Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Academie
  • Gratis live chatsoftware voor uw website

Gratis live chatsoftware voor uw website

Tegenwoordig bieden veel websites hun bezoekers de mogelijkheid om in realtime verbinding te maken met behulp van een gratis online chattool. Denk aan sms-berichten, directe berichten op sociale media of zelfs een Google Hangouts-chat als voorbeeld. Aangezien alle vormen van instant messaging praktische oplossingen zijn die de uitwisseling van informatie vergemakkelijken, is het niet verwonderlijk dat bedrijven ze willen gebruiken voor hun klantenservice en marketingstrategieën.

Het gemak van een direct gesprek met klanten is echter niet het enige voordeel van chattools. Vanaf het moment dat een bezoeker uw website binnenkomt, kan live chat hen begeleiden tijdens de hele klantenreis en (hopelijk) tijdens het aankoopproces.

Daarom is het tegenwoordig voor de meeste bedrijven noodzakelijk om een ​​live chattool te kiezen die kan worden geïntegreerd met uw webpagina. Live Agent’s gratis live chatsoftware voor uw website, wordt geleverd met veel geïntegreerde systemen. Bijvoorbeeld een snelle chatwidget, een 7-daagse ticketgeschiedeniszoekopdracht en één integratie, zoals live chatknop, emailadres, contactformulier of telefoonnummer.

Als u op zoek bent naar meer functies en/of meer geavanceerde oplossingen zoals, onbeperkte zoekgeschiedenis, integratie van sociale media of automatiseringsfuncties, bekijk dan de betalende abonnementen van LiveAgent.

Maar zelfs met de beperkte functionaliteit van een gratis online chattool kunt u uw bedrijf gemakkelijk beheren. Hoe? Laten we dieper ingaan op de details en deze populaire oplossing eens nader bekijken.

Live chatsoftware – wat is het precies?

Chatuitnodiging-LiveAgent

Live chat is een medium waarmee u kunt communiceren met de bezoekers van uw website. U kunt gratis live chat gebruiken om gesprekken te beginnen met nieuwe bezoekers, interactie te hebben met terugkerende klanten en ondersteuning te bieden aan uw bestaande gebruikers, allemaal in realtime. Het is een moderne, continue en contextuele manier om meer verkopen te genereren, meer deals te sluiten en bestaande klanten tevreden en loyaal te houden.

Een gratis online chat op uw website biedt de voordelen van gepersonaliseerde klantenervaringen, betere merkinteracties en een concurrentievoordeel ten opzichte van uw concurrenten. Het implementeren van een gratis live chatapp in uw bedrijf is ook gunstig voor alle servicemedewerkers en uw marketing-, verkoop- en ontwikkelingsteams.

Een live chatoplossing op een commerciële website speelt een doorslaggevende rol bij het versterken van de link tussen een website en zijn bezoekers omdat het de werknemers van het bedrijf in staat stelt om de interesse van een klant in de aangeboden producten of diensten vast te leggen en te versterken.

Wanneer een bezoeker een website betreedt (hetzij rechtstreeks, hetzij via een doorklik van een zoekmachine), kunnen ze nog steeds de redenen achterhalen die hen ertoe brachten om hun zoekopdracht uit te voeren en daarom is hun bereidheid om het eerste contact te leggen eerder hoog.

Daarom kunt u met een gratis online chat volledig genieten van deze situatie. Hiermee kunt u de belangstelling van de consument voor uw producten wekken door realtime hulp te bieden. Hierdoor kan de interesse en aanvankelijke tevredenheid van een bezoeker toenemen en vermenigvuldigen, zelfs voordat ze worden omgezet in een potentiële klant. Dit resulteert in de optimalisatie van investeringen die vervolgens opnieuw kunnen worden toegewezen aan positionering of advertentiecampagnes.

https://www.youtube.com/watch?v=GO4rPDffDew&t

Waarom hebt u live chatsoftware nodig voor uw website?

Klanten zullen een live chatwidget gebruiken om snel en gemakkelijk antwoord te krijgen op hun vragen of om hulp te vragen bij problemen. Verkoop- en marketingteams gebruiken dergelijke tools om leads te verzamelen en deze om te zetten in klanten. Ondersteunings- of serviceteams gebruiken live chat om problemen van klanten snel op te lossen, betere service te bieden en waardevollere ervaringen te bieden.

Elke betrouwbare gratis live chatoplossing kan ongelooflijk waardevol zijn voor B2C-bedrijven die online actief zijn, aangezien live chattools kunnen worden gebruikt om leads vast te leggen, het verlatingspercentage te verminderen en het verlaten van winkelwagentjes te verminderen.

Evenzo kan gratis live chatsoftware voor uw website B2B-bedrijven helpen campagnes te starten of aan te passen. Dit is gebaseerd op gebruikersgedrag, implementeer interactieve chats op basis van standaardsjablonen om de communicatie met gebruikers te versnellen en te vergemakkelijken of om proactieve ondersteuning te bieden.

Blijf lezen om erachter te komen welke voordelen een gratis online chattool voor uw bedrijf kan opleveren.

De voordelen van gratis online live chatsoftware

Waarom is live chat wereldwijd trending als klantenservice-oplossing? De resultaten van vele onderzoeken en onderzoeken zijn duidelijk.

Gratis online chattools bieden klanten een ervaring met meerdere kanalen tijdens hun acquisitie-, integratie- en technische ondersteuningspaden. Het biedt de klant een samenhangende ervaring, ongeacht in welk stadium van het aankooptraject ze zich bevinden.

Bovendien heeft 92% van de gebruikers een positieve ervaring met het gebruik van een live chattool, vergeleken met 88% voor telefoon, 85% voor email, 84% voor Facebook en 77% voor Twitter (Inc). Bovendien is 63% van de klanten het erover eens dat de kans groter is dat ze terugkeren naar een site als ze met een vertegenwoordiger kunnen praten via live chat (eMarketer).

De belangrijkste reden om een ​​dergelijke oplossing te implementeren, is echter dat uw bezoekers tegenwoordig verwachten een online chat op uw website te vinden. En u wilt klanten of potentiële klanten niet teleurstellen, toch? Om preciezer te zijn, verwacht meer dan 41% van de klanten een live chatvenster op uw website te vinden (Forrester). Als dit u niet overtuigt, hebben we 5 andere redenen die hieronder worden beschreven.

2. U kunt sneller reageren

Klanten waarderen instant messaging omdat, zoals de naam al doet vermoeden, het instant is! Gebruikers verwachten snelle antwoorden op hun vragen. 79% van de klanten zegt dat ze het liefst met vertegenwoordigers chatten, puur vanwege de directheid die het biedt in vergelijking met andere kanalen (Econsultancy). Het lijkt logisch dat consumenten hun antwoorden in realtime willen, en daarom hebben live chat en sociale berichten steeds meer volgers gekregen, terwijl het gebruik van email jaar na jaar gestaag afneemt. Met name live chat heeft tussen 2017 en 2019 een gebruikersstijging van 14% opgeleverd (HubSpot).

Vaker beschikbaar zijn, is duidelijk een geweldige manier om vertrouwen bij uw klanten op te bouwen. Door een gratis online chat op uw website te plaatsen, kan uw eerste responstijd worden verkort tot minder dan 3 minuten (volgens een wereldwijd gemiddelde in alle bedrijfstakken).

Niet alle live chattools zijn echter gelijk gemaakt. Blijf weg van enige automatiseringstools en chatbots. Volgens 99 bedrijven heeft 29% van de live chatgebruikers een hekel aan gescripte reacties, en bijna 1/3 van de consumenten is niet enthousiast over standaardantwoorden die worden gebruikt door vertegenwoordigers van live chatservices, omdat ze geen personalisatie hebben. Daarom moet u ernaar streven uw klanten zo vaak mogelijk gepersonaliseerde en op maat gemaakte ervaringen te bieden.

Net als instant messaging-applicaties zijn live chatgesprekken over het algemeen meer ontspannen en gebruiksvriendelijker, omdat ze de barrières tussen bedrijven en klanten wegnemen.

3. Uw website werkt 24/7 voor u

Misschien wel het beste voordeel van het gebruik van live chat is de mogelijkheid om op elk moment van de dag op uw klanten te reageren. 51% van de klanten wil dat bedrijven 24/7 beschikbaar zijn, dus deze beschikbaarheid is een groot voordeel voor elk online bedrijf (Inc). U zult echter waarschijnlijk andere prioriteiten hebben (zoals slapen bijvoorbeeld), wat betekent dat u niet 24 uur per dag, 7 dagen per week online kunt zijn. Dit betekent echter niet dat de wereld zal eindigen, omdat u live chat voor u kunt laten werken, zelfs als u offline bent.

maak-uitnodigingen-met-gratis-live-chatsoftware-voor-een-website-LiveAgent

Met geavanceerde live chattools kunt u geautomatiseerde antwoorden op verschillende soorten vragen maken. Dit kan van alles zijn, van een welkomstbericht tot een contactformulier. U kunt bezoekers zelfs vragen hun naam, emailadres en telefoonnummer op te geven voordat ze met u kunnen chatten.

De klantengegevens die via live chat worden verzameld, worden automatisch opgeslagen als uw oplossing is geïntegreerd met een CRM- of helpdesksoftware. U kunt beginnen met het aanpassen van uw antwoorden en het aangaan van relaties met uw klanten vanaf het moment dat u begint met het beantwoorden van hun berichten. In tegenstelling tot telefoon- of emailconversaties, slaat een betrouwbaar stuk gratis live chatsoftware voor uw website ook de transcripties van eerdere gesprekken op in threads die toegankelijk zijn voor zowel vertegenwoordigers als klanten zodra ze een online chatvenster openen.

Een andere optie met live chat is om antwoorden op veelgestelde vragen te automatiseren, wat u op de lange termijn veel tijd bespaart en ook uw klanten tevreden houdt. Het algemene idee is om uw bezoekers te laten zien dat u er voor hen bent wanneer ze u nodig hebben en om gesprekken op gang te brengen om tot conversies te komen.

4. Uw cliënten zullen het gevoel hebben dat u echt om hen geeft

Een ding dat gratis live chat voor websites onderscheidt van andere tools, is dat het in de ogen van veel gebruikers een veel natuurlijkere vorm van communicatie is dan email. Omdat gesprekken worden gevoerd in realtime chats, kunt u hiermee een directe verbinding met uw klanten op persoonlijk niveau tot stand brengen.

Live chat draait echter niet alleen om snelle reactietijden. Er is nog iets belangrijkers dan dat en het is het feit dat het opbouwen van een duurzame relatie ervoor zorgt dat klanten terugkomen voor meer. Dit resulteert op zijn beurt in meer gepersonaliseerde gesprekken met klanten die al een band met uw bedrijf hebben opgebouwd.

Rekening houdend met meer technische aspecten, stelt gratis live chat op een website (in tegenstelling tot in de meeste gevallen op mobiele apparaten) uw vertegenwoordigers in staat om grote mediabestanden zoals afbeeldingen, video’s of GIF’s te delen via een chatvenster. En hoewel u soortgelijke dingen via email kunt doen, is het meer contextueel om dit via een live chat te doen.

gratis-live-chat-software-voor-uw-website-LiveAgent

 

5. U versnelt het verkoopproces

Terwijl u via live chat vanaf uw desktop op uw klanten reageert, kunt u ook uw gespreksvaardigheden verbeteren en sneller deals sluiten. Wanneer u de algemene inbox gebruikt en een dashboard dat alle gebruikersinteracties verzamelt (elke fatsoenlijke gratis online chat zou dit moeten bieden), kunt u andere zakelijke taken uitvoeren tijdens het chatten met klanten. Dit maakt het hele verkoopproces soepeler en efficiënter dan ooit tevoren, inclusief alles van het verwerken van betalingen en boekingsservices tot het verzenden van prijsoffertes, facturen en zelfs verzendinformatie en het volgen van processen.

Kortom, u hebt alles wat u nodig hebt om uw producten op één enkele plaats op de markt te brengen en te verkopen. Dit heeft zeker een positieve invloed op uw verkoopresultaten en verhoogt de klantenbinding.

Laten we eens kijken naar enkele statistieken om deze bewering te staven:

  • Live chat leidt tot een stijging van 48% in inkomsten per chatuur en een stijging van 40% in conversieratio (Icmi).

  • Websitebezoekers die via live chat met uw bedrijf communiceren, zijn 4,5 keer meer waard dan bezoekers die dat niet doen (Icmi).

  • Bedrijven die live chat aanbieden, melden een verbetering van 34% in de klantentevredenheid en een 2,6x verbetering in de kosten voor klantenservice. (Verint)
  • De implementatie van live chat zorgt voor een stijging van 3,84% in conversiepercentages en een totale stijging van 6% in inkomsten (Goinflow).

  • De gemiddelde bestelwaarde van verkopen van klanten die een chat hadden gehad voordat ze een aankoop deden, was 10% hoger dan die van degenen die dat niet deden (Forrester).

  • 22% van de ondervraagde bedrijven registreerde een omzetstijging van 5-10% via live chat (99 bedrijven).

Ongeacht wat u gebruikt – een gratis chat op een website of betalende software – beide oplossingen zijn betaalbaar voor bedrijven van elke omvang. In het eerste geval zijn er geen kosten voor de service zelf, maar u moet nog steeds “betalen” met uw tijd om vertegenwoordigers te trainen om de tool te gebruiken en te onderhouden.

Gelukkig is het opzetten van betrouwbare gratis live chatsoftware voor uw website net zo eenvoudig als het gebruik van plug-and-play-software waarvoor geen zwaar IT-werk nodig is. Daarom zou het gebruik van een gratis chattool een fluitje van een cent moeten zijn voor uw ervaren servicemedewerkers.

6. U bouwt langdurige relaties op met klanten

Live chat is een geweldig kanaal om gesprekken met klanten te beginnen en hen te helpen met hun zorgen. Zoals we hierboven al hebben uitgelegd, kunnen chats alles omvatten, van klantenondersteuning tot het sluiten van strategische deals. Deze dingen zijn echter slechts het begin van een solide, langdurige relatie die u, als alles goed gaat, kunt opbouwen met elke klant die u heeft.

Zodra u de contactgegevens van een klant via live chat heeft ontvangen, kunt u met hen communiceren via email en verwijzen naar alle acties die zij hebben ondernomen met betrekking tot uw bedrijf. Dit kan een bedankje zijn voor het doen van een aankoop, het vragen om feedback of het invullen van een tevredenheidsonderzoek. Deze processen kunnen echter worden geautomatiseerd. Dit bespaart u tijd en, belangrijker nog, zorgt ervoor dat u de kans niet mist om met uw klanten te praten en het gesprek voort te zetten.

Bedrijven passen op grote schaal live chat toe voor hun behoeften op het gebied van verkoop, marketing en klantenondersteuning. Live chat vult een enorm gat in de sector voor klantenervaring.

Zelfs de eenvoudigste gratis online chat heeft de mogelijkheid om invloed hebben op het leven van klanten, hun beslissingen te beïnvloeden en de verkoop te dverhogen. Er is een goede reden waarom het zo’n sterke trend is in de zakenwereld en waarom live chat steeds populairder wordt bij bedrijven in alle sectoren.

De adoptiepercentages voor bedrijven die al live chat gebruiken, blijven stijgen. Het is dus gewoon een kwestie van tijd voordat al uw concurrenten het implementeren. Dit betekent dat als u besluit om nu een live chatwidget aan uw website toe te voegen, u veel concurrenten een stap voor bent.

Comm100 ontdekte dat 82% van de klanten tevreden was met hun live chatervaring, wat dus veel beter is dan die van een email (61%) en telefoon (44%). Dit komt waarschijnlijk door een combinatie van bovengenoemde factoren, zoals personalisatie en snelheid.

42% van de klanten kiest live chat via een telefoongesprek omdat ze er een hekel aan hebben om in de wacht te worden gezet. (J.D. Power).

Voor B2B-markten verhoogt live chat de conversies met 20%. B2B-klanten die een chat starten met een bedrijf, hebben drie keer meer kans om te kopen dan degenen die dat niet doen. Voor ecommerce websites helpt live chat om 40% van het verlaten van de winkelwagen te elimineren. En dat is niet alles! Klanten die live chatondersteuning gebruiken, besteden gemiddeld 60% meer per aankoop dan klanten die dat niet doen.

Dus de conclusie is duidelijk. Live chatsoftware blijft de komende maanden populair. Het beste wat u kunt doen, is op de kar springen en klanten positief verrassen met efficiënte communicatie.

Gratis online chat of betalende live chatsoftware – Welke moet u kiezen?

Overweeg een paar belangrijke statistieken en aspecten voordat u een stuk betalende of gratis live chatsoftware voor uw website selecteert:

  • Het aantal klanten dat via verschillende kanalen contact opneemt met uw bedrijf.
  • Het beveiligingsniveau dat uw klanten verwachten en waarderen.
  • Personeelsbestand – heeft uw serviceafdeling voldoende vertegenwoordigers in dienst die verantwoordelijk zijn voor het beheer van de live chat?
  • Wat voor service verwachten uw klanten? Verwachten ze snelle reacties? Zijn ze enthousiast over het gebruik van nieuwere technologieën?
  • Gratis online chatten maakt bediening vanuit de cloud mogelijk, zodat het personeel overal toegang heeft tot informatie en kan werken.
  • Zijn klantenvertegenwoordigers servicegericht of verbonden met de waarden en doelstellingen van het bedrijf?

De keuze van een softwareoplossing voor uw bedrijf moet rechtstreeks verband houden met de doelstellingen en doelstellingen van uw bedrijf.

Bij het kiezen van uw oplossing is het echter ook belangrijk om aandacht te besteden aan de provider en de kwaliteit van de gratis online chattool. Als u niet weet waar u moet beginnen, raden we u aan om de gratis live chatoplossing van LiveAgent en hun betalende opties te bekijken. Het aanbod van het bedrijf is een uitstekende oplossing die gratis live chatsoftware voor uw website integreert met de helpdesk. Daardoor is het de ideale tool om uw klantenondersteuningsafdeling kracht bij te zetten.

Ontdek het zelf

https://www.youtube.com/watch?v=hESlAVnF8G4

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zou u een live chat hebben op uw commerciële website?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een live chatoplossing op een commerciële website speelt een duidelijke rol bij het versterken van de link tussen een website en zijn bezoekers, omdat het de werknemers van het bedrijf in staat stelt de interesse van een klant in de aangeboden producten of diensten vast te leggen en te versterken.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe bouwt u langdurige klantenrelaties op?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Live chat is een geweldig kanaal om gesprekken met klanten te beginnen om hen te helpen met hun zorgen.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is live chatsoftware precies?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Live chat is een medium waarmee u kunt communiceren met uw websitebezoekers. U kunt live chat gebruiken om gesprekken te beginnen met nieuwe bezoekers, interactie te hebben met terugkerende klanten en ondersteuning te bieden aan uw bestaande gebruikers, allemaal in realtime.” } }] }
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.