De verantwoordelijkheidsfunctie van LiveAgent is een helpdesktaakmanager die bijhoudt welke afdeling en welke vertegenwoordiger verantwoordelijk is voor het oplossen van elk ondersteuningsticket. Als een ticket wordt overgedragen van de ene vertegenwoordiger naar de andere, wordt de ticketverantwoordelijkheid automatisch ook overgedragen.
Hoe werkt de verantwoordelijkheidsfunctie?
Als u een solopreneur bent en de enige beheerder en verantwoordvan uw account bent, worden alle tickets automatisch aan u toegewezen.
Als uw account meerdere ondersteuningsmedewerkers heeft, worden alle tickets standaard niet toegewezen. Als u inkomende tickets automatisch aan een specifieke vertegenwoordiger wilt toewijzen, kunt u een automatische regel maken. Als u tickets handmatig wilt toewijzen, kunt u op de transferknop klikken.
Veranderende ticketverantwoordelijkheden
De eigendom en de verantwoordelijkheid van het ticket kan worden gewijzigd door:
Onthoud dat als een ticket wordt overgedragen naar een andere afdeling, het niet automatisch wordt toegewezen aan een vertegenwoordiger binnen die afdeling. Het ticket wordt alleen overgedragen aan hun afdeling en een van de vertegenwoordigers binnen die afdeling moet de verantwoordelijkheid op zich nemen door het te beantwoorden of door het aan een andere vertegenwoordiger toe te wijzen.
Krijg ik een melding wanneer ik een ticketverantwoordelijkheid krijg toegewezen?
Email meldingen
Als u uw vertegenwoordigers op de hoogte wilt stellen van hun nieuwe ticketverantwoordelijkheden, kunt u automatische emailmeldingen instellen. Ze ontvangen een emailmelding wanneer:
Er wordt een ticket aan hen toegewezen
Elke keer dat een klant reageert op het ticket waaraan hij is toegewezen
Elke keer dat een nieuw ticket wordt aangemaakt op hun afdeling
In-app notificaties
U kunt in-app-meldingen ontvangen telkens wanneer een nieuw ticket aan u wordt toegewezen, als u uw knop Afhandelen overeenkomstig instelt. Gewoon:
Log in op LiveAgent.
Klik op Configuratie.
Klik op Systeem.
Klik op Algemeen.
Scrol omlaag naar het gedeelte Route “aan mij toegewezen” tickets.
Schakel het selectievakje in.
Klik op Opslaan.
Laad de applicatie opnieuw.
Geen ticket toegewezen aan Vertegenwoordiger
Drie tickets toegewezen aan Vertegenwoordiger
Mobiele (iOS / Android) meldingen
Onderweg klantenservice bieden? U kunt nog steeds mobiele pushmeldingen ontvangen wanneer:
Er wordt een nieuw ticket aangemaakt op uw afdeling
Een ticket wordt heropend op uw afdeling
Er wordt een ticket aan u toegewezen
Een ticket dat aan u is toegewezen, wordt heropend
U hebt een nieuwe chat die overgaat
U ontvangt een nieuw bericht in een live chatgesprek
U hebt een gesprek gemist
Slack notificaties
Als u Slack al met LiveAgent hebt geïntegreerd, kunt u ook Slack-meldingen ontvangen over nieuwe ticketverantwoordelijkheden. Uw vertegenwoordigers kunnen nieuwe Slack-meldingen ontvangen wanneer:
Er wordt een ticket aan hen toegewezen
Elke keer dat een klant reageert op het ticket waaraan hij is toegewezen
Elke keer dat een nieuw ticket wordt aangemaakt op hun afdeling
Waarom is de verantwoordelijkheidsfunctie belangrijk voor klantenondersteuningsteams?
Het hebben van een verantwoordelijkheidsfunctie is belangrijk omdat het u helpt te identificeren welke vertegenwoordiger/afdeling verantwoordelijk is voor het oplossen van elk ticket. Daarnaast:
Biedt transparantie
Voorkomt verwarring
Vermindert het aantal onbeantwoorde tickets
Verbetert de efficiëntie en de workflow van vertegenwoordigers
Geeft elke vertegenwoordiger een gevoel van eigenaarschap
Met een verantwoordelijkheidsfunctie zal u nooit meer het klassieke excuus horen “Ik wist niet dat het mijn verantwoordelijkheid was”.
Assign tickets automatically
Take advantage of our “responsibilities” feature and let the system automatically assign tickets to the agents that are best equipped to answer them. Try it today.
Hoe zien verantwoordelijkheden er in de praktijk uit?
Als het eigendom van een ticket verandert, wordt de wijziging weergegeven in de gedetailleerde ticketweergave (om duidelijke verantwoordelijkheid voor de afhandeling van tickets te garanderen). Zowel beheerders als vertegenwoordigers kunnen deze wijzigingen zien, of ze nu automatisch of handmatig plaatsvinden.
Hoe u verantwoordelijkheden instelt in LiveAgent
Log in op LiveAgent.
Klik op Configuratie (tandwielpictogram in de linker menubalk).
Klik op Automatisering.
Klik op Regels.
Klik op Creëren.
Schakel het selectievakje Status actief in.
Maak een naam voor uw regel, zoals “Ticket routing Sona”.
U kunt het gedeelte Opmerkingen leeg laten, of u kunt de regel in meer detail beschrijven. Dit veld is alleen bedoeld voor uw gemak. Een voorbeeld van een opmerking zou kunnen zijn: “Deze regel stuurt alle social mediatickets naar Sona op de marketingafdeling.”
Selecteer een variabele, zoals Toepassen wanneer ticket wordt gemaakt.
Klik op Conditiegroep toevoegen.
Selecteer de voorwaarden naar wens, zoals IF-ticketbron (en selecteer de gewenste bronnen. Dit kunnen bijvoorbeeld Facebook, Twitter, Instagram, Viber zijn).
Selecteer de velden voor het uitvoeren van een actie naar wens, zoals Transfer ticket naar de marketingafdeling en wijs deze toe aan Sona.
Klik op Opslaan.
Verantwoordelijkheidsmeldingen instellen in LiveAgent
Log in op LiveAgent.
Klik op uw profielfoto.
Klik op Profiel bewerken.
Klik op Notificaties.
Vink de toepasselijke vakjes aan onder Emailmeldingen en Slack-meldingen.
Voordelen van verantwoordelijkheden
Meer transparantie, minder verwarring en minder vergeten of onbeantwoorde tickets
Duidelijke ticketverantwoordelijkheden elimineren verwarring, gissen en veronderstellen. Als elke vertegenwoordiger weet voor welke tickets hij verantwoordelijk is, is er weinig ruimte voor fouten. Het hebben van verantwoordelijkheden zorgt ervoor dat er geen vergeten of onbeantwoorde tickets zijn waarvan iedereen aanneemt dat er voor gezorgd is.
Verbeterde workflows voor vertegenwoordigers die tijd en geld besparen
Wanneer elke vertegenwoordiger precies weet welke tickets hij moet beantwoorden, kunnen ze zich echt concentreren op hun werk, wat hun efficiëntie en workflows verbetert. In plaats van uit te zoeken welk ticket moet worden beantwoord of geprioriteerd, kunnen ze vasthouden aan de tickets waarvoor ze verantwoordelijk zijn en de rest laten.
Roman Bosch
Partly
Het is een genoegen om een geweldig portaal te hebben die onze klantenservice verbetert.
Christine Preusler
HostingAdvice
LiveAgent stelt onze vertegenwoordigers in staat om betere, snellere en nauwkeurigere ondersteuning te bieden.
Karl Dieterich
Covomo
LiveAgent heeft ons geholpen om 2 belangrijke doelen te bereiken: de klantentevredenheid en de verkoop verhogen.
Hendrik Henze
HEWO Internetmarketing
We gebruiken LiveAgent sinds augustus en we zijn er erg tevreden over.
Razvan Sava
Webmaster Deals
Sinds we LiveAgent gebruiken, is onze responstijd met 60% toegenomen.
Taras Baca
XperienceHR
De conversieratio van onze betalende klanten is 325% gestegen in de eerste maand dat we LiveAgent hebben geïmplementeerd en actief...
Andrej Ftomin
TAZAR Group
Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n professionele klantenbenadering meegemaakt.
Matt Janaway
The Workplace Depot
We vinden LiveAgent verreweg de beste live chatoplossing.
Viviane Carter
CSI Products
We gebruiken LiveAgent voor al onze ecommerce websites. De tool is gemakkelijk te gebruiken en verbetert onze productiviteit.
Christian Lange
Lucky-Bike
Met LiveAgent kunnen we onze klanten ondersteuning bieden, waar ze ook zijn.
Jens Malmqvist
Projure
Ik kan LiveAgent aanbevelen aan iedereen die geïnteresseerd is in een betere en effectievere klantenservice.
Catana Alexandru
Websignal
Ik weet zeker dat we 90% van onze dag zouden besteden aan het doorzoeken van emails als we LiveAgent niet...
Jan Wienk
All British Casino
Met LiveAgent zijn we in staat om onze spelers tevreden te houden door efficiëntere ondersteuning te bieden, wat resulteert in...
Allan Bjerkan
Norske Automaten
LiveAgent is betrouwbaar, redelijk geprijsd en gewoon een geweldige keuze voor elk snel online bedrijf!
Sissy Böttcher
Study Portals
We vinden het leuk omdat het gebruiksvriendelijk is en geweldige functionaliteit biedt, zoals handige rapportagefuncties.
Peter Koning
TypoAssassin
We houden van LiveAgent - het maakt het ondersteunen van onze klanten eenvoudig.
Aranzazu F
Factorchic
We bieden onze klanten graag de beste ondersteuningservaring. Daarom hebben we voor LiveAgent gekozen.
Rick Nuske
MyFutureBusiness
Van installatie tot voortdurende ondersteuning en al het andere daartussenin, het team van LiveAgent blijft indruk maken.
Vojtech Kelecsenyi
123-Nakup
LiveAgent bespaart ons elke dag honderden kostbare minuten door de klantenservice duidelijk en overzichtelijk te maken.
Rafael Kobalyan
Betconstruct
Onbeperkte vertegenwoordigers, email, sociale media en telefoonintegratie. Dat alles voor minder dan we betaalden bij onze vorige provider.
Martin Drugaj
Atomer
We gebruiken LiveAgent sinds 2013. We kunnen ons niet voorstellen dat we zonder LiveAgent werken.
Ivan Golubović
AVMarket
Het is een kosteneffectieve oplossing die u kan helpen met een groot aantal ondersteuningsverzoeken via verschillende kanalen.
Rustem Gimaev
Antalya Consulting Language Center
Emails beantwoorden vanuit Outlook was zo moeilijk te beheren. Met LiveAgent weten we zeker dat elke email op tijd wordt...
Randy Bryan
tekRESCUE
LiveAgent is zo geweldig. Met heel weinig tijd en moeite had ik het binnen een paar minuten aan de praat.
Timothy G. Keys
Marietta Corporation
Ik beveel het LiveAgent-product ten zeerste aan, niet alleen als een Kayako-alternatief, maar ook als een veel betere oplossing met...
Mihaela Teodorescu
eFortuna
Het ondersteuningsteam reageerde altijd snel met snel te implementeren oplossingen.
Hilda Andrejkovičová
TrustPay
Het helpt ons de aard van de tickets te categoriseren en statistisch bij te houden wat onze klanten het meest...
Alexandra Danišová
Nay
We zien LiveAgent als een geweldige tool om met klanten te communiceren.
Samuel Smahel
m:zone
LiveAgent versnelde onze communicatie met onze klanten en gaf ons de mogelijkheid om ook met hen te chatten.
David Chandler
Volterman
Simpel gezegd - LiveAgent verslaat alles wat er is op deze, of zelfs hogere, prijspunten.
Snellere reactietijden en verhoogde klantentevredenheid
Omdat elke vertegenwoordiger precies weet welk ticket hij moet beantwoorden, verspillen ze geen tijd aan het zoeken naar werk. Als zodanig verbeteren de reactietijden van tickets en hebben ze direct invloed op de klantentevredenheid. Op hun beurt beïnvloeden tevredenere klanten de verkoop en positieve mond-tot-mondreclame.
Een gevoel van eigenaarschap
Als elke vertegenwoordiger precies weet wat hij moet doen, krijgt hij een gevoel van eigenaarschap en verantwoordelijkheid voor elk ticket. Hierdoor kunnen ze worden geïnvesteerd en ‘emotioneel betrokken’ bij het oplossen van elk ticket. Dit stelt hen nog meer in staat en stimuleert hen om op een organische manier de best mogelijke service te bieden.
Tevreden klanten zijn de beste klanten
We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.
Profiteer van onze verantwoordelijkhedenfunctie en laat het systeem automatisch tickets toewijzen aan de vertegenwoordigers die het best zijn uitgerust om ze te beantwoorden. Probeer het vandaag nog. Start uw gratis proefperiode van 14 dagen, zonder kredietkaart.
Probeer LiveAgent vandaag nog
We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.
Meer dan 3.000 beoordelingen
Receive immediate agent feedback
Learn from customer ratings in real-time and improve your customer satisfaction. Try it today. No credit card required.
Ontvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Het opstarten van uw LiveAgent
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent. Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd. Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Wij zijn momenteel uw LiveAgent dashboard aan het opstarten ...
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Status van de installatie
0%
////////////////////////
Laden ...
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.