Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

E commerce

Live chat voor ecommerce en services

Oliver Stasinszky

Oliver Stasinszky

Laatst gewijzigd op June 15, 2021 in 12:57 am

Talloze leden van het publiek zijn in hoog tempo op weg naar digitale volwassenheid, waardoor het aantal internetgebruikers en online winkelen is toegenomen. De wereld van ecommerce is één van de snelste en meest populaire keuzes geworden voor het kopen en verkopen van producten via internet.

Dit bracht een toename van het aantal zorgen met zich mee, niet alleen over het aantrekken, converteren, stimuleren van verkopen en het verlagen van het verlatingspercentage van een ecommercebedrijf, maar ook over het bieden van persoonlijke service via een onpersoonlijk medium. Live chat is de oplossing voor het succes van de klant en een investeringsvoordeel voor internetbedrijven.

Realtime chatfunctie in het ticketsysteem van de helpdesk - LiveAgent
Voorbeeld van een chatvenster

Wat is ondersteuning voor live chatsoftware?

Simpel gezegd, live chat is slechts een klein venster dat wordt geactiveerd door op een chatknop op een website te klikken. Het langere antwoord is dat het deel uitmaakt van complexe helpdesksoftware en een van de beste oplossingen voor verbeterde communicatie en service tussen de ecommerce-onderneming en zijn klanten.

Door een live chatwidget op de website van uw online winkel te integreren, kunnen uw live chatmedewerkers bliksemsnelle klantenondersteuning bieden aan elke potentiële of reguliere koper en hen door verschillende contactpunten van een verkooptrechter leiden.

Hoe presteert live chat in vergelijking met telefoon en email?

Live chat is een alternatief voor traditionele communicatiekanalen en onderscheidt zich door een aantal opmerkelijke voordelen.

https://www.youtube.com/watch?v=c5FMaNBxmAk

Wanneer klanten op uw website surfen, de nieuwste deals bekijken en hun interesse op zijn hoogtepunt is, is het laatste dat u wilt hen ongemak bezorgen en mogelijk de verkoop verliezen omdat u niet direct hulp kunt bieden. Het is hetzelfde als een traditionele winkel binnenlopen en geen behulpzame medewerker kunnen vinden.

Het gebruik van live chat is een comfortabele keuze voor instant messaging die de minste inspanning vereist van de klant die hulp nodig heeft, aangezien ze niet gedwongen zijn hun engagement te verbreken door contact op te nemen met de telefoon of een email te sturen.

In vergelijking met telefoon en email is het een goedkoop platform om te onderhouden, aangezien een enkele vertegenwoordiger meerdere chats tegelijk kan afhandelen, waardoor de gemiddelde wachttijd wordt verkort. De beheerders kunnen het aantal gelijktijdige chats voor elke vertegenwoordiger afzonderlijk instellen. Dit zorgt ervoor dat het ondersteunend personeel niet overweldigd wordt en dat de klanten de beste service krijgen.

Hoe belangrijk is live chat voor de ecommerce industrie?

Voor elke winkel, online of traditioneel, is de eerste indruk cruciaal. Het aantrekkelijke ontwerp, thema en logo zijn essentiële onderdelen van het merkimago en de online aanwezigheid van een online winkel. Maar zodra de leads op uw website terechtkomen, zijn uw kansen op conversie aanzienlijk klein zonder de juiste klantenondersteuning.

De aandachtsspanne van de online shopper is relatief kort – ongeveer 5 tot 10 minuten.

Om te voorkomen dat het winkelwagentje in zo’n kleine kans wordt achtergelaten, kunnen chatmedewerkers in contact komen met potentiële klanten door middel van persoonlijke begroetingen in de vorm van een proactieve chatuitnodiging.

Net als andere live chatfuncties is het een aanpasbaar pop-upbericht dat kan worden ingesteld om op de website te verschijnen na een bepaalde tijd dat de klant aan het browsen is. De andere functie is dat vertegenwoordigers het kunnen gebruiken om zich te richten op specifieke klanten of pagina’s, bijvoorbeeld tijdens het afrekenproces.

Galerij met chatuitnodigingen in live chatsoftware - LiveAgent

Live chat is niet alleen handig als het gaat om cross-selling, maar ook als het gaat om up-selling. Tijdens de chatsessie kunnen vertegenwoordigers de nieuwste producten promoten of premiumversies aanbevelen die zijn afgestemd op de interesse van de koper. Dit transformeert live chat van een ondersteuningstool naar een krachtige marketingtool in één.

Het chatoverzicht is een geweldige functie die de verbinding tussen de vertegenwoordigers en de klanten kan verdiepen. Hiermee kunnen vertegenwoordigers het aantal bezoekers dat in een wachtrij wacht, hun URL’s, locatie of gedrag volgen. Met een duidelijk beeld van de huidige online klanten, kunnen vertegenwoordigers contact opnemen en elk chatgesprek met vertrouwen afhandelen en een persoonlijke ervaring bieden.

Website monitoring chatoverzicht
Voorbeeld van een chatoverzicht

Door middel van chatinteracties kunt u uw CRM-gegevensverzameling opbouwen. Als u een klein bedrijf bent dat begint met het samenstellen van een klantenlijst, kunt u overwegen een pre-chatformulier te implementeren. Klanten zijn bereid hun persoonlijke informatie te delen in ruil voor een directere en prettigere winkelervaring. Het pre-chatformulier is eenvoudig in te stellen. Nadat u uw chatknop heeft aangemaakt, klikt u op het selectievakje voor: Informatie opvragen via pre-chatformulier. Vanaf dat moment zal elke keer dat de chatknop wordt geactiveerd, het pre-chatformulier klanten vragen om hun gegevens te delen.

Live chat voor ecommerce en services
Hoe u het pre-chatformulier instelt

Hoewel live chat een fantastisch middel is voor conversies, is het ook van onschatbare waarde voor retentietactieken. Als onderdeel van een ondersteuningsstrategie met meerdere kanalen kunnen bedrijven gemiddeld 89% van hun klanten behouden.

Er zijn geen openingstijden voor online winkelen. Klanten verwachten 24/7 service. Dit is begrijpelijkerwijs niet altijd mogelijk. Om alle klanten tegemoet te komen, stelt LiveAgent Chat klanten in staat om berichten te verzenden via contactformulieren. Zodra het ondersteuningsteam of de specifieke vertegenwoordiger weer online is, nemen ze contact op.

Functie voor contactformulieren in live chatsoftware - LiveAgent
Voorbeeld van een contactformulier

Alle live chatfuncties zijn aanpasbaar, met een optie om uw CSS-code in te voeren om uw merkimago weer te geven.

E-Commerce Industry Solution

Learn how multi-channel help desk software benefits E-commerce industry

Try LiveAgent

Hoe moeten vertegenwoordigers chatsessies met ecommerce afhandelen?

Communication is at the heart of e-commerce and community.

Meg Whitman, President and CEO of Hewlett-Packard

Online winkelen is stevig ingeburgerd als een manier om via internet te handelen. Bekwame en deskundige live chatvertegenwoordigers helpen om een ​​ideale online klantenervaring te creëren.

Live chatvertegenwoordigers zijn voor een online winkel is anders dan standaard retailpersoneel, zoals blijkt uit de vaardigheden en etiquette.

  • Efficiënte computervaardigheden
  • Uitstekende grammatica
  • Multitasking
  • Goed geïnformeerd over het bedrijf en zijn producten
  • Snel denken
  • Uitstekende communicatievaardigheden
  • Professioneel en beleefd

Livechat biedt vertegenwoordigers een waardevolle toolset met functies. Door ze te gebruiken, kunnen vertegenwoordigers snel en efficiënt op klanten reageren.

  • Algemene inbox: elke chatsessie wordt omgezet in tickets en opgeslagen in een algemene, gedeelde inbox. Elke chatvertegenwoordiger met toegang kan het profiel van een klant of de geschiedenis van eerdere interacties zoeken en weergeven.

Live chat voor ecommerce en services
Voorbeeld van algemene inbox (klik om te vergroten)
  • Standaardantwoorden en voorgedefinieerde antwoorden: Een belangrijke factor voor een hoog verlatingspercentage is de moeilijkheid om antwoorden op veelgestelde vragen te krijgen, vooral tijdens de afrekenfase. Of het nu gaat om verzendkosten of retourbeleid, standaardantwoorden en vooraf gedefinieerde antwoorden kunnen worden voorbereid en aangepast in afwachting van de binnenkomende veelgestelde vragen van klanten.

  • Realtime typeweergave: een optionele maar nuttige functie voor vertegenwoordigers die klanten liever een stap voor zijn. De vertegenwoordiger kan observeren wat de klant typt en het antwoord voorbereiden voordat de klant op verzenden klikt.

Realtime typen
Voorbeeld van realtime typeweergave (klik om te vergroten)
  • Chatdistributie: overdracht van chats naar beschikbare vertegenwoordigers of automatische routering van chats door drie vooraf gedefinieerde route-opties te kiezen: willekeurige toewijzing, bel naar iedereen, maximaal gebruik. Deze functie garandeert een eerlijke verdeling van de werklast over de vertegenwoordigers en een positieve service aan de klanten.

Chatverdeling
Voorbeeld van chatverdeling (klik om te vergroten)
  • Post-chatenquête: laat uw kopers feedback geven over een chatsessie, productrecensie of een keuze voor de efficiëntie van de vertegenwoordiger. Positieve klantenrecensies kunnen vervolgens worden gebruikt als sociaal bewijs en op de website worden geplaatst om verwijzingen te lokken. Als alternatief kunnen verzamelde gegevens worden gebruikt voor het maken van inhoud, in een FAQ-sectie of een blog. Het kan ook eerder niet-gemelde problemen met de navigatiewebsite aan het licht brengen die helpen bij het optimaliseren van uw website voor andere mobiele apparaten.

Ranglijst van vertegenwoordigers
Voorbeeld voor ranglijst van vertegenwoordigers (klik om te vergroten)

Om hun schrijfsnelheid te testen, nodigt LiveAgent vertegenwoordigers uit om een ​​gratis typetest rechtstreeks op de LiveAgent-website uit te proberen.

Live chat voor ecommerce en services
Gratis typetest

Als u de lijst met alle beschikbare live chatfuncties wilt zien en er meer over wilt weten, ga dan naar onze functiepagina.

Hoe integreert u live chat met uw website?

De integratie van de live chatknop kan niet eenvoudiger. De enige vereiste is om een ​​korte HTML-code van uw LiveAgent-account naar uw website te kopiëren en te plakken en het is live. U hoeft geen aanvullende software te downloaden, maar integratie met software van derden of een app wordt ondersteund.

Veel online winkels worden beheerd via de Shopify-app en de chatsoftware van LiveAgent is ontwikkeld met een naadloos integratie– en migratieproces in gedachten.

https://www.youtube.com/watch?v=q90Xsb-Yjck

Wat zijn de beveiligingsfuncties van live chat?

De bezorgdheid over de veiligheid is ongekend hoog. Gegevensbescherming, accountbeveiliging en privacykwesties zijn essentiële onderwerpen voor iedereen die online zaken doet en beheert. LiveAgent is niet anders. Hier zijn enkele van de belangrijkste beveiligingsfuncties.

Kennisbank

Als u meer wilt weten, ga dan naar onze kennisbank voor meer informatie.

Still not sure if the live chat is the right tool for your online store?

Start a free-14 day trial, and join 35.000 business businesses already using LiveAgent

Try LiveAgent

Tevreden klanten zijn de beste klanten

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Badges

Als u alle beschikbare abonnementen wilt zien, kijk dan op onze prijspagina.

FAQ

What is live chat software support?

Live chat is a browser-based chat widget used for real-time messaging between the client and the customer service representative.

How live chat performs in comparison to phone and email?

Live chat is an alternative to traditional communication channels, like email and phone. Cost-effective solution that requires the least effort from customers in need of assistance.

How important is live chat for the e-commerce industry?

Online shopping is a dynamic market, and the opportunity to convert leads and service customers is relatively short. Live chat can function as both a support and marketing tool with various features, ranging from proactive chat invitations to offline contact forms. As part of an omnichannel strategy, it is invaluable for customer retention.

How should agents handle e-commerce chat sessions?

Live chat agents are responsible for delivering an ideal online customer experience by possessing a specific skill set and following etiquette guidelines. Live chat provides agents with a valuable toolset of features, such as canned responses and real-time typing view, that aid in their day-to-day activities.

How to integrate live chat to your website?

Fully supported native integration and concierge migration service, even for the Shopify app. Quick copy and paste of an HTML code, and you can chat immediately.

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×

Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo