Wat is loyaliteit?
Loyaliteit definieert een abstract gevoel, dat een maatstaf is voor hoe loyaal of trouw uw klanten zijn aan uw bedrijf of de producten die u aanbiedt. Hoe meer merkloyaliteit onder uw klanten, hoe hoger de omzet die voor u wordt gegenereerd.
Dit komt vooral omdat marketing meer afhankelijk is van mond-tot-mondreclame dan van reclameborden. Het is goedkoper en productiever.
Om ervoor te zorgen dat uw klanten trouw blijven aan uw bedrijf, zult u uw klant voorop moeten stellen. Wanneer u een verandering in uw bedrijf teweegbrengt, bedenk dan of uw klant het zal goedkeuren of niet.
Frequently Asked Questions
Wat is loyaliteit?
Verkooployaliteit is de bereidheid om vele malen terug te keren naar het bedrijf. De klant houdt van het bedrijf, heeft een goede ervaring met het merk en wanneer hij een product uit een bepaalde branche nodig heeft, kiest hij dat specifieke bedrijf. Er zijn veel redenen waarom een klant besluit een bepaald merk te kiezen en er loyaal aan te zijn.
Hoe is loyaliteit belangrijk?
Klantenloyaliteit is belangrijk omdat klanten die tevreden zijn en bereid zijn om de producten en diensten van een merk opnieuw te kopen, de belangrijkste winstgenerator zijn. Trouwe klanten besteden meer tijd en geld aan hun favoriete merk. Klantenloyaliteit bevordert ook een sterk gevoel van vertrouwen tussen het merk en de klanten. Bovendien is het behouden van een bestaande klant goedkoper dan het verwerven van een nieuwe, dus winst voor het bedrijf.
Hoe de klantenloyaliteit te verbeteren?
Om de klantenloyaliteit te vergroten, moet u ze het product bieden dat ze verwachten. Het is belangrijk dat het voldoet aan de bestelling en het geld waard is. Daarnaast kunt u gebruik maken van een eenvoudig puntensysteem of een uitgebreid loyaliteitsprogramma opzetten dat nog meer aankopen aanmoedigt. Het is ook een goed idee om een nuttige community voor uw klanten op te bouwen door bijvoorbeeld een Facebook-groep te maken. Een goede klantenservice is ook uiterst belangrijk voor het opbouwen van loyaliteit en relaties.
Expert note
Loyaliteit van klanten is belangrijk voor bedrijven omdat het leidt tot meer klantenbehoud, hogere winsten en meer betekenisvolle klantenbetrokkenheid, wat de mond-tot-mondreclame en marketing kan verbeteren.

Uitzonderlijke klantenondersteuning
Bedrijven moeten zich concentreren op factoren zoals inlevingsvermogen, actief luisteren, tijdige reactie en probleemoplossende vaardigheden om uitzonderlijke klantenondersteuning te bieden.
Zet uw klanten centraal in alles wat u doet.
Creëren van een klantgerichte cultuur, verbeteren van klantenservice en gebruik van LiveAgent software voor klantenbeheer en communicatiekanalen.
Hoe klantenbeloningen gebruiken?
Klantenbeloningen en loyaliteitsprogramma's kunnen de binding en verkoop verhogen. Goed opgeleide klantenserviceteams zijn cruciaal voor het behoud van reputatie, loyaliteit en inkomsten. Bedrijven moeten zich proactief aanpassen aan de verwachtingen van consumenten met nieuwe technologieën en een klantgerichte benadering. LiveAgent biedt sjablonen voor e-mailcampagnes gericht op herhalingsaankopen, klantenservice, verkoop follow-ups en verwijzingen. Het opstarten van uw LiveAgent-account wordt alvorens geïnstalleerd.