Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Klantenportaal functies

Functies van selfserviceportaal voor klanten

1. Kennisbank

Een kennisbank is een van de belangrijkste kenmerken van selfserviceportaalsoftware voor klanten. Bij het opzetten van een kennisbank kunt u categorieën maken op basis van uw producten, services of typen klanten en vervolgens kennisbankartikelen binnen die categorieën toevoegen. U kunt verder kiezen of een categorie openbaar beschikbaar is of intern blijft. De interne is alleen zichtbaar voor uw klantenondersteuningsteam in het vertegenwoordigersnpaneel. Artikels hebben ook de mogelijkheid om ‘openbaar’ of ‘intern’ te zijn. Het betekent in feite dat u kennisbanken kunt creëren voor zowel uw klanten als uw medewerkers.

Een openbaar beschikbare kennisbank biedt klanten en potentiële klanten directe toegang tot de informatie die ze nodig hebben en de mogelijkheid om product- of serviceproblemen zelf op te lossen voordat ze verdere hulp van een bedrijfsvertegenwoordiger nodig hebben.

Het hebben van een interne kennisbank is een geweldige manier voor bedrijven om hun ondersteuningsmedewerkers te voorzien van gemakkelijk te vinden informatie die hun reacties kan versnellen bij interactie met klanten, evenals de communicatie tussen afdelingen kan stroomlijnen, waardoor ze tijd besparen en de productiviteit van medewerkers verhogen.

2. Meerdere kennisbanken

De multi-kennisbank is een geavanceerde functionaliteit. Het maakt het mogelijk om meerdere afzonderlijke kennisbanken op verschillende domeinen binnen één account te creëren. Elke afzonderlijke kennisbank heeft zijn eigen unieke ontwerp, inhoud en instellingen. De selfserviceportaalfunctie voor klanten is handig voor bedrijven die hun klantenondersteuningsportaals willen onderscheiden van verschillende producten of diensten. Bied uw klanten daarom een betere selfservice-ervaring.

3. Klantenforum

Forums zijn een functie van het klantenportaal die bedrijven de mogelijkheid biedt om community’s op te bouwen met hun gebruikers. Stel klanten dus in staat om met elkaar te communiceren en elkaar te helpen door elkaars vragen te beantwoorden en best practices te delen. Het kan ondersteuningsmedewerkers veel tijd besparen. Klanten kunnen hulp krijgen van andere communitygebruikers die een soortgelijk probleem hebben ondervonden en een handige oplossing hebben gevonden.

Alle forumberichten worden omgezet in tickets. Hierdoor kunnen ondersteuningsmedewerkers altijd op de hoogte blijven van belangrijke gesprekken en tijdige hulp bieden. Bij het maken van een forum kunt u zoekwoorden toevoegen voor een betere SEO-optimalisatie. Selecteer bovendien de afdeling die verantwoordelijk is voor het afhandelen van forumberichten.

4. Feedback en suggesties

Het doel van deze klantenportaalfunctie is om klanten aan te moedigen hun feedback met bedrijven te delen. Het kunnen ook ideeën zijn voor toekomstige productontwikkeling of gewoon een verbetering. Elke keer dat een bezoeker feedback geeft, wordt er een nieuw ticket gemaakt. De vertegenwoordiggers worden dus onmiddellijk op de hoogte gebracht en kunnen indien nodig reageren.

Naast feedback stelt het bedrijven in staat om suggesties te maken (nieuwe productfuncties) terwijl ook de voortgang van de uitvoering ervan wordt getoond. Nadat u een suggestie heeft gemaakt, kan de klant deze zien in de kennisbank. Zo kunnen ze ervoor stemmen of hun opmerkingen toevoegen. Klanten kunnen ook suggesties toevoegen. Die worden ook omgezet in tickets zodat de vertegenwoordigrs kunnen antwoorden als dat nodig is.

5. Zoekwidgets

Door de zoekwidget op een website te plaatsen, kunnen bezoekers zoeken naar de benodigde informatie. Daarom kunnen ze gemakkelijk de juiste kennisbankartikels, forums en suggestieborden vinden. Het helpt klanten om sneller en gemakkelijker antwoorden op hun vragen te vinden. U hoeft niet handmatig door alle inhoud in het klantenportaal te zoeken – bespaar tijd en moeite.

Zoekwidgets

Terwijl klanten in de zoekwidget aan het typen zijn, worden suggesties van beschikbare inhoud met betrekking tot het onderzoek weergegevenin realtime. Zodra de zoekresultaten worden getoond kunnen bezoekers op de relevante link klikken en de juiste inhoud zien in het klantenportaal. Het is ook mogelijk om meerdere widgets in te schakelen die alleen in bepaalde categorieën van het klantenportaal zoeken.

6. Ticket indienen

Het indienen van tickets is een functie van het klantenportaal waarmee klanten in contact kunnen komen met het ondersteuningsteam van een bedrijf als ze zelf geen antwoorden op hun vragen konden vinden in de kennisbankartikels en het communityforum. De sectie stelt klanten in staat om;

  • ondersteuningsverzoeken in te doen
  • hun eigen tickets te beheren
  • de ticketgeschiedenis te lezen
  • de status te zien
  • de voortgang van elk ticket op te volgen

Afhankelijk van hoe het klantenportaal is opgezet kunnen gebruikers al dan niet worden verplicht om in te loggen of zich te registreren om ondersteuningstickets in te dienen. De functionaliteit voor het indienen van tickets is opgenomen in de meeste selfserviceportaals voor klanten.

Factoren waarmee u rekening moet houden bij het kiezen van selfserviceportaalsoftware voor klanten

Als het gaat om het selecteren van selfserviceportaalsoftware voor klanten voor uw bedrijf, zijn er veel belangrijke zaken waarmee u rekening moet houden. Zoals noodzakelijke functies en functies die ‘nice to have’ zijn. Het maken van een lijst met vereisten zou nuttig zijn bij het evalueren van verschillende tools en het verfijnen van uw zoekopdracht. Houd bij het kiezen van de leverancier rekening met de volgende belangrijke factoren:

  • Een reeks beschikbare functies en functionaliteiten om aan uw zakelijke vereisten te voldoen
  • Eenvoudige installatie en aanpassing om aan de behoeften van uw klanten te voldoen
  • Gebruiksgemak voor zowel uw klanten als uw supportmedewerkers
  • Intuïtieve interface voor eenvoudige navigatie door de portaalpagina’s
  • Beveiliging om de gevoelige informatie van uw klanten veilig te houden
  • Toegang tot snelle en hoogwaardige klantenondersteuning
  • Het begrijpen van alle bijbehorende kosten, aangezien het toevoegen van geavanceerde functionaliteit extra kosten kan vergen

Ontdek het zelf

LiveAgent 2021 | Better Customer Service Starts Today

Discover on your own!

Knowledge is important, but only when put into practice. Test everything in our academy right inside the LiveAgent.

Free Trial
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat maakt een goed klantenportaal?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een goed klantenportaal is een onderdeel van de website van een bedrijf. Het biedt klanten één toegangspunt tot bedrijfs-/productinformatie.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is een multi-kennisbank?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De multi-kennisbank is geavanceerde functionaliteit waarmee u binnen één account meerdere afzonderlijke kennisbanken op verschillende domeinen kunt maken. Elke kennisbank heeft zijn eigen unieke ontwerp, inhoud en instellingen.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Met welke factoren moet u rekening houden bij het kiezen van een selfserviceportaal voor klanten?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Als het gaat om het selecteren van selfserviceportaalsoftware voor klanten voor uw bedrijf, zijn er veel kritische dingen waarmee u rekening moet houden, zoals noodzakelijke functies en functies die prettig zijn om te hebben. Evalueer bovendien beveiliging, maatwerk, kosten en navigatiegemak.” } }] }
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.