• Sjablonen
  • Emailsjablonen als antwoord op functieverzoeken

Emailsjablonen als antwoord op functieverzoeken

Als u in een Software-as-a-Service-bedrijf werkt, is de kans groot dat u de hele tijd functieverzoeken van klanten krijgt. Functieverzoeken zijn berichten die klanten sturen om te informeren naar een functie die niet in uw product of dienst is opgenomen. Het ontvangen van functieverzoeken mag niet worden gezien als negatieve feedback. Het betekent in feite dat uw klanten genoeg betrokken zijn om hun ideeën te delen over hoe zij denken dat u uw product of dienst zou kunnen verbeteren.

Veel van die verzoeken zullen echter niet altijd in overeenstemming zijn met uw bedrijfsvisie of zinvol zijn voor de meeste van uw klanten. Ongeacht of u de gevraagde functie gaat implementeren, u moet nog steeds op een professionele manier op klanten reageren en ervoor zorgen dat uw bericht een positieve indruk achterlaat. Hier volgen enkele van de beste manieren om te reageren op functieverzoeken van klanten, waaronder verzoeken die niet in uw productplan passen of die wel mogelijk zijn maar niet in de nabije toekomst zullen worden geïmplementeerd.

Aanpassing van emailsjablonen
Pas emailsjablonen rechtstreeks in LiveAgent aan

Reageren op functieverzoeken van klanten

  • Bedank klanten voor de tijd die ze hebben genomen om contact met u op te nemen en hun feedback met u te delen.
  • Als u niet van plan bent om in de nabije toekomst aan een aangevraagde functie te werken, wees dan transparant en geef eerlijk toe dat het niet op uw huidige plan staat.
  • Als u al aan een gevraagde functie werkt, geef dan geen exacte datum dat de functie beschikbaar zal zijn, want het kan moeilijk zijn om de verwachtingen van klanten in te schatten als u deze niet op tijd levert.
  • Als u de mogelijkheid overweegt om een ​​gevraagde functie te implementeren, laat klanten dan weten dat u contact met hen opneemt als en wanneer deze wordt gecreëerd.
  • Als een klant vraagt ​​naar een functie die is verwijderd, geef dan een eerlijke uitleg over het waarom deze functie verwijderd werd om hem te helpen uw beslissing te begrijpen.
  • Wees behulpzaam door indien mogelijk een tijdelijke oplossing aan te bieden (een andere functie die een vergelijkbare functie dient) of een alternatieve oplossing (bijv. een integratie met een andere app die goed werkt met uw product of dienst).
  • Nodig klanten uit om opnieuw contact op te nemen als ze andere vragen of feedback hebben.
Reageren op functieverzoeken van klanten - App - Uploads - 2020 - 11 - Canned Messages Macros LiveAgent.png
Sla onze sjablonen op als standaardberichten en beantwoord met één klik functieverzoeken.

7 emailsjablonen voor het beantwoorden van functieverzoeken

Het beheren van functieverzoeken kan een uitdaging zijn. Hoewel er geen perfecte manier is om te reageren op alle functieverzoeken van klanten, aangezien dit grotendeels afhangt van de context, zijn hier 7 emailsjablonen voor functieaanvragen te beantwoorden die u kunnen helpen uw eigen antwoorden op een efficiënte manier te formuleren en ervoor te zorgen dat uw klanten tevreden blijven met uw antwoord, zelfs als u hun verzoek moet afwijzen.

‘Nee’ zeggen tegen functieverzoeken

Emailsjabloon 1

Hi [Name],

Thank you for contacting us. You’re asking a great question. I can definitely see how this feature could be beneficial, but unfortunately, it’s not something that we can offer right now.

Could you please explain what you were hoping to achieve with this feature (in the event that [Product] did support that feature)? If you do let me know, I can possibly recommend a workaround or alternative solution.

I’m sorry that we can’t offer you this exact feature, but please tell me if there’s anything else that I can help with.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Emailsjabloon 2

Hi [Name],

Thank you so much for emailing me about this. Right now, we do not have this feature available. I can certainly understand how that might be frustrating for you, especially given the scenario you described.

That being said, we aren’t planning on building this into our feature set at this point in time since it doesn’t fit into our current product roadmap. I’m going to pass along your thoughts and needs to our product development team, and I will let you know if this becomes something that we might build in the future.

Thanks again for contacting me. Please don’t hesitate to reach out if you have any other ideas.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

‘Ja’ zeggen tegen functieverzoeken

Emailsjabloon 3

Hi [Name],

Thank you for taking the time to contact us. There’s no way to do that at the moment, but the good news is that we have already started working on that feature, and it will be available in one of our upcoming releases.

I’m going to make sure that we reach out to you as soon as this feature goes live. Is this the best email to send that notification to?

In the meantime, I recommend [alternative solution]. If you have any other questions or feedback – please don’t hesitate to let us know.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Emailsjabloon 4

Hi [Name],

Thanks so much for reaching out about this and sharing your perspective. While we currently don’t offer this feature, we are planning on offering something similar to it in the near future. I can’t give you the exact timeline of when it will be ready, but I can tell you that it’s already in the works and we’ll have it released within the next few months.

I just added you to the follow-up list, so as soon as we do have news regarding this feature, we’ll be sure to reach out. Feel free to let us know if you have any other questions or feedback.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

‘Misschien’ zeggen tegen functieverzoeken

Emailsjabloon 5

Hi [Name],

Thank you so much for reaching out – that is a great suggestion and I appreciate you explaining how it would help you out. We have had other customers asking about this feature as well. While we’re actively looking into the possibility of developing it – it isn’t on our product roadmap for the next few months.

That said, I have added you to the follow-up list, so you can be sure you’ll be the first to know if and when anything changes on the status of this feature.

Though we can’t offer exactly what you’re after, I do have a suggestion that might get you most of what you need: [different features with a similar functionality].

Please, let me know if you have other questions, concerns, or feedback.

Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]

Emailsjabloon 6

Hi [Name],

Thank you for using [Product/ Service] and moreover, for caring enough to send us your suggestion. We genuinely appreciate it.

There is no way to do what you’re asking for at the moment, unfortunately. While we don’t have plans to build anything like that in the nearest future, I can definitely understand why this would be a handy feature for you and other users.

I’m going to pass along your request to our product development team so that they can consider this moving forward and weigh it against our current product roadmap. In the meantime, I’ll be sure to reach out to you if anything changes about this or we start to work on it.

Thanks again for writing in and I’m sorry that I didn’t have better immediate news for you.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Reageren wanneer een functie is verwijderd

Emailsjabloon 7

Hi [Name],

Thank you for writing in and sharing your specific case. I understand how frustrating it must be to lose a feature that you’ve come to rely on, however, it’s not something we plan to replace. Let me give you a bit more context on why we made that change and how it will hopefully benefit you and other customers in the long run.

In short, it was a complex feature to maintain. It wasn’t being used by the majority of our customers, which meant we were spending a lot of development time and resources on something that wasn’t making our product better for most people.

That being said, by deciding to drop it, we’ve been able to allocate those resources into building [features X and Y], that have been long-awaited by many users – and you’ll see them rolling out much sooner than we originally planned.

I realize that it doesn’t solve your immediate issue, though. Some of our customers have found that [alternative feature] is a good substitute for that functionality. I hope that helps to some extent.

Thanks once again for taking the time to reach out. If you have any other questions, feedback, or concerns, please let me know.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Save our templates as canned messages and reply to feature requests with one click.

Test our canned messages with a free 14-day trial today. No credit card required.

Frequently asked questions

Wat is een functieverzoek?

Als gebruikers bugs vinden of verbeteringen van een product nodig hebben, kunnen ze de fabrikant hiervan op de hoogte stellen door een functieverzoek in te dienen.

Hoe reageer je op een functieverzoek?

Beantwoord alle klanten die een functieverzoek indienen door te vragen of ze de functie/bug in meer detail kunnen beschrijven. Als het verzoek specifiek is, kunt u het toevoegen aan uw ontwikkelingsroadmap.

Hoe volg ik een functieverzoek?

U kunt functieverzoeken als tickets krijgen in helpdesksoftware. In LiveAgent kunt u prioriteit geven aan het probleem en een vervaldatum instellen om het op te lossen.

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.