Wie is een klant?
Een klant is een persoon of een bedrijf, dat producten of diensten van een ander bedrijf koopt.
Zaken doen gaat niet alleen over iets verkopen. Bedrijven moeten om klanten geven en hen een geweledige klantenservice bieden. Klanten hebben vaak veel vragen over producten en diensten. Ze kunnen communiceren met vertegenwoordigers via kanalen, bijvoorbeeld via emails, Facebook-berichten of live chat. Maar ze hebben geen toegang tot LiveAgent-functies. Ze kunnen enkele forumberichten of feedbacks maken in het klantenportaal.

Frequently Asked Questions
Wie is een klant?
Een klant is een persoon of bedrijf dat de producten of diensten van een organisatie afkoopt. Klanten zijn de primaire focus van bedrijven die concurreren om zijn aandacht. Hiervoor gebruiken ze marketing- en verkoopcampagnes, promoties, loyaliteitsprogramma's en verbeteren ze de klantenservice.
Hoe de klant tevreden te stellen?
Om de klantentevredenheid te verhogen, luister eerst naar de klanten. Hierdoor weet ik wat onze klanten leuk vinden aan de manier waarop ons bedrijf werkt en wat niet. Feedback, zowel negatief als positief, moet van invloed zijn op het vormgeven van de activiteiten van het bedrijf. Bovendien moet de klant, om tevreden te zijn, worden voorzien van een uitstekende klantenservice en ook zijn verwachtingen overtreffen. Hierdoor bouwen we aan een relatie op basis van vertrouwen en loyaliteit.
Hoe vraagt u de klant om feedback?
Als u klanten om feedback wilt vragen, hebt u verschillende opties. Ten eerste kunt u dit doen aan het einde van het gesprek dat u met hem hebt, ongeacht het kanaal waarop de discussie plaatsvindt, of u kunt een speciale email over de kwestie sturen. Een belangrijk punt is om de vorm van het verkrijgen van feedback te kiezen - het kan een algemene enquête, gedetailleerde enquête of een verzoek om commentaar zijn. Het hangt allemaal af van welke informatie u geeft en in welk stadium van de aankoop deze wordt verkregen.
Expert note
Een klant is een persoon of een bedrijf dat producten of diensten van een ander bedrijf koopt. Het is belangrijk om klanten een geweldige klantenservice te bieden en hun feedback serieus te nemen om een relatie op basis van vertrouwen en loyaliteit op te bouwen.

Uitzonderlijke klantenondersteuning
Bedrijven moeten zich concentreren op factoren zoals inlevingsvermogen, actief luisteren, tijdige reactie en probleemoplossende vaardigheden om uitzonderlijke klantenondersteuning te bieden.
Zet uw klanten centraal in alles wat u doet.
Creëren van een klantgerichte cultuur, verbeteren van klantenservice en gebruik van LiveAgent software voor klantenbeheer en communicatiekanalen.
Hoe klantenbeloningen gebruiken?
Klantenbeloningen en loyaliteitsprogramma's kunnen de binding en verkoop verhogen. Goed opgeleide klantenserviceteams zijn cruciaal voor het behoud van reputatie, loyaliteit en inkomsten. Bedrijven moeten zich proactief aanpassen aan de verwachtingen van consumenten met nieuwe technologieën en een klantgerichte benadering. LiveAgent biedt sjablonen voor e-mailcampagnes gericht op herhalingsaankopen, klantenservice, verkoop follow-ups en verwijzingen. Het opstarten van uw LiveAgent-account wordt alvorens geïnstalleerd.