Wat is klantencontactsoftware?
Klantencontactsoftware is een programma dat de efficiëntie van een contactcenter verhoogt. Gebruikers kunnen enkele regels instellen om routeringscontacten naar klantenvertegenwoordigers te organiseren. Helpdesksoftware kan ook webgebaseerd zijn, toegankelijk via een webbrowser. Het is gemakkelijk te gebruiken en veilig, omdat alle gegevens op de server worden opgeslagen.
Met sommige software voor klantenbetrokkenheid kunnen gebruikers klantenportalen maken die klanten ondersteunen wanneer agenten offline zijn. Klanten kunnen kennisbankartikelen en forums lezen en daar een oplossing voor hun problemen vinden.
Frequently Asked Questions
Wat is klantencontactsoftware?
Klantencontactsoftware is een systeem dat de kwaliteit van de klantenservice en de effectiviteit van het contactcenter verbetert. Hierdoor kan de klant gemakkelijk contact opnemen met de klantenservice wanneer hij die nodig heeft, en aan de andere kant maakt het het voor de klantenservicemedewerker gemakkelijker om meerdere communicatiekanalen af te handelen.
Wat zijn de belangrijkste kenmerken van klantencontactsoftware?
Het belangrijkste kenmerk van de klantencontactsoftware is de mogelijkheid om meerdere kanalen (telefoongesprekken, sociale media, chats, emails) vanaf één enkele plaats op internet af te handelen. Het is ook uiterst belangrijk om regels te maken en contacten te beheren. Een ander kenmerk is dat de klantenservice de gegevens van klanten op één enkele plaats veilig kan vinden en opslaan.
Wat zijn de soorten klantencontactsoftware?
Er zijn 6 basistypen software voor klantenondersteuning. De eerste is gedeelde inbox en ondersteunende software. Meestal kunnen daar meerdere mensen inloggen op één account. Het tweede voorbeeld is de servicedesksoftware. Meestal gebruikt in IT-servicebeheerfuncties. Een andere is het berichten- en chatsysteem. Hierdoor zijn gesprekken met de opdrachtgever voor beide partijen technisch eenvoudig. De volgende stap is de tool voor telefonische ondersteuning. Het is het meest traditionele communicatiekanaal met de klant. Het vijfde systeem is CRM, d.w.z. software voor klantenrelatiebeheer. Het systeem is ontworpen om relaties te versterken. En de laatste is de kennisbanksoftware die de uitwisseling van belangrijke informatie mogelijk maakt.
Nederlandse klantenervaring software
Software voor klantervaring speelt een sleutelrol bij het verzamelen, organiseren en volgen van klantenfeedback in een modern bedrijf.
Klantenservicesoftware is essentieel voor het beheer van klantenrelaties en medewerkerstevredenheid. Flexibele klantenondersteuning via verschillende kanalen leidt tot hogere verkoop, omzet en klanttevredenheid. De software biedt efficiënte workflow, mogelijkheid tot diepgaande analyse, integratie met andere software en automatisering met AI-tools.
Klantenservice is essentieel voor bedrijven. CCaaS biedt cloudgebaseerde softwareoplossingen om klantenondersteuning efficiënter te beheren. LiveAgent's software helpt bij het verbeteren van klantenservice en communicatie. Verschillende soorten contactcentra, zoals virtueel en op locatie, bieden flexibiliteit. Cloudgebaseerde oplossingen bieden voordelen zoals kostenbesparing en verbeterde klanttevredenheid.