Wat zijn aangepaste vertegenwoordigersfuncties?
Wanneer u een nieuwe vertegenwoordiger aan uw helpdesksoftware toevoegt, moet u hem een agentrol toewijzen. Vertegenwoordigersrollen bepalen de verantwoordelijkheden van de vertegenwoordiger, evenals machtigingen en rechten binnen het systeem.
In het geval van LiveAgent zijn er drie standaard vertegenwoordigersgroepen uw vertegenwoordiger kunnen hebben:
- Gebruiker
- Beheerder
- Eigenaar
Deze basisrollen bepalen het toegangsniveau dat een vertegenwoordiger heeft, machtigingen, beheerdersinstellingen en andere belangrijke aspecten van de organisatie in het contactcenter. Bovendien hebben vertegenwoordigersrollen meestal invloed op de bureau-interface en de bijbehorende beoordelingsrechten .
Sommige klantenserviceteams houden zich echter bezig met meer specifieke klantenproblemen, dus het is noodzakelijk dat ze een individuele, aangepaste rol hebben naast basisrollen. U kunt nog 3 aangepaste rollen toevoegen aan de standaardrollen. Nadat u aangepaste rollen aan uw vertegenwoordigers hebt toegewezen, kunt u ze verder bewerken en zelfs verwijderen, zodat uw systeemconfiguratie altijd aan uw behoeften voldoet.
Voordelen van aangepaste vertegenwoordigersrollen
- Verhoogde productiviteit – Wanneer u de rollen voor al uw vertegenwoordigers duidelijk definieert, voorkomt u verwarring en verhoogt u de productiviteit in uw organisatie.
- Verkorte oplostijd – U kunt routeringsopties gebruiken om tickets toe te wijzen aan vertegenwoordigers met gespecialiseerde rollen. Deze vertegenwoordigers kunnen vervolgens snel en efficiënt problemen van klanten oplossen, aangezien dit hun expertisegebied is.
- Verhoogde tevredenheid van vertegenwoordigers – Het definiëren van rollen voor uw gespecialiseerde teams van vertegenwoordigers zorgt ervoor dat ze efficiënt blijven en hun unieke vaardigheden benutten. Hierdoor kunnen ze beter presteren in hun werk en daarmee de tevredenheid van hun medewerkers vergroten.
- Verbeterde klantenervaring – Door groepen of individuele vertegenwoordigers te hebben die gespecialiseerd zijn in bepaalde gebieden, kunnen ze betere klantenservice bieden. Ze kunnen tickets efficiënter oplossen met een hoog expertiseniveau
Organize your team with LiveAgent
LiveAgent offers a variety of features for communication management and better team collaboration. Start your free trial today and try it out!
Frequently Asked Questions
Wat zijn aangepaste vertegenwoordigersfuncties?
Het zijn individuele rollen voor vertegenwoordigers die bepaalde vragen afhandelen. Ze zijn aangepast aan de behoeften van specifieke klanten.
Kunt u aangepaste vertegenwoordigersrollen bewerken in LiveAgent?
Ja, dat kan. Om ze te openen, te bewerken en zelfs te verwijderen, gaat u naar Configuratie en klikt u vervolgens op Aangepaste vertegenwoordigersrollen. U kunt ze bewerken door de titel van een bepaalde aangepaste vertegenwoordigersrol te kiezen.
Hoe krijg ik toegang tot aangepaste vertegenwoordigersrollen in LiveAgent?
Om toegang te krijgen tot aangepaste vertegenwoordigersrollen in LiveAgent, gaat u naar Instellingen en klikt u op Configuratie. Ga vanaf daar naar Aangepaste vertegenwoordigersrollen waar u aangepaste rollen voor uw klantenservicemedewerkers kunt instellen, bewerken en beheren.
Antwoordsjabloon voor vertegenwoordigers
Een antwoordsjabloon voor vertegenwoordigers is een handig hulpmiddel om snel te reageren op tickets en bespaart tijd voor het klantenserviceteam. Het sjabloon bevat begroetingen en handtekeningen en kan worden aangepast aan verschillende situaties. LiveAgent biedt onbeperkte sjablonen die kunnen worden aangepast aan de behoeften van de gebruiker. Sjablonen kunnen worden gevonden in het agentvenster op het tabblad 'Configuraties'.
Bereik vertegenwoordigersticket
LiveAgent biedt klantenservicesoftware, VoIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware, inkomend callcentersoftware, klachtenbeheerssysteem, cliëntenportaalsoftware en emailbeheersoftware aan. Ze hebben een partnerprogramma, bieden webinars, een kosten calculator en een academie. Het bedrijf biedt ook algemene voorwaarden, een veiligheidsbeleid, een privacybeleid en AVG-naleving. Ze zijn bezig met het opstarten van het LiveAgent-dashboard en sturen de inloggegevens naar de mailbox van de klanten. Het bedrijf maakt gebruik van cookies voor hun website en gaat ervan uit dat klanten instemmen met het plaatsen van cookies.