Wat is een IT-ticketsysteem?
IT ticketing systeem maakt deel uit van een helpdesk die het voor uw klanten gemakkelijker maakt om hulp te krijgen en voor uw vertegenwoordigers om snel antwoord te geven. Wanneer klanten u een email kunnen sturen, met uw vertegenwoordigers kunnen chatten via live chat of verbinding kunnen maken met uw bedrijf via een ander kanaal, wordt alle communicatie opgeslagen in tickets. IT-ticketsysteem beheert alle tickets, zodat het uw klantenservicepersoneel helpt om georganiseerd en efficiënt te blijven. Er is zelfs gratis ticketsoftware die u kunt proberen om de voordelen uit de eerste hand te ervaren. Al met al kan software voor ondersteuningstickets uw klantenservice verder verbeteren dan u verwacht.

Frequently asked questions
Wat is een IT ticketsysteem?
Het is een ticketsoftware voor IT-ondersteuning waarmee organisaties hun interne IT-ondersteuningsvragen kunnen oplossen door het probleemoplossingsproces te beheren en te stroomlijnen. Vertegenwoordigers behandelen individuele elementen genaamd tickets, waarmee u informatie kunt vinden over het probleem waarmee de gebruiker wordt geconfronteerd.
Hoe werkt een IT ticketsysteem?
Het IT ticketsysteem werkt door een ticket te maken dat uw interacties met ondersteunings- of serviceverzoeken registreert. De vertegenwoordiger heeft toegang tot het ticket en heeft dus toegang tot communicatie in één doorlopende thread. Op deze manier, als een vertegenwoordiger of klant iets naar voren wil brengen dat al een paar threads eerder is verschenen, kunnen ze dit zonder problemen doen. Het helpt ook om op een gemakkelijke manier terug te keren naar het verhaal.
Hoe ziet het IT ticketsysteem eruit in LiveAgent?
Het IT ticketsysteem van LiveAgent is beschikbaar in het ene paneel, net als de andere tools die door LiveAgent worden aangeboden. Hierdoor heeft u toegang tot een algemene inbox, worden vragen gegroepeerd in tickets, kunt u eenvoudig de contactgeschiedenis van een bepaalde klant raadplegen en rapporten waarmee u de activiteiten tot nu toe kunt analyseren.
Expert note
<p>Een effectief IT-ticketsysteem is cruciaal voor uitstekende klantenservice en verbeterde efficiëntie. Dit vermindert reactietijd en maximaliseert teamproductiviteit.</p>

Interne versus uitbestede klantenservice
Verbeter klantensupport en relaties door empathie te tonen en effectieve communicatie te gebruiken. LiveAgent biedt diverse communicatiekanalen en een partnerprogramma voor VoIP-providers.
Een klantenservicecenter is software waarmee effectief klantenservice verleend kan worden, gegevens verzameld kunnen worden en de klantenservice verbeterd kan worden. Belangrijke functies zijn o.a. automatische distributie van oproepen en integratie van mobiele telefonie. Er zijn drie soorten klantenservicecentra: inkomend, uitgaand en virtueel.