Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Klantenservicevaardigheden

Wat zijn klantenservicevaardigheden?

Klantenondersteuning kan soms een comparatief voordeel zijn voor een bedrijf. Het is dus erg belangrijk om de best mogelijke ondersteuning te bieden. Elke klantenvertegenwoordiger moet goed geschoold zijn en veel kennis hebben van producten of diensten.

Klantenvertegenwoordigers moeten goed luisteren naar wat de klant vraagt ​​en ze moeten gepersonaliseerde antwoorden geven. Ze moeten ook overtuigende sprekers zijn. Het is erg belangrijk om geduldig te blijven als de klant boos is. Als er iets misgaat, moeten ze de verantwoordelijkheid voor het probleem nemen.

Er zijn nog veel meer vaardigheden die klantenvertegenwoordigers moeten hebben, zoals goede communicatie, assertiviteit, empathie, vriendelijkheid, flexibel, zelfbeheersing, timemanagement en nog veel meer.

Vaak gestelde vragen

Wat is de definitie van klantenservicevaardigheden?

Klantenservicevaardigheden zijn een reeks gedragingen waarop leden van het klantenserviceteam moeten vertrouwen in hun interacties met klanten. Zonder deze vaardigheden zal het klantenserviceteam niet goed presteren. Deze vaardigheden omvatten: communicatieve vaardigheden, empathie, geduld en specialistische en technische kennis.

Wat zijn de meest bruikbare vaardigheden op het gebied van klantenservice?

Communicatie is een van de nuttigste vaardigheden op het gebied van klantenservice. Door heldere communicatie kunnen we makkelijk met de klant communiceren en oplossingen voor problemen helder krijgen. Een andere vaardigheid is empathie, waardoor u in de huid van de cliënt kunt kruipen en zijn behoeften beter kunt begrijpen. De derde vaardigheid is specialistische kennis, die zowel nodig is om uit te leggen hoe het probleem precies moet worden opgelost, de specificatie van producten en diensten die door het bedrijf worden aangeboden, maar ook om de tools efficiënt te bedienen.

Hoe vaardigheden op het gebied van klantenservice trainen?

Het trainen van vaardigheden op het gebied van klantenservice is een uiterst belangrijk proces. De eerste bron waaruit we kennis over dit onderwerp kunnen halen, is gebaseerd op de informatie van klanten, relaties en onze directe leidinggevende. Dit geeft u de kans om dingen op te merken waarvan u zich misschien niet bewust bent. Een andere bron zijn klantenfeedbackrapporten. Het is een enorme bron van kennis die u zal laten zien waar u op moet letten. Daarnaast moet u vaardigheden zoals vriendelijkheid en geduld hebben, evenals een goede communicatie.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.