Wat isย online chat?
Alles begon met Talkomatic โ het eerste online chatsysteem ter wereld, dat slechts enkele kanalen bood. Tegenwoordig hebben we tal van online chatprogrammaโs, die veel functies en mogelijkheden bieden. Met deze programmaโs kunnen mensen via internet in realtime met anderen communiceren. Deze communicatie wordt ook wel online chat genoemd. Het gebruik van Viber en soortgelijke apps zijn voor moderne bedrijven een onlosmakelijk onderdeel geworden van de communicatie met klanten.
Online communicatie heeft ook enkele basisregels. Chatiquette, ook wel chatetiquette genoemd, is gemaakt om misverstanden of conflicten te voorkomen.
Het gebruik van online chat voorkomt dingen als phone tag, wat niet alleen tijd bespaart, maar ook een enorme impact kan hebben op de klantenervaring.
Frequently asked questions
Wat is een online chat?
Online chat is een programma waarmee u via internet in realtime met anderen kunt communiceren met andere mensen. Het is rechtstreeks toegankelijk in de browser of communiceer via de applicatie.
ย
Wat zijn de voordelen van een online chat?
De voordelen van online chat zijn onder meer de mogelijkheid om snel te reageren op het probleem van een klant. Hierdoor heeft het hele bedrijf de kans om conversies te verhogen en het verlaten van de winkelwagen te voorkomen, omdat de klant een snelle reactie op het probleem krijgt. Bovendien verlaagt het de servicekosten en verhoogt het de efficiรซntie van het klantenserviceteam. Het stelt u ook in staat om klantgegevens te verzamelen.
ย
Biedt LiveAgent online chat?
LiveAgent biedt live chatondersteuning. Het heeft de snelste widget op de markt en zorgt voor efficiรซnte communicatie. U hebt ook de mogelijkheid om elke online chatconfiguratie op basis van uw behoeften te kiezen.
ย
Expert note
Online chat is een handige manier om snel te reageren op klantproblemen en kan conversies verhogen, servicekosten verlagen en klantgegevens verzamelen.

Systeem voor het beheren van inhoud
De tekst beschrijft de software LiveAgent, een klantenservice en communicatieplatform. Het biedt verschillende functies zoals self-service software, inbound call centersoftware en klachtenbeheer. Het bedrijf heeft diverse prijzen en heeft ook een weblog en een academie. Het artikel eindigt met de mededeling dat na aanmelding voor LiveAgent, men een e-mail ontvangt met inloggegevens. Het dashboard wordt momenteel voor de gebruiker opgestart.
LiveAgent biedt een verscheidenheid aan softwareoplossingen voor klantenservice, zoals telefoonsystemen, klachtenbeheer- en callcentersoftware, en cliรซntenportaalsoftware. Hun website biedt gebruikers een demo, informatie over prijzen en integraties, en bedrijfsinformatie en ondersteuning. Na aanmelding start LiveAgent de installatie van uw dashboard en stuurt onmiddellijk inloggegevens naar uw e-mailadres.
Bent u op zoek naar een beter alternatief voor LivePerson?
LiveAgent wordt geprezen door veel klanten voor het verbeteren van hun klantenservice en het verhogen van de klanttevredenheid en verkoop. Het biedt efficiรซnte communicatie met klanten via verschillende kanalen, zoals e-mail, sociale media en chat. Klanten vinden LiveAgent gebruiksvriendelijk en biedt geweldige functionaliteit, zoals handige rapportagefuncties. Het product wordt geprezen als betrouwbaar, redelijk geprijsd en efficiรซnt in het beheren van een groot aantal ondersteuningsverzoeken. Er zijn positieve commentaren over de snelle ondersteuning van het team.
LiveAgent biedt een chatknop en klantenservicesoftware om de klanttevredenheid te verhogen en efficiรซntie te verbeteren. Het chatoverzicht biedt waardevolle informatie over online bezoekers en wachtende chatbezoekers. Door verschillende functies, waaronder proactieve chatsjablonen en pre-chatformulieren, biedt LiveAgent hoogwaardige klantenservice. Met een gratis 14-daagse proefperiode en partnermogelijkheden kan LiveAgent de klantenservice van elk bedrijf verbeteren.