Wat is een IT servicedesk?
IT Servicedesk is een centraal aanspreekpunt tussen een serviceprovider en servicegebruiker. Een typische servicedesk beheert incidenten en serviceverzoeken en lost de communicatie met gebruikers op. De basistaken waar de servicedesk voor moet zorgen, zijn het afhandelen van alle verzoeken van servicegebruikers en het beveiligen van hun apparatuur en het zo snel mogelijk herstellen van standaard serviceverkeer bij downtime.
Frequently asked questions
Hoe definieert u een IT-servicedesk?
IT Service Desk is het belangrijkste contactpunt tussen gebruikers en een organisatie die IT-diensten of -oplossingen aanbiedt. Het is een gemeenschappelijk aanspreekpunt dat incidenten en serviceverzoeken beheert en de communicatie met gebruikers afhandelt voor zaken als downtime of geplande wijzigingen in de aangeboden services.
Welke functies zou elke IT servicedesk moeten hebben?
De functionaliteiten die zeker nuttig zullen zijn in elke IT servicedesk, zijn gebruikers importeren in de helpdesktoepassing, berichten converteren naar een ticket, incidenten scheiden, ze toewijzen aan een technicus, oplossingen uit de kennisbank halen en de workflow van het team automatiseren. .
Biedt LiveAgent een IT servicedesk?
LiveAgent biedt uiteraard IT ondersteuning. Het is één van de belangrijkste diensten die verplicht is voor IT producten, hierdoor kunt u in geval van problemen snel contact opnemen met de technische ondersteuning die u met raad en daad bijstaat.