Wat is spraak?
Communiceren via spraak kan in sommige gevallen gemakkelijker zijn dan via live chat of email. Oproepen zijn vooral populair bij niet-technische vragen, zoals vragen over voorverkoop of facturering, die gemakkelijk telefonisch kunnen worden opgelost.
Spraakcommunicatie in LiveAgent kan worden gebruikt als:
- Phone to Phone – Customer calls from their phone and the Agent picks it up with a hardware phone on their end.
- Phone to PC – Customer calls from their phone and the Agent picks the call up in their LiveAgent Agent Panel.
- Phone to Smart Device – Works similar to Phone to PC, but a smartphone is used instead of a computer. A customer can call from their phone and the agent on the other side can pick up the call using the LiveAgent phone app on their mobile device. The App uses mobile data to run.
- PC to PC – by placing a call widget on your website, you can allow customers to call you directly from their desk by using their computer. Just like Skype.

Frequently Asked Questions
Welke soorten spraakcommunicatie ondersteunt LiveAgent?
LiveAgent ondersteunt de volgende soorten spraakcommunicatie: telefoon naar telefoon, d.w.z. zowel de klant als de vertegenwoordiger praten aan de telefoon; telefoon naar computer, d.w.z. de klant belt vanaf de telefoon en de vertegenwoordiger neemt op in het LiveAgent-paneel; een telefoongesprek naar een smartapparaat, d.w.z. de klant belt vanaf de telefoon en de vertegenwoordiger neemt op met behulp van de LiveAgent-telefoontoepassing; computer naar computer, vergelijkbaar met Skype, dankzij de widget die beschikbaar is op de website.
Hoe werkt de spraakcommunicatie in LiveAgent?
Met LiveAgent kunt u elk type spraakcommunicatie op één enkele plaats voeren. Dit stroomlijnt het werk van de vertegenwoordiger en stelt u in staat om meerdere kanalen tegelijk te monitoren.
Wat zijn de voordelen van spraakcommunicatie?
Het voordeel van spraakcommunicatie is dat het natuurlijker is dan schriftelijke communicatie. Een menselijke stem wordt gebruikt, dus we horen emoties, en het is gemakkelijker en sneller om bepaalde dingen uit te leggen die misschien moeilijker te beschrijven zijn. In sommige situaties is het ook meer mogelijk omdat de persoon mogelijk snel moet worden gecontacteerd, maar niet kan schrijven.
Expert note
Spraakcommunicatie is een natuurlijkere manier van communiceren dan schriftelijke communicatie. LiveAgent biedt telefoon- en pc-based communicatie met klanten voor betere interactie.

LiveAgent | Snel overzicht van de helpdesksoftware
Helpdesksoftware kan bedrijven helpen bij het stroomlijnen en automatiseren van klantenondersteuning, waardoor efficiëntie en kwaliteit toenemen. LiveAgent is een voorbeeld van software met integratie van communicatiekanalen.
LiveAgent is krachtige helpdesksoftware met 180+ functies en 40+ integraties. Het ondersteunt diverse spraakcommunicaties en verbetert klantenondersteuning met aanpasbare interfaces en live chat statistieken. Zoek je een alternatief voor Olark? Probeer LiveAgent voor efficiënter beheer van klantenondersteuning.
Bent u op zoek naar een beter LivePerson-alternatief?
LiveAgent is een helpdesksoftware met 180 functies en 40 integraties. Het ondersteunt spraakcommunicatie en helpt vertegenwoordigers bij het efficiënt beheren van ondersteuningsverzoeken. Het is een kosteneffectieve oplossing voor sales en support, en biedt ook klantenservicesoftware en selfservicesoftware. Het is de meest beoordeelde en hoogst gewaardeerde helpdesksoftware voor kleine bedrijven in 2020.