Wat is online chat?
Alles begon met Talkomatic – het eerste online chatsysteem ter wereld, dat slechts enkele kanalen bood. Tegenwoordig hebben we tal van online chatprogramma’s, die veel functies en mogelijkheden bieden. Met deze programma’s kunnen mensen via internet in realtime met anderen communiceren. Deze communicatie wordt ook wel online chat genoemd. Het gebruik van Viber en soortgelijke apps zijn voor moderne bedrijven een onlosmakelijk onderdeel geworden van de communicatie met klanten.
Online communicatie heeft ook enkele basisregels. Chatiquette, ook wel chatetiquette genoemd, is gemaakt om misverstanden of conflicten te voorkomen.
Het gebruik van online chat voorkomt dingen als phone tag, wat niet alleen tijd bespaart, maar ook een enorme impact kan hebben op de klantenervaring.
Frequently Asked Questions
Wat is een online chat?
Online chat is een programma waarmee u via internet in realtime met anderen kunt communiceren met andere mensen. Het is rechtstreeks toegankelijk in de browser of communiceer via de applicatie.
Wat zijn de voordelen van een online chat?
De voordelen van online chat zijn onder meer de mogelijkheid om snel te reageren op het probleem van een klant. Hierdoor heeft het hele bedrijf de kans om conversies te verhogen en het verlaten van de winkelwagen te voorkomen, omdat de klant een snelle reactie op het probleem krijgt. Bovendien verlaagt het de servicekosten en verhoogt het de efficiëntie van het klantenserviceteam. Het stelt u ook in staat om klantgegevens te verzamelen.
Biedt LiveAgent online chat?
LiveAgent biedt live chatondersteuning. Het heeft de snelste widget op de markt en zorgt voor efficiënte communicatie. U hebt ook de mogelijkheid om elke online chatconfiguratie op basis van uw behoeften te kiezen.
Expert’s note
Online chat is een handige manier om snel te reageren op klantproblemen en kan conversies verhogen, servicekosten verlagen en klantgegevens verzamelen.
Voordelen van Live Chat en hoe het te gebruiken
Live chat biedt snelle antwoorden op klantvragen en stelt bedrijven in staat om met meerdere klanten tegelijk in gesprek te gaan. Het verbetert klantenbetrokkenheid en servicekwaliteit, waardoor problemen snel kunnen worden opgelost.
Een webchatroom is een virtuele plek voor online communicatie tussen gebruikers met een gemeenschappelijk onderwerp. Het is mogelijk om een webchatroom te maken met speciale tools, maar het is belangrijk om uw doel te definiëren. LiveAgent biedt diverse functies en integraties voor efficiënte klantenondersteuning.
Live chat is een handige manier voor bedrijven om hun klanten snel te ondersteunen en de conversieratio te verhogen. LiveAgent biedt gratis live chat, ticketsysteem en klantenportaal met meer dan 15 geavanceerde functies, waaronder het vermogen om foto's en bestanden te delen en de kennis van vertegenwoordigers. Klanten geven de voorkeur aan live chat en piekuren zijn tussen 11.00 en 15.00 uur. Bedrijven kunnen live chat gebruiken om operationele kosten te verlagen, de klantentevredenheid te verbeteren en de ROI van uitstekende service te benadrukken. LiveAgent biedt ook de mogelijkheid om een demo aan te vragen en contact op te nemen via verschillende kanalen, waaronder live chat. Na aanmelding zal LiveAgent een bericht sturen naar het opgegeven e-mailadres met inloggegevens.