Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Callcenter scripting

Wat is callcenter scripting

Callcenter scripting is een essentieel onderdeel van elke callcenteroperatie. Het is een waardevol document dat zorgvuldig is ontworpen door een professional of een scriptsoftware voor een callcenter.

Er kunnen veel verschillende callcenter scripts zijn, die allemaal verschillende scenario’s schetsen. Een voorbeeld is het initiële pitchscript, een klantenservicescript, een verkoopscript en een script voor boze klanten.

Alles “volgens het boekje” houden is een trefzekere manier om veel professionaliteit en uniformiteit toe te voegen aan alle lopende klantengesprekken in een callcenter. Het is ook een geweldige manier om alle callcentermedewerkers op de hoogte te houden van wat ze zouden moeten doen en hoe ze het zouden moeten doen.

Vertegenwoordigers in helpdesksoftware - LiveAgent

Wat is callcenter scriptingsoftware?

Callcenter scriptingsoftware is het toppunt van klantenservicetechnologie. Het is een computerprogramma dat callcenter scripts voor vertegenwoordigers genereert, rekening houdend met alle statistieken die moeten worden gepresenteerd en de vereisten van de mensen aan wie u ze presenteert.

Verschillende callcenter scriptoplossingen zoals software, referentietools en zelfs tools zoals LiveAgent worden gebruikt om de communicatie tussen klantenservicemedewerkers en klanten te stroomlijnen.

Call Center Software Demo | LiveAgent

Start your free trial today

Improve your call center customer service with LiveAgent.

Free trial

Hoe schrijft u een effectief callcenter script?

Nu kunt u niet verwachten dat de software al het werk doet. Als u het callcenter script zelf wilt maken, kunt u dat vaak beter doen dan het programma, maar u zult er veel tijd en moeite in moeten steken.

Het eerste dat u nodig hebt, is een geweldige introductie. Eerste indrukken zijn belangrijk, en afhankelijk van de introductie kunt u een potentiële klant of een dode telefoonlijn krijgen.

Nadat u een goede introductie hebt gemaakt, is het tijd om een ​​handleiding te maken voor klanteninteracties. Het zal uw vertegenwoordigers helpen om op de hoogte te blijven, wat de situatie ook is, en waardevolle instructies te geven over wat ze op een bepaald moment moeten doen of zeggen.

De inhoud is belangrijk, dus zorg ervoor dat u deze afstemt op uw demografische doelgroep. Ten slotte moet u uw klantenservicemedewerkers adviseren over hoe u met de potentiële klant kunt communiceren. Geef ze een goed script, stel een goede stemintonatie voor en geef ze kant-en-klare oplossingen voor buitengewone situaties.

Hoe verhogen callcenter scripts de productiviteit?

Het perfecte callcenter script is niet alleen een gids voor uw vertegenwoordigers – het is een hulpmiddel dat hen alles leert wat ze moeten weten over het bedrijf.

Vertegenwoordigerstraining is een van de essentiële vereisten in elk callcenter. Het goed ontwikkelde script helpt de trainingstijd die nodig is voor rekruten om aan de slag te gaan, te verminderen. De juiste benadering van klantenservicetraining is cruciaal, en daarom kiezen veel bedrijven ervoor voor een klantenondersteuningsoplossing zoals LiveAgent.

Een goed opgeleide vertegenwoordiger zorgt voor een consistente klantenervaring voor de klant, wat resulteert in een grotere omloopsnelheid.

Wanneer moeten callcenter scripts worden gebruikt?

Alleen omdat callcenter scripts een fantastische manier zijn om uw vertegenwoordigers aan te sturen, betekent dit niet dat er geen onvoorspelbare situaties zullen zijn die de scripts niet dekken. U moet zoveel mogelijk callcenter scripts gebruiken, maar geef uw professionele vertegenwoordigers wat speelruimte.

Het zal uiteindelijk menselijke fouten in het gesprek tussen de vertegenwoordiger en de klant verminderen en de klantenreis stroomlijnen.

Een andere geweldige manier om callcenter scripts te gebruiken, is in platforms voor klantenervaring via meerdere kanalen, zoals LiveAgent. Het biedt u een betere manier om vragen van klanten af te handelen en de klanten zelf te helpen.

Hoe effectief zijn callcenter scripts?

Callcenter scripts zijn zeer effectief als het gaat om het omgaan met klachten van klanten. Een goed script kan menselijke fouten drastisch verminderen, de algemene relatie met klanten verbeteren en de oplossingstijd die nodig is om eventuele problemen van klanten op te lossen, minimaliseren.

Ze zijn extra effectief in combinatie met softwareoplossingen voor de receptie, zoals LiveAgent.

LiveAgent | Call center software in your helpdesk

Wat moet er in een goed callcenter script staan?

Het draait allemaal om de efficiëntie van een callcenter script. Gebruik altijd een eenvoudig script om het zowel de klanten als de vertegenwoordiger gemakkelijk te maken. Gebruik niet te veel technologisch jargon, promoot een positieve toon in het hele script en schets beknopte en nauwkeurige antwoorden op vragen van klanten.

Als u het script eenvoudig, kort en krachtig houdt, maakt u een geweldige handleiding die de productiviteit van het callcenter maximaliseert , verbeter de verbinding tussen de vertegenwoordiger en de klant en maximaliseer uw omloopsnelheid.

Try LiveAgent Today

Provide an omnichannel customer experience with LiveAgent's call center software.

Free trial

Vaak gestelde vragen

Wat is callcenter scripting?

Callcenter scripting is het proces waarbij een script wordt gemaakt dat uw vertegenwoordigers kunnen volgen wanneer ze op enigerlei wijze met uw klanten communiceren.

Wat is callcenter scriptingsoftware?

Callcenter scriptingsoftware is een computerprogramma dat callcenter scripts optimaliseert of genereert. Hoewel ze nuttig zijn, moeten ze altijd met een korreltje zout worden genomen en vereisen ze verdere menselijke interactie en verfijning.

Hoe schrijft u een effectief callcenter script?

Zelf een callcenter script schrijven is een uitdagende taak waarbij u alle informatie in één snel script moet ordenen, het overtuigend en gemakkelijk te begrijpen moet maken en uw vertegenwoordigers duidelijke instructies moet geven.

Hoe verhogen callcenter scripts de productiviteit?

Callcenter scripts om ervoor te zorgen dat de communicatie tussen de vertegenwoordiger en de klant gestroomlijnd is, waardoor de vertegenwoordiger meer vertrouwen krijgt in wat hij doet, waardoor de productiviteit wordt gemaximaliseerd.

Wanneer moeten callcenter scripts worden gebruikt?

Gebruik zoveel mogelijk callcenter scripts. Hoewel het praktisch onmogelijk is om rekening te houden met alle situaties die zich kunnen voordoen, kunnen callcenter scripts uw vertegenwoordigers laten zien hoe ze veelvoorkomende problemen en veeleisende klanten kunnen aanpakken zonder de situatie te verergeren.

Hoe effectief zijn callcenter scripts?

Callcenter scripts kunnen zeer effectief zijn, maar alleen als ze gebaseerd zijn op realistische scenario's en goed zijn geschreven. Zolang uw callcenter script alle basisprincipes omvat, een goed inhoudskader heeft en gemakkelijk te begrijpen is, zal het zeer effectief zijn.

Wat moet er in een goed callcenter script staan?

Een goed callcenter script moet een gedetailleerde set instructies bevatten die uw vertegenwoordigers moeten volgen. De inhoud moet de vertegenwoordigers duidelijke richtlijnen geven over klanteninteracties, problemen, vragen en andere verzoeken.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.