelijkheden van de vertegenwoordiger, evenals machtigingen en rechten binnen het systeem.
In het geval van LiveAgent zijn er drie standaard vertegenwoordigersgroepen uw vertegenwoordiger kunnen hebben:
- Gebruiker
- Beheerder
- Eigenaar
Deze basisrollen bepalen het toegangsniveau dat een vertegenwoordiger heeft, machtigingen, beheerdersinstellingen en andere belangrijke aspecten van de organisatie in het contactcenter. Bovendien hebben vertegenwoordigersrollen meestal invloed op de bureau-interface en de bijbehorende beoordelingsrechten .

Sommige klantenserviceteams houden zich echter bezig met meer specifieke klantenproblemen, dus het is noodzakelijk dat ze een individuele, aangepaste rol hebben naast basisrollen. U kunt nog 3 aangepaste rollen toevoegen aan de standaardrollen. Nadat u aangepaste rollen aan uw vertegenwoordigers hebt toegewezen, kunt u ze verder bewerken en zelfs verwijderen, zodat uw systeemconfiguratie altijd aan uw behoeften voldoet.
Voordelen van aangepaste vertegenwoordigersrollen
- Verhoogde productiviteit – Wanneer u de rollen voor al uw vertegenwoordigers duidelijk definieert, voorkomt u verwarring en verhoogt u de productiviteit in uw organisatie.
- Verkorte oplostijd – U kunt routeringsopties gebruiken om tickets toe te wijzen aan vertegenwoordigers met gespecialiseerde rollen. Deze vertegenwoordigers kunnen vervolgens snel en efficiënt problemen van klanten oplossen, aangezien dit hun expertisegebied is.
- Verhoogde tevredenheid van vertegenwoordigers – Het definiëren van rollen voor uw gespecialiseerde teams van vertegenwoordigers zorgt ervoor dat ze efficiënt blijven en hun unieke vaardigheden benutten. Hierdoor kunnen ze beter presteren in hun werk en daarmee de tevredenheid van hun medewerkers vergroten.
- Verbeterde klantenervaring – Door groepen of individuele vertegenwoordigers te hebben die gespecialiseerd zijn in bepaalde gebieden, kunnen ze betere klantenservice bieden. Ze kunnen tickets efficiënter oplossen met een hoog expertiseniveau
Organize your team with LiveAgent
LiveAgent offers a variety of features for communication management and better team collaboration. Start your free trial today and try it out!
Frequently Asked Questions
Wat zijn aangepaste vertegenwoordigersfuncties?
Het zijn individuele rollen voor vertegenwoordigers die bepaalde vragen afhandelen. Ze zijn aangepast aan de behoeften van specifieke klanten.
Kunt u aangepaste vertegenwoordigersrollen bewerken in LiveAgent?
Ja, dat kan. Om ze te openen, te bewerken en zelfs te verwijderen, gaat u naar Configuratie en klikt u vervolgens op Aangepaste vertegenwoordigersrollen. U kunt ze bewerken door de titel van een bepaalde aangepaste vertegenwoordigersrol te kiezen.
Hoe krijg ik toegang tot aangepaste vertegenwoordigersrollen in LiveAgent?
Om toegang te krijgen tot aangepaste vertegenwoordigersrollen in LiveAgent, gaat u naar Instellingen en klikt u op Configuratie. Ga vanaf daar naar Aangepaste vertegenwoordigersrollen waar u aangepaste rollen voor uw klantenservicemedewerkers kunt instellen, bewerken en beheren.
Expert note
Met aangepaste vertegenwoordigersrollen kunt u specifieke rechten en machtigingen toewijzen aan klantenservice medewerkers, waardoor de workflow wordt verbeterd en de specifieke verantwoordelijkheden van elk teamlid worden gespecificeerd.
