Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Academie
  • Zachte vaardigheden van de klantenservice

Zachte vaardigheden van de klantenservice

Voordat we diep in de definitie duiken, moeten we twee verschillende categorieën van klantenservicevaardigheden erkennen. We onderscheiden klantenservicevaardigheden in twee hoofdgroepen, harde vaardigheden en zachte vaardigheden. Een persoon kan harde vaardigheden verwerven door middel van school, training of cursussen. Bij klantenservice kan het bijvoorbeeld productkennis, analytische of technische vaardigheden zijn. Aan de andere kant worden de zachte vaardigheden van de medewerker op een bepaalde manier gegeven. Het is het karakter en de emotionele intelligentie van de klant servicevertegenwoordigers die hun zachte vaardigheden bepalen.

Wat zijn zachte vaardigheden voor klantenservice?

Zachte vaardigheden op het gebied van klantenservice zijn vaardigheden die ervoor zorgen dat de hele klanteninteractie / communicatie soepel verloopt. Dit betekent dat de klant de nodige informatie ontvangt om zijn probleem op te lossen en over het algemeen een geweldige ervaring heeft.

De zachte vaardigheden om op te letten

Als u iemand aanneemt, zorg er dan voor dat uw aandacht besteedt aan de zachte vaardigheden van de klantenservice die de kandidaten die uw klantenservice willen komen versterken, hebben. Aan de andere kant, als u in de klantenservice-industrie werkt, lees dan deze onmisbare zachte vaardigheden door om erachter te komen of u al de ultieme klantenservice-expert bent, of dat u uw vaardigheden en carrière op het gebied van klantenservice kunt verbeteren.

Proactief luisteren

Actief luisteren is een cruciale zachte vaardigheid die elke klantenserviceprofessional zou moeten bezitten. Klantenservicemedewerkers moeten altijd proberen goed te luisteren om het probleem van de klant te begrijpen. Door goed te luisteren, kunnen ze problemen van klanten oplossen en onnodige conflicten voorkomen.

Geduld

Geduld is een schone zaak. Klantenservice kan een vervelende klus zijn, dus het kan even duren voordat sommige klantenvragen zijn opgelost. Geduldig zijn is een van de essentiële vaardigheden die elke medewerker van de klantenservice zou moeten hebben. Als de klant voelt dat de vertegenwoordiger haast heeft of misschien ongeduldig is, kan dit leiden tot een conflict en uiteindelijk tot een ontevreden klant. Bovendien kan het resulteren in waardeloze feedback .

Ranglijst van vertegenwoordigers

Positieve instelling

Een positieve houding of, met andere woorden, enthousiasme is een andere zachte vaardigheid van de klantenservice die een lange weg gaat. Agenten met een positieve houding lijken ontspannen, zelfverzekerd en klaar om te helpen, wat tot uiting komt in positieve taal en lichaamstaal. Over het algemeen reageren klanten beter op kalme en beheerste vertegenwoordigers.

Het is echter essentieel om te begrijpen dat overdreven opgewonden of optimistisch zijn schadelijk kan zijn. Om het probleem effectief op te lossen, moet u empathisch zijn en uw energie en stemtoon afstemmen op de klant. Als de klant bijvoorbeeld van streek is en veel problemen ervaart, moet u niet overdreven blij zijn. Zorg ervoor dat u assertief en zelfverzekerd bent en klaar om te helpen met een probleemoplossende houding. Dit gedrag laat zien dat u er alles aan zult doen om de klant te helpen.

logo clients forbes
logo clients airbus
logo clients nascar
logo clients usc
logo esky color
slido groen

Vriendelijkheid

Zou de klant willen dat u hem meneer/mevrouw noemt? Of misschien kunt u ze bij hun voornaam noemen. Al deze kleine details zijn belangrijk omdat ze het grotere geheel creëren. Vriendelijk zijn is een ander onderdeel van klantenservice. Hoewel uw vertegenwoordigers technische problemen van klanten kunnen oplossen, kan niemand een positief resultaat bereiken met een slechte houding. Vriendelijkheid in de klantenservice gaat erom dat de klanten zich op hun gemak voelen om hun problemen te delen. Onderschat zo’n voor de hand liggende maar essentiële zachte vaardigheid niet.

Verantwoordelijkheid

Elke klanteninteractie vertegenwoordigt een leerervaring aangezien geen twee situaties/klanten hetzelfde zijn. Er zijn veel momenten waarop het nodig is om verantwoordelijkheid te nemen voor specifieke acties. Als de vertegenwoordiger/het bedrijf een fout/fout heeft gemaakt, moeten ze dit oplossen. Weten wanneer uw verantwoordelijkheid moet nemen of, met andere woorden, sorry moet zeggen, is een cruciale zachte vaardigheid van de klantenservice. Hoe belangrijk het ook is om zich te verontschuldigen, uw vertegenwoordigers moeten ook weten hoe ze een oplossing of op zijn minst een tijdelijke oplossing / aanbieding moeten ontwikkelen. Deze klantenservice zorgt ervoor dat uw ondersteuning zich onderscheidt van uw concurrentie.

LiveAgent Product Tour

Empathie

Empathie is een belangrijke vaardigheid voor een eersteklas klantenservice-ervaring. Het is essentieel om te begrijpen waar de klant vandaan komt. Besteed aandacht aan de toon van de stem van de klant, lichaamstaal en de daadwerkelijke woorden die ze gebruiken. Als u de klant het gevoel geeft gehoord te worden en met oprechtheid en interesse in hun situatie reageert, verandert hun stemming/aanpak snel. Een moeilijke klant zal bijvoorbeeld opener worden in de communicatie naar conflictoplossing.

Dit is echter geen vaardigheid die u kunt leren in de opleiding van medewerkers. Er is geen zachte vaardigheidstraining – het komt allemaal van binnenuit. Daarom, als u worstelt met empathie , probeer jezelf dan in de schoenen van uw klant te verplaatsen. Hoe zou u zich voelen in deze uitdagende situatie? Daarna kunt u direct betere klantenservice-interacties hebben.

Communicatie vaardigheden

De rol van de klantenservice draait om het snel en uitgebreid uitleggen van complexe onderwerpen. De communicatieve vaardigheden van de vertegenwoordiger hebben dus de kracht om een ​​frustrerende situatie om te zetten in een positieve ervaring en de boze klant te veranderen tot een tevreden klant . Over het algemeen resulteren uitstekende communicatieve vaardigheden op het gebied van klantenservice in verbeterde klantentevredenheid, klantenrelaties en merkreputatie.

Ontdek meer …

Zelfs als we de beste klantenservicemedewerkers hebben, kunnen sommige dingen ze tegenhouden en voorkomen van het bereiken van hun volledige potentieel. De daadwerkelijke tools die u aan uw klantenservicemedewerkers verstrekt, zijn van groot belang. Als u online klantenservice biedt, is het hebben van klantenservicesoftware een noodzaak voor effectieve communicatie.

Wat is LiveAgent?

LiveAgent is een helpdeskoplossing of, met andere woorden, klantenservicesoftware die uw dagelijkse klantencommunicatieverbetert. Onze klantenservicesoftware combineert alle kanalen op één enkele plaats, inclusief email, live chat, sociale media en de telefoon. Dankzij onze algemene inbox kunt u alle vragen van klanten beantwoorden vanuit één interface en extra tijd besparen die u kunt gebruiken om nog meer klanten uitstekende ondersteuning te bieden.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat zijn zachte vaardigheden in de klantenservice?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Zachte vaardigheden op het gebied van klantenservice zijn vaardigheden die ervoor zorgen dat de hele klanteninteractie / communicatie soepel verloopt.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Over welke zachte vaardigheden moet uw klantenvertegenwoordiger beschikken?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De vertegenwoordiger moet uitstekende communicatieve vaardigheden, empathie, geduld, een positieve houding en goede luistervaardigheden hebben.” } }] }
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.