Wat is een callcenter app?
Klantenserviceapplicatie brengt elke vorm van communicatie, zoals emails en chatberichten, naar het commandocentrum. Deze applicatie helpt het klantenondersteuningsteam om georganiseerd en beheerd te blijven. Hiermee kunnen gebruikers tickets sorteren of een ticket toewijzen aan een bepaalde vertegenwoordiger. Er zijn verschillende functies die klantenservice-applicaties bieden: forum, kennisbank, livechat of mobiele ondersteuning. U kunt een helpknop in uw mobiele app plaatsen en klanten kunnen ook een oplossing ontvangen via mobiele ondersteuning.
Callcenter-applicatie is een type klantenservice-applicatie en biedt klanten toegang tot ondersteuning via een telefoontje van een callcenter. Het verhoogt de efficiƫntie van het klantenserviceteam en de klantentevredenheid.
Frequently asked questions
Wat is een callcenter-app?
De callcenter-applicatie is een van de soorten applicaties die de klantenservice ondersteunen. Hierdoor neemt de efficiƫntie van het klantenserviceteam toe, en dus ook de tevredenheid. Alle verbindingsprocessen zijn geautomatiseerd.
Wat zijn de onmisbare functies van een callcenter-app?
Er zijn verschillende noodzakelijke functies van een callcentertoepassing. Deze omvatten het opnemen van oproepen - dankzij een dergelijke functie krijgt u de mogelijkheid om verzoeken te archiveren en ernaar terug te keren wanneer dat nodig is. U hebt ook interactieve voice-response-functies tot uw beschikking, waar u enkele IVR-bomen en menu's kunt instellen voor een betere klantenservice via de telefoon. Oproepdoorschakeling (routing) is ook handig, vooral als u een groot aantal oproepen moet afhandelen, aangezien klanten op de juiste manier aan agenten kunnen worden gekoppeld. Wat is er dan nog meer nodig? Automatische oproepdistributie die de wachttijd van de klant verkort en oproepen doorschakelt naar de juiste agent, 24/7 oproepbewaking en live doorschakeling, externe integraties (bijvoorbeeld met CRM om de verkoop te stimuleren en op schema te houden) en gedetailleerde analyse in de vorm van rapporten zijn ook gewild.
Hoe koppel ik een callcenter-app aan een helpdesk in LiveAgent?
LiveAgent heeft een ingebouwd callcenter. Dankzij deze combinatie zijn zowel de configuratie als het gebruik eenvoudig. Als u al een account hebt aangemaakt, vindt u een instellingsoptie in het dashboard. Verbind uw apparaten, voeg telefoonnummers toe en voeg ook een callcenterknop toe aan uw website. Het duurt een paar minuten.
Expert note
<p>Een callcenter-app is een klantenservicetoepassing die communicatiekanalen zoals e-mails, chatberichten en telefoonoproepen naar ƩƩn centraal commandocentrum brengt. Het verbetert de efficiƫntie van het klantenserviceteam en verhoogt de klantentevredenheid.</p>

Alternatief voor callcenter voor verkoop en ondersteuning
Ontdek de voordelen van een aanpasbare kennisbank met branding voor bedrijven. LiveAgent biedt klantenservice software en alternatieven voor Kustomer en Intercom.
Een voorbeeldkiezer is een automatisch kiessysteem dat callcentermedewerkers meer controle geeft over het bellen van leads en klanten, waardoor succesvolle oproepen worden vergemakkelijkt en betere klantverbindingen ontstaan. Het verbetert de prestaties en efficiƫntie van vertegenwoordigers en klantenbetrokkenheid.
Een klantenservicecenter is software waarmee effectief klantenservice verleend kan worden, gegevens verzameld kunnen worden en de klantenservice verbeterd kan worden. Belangrijke functies zijn o.a. automatische distributie van oproepen en integratie van mobiele telefonie. Er zijn drie soorten klantenservicecentra: inkomend, uitgaand en virtueel.
Bedrijven moeten concurreren op de markt en klanttevredenheid is belangrijk. Relatiegeschenken, dankkaarten en klantenloyaliteitsprogramma's zijn cruciaal. Klantcommunicatie en klantenfeedback zijn essentieel, evenals het verzamelen van beoordelingen en getuigenissen. De klantenservice speelt een grote rol met klachtenafhandeling en klanteninterviews. Helpdesks en klantenserviceteams zijn van vitaal belang voor bedrijven.