Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen als antwoord op functieverzoeken

Emailsjablonen als antwoord op functieverzoeken

Als u in een Software-as-a-Service-bedrijf werkt, is de kans groot dat u de hele tijd functieverzoeken van klanten krijgt. Functieverzoeken zijn berichten die klanten sturen om te informeren naar een functie die niet in uw product of dienst is opgenomen. Het ontvangen van functieverzoeken mag niet worden gezien als negatieve feedback. Het betekent in feite dat uw klanten genoeg betrokken zijn om hun ideeën te delen over hoe zij denken dat u uw product of dienst zou kunnen verbeteren.

Veel van die verzoeken zullen echter niet altijd in overeenstemming zijn met uw bedrijfsvisie of zinvol zijn voor de meeste van uw klanten. Ongeacht of u de gevraagde functie gaat implementeren, u moet nog steeds op een professionele manier op klanten reageren en ervoor zorgen dat uw bericht een positieve indruk achterlaat. Hier volgen enkele van de beste manieren om te reageren op functieverzoeken van klanten, waaronder verzoeken die niet in uw productplan passen of die wel mogelijk zijn maar niet in de nabije toekomst zullen worden geïmplementeerd.

Aanpassing van emailsjablonen
Pas emailsjablonen rechtstreeks in LiveAgent aan

Reageren op functieverzoeken van klanten

  • Bedank klanten voor de tijd die ze hebben genomen om contact met u op te nemen en hun feedback met u te delen.
  • Als u niet van plan bent om in de nabije toekomst aan een aangevraagde functie te werken, wees dan transparant en geef eerlijk toe dat het niet op uw huidige plan staat.
  • Als u al aan een gevraagde functie werkt, geef dan geen exacte datum dat de functie beschikbaar zal zijn, want het kan moeilijk zijn om de verwachtingen van klanten in te schatten als u deze niet op tijd levert.
  • Als u de mogelijkheid overweegt om een ​​gevraagde functie te implementeren, laat klanten dan weten dat u contact met hen opneemt als en wanneer deze wordt gecreëerd.
  • Als een klant vraagt ​​naar een functie die is verwijderd, geef dan een eerlijke uitleg over het waarom deze functie verwijderd werd om hem te helpen uw beslissing te begrijpen.
  • Wees behulpzaam door indien mogelijk een tijdelijke oplossing aan te bieden (een andere functie die een vergelijkbare functie dient) of een alternatieve oplossing (bijv. een integratie met een andere app die goed werkt met uw product of dienst).
  • Nodig klanten uit om opnieuw contact op te nemen als ze andere vragen of feedback hebben.
Emailsjablonen als antwoord op functieverzoeken
Sla onze sjablonen op als standaardberichten en beantwoord met één klik functieverzoeken.

7 emailsjablonen voor het beantwoorden van functieverzoeken

Het beheren van functieverzoeken kan een uitdaging zijn. Hoewel er geen perfecte manier is om te reageren op alle functieverzoeken van klanten, aangezien dit grotendeels afhangt van de context, zijn hier 7 emailsjablonen voor functieaanvragen te beantwoorden die u kunnen helpen uw eigen antwoorden op een efficiënte manier te formuleren en ervoor te zorgen dat uw klanten tevreden blijven met uw antwoord, zelfs als u hun verzoek moet afwijzen.

‘Nee’ zeggen tegen functieverzoeken

Emailsjabloon 1

Emailsjabloon 2

‘Ja’ zeggen tegen functieverzoeken

Emailsjabloon 3

Emailsjabloon 4

‘Misschien’ zeggen tegen functieverzoeken

Emailsjabloon 5

Emailsjabloon 6

Reageren wanneer een functie is verwijderd

Emailsjabloon 7

Save our templates as canned messages and reply to feature requests with one click.

Test our canned messages with a free 14-day trial today. No credit card required.

Free Trial

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.