Wat is ondersteuning enkel via email?
Ondersteuning enkel via email is een techniek die door sommige bedrijven wordt gebruikt. De enige manier waarop hun klanten contact met hen kunnen opnemen, is via email, er bestaat geen ander platform.
Ondersteuning enkel via email heeft zo zijn nadelen, aangezien de klanten de status van hun klacht niet kunnen volgen en geen toegang hebben tot het helpcenter. Op deze manier kunnen de klanten negatieve feedback krijgen over het bedrijf en zou het doorgeven van het woord de reputatie van het bedrijf bederven. Het bedrijf zou zelfs zijn klanten kunnen verliezen.
Via email krijgen de klanten mogelijk niet zo snel antwoord als ze nodig hebben.
Frequently asked questions
Wat is de definitie van ondersteuning enkel via email?
Ondersteuning enkel via email betekent dat ondersteuning enkel beschikbaar is via één kanaal, namelijk per email. Deze oplossing heeft zowel voor- als nadelen. Het is in dit opzicht gemakkelijker dat we weten dat alle kennis over klantenservice op één enkele plaats wordt verzameld, maar aan de andere kant houden veel klanten niet van email, dus het loont de moeite om een ander communicatiekanaal aan te bieden.
Hoe werkt ondersteuning enkel via email precies?
Ondersteuning via email betekent dat de klant, in het geval van een probleem bij het winkelen, of bereid is een antwoord te krijgen op een vraag die hem stoort, deze alleen kan ontvangen door contact op te nemen met het bedrijf via email. . Dit betekent dat alle of de meeste klantenservice wordt verzameld in dit ene kanaal.
Kunt u in LiveAgent ondersteuning enkel via email bieden?
Met LiveAgent kunt u natuurlijk enkel ondersteuning via email gebruiken. Daarnaast kan LiveAgent echter veel andere kanalen gebruiken waarmee klanten eerder contact zullen opnemen, en het voegt geen extra werk toe aan de vertegenwoordigers, omdat het alles op één enkele plaats kan beheren.