Wie is een klant?
Een klant is een persoon of een bedrijf, dat producten of diensten van een ander bedrijf koopt.
Zaken doen gaat niet alleen over iets verkopen. Bedrijven moeten om klanten geven en hen een geweledige klantenservice bieden. Klanten hebben vaak veel vragen over producten en diensten. Ze kunnen communiceren met vertegenwoordigers via kanalen, bijvoorbeeld via emails, Facebook-berichten of live chat. Maar ze hebben geen toegang tot LiveAgent-functies. Ze kunnen enkele forumberichten of feedbacks maken in het klantenportaal.
Frequently Asked Questions
Wie is een klant?
Een klant is een persoon of bedrijf dat de producten of diensten van een organisatie afkoopt. Klanten zijn de primaire focus van bedrijven die concurreren om zijn aandacht. Hiervoor gebruiken ze marketing- en verkoopcampagnes, promoties, loyaliteitsprogramma's en verbeteren ze de klantenservice.
Hoe de klant tevreden te stellen?
Om de klantentevredenheid te verhogen, luister eerst naar de klanten. Hierdoor weet ik wat onze klanten leuk vinden aan de manier waarop ons bedrijf werkt en wat niet. Feedback, zowel negatief als positief, moet van invloed zijn op het vormgeven van de activiteiten van het bedrijf. Bovendien moet de klant, om tevreden te zijn, worden voorzien van een uitstekende klantenservice en ook zijn verwachtingen overtreffen. Hierdoor bouwen we aan een relatie op basis van vertrouwen en loyaliteit.
Hoe vraagt u de klant om feedback?
Als u klanten om feedback wilt vragen, hebt u verschillende opties. Ten eerste kunt u dit doen aan het einde van het gesprek dat u met hem hebt, ongeacht het kanaal waarop de discussie plaatsvindt, of u kunt een speciale email over de kwestie sturen. Een belangrijk punt is om de vorm van het verkrijgen van feedback te kiezen - het kan een algemene enquête, gedetailleerde enquête of een verzoek om commentaar zijn. Het hangt allemaal af van welke informatie u geeft en in welk stadium van de aankoop deze wordt verkregen.
De rol van klantenservice in klantenervaring
Omdat klantenservice een integraal onderdeel is van de klantenervaring, verbetert het verbeteren ervan de ervaring voor uw klanten, het behoud en de inkomsten.
Bedrijven moeten zich proactief aanpassen aan de verwachtingen van consumenten met nieuwe technologieën en een klantgerichte aanpak. LiveAgent biedt sjablonen voor e-mailcampagnes gericht op herhalingsaankopen, klantenservice, verkoop follow-ups en verwijzingen. Het opstarten van uw LiveAgent-account wordt alvorens geïnstalleerd. Klantenbeloningen en loyaliteitsprogramma's kunnen de binding en verkoop verhogen. Good opgeleide klantenserviceteams zijn cruciaal voor het behoud van reputatie, loyaliteit en inkomsten.