Wat is spraak?
Communiceren via spraak kan in sommige gevallen gemakkelijker zijn dan via live chat of email. Oproepen zijn vooral populair bij niet-technische vragen, zoals vragen over voorverkoop of facturering, die gemakkelijk telefonisch kunnen worden opgelost.
Spraakcommunicatie in LiveAgent kan worden gebruikt als:
- Telefoon naar telefoon (klant belt vanaf zijn telefoon en de vertegenwoordiger neemt het op met een hardwaretelefoon aan zijn kant)
- Telefoon naar pc (klant belt vanaf zijn telefoon en de vertegenwoordiger neemt de oproep op in zijn LiveAgent vertegenwoordigerspaneel.)
- Telefoon naar smartapparaat (werkt vergelijkbaar met telefoon naar pc, maar een smartphone wordt gebruikt in plaats van een computer. Een klant kan bellen vanaf zijn telefoon en de vertegenwoordiger aan de andere kant kan het gesprek aannemen met de LiveAgent-telefoonapp op zijn mobiele apparaat. De app gebruikt mobiele data om te werken.)
- Pc naar pc (door een oproepwidget op uw website te plaatsen, kunt u klanten toestaan u rechtstreeks vanaf hun bureau te bellen met behulp van hun computer. Net als bij Skype.)
Frequently asked questions
Welke soorten spraakcommunicatie ondersteunt LiveAgent?
LiveAgent ondersteunt de volgende soorten spraakcommunicatie: telefoon naar telefoon, d.w.z. zowel de klant als de vertegenwoordiger praten aan de telefoon; telefoon naar computer, d.w.z. de klant belt vanaf de telefoon en de vertegenwoordiger neemt op in het LiveAgent-paneel; een telefoongesprek naar een smartapparaat, d.w.z. de klant belt vanaf de telefoon en de vertegenwoordiger neemt op met behulp van de LiveAgent-telefoontoepassing; computer naar computer, vergelijkbaar met Skype, dankzij de widget die beschikbaar is op de website.
Hoe werkt de spraakcommunicatie in LiveAgent?
Met LiveAgent kunt u elk type spraakcommunicatie op één enkele plaats voeren. Dit stroomlijnt het werk van de vertegenwoordiger en stelt u in staat om meerdere kanalen tegelijk te monitoren.
Wat zijn de voordelen van spraakcommunicatie?
Het voordeel van spraakcommunicatie is dat het natuurlijker is dan schriftelijke communicatie. Een menselijke stem wordt gebruikt, dus we horen emoties, en het is gemakkelijker en sneller om bepaalde dingen uit te leggen die misschien moeilijker te beschrijven zijn. In sommige situaties is het ook meer mogelijk omdat de persoon mogelijk snel moet worden gecontacteerd, maar niet kan schrijven.