Wat is klantencontactsoftware?
Klantencontactsoftware is een programma dat de efficiƫntie van een contactcenter verhoogt. Gebruikers kunnen enkele regels instellen om routeringscontacten naar klantenvertegenwoordigers te organiseren. Helpdesksoftware kan ook webgebaseerd zijn, toegankelijk via een webbrowser. Het is gemakkelijk te gebruiken en veilig, omdat alle gegevens op de server worden opgeslagen.
Met sommige software voor klantenbetrokkenheid kunnen gebruikers klantenportalen maken die klanten ondersteunen wanneer agenten offline zijn. Klanten kunnen kennisbankartikelen en forums lezen en daar een oplossing voor hun problemen vinden.
Frequently asked questions
Wat is klantencontactsoftware?
Klantencontactsoftware is een systeem dat de kwaliteit van de klantenservice en de effectiviteit van het contactcenter verbetert. Hierdoor kan de klant gemakkelijk contact opnemen met de klantenservice wanneer hij die nodig heeft, en aan de andere kant maakt het het voor de klantenservicemedewerker gemakkelijker om meerdere communicatiekanalen af te handelen.
Wat zijn de belangrijkste kenmerken van klantencontactsoftware?
Het belangrijkste kenmerk van de klantencontactsoftware is de mogelijkheid om meerdere kanalen (telefoongesprekken, sociale media, chats, emails) vanaf ƩƩn enkele plaats op internet af te handelen. Het is ook uiterst belangrijk om regels te maken en contacten te beheren. Een ander kenmerk is dat de klantenservice de gegevens van klanten op ƩƩn enkele plaats veilig kan vinden en opslaan.
Wat zijn de soorten klantencontactsoftware?
Er zijn 6 basistypen software voor klantenondersteuning. De eerste is gedeelde inbox en ondersteunende software. Meestal kunnen daar meerdere mensen inloggen op ƩƩn account. Het tweede voorbeeld is de servicedesksoftware. Meestal gebruikt in IT-servicebeheerfuncties. Een andere is het berichten- en chatsysteem. Hierdoor zijn gesprekken met de opdrachtgever voor beide partijen technisch eenvoudig. De volgende stap is de tool voor telefonische ondersteuning. Het is het meest traditionele communicatiekanaal met de klant. Het vijfde systeem is CRM, d.w.z. software voor klantenrelatiebeheer. Het systeem is ontworpen om relaties te versterken. En de laatste is de kennisbanksoftware die de uitwisseling van belangrijke informatie mogelijk maakt.
Expert note
Klantencontactsoftware verbetert de kwaliteit van de klantenservice en de effectiviteit van contactcenters door het gemakkelijker te maken voor klanten en agenten om meerdere communicatiekanalen af te handelen.

LiveAgent biedt verschillende softwaretoepassingen, waaronder klantenservice, VoIP-telefoonsystemen en meer. Het bedrijf heeft partners en biedt ook een partnerprogramma aan. Daarnaast heeft LiveAgent diverse prijzen en onderscheidingen ontvangen. Het bedrijf is momenteel bezig met het opstarten van uw LiveAgent-account en zal de inloggegevens naar uw mailbox sturen.
Software voor ongevraagd bellen
Software voor ongevraagd bellen automatiseert oproepen en biedt handige voordelen, zoals integratie met uw CRM. Verkopers krijgen inzicht in klanten en leads met statistieken en analyses. Voordelen van het gebruik van deze software zijn betrouwbaarheid, hogere productiviteit en consistente berichtenuitwisseling. Populaire functies zijn CRM-integratie, progressive dialing en de distributiefunctie. Het platform werkt ook voor telefooncontacten en CRM-integratie kan helpen om efficiƫnter te werken en een betere operatie te leiden.
De meest populaire tools voor klantenservice zijn online communities, discussieforums, live chat, sociale media en intuïtieve mobiele applicaties. LiveAgent biedt een volledige reeks tools voor klantenondersteuning, zoals verbinding met sociale media, live chat, videochat, telefoongesprekken, emails en de mogelijkheid om een forum te creëren. Het is belangrijk om goede klantenservicevaardigheden te hebben, zoals communicatie, empathie en specialistische kennis, en om regelmatig klantenservice rapporten te monitoren en verbeteren.
Klantenservice follow-up emailsjablonen
De tekst gaat over het belang van klantvriendelijkheid in de klantenservice en hoe dit kan helpen bij het opbouwen van duurzame relaties met klanten. Het bespreekt ook het gebruik van prestatiemetingen en rapporten om problemen te identificeren en processen te verbeteren. Het merk LiveAgent wordt genoemd als een leverancier van klantenservicesoftware. Er worden ook informatie en contactgegevens voor potentiƫle klanten gegeven.