Wat is een callcenter app?
Klantenserviceapplicatie brengt elke vorm van communicatie, zoals emails en chatberichten, naar het commandocentrum. Deze applicatie helpt het klantenondersteuningsteam om georganiseerd en beheerd te blijven. Hiermee kunnen gebruikers tickets sorteren of een ticket toewijzen aan een bepaalde vertegenwoordiger. Er zijn verschillende functies die klantenservice-applicaties bieden: forum, kennisbank, livechat of mobiele ondersteuning. U kunt een helpknop in uw mobiele app plaatsen en klanten kunnen ook een oplossing ontvangen via mobiele ondersteuning.
Callcenter-applicatie is een type klantenservice-applicatie en biedt klanten toegang tot ondersteuning via een telefoontje van een callcenter. Het verhoogt de efficiëntie van het klantenserviceteam en de klantentevredenheid.
Frequently Asked Questions
Wat is een callcenter-app?
De callcenter-applicatie is een van de soorten applicaties die de klantenservice ondersteunen. Hierdoor neemt de efficiëntie van het klantenserviceteam toe, en dus ook de tevredenheid. Alle verbindingsprocessen zijn geautomatiseerd.
Wat zijn de onmisbare functies van een callcenter-app?
Er zijn verschillende noodzakelijke functies van een callcentertoepassing. Deze omvatten het opnemen van oproepen - dankzij een dergelijke functie krijgt u de mogelijkheid om verzoeken te archiveren en ernaar terug te keren wanneer dat nodig is. U hebt ook interactieve voice-response-functies tot uw beschikking, waar u enkele IVR-bomen en menu's kunt instellen voor een betere klantenservice via de telefoon. Oproepdoorschakeling (routing) is ook handig, vooral als u een groot aantal oproepen moet afhandelen, aangezien klanten op de juiste manier aan agenten kunnen worden gekoppeld. Wat is er dan nog meer nodig? Automatische oproepdistributie die de wachttijd van de klant verkort en oproepen doorschakelt naar de juiste agent, 24/7 oproepbewaking en live doorschakeling, externe integraties (bijvoorbeeld met CRM om de verkoop te stimuleren en op schema te houden) en gedetailleerde analyse in de vorm van rapporten zijn ook gewild.
Hoe koppel ik een callcenter-app aan een helpdesk in LiveAgent?
LiveAgent heeft een ingebouwd callcenter. Dankzij deze combinatie zijn zowel de configuratie als het gebruik eenvoudig. Als u al een account hebt aangemaakt, vindt u een instellingsoptie in het dashboard. Verbind uw apparaten, voeg telefoonnummers toe en voeg ook een callcenterknop toe aan uw website. Het duurt een paar minuten.
Telemarketingsoftware verbetert de verkoopefficiëntie met automatiseringssystemen en geavanceerde call-tracking. Gratis callcentersoftware biedt functies zoals gespreksopname en werken op afstand. LiveAgent is een communicatieplatform met verschillende kanalen zoals chat, oproepen, videobellen. Het biedt ook verschillende soorten telefoonsystemen voor callcenters, zoals IP-telefoons, mobiele telefoonsystemen en telefoons met virtuele assistenten. Het beheren van een efficiënt callcenter vereist desktop computers, laptops, koptelefoons en geavanceerde functies voor oproepverwerking.
Callcenters vereisen geduld, analytisch denken, technische vaardigheden en taalvaardigheid. Geavanceerde software verbetert efficiëntie en klantentevredenheid. LiveAgent biedt oplossingen voor klantensupport en telemarketing, met functies zoals terugbelfuncties, flexibele klantenondersteuning en rapportage- en analysefuncties. Callcentersoftware verlaagt bedrijfskosten, verhoogt klantentevredenheid en biedt een flexibele werkomgeving. Gebruikers kunnen oproepen doorverbinden, contactbeheer, interactieve spraakreactie (IVR) en gesprekopnames gebruiken.
Bedrijven kunnen profiteren van callcenteroplossingen zoals LiveAgent door hun responspercentage te verbeteren, klantentevredenheid te maximaliseren en de interne praktijken te stroomlijnen. Kwaliteitsborging is belangrijk voor het managen van klantverwachtingen, en callcenteroplossingen helpen het externe personeelsbestand soepeler te laten verlopen. De benodigde apparatuur voor een callcenter omvat computers, basissoftware, en extra apparatuur zoals automatische kiezers en headsets. Een cloudgebaseerde callcenteroplossing biedt kosteneffectieve mogelijkheden met functies zoals automatische oproepdistributie en voorspellend kiezen.