Wat is een servicedesk?
Een servicedesk is een centraal contactpunt tussen het bedrijf en klanten, gebruikers, zakenpartners. Het is gemaakt als onderdeel van klantenondersteuning en heeft tot doel gebruikers te helpen met verzoeken en problemen.
Een servicedesk kan een specifieke helpdesk zijn of enkel een systeem voor het verzamelen van informatie. Een servicedesk wordt ook gedefinieerd als een IT-servicemanagementtool omdat het gebruikmaakt van Information Technology Infrastructure Library-praktijken om services te leveren. Een servicedesk heeft ook het beheersysteem nodig.
Frequently Asked Questions
Wat is een servicedesk?
Servicedesk is het enige contactpunt tussen de serviceprovider en gebruikers. Een typische servicedesk beheert incidenten en serviceverzoeken. Bovendien ondersteunt het de communicatie met gebruikers.
Wat is het verschil tussen helpdesk en servicedesk?
De primaire functie van de helpdesk is het afhandelen van incidenten en serviceverzoeken. Ze streven ernaar problemen van klanten snel op te lossen en hun wachttijd tot een minimum te beperken. Servicedesk daarentegen beoordeelt de algehele IT- en bedrijfsprocessen in de organisatie op continue verbetering. Het is gebaseerd op zakelijke doelen.
Biedt LiveAgent een servicedesk?
LiveAgent biedt de mogelijkheid om een servicedesk te creëren. De tool is flexibel genoeg om zich aan te passen aan specifieke zakelijke vereisten en het leveren van hoogwaardige diensten aan zijn klanten mogelijk te maken.
Expert note
Een servicedesk is een centraal contactpunt tussen een bedrijf en klanten, gebruikers en zakenpartners dat tot doel heeft om gebruikers te helpen bij verzoeken en problemen, en gebruikt ITIL-praktijken om services te leveren.

CRM is een op klantgericht managementsysteem dat langetermijnrelaties met klanten creëert en onderhoudt. Het verzamelt en gebruikt klantengegevens om gepersonaliseerde service te bieden, klantentevredenheid te verhogen en klantenloyaliteit te verbeteren. Automatiseringsopties zijn beschikbaar om het klantenservicebeheer te vereenvoudigen.
Klantenrelaties zijn essentieel voor bedrijven en servicesoftware kan helpen bij het verbeteren van communicatie, klantentevredenheid en integratie met andere software. Automatisering en AI spelen ook een rol. Het is belangrijk om te kijken naar de functionaliteiten van de software en te kiezen welke het beste bij uw bedrijf past.