Wat is de terugbelfunctie van de klantenservice?
Waarom vragen klanten om teruggebeld te worden?
Klanten vragen om teruggebeld te worden voor drie belangrijke redenen:
- Ze willen niet in de wacht staan
- De lijn is bezet of de wachtrij is te lang
- Er zijn geen beschikbare vertegenwoordigers om het gesprek aan te nemen (bijvoorbeeld buiten kantooruren)
Hoe werkt de automatische terugbelfunctie?
Meestal wordt het gesprek onmiddellijk beëindigd zodra een klant vraagt om teruggebeld te worden. Het systeem onthoudt echter het telefoonnummer van de beller en de plaats in de wachtrij. Zodra het telefoonnummer als eerste in de wachtrij staat, kiest het systeem automatisch het bewaarde telefoonnummer en verbindt de beller met een aangewezen contactcentermedewerker.
Waarom is terugbellen een nuttige functie?
Terugbelfuncties zijn handig omdat ze:
- De klantentevredenheid verhogen
- De inspanningen van de klant verminderen
- Het aantal afgebroken oproepen verminderen
- De wachtrijen verkorten
- Meer verkoopkansen bieden
- De productiviteit van medewerkers verhogen
- Meer inzichten over uw callcenter geven
Luister naar de IVR-menuprompts en druk op het gevraagde toetsenbordnummer (zoals “Druk op 4 om een terugbelverzoek aan te vragen). Uw gesprek moet onmiddellijk worden beëindigd en moet overgaan in uw LiveAgent-dashboard totdat een vertegenwoordiger het gesprek aanneemt. Zodra het is opgenomen, belt LiveAgent automatisch uw nummer terug, waardoor u automatisch teruggebeld wordt.