Gratis proefperiode

Klantenservice terugbelfunctie

Wat is de terugbelfunctie van de klantenservice?

De terugbelfunctie van de klantenservice is een IVRcallcentersoftwarefunctie (Interactieve Spraakreactie). In wezen is het een geautomatiseerde terugbelfunctie die volledig wordt uitgevoerd door de callcentersoftware.

Waarom vragen klanten om teruggebeld te worden?

Klanten vragen om teruggebeld te worden voor drie belangrijke redenen:

  • Ze willen niet in de wacht staan
  • De lijn is bezet of de wachtrij is te lang
  • Er zijn geen beschikbare vertegenwoordigers om het gesprek aan te nemen (bijvoorbeeld buiten kantooruren)
klantenservice geautomatiseerde terugbelfunctie

Hoe werkt de automatische terugbelfunctie?

Meestal wordt het gesprek onmiddellijk beëindigd zodra een klant vraagt om teruggebeld te worden. Het systeem onthoudt echter het telefoonnummer van de beller en de plaats in de wachtrij. Zodra het telefoonnummer als eerste in de wachtrij staat, kiest het systeem automatisch het bewaarde telefoonnummer en verbindt de beller met een aangewezen contactcentermedewerker.

Waarom is terugbellen een nuttige functie?

Terugbelfuncties zijn handig omdat ze:

  • De klantentevredenheid verhogen
  • De inspanningen van de klant verminderen
  • Het aantal afgebroken oproepen verminderen
  • De wachtrijen verkorten
  • Meer verkoopkansen bieden
  • De productiviteit van medewerkers verhogen
  • Meer inzichten over uw callcenter geven

Hoe implementeert u de functie in LiveAgent?

Om de IVR-terugbelfunctie te kunnen gebruiken, moet u een VoIP-telefoonnummer aan uw LiveAgent-account koppelen. Zodra dit is verbonden, moet u een IVR-script maken en IVR-berichten uploaden. Lees dit artikel voor een volledige IVR-installatiegids.

Vervolgens moet u het terugbelscript aan uw IVR-script toevoegen door deze handleiding te volgen. Als u klaar bent, klikt u op Opslaan en test u de functie door het telefoonnummer te bellen dat is geïntegreerd met uw LiveAgent-account.

Luister naar de IVR-menuprompts en druk op het gevraagde toetsenbordnummer (zoals “Druk op 4 om een terugbelverzoek aan te vragen). Uw gesprek moet onmiddellijk worden beëindigd en moet overgaan in uw LiveAgent-dashboard totdat een vertegenwoordiger het gesprek aanneemt. Zodra het is opgenomen, belt LiveAgent automatisch uw nummer terug, waardoor u automatisch teruggebeld wordt.

Wilt u meer weten over de terugbelfunctie van de klantenservice?

Bekijk ons recent blogbericht.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.