Gratis proefperiode

Kost per contact

Wat zijn de kosten per contactpersoon?

Het is een van de belangrijkste key performance indicators (KPI) in callcenteromgevingen. Het speelt een belangrijke rol in de kosten-batenanalyse. Kost per contact meet hoeveel elke interactie met de klant kost.

Het is een van de belangrijkste key performance indicators (KPI) in callcenteromgevingen. Het speelt een belangrijke rol in de kosten-batenanalyse. Kost per contact meet hoeveel elke interactie met de klant kost….

De kosten per contact-KPI zijn gekoppeld aan de gemiddelde afhandelingstijd (AHT), responstijd en kosten per gespreksstatistieken. Het is ook gerelateerd aan de klantentevredenheidsscore en de kwaliteit van de klantenservice.

Hoe de kosten per contact berekenen?

Het is vrij eenvoudig om de kosten per contactpersoon in uw callcenter te berekenen. U moet de totale callcenterkosten delen door het aantal klantcontacten dat u in een bepaalde periode heeft (wekelijks, maandelijks, driemaandelijks, enz.).

Een basisformule voor het berekenen van kosten is als volgt:

Kosten per contact= Totale callcenterkosten / Aantal klantencontacten

Klantencontact omvat verschillende manieren om uw klanten te bereiken. Dit kunnen telefoontjes zijn naar klanten, emails, sociale media vermeldingen, enz., en de combinatie hiervan. Zorg ervoor dat u deze variabele definieert wanneer u de formule kosten per contact gebruikt.

Callcenter illustratie

Het is ook belangrijk om te onthouden dat onder andere factoren zoals de productiviteit van vertegenwoordigers, lonen en het elimineren van de oorzaak een grote invloed kunnen hebben op uw kosten per contact.

Hoe kunt u uw kosten per contact verlagen?

Er zijn een paar opties om uw kosten per contact te verlagen. Wat u moet onthouden, is dat, hoewel u uw operationele budget kunt verlagen, de kwaliteit van de klantenservice die u levert nooit mag afnemen.

Hier zijn enkele tips om de kosten per contactpersoon in uw callcenter te verlagen:

  • interactieve spraakrespons (IVR) – Het kan uw vertegenwoordigers helpen bij het verificatieproces van de beller en omgaan met niet-reagerende bellers , enzovoort.
ivr
  • terugbelfunctie – Hiermee kunnen uw klanten kiezen of ze willen dat uw vertegenwoordiger ze later bellen, zodra ze beschikbaar zijn.
  • ACD-routing – U kan configureren hoe de oproepen naar de centrale vertegenwoordigers worden gerouteerd op basis van vooraf gedefinieerde regels.
Oproepdistributie-instellingen in Contactcenter-software - LiveAgent
  • selfservice-optie – Hiermee kunnen uw klanten hun problemen zelf oplossen.
LiveAgent kennisbank
  • callcentersoftware – Zorg ervoor dat u geïntegreerde callcentersoftware gebruikt. Hiermee kunt u niet alleen uw klanteninteracties stroomlijnen, maar het is ook budgetvriendelijker. Een van deze betaalbare cloudgebaseerde diensten is bijvoorbeeld LiveAgent callcentersoftware.

Reduce your costs

LiveAgent offers wide range of call center features that can improve quality of your call center services and also reduce costs. Curious to see for yourself?

Frequently asked questions

Waarom zijn de kosten per contact belangrijk?

Deze callcenterstatistiek is belangrijk omdat deze inzicht geeft in de operationele kosten van uw callcenter en u helpt uw contactcenterbudget effectiever toe te wijzen. De statistiek kosten per contact houdt rekening met factoren zoals de kosten per gesprek, technologiekosten voor contactcenters, salarissen van agenten, chatkosten, belasting, kantoorruimte, desktopcomputers, softwarelicenties en andere diverse uitgaven.

Waarom zijn de kosten per contact belangrijk?...

Er is een eenvoudige formule die u kunt volgen: Kosten per contact= Totale callcenterkosten / Aantal klantcontacten U kunt deze formule gebruiken om de kosten per contact in een bepaalde periode te berekenen - wekelijks, maandelijks, jaarlijks, enz.

Wat zijn de gemiddelde kosten per contact?

Het sectorgemiddelde ligt rond de €7,16, maar dit kan variëren afhankelijk van de communicatiekanalen die u gebruikt en de complexiteit van uw bedrijf. Complexere producten of diensten, bijvoorbeeld IT-oplossingen zullen hogere kosten per contactpersoon hebben omdat hun klanten meestal meer ondersteuning nodig hebben.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.