Wat is ondersteuning enkel via email?
Ondersteuning enkel via email is een techniek die door sommige bedrijven wordt gebruikt. De enige manier waarop hun klanten contact met hen kunnen opnemen, is via email, er bestaat geen ander platform.
Ondersteuning enkel via email heeft zo zijn nadelen, aangezien de klanten de status van hun klacht niet kunnen volgen en geen toegang hebben tot het helpcenter. Op deze manier kunnen de klanten negatieve feedback krijgen over het bedrijf en zou het doorgeven van het woord de reputatie van het bedrijf bederven. Het bedrijf zou zelfs zijn klanten kunnen verliezen.
Via email krijgen de klanten mogelijk niet zo snel antwoord als ze nodig hebben.
Frequently Asked Questions
Wat is de definitie van ondersteuning enkel via email?
Ondersteuning enkel via email betekent dat ondersteuning enkel beschikbaar is via één kanaal, namelijk per email. Deze oplossing heeft zowel voor- als nadelen. Het is in dit opzicht gemakkelijker dat we weten dat alle kennis over klantenservice op één enkele plaats wordt verzameld, maar aan de andere kant houden veel klanten niet van email, dus het loont de moeite om een ander communicatiekanaal aan te bieden.
Hoe werkt ondersteuning enkel via email precies?
Ondersteuning via email betekent dat de klant, in het geval van een probleem bij het winkelen, of bereid is een antwoord te krijgen op een vraag die hem stoort, deze alleen kan ontvangen door contact op te nemen met het bedrijf via email. . Dit betekent dat alle of de meeste klantenservice wordt verzameld in dit ene kanaal.
Kunt u in LiveAgent ondersteuning enkel via email bieden?
Met LiveAgent kunt u natuurlijk enkel ondersteuning via email gebruiken. Daarnaast kan LiveAgent echter veel andere kanalen gebruiken waarmee klanten eerder contact zullen opnemen, en het voegt geen extra werk toe aan de vertegenwoordigers, omdat het alles op één enkele plaats kan beheren.
Expert’s note
Ondersteuning enkel via email kan nadelen hebben voor klanten. Het is belangrijk om een ander communicatiekanaal aan te bieden om negatieve feedback te voorkomen.
LiveAgent biedt een uitgebreide helpdeskoplossing met diverse functies zoals ticketbeheer, automatisering en live chat voor efficiënte klantenondersteuning. Met verschillende niveaus van helpdeskondersteuning en automatiseringsopties kan uw ondersteuningsteam betekenisvolle relaties opbouwen met uw klanten.
LiveAgent is een helpdesksoftware met 180 functies en 40 integraties, die spraakcommunicatie stroomlijnt en de klanttevredenheid verbetert. Het biedt geïntegreerde communicatiekanalen en tools voor contactbeheer, en is de meest beoordeelde helpdesksoftware voor kleine bedrijven in 2020. Met ondersteuning voor verschillende apparaten, waaronder koptelefoons, browsers, mobiele apps en hardwaretelefoons, biedt LiveAgent een kosteneffectieve oplossing voor sales en support. Probeer het vandaag nog gratis.
LiveAgent is een helpdesk software-oplossing met geavanceerde automatisering en meer dan 175 integraties. Het biedt tools voor klantenondersteuning met dekking van meerdere kanalen en meer dan 175 functies. Het aanmeldproces is eenvoudig en er is een gratis proefperiode beschikbaar. Bedrijven kunnen gebruik maken van sjablonen en investeren in software om efficiënter te reageren op vragen via Facebook, Twitter en Instagram. Klanten kunnen genieten van uitstekende klantenservice met 24/7 ondersteuning. LiveAgent is geschikt voor het beheren van alle klantvragen vanuit één interface.