Wat is klantencontactsoftware?
Klantencontactsoftware is een programma dat de efficiëntie van een contactcenter verhoogt. Gebruikers kunnen enkele regels instellen om routeringscontacten naar klantenvertegenwoordigers te organiseren. Helpdesksoftware kan ook webgebaseerd zijn, toegankelijk via een webbrowser. Het is gemakkelijk te gebruiken en veilig, omdat alle gegevens op de server worden opgeslagen.
Met sommige software voor klantenbetrokkenheid kunnen gebruikers klantenportalen maken die klanten ondersteunen wanneer agenten offline zijn. Klanten kunnen kennisbankartikelen en forums lezen en daar een oplossing voor hun problemen vinden.
Frequently Asked Questions
Wat is klantencontactsoftware?
Klantencontactsoftware is een systeem dat de kwaliteit van de klantenservice en de effectiviteit van het contactcenter verbetert. Hierdoor kan de klant gemakkelijk contact opnemen met de klantenservice wanneer hij die nodig heeft, en aan de andere kant maakt het het voor de klantenservicemedewerker gemakkelijker om meerdere communicatiekanalen af te handelen.
Wat zijn de belangrijkste kenmerken van klantencontactsoftware?
Het belangrijkste kenmerk van de klantencontactsoftware is de mogelijkheid om meerdere kanalen (telefoongesprekken, sociale media, chats, emails) vanaf één enkele plaats op internet af te handelen. Het is ook uiterst belangrijk om regels te maken en contacten te beheren. Een ander kenmerk is dat de klantenservice de gegevens van klanten op één enkele plaats veilig kan vinden en opslaan.
Wat zijn de soorten klantencontactsoftware?
Er zijn 6 basistypen software voor klantenondersteuning. De eerste is gedeelde inbox en ondersteunende software. Meestal kunnen daar meerdere mensen inloggen op één account. Het tweede voorbeeld is de servicedesksoftware. Meestal gebruikt in IT-servicebeheerfuncties. Een andere is het berichten- en chatsysteem. Hierdoor zijn gesprekken met de opdrachtgever voor beide partijen technisch eenvoudig. De volgende stap is de tool voor telefonische ondersteuning. Het is het meest traditionele communicatiekanaal met de klant. Het vijfde systeem is CRM, d.w.z. software voor klantenrelatiebeheer. Het systeem is ontworpen om relaties te versterken. En de laatste is de kennisbanksoftware die de uitwisseling van belangrijke informatie mogelijk maakt.
Expert note
Klantencontactsoftware verbetert de kwaliteit van de klantenservice en de effectiviteit van contactcenters door het gemakkelijker te maken voor klanten en agenten om meerdere communicatiekanalen af te handelen.

Ticketingsoftware diepgaande analyse
Leer over de nieuwste EU-wetgeving voor AI en hoe mond-op-mondreclame werkt. Ook krijg je tips voor het gebruik van LiveAgent voor succesverhalen.
Klantenservice terugbelfunctie
Flexibele klantenondersteuning via verschillende kanalen, zoals live chat en telefoon, leidt tot hogere verkoop, omzet en klantentevredenheid. Klantenservicesoftware biedt een efficiënte workflow.
LiveAgent biedt diverse communicatiekanalen en een partnerprogramma voor VoIP-providers om klantensupport en relaties te verbeteren. Het klantenservicecenter is software waarmee bedrijven effectief klantenservice kunnen verlenen en gegevens kunnen verzamelen om de service te ontwikkelen en verbeteren. De basisfuncties van klantenservicecentra omvatten automatische oproepdistributie, oproepopname en integratie van mobiele telefonie of interactieve voice response. Er zijn verschillende soorten klantenservicecentra, waaronder inkomende, uitgaande en virtuele callcenters.