Conversiekosten

Op de hoogte blijven van uw financiën is van cruciaal belang, vooral bij het beoordelen van het rendement op investering voor verschillende zakelijke initiatieven. Een van de belangrijkste statistieken die bedrijven volgen, zijn conversiekosten.

Wat betekent het begrip conversiekosten?

Het vertegenwoordigt alle kosten die nodig zijn om uw conversiedoelen te bereiken. De definitie van de term gaat als volgt: “Conversiekosten zijn de prijs waartegen bedrijven of webadverteerders echte klanten verwerven.”

Het merendeel komt van advertentiekosten die direct resulteren in hogere conversiepercentages. Inzicht in conversiekosten is belangrijk omdat het u kan helpen de effectiviteit van uw advertentiecampagnes te beoordelen en het succes van uw marketingstrategie te bepalen.

Berekening van conversiekosten

Uw conversiekosten zijn altijd afhankelijk van de strategie die u gebruikt om uw bedrijfsdoelen te bereiken. De algemene formule voor het berekenen van de conversiekosten is als volgt:

conversiekosten = totale kosten voor het genereren van verkeer

Als u de totale kosten voor het genereren van verkeer deelt door het totale aantal conversies, krijgt u de kosten per conversie (CPC). De totale kosten voor het genereren van verkeer zijn inclusief uw advertentiekosten.

kosten per conversie (CPC) = totale kosten voor het genereren van verkeer / totaal aantal conversies

Als u bijvoorbeeld PPC-campagnes (pay-per-click) gebruikt, kunt u de advertentiekosten volgen en beheren. Dit is mogelijk dankzij de scorekwaliteitsstatistiek, die staat voor de relevantie van uw PPC-advertenties en zoekwoorden.

Berekening van conversiekosten - App - Uploads - 2021 - 12 - 01 Keyword.jpg

Zoals met veel andere statistieken, is dit model afhankelijk van de sector en het eindproduct. Voor elk bedrijfsmodel ziet de conversietrechter er anders uit. Daarom is het aan te raden deze berekeningen met een korreltje zout te nemen.

Wat houden conversiekosten in?

Als u kijkt naar alle conversies die op uw website plaatsvinden, kunnen de conversiekosten verschillende factoren omvatten. Om uw uitgaven precies te berekenen, moet u een overzicht hebben van uw betaalde marketinginitiatief.

Over het algemeen geldt dat elke keer dat u moet betalen om een bezoeker te laten converteren, deze kosten worden toegevoegd aan de totale waarde van uw conversiekosten. Deze kunnen variëren, maar ze vertegenwoordigen uw betaalde marketinginspanningen. Als u bijvoorbeeld alleen betaalde Google-advertenties gebruikt, is het budget dat u heeft besteed aan het genereren van verkeer uw totale kosten. Het geval is anders als u meerdere betaalde marketingkanalen gebruikt. een>. Als u dit verkeer segmenteert en deelt door het totale aantal conversies, krijgt u uw kosten per conversie.

Logo's voor sociale media

Dit zijn alle mogelijke kosten die in de conversiekosten kunnen worden opgenomen:

  • Betaalde zoekmachine-advertenties (Google-, Bing- en Yahoo-advertenties)
  • Betaalde Facebook-advertenties
  • Betaalde Twitter-advertenties
  • Betaalde Instagram-advertenties
  • Betaalde YouTube-advertenties
  • LinkedIn betaalde advertenties

Al deze kosten vallen in de categorie conversiekosten. Het is van vitaal belang om ze te volgen voor uw succes, omdat het u zal helpen het uiteindelijke doel van een marketeer te bereiken, namelijk het creëren van de meest effectieve en de meest kostenefficiënte advertentiestrategie.

Wat valt niet onder de conversiekosten?

Vergeet nooit dat betaalde advertenties niet de enige bron van uw websiteverkeer zijn. Een groot deel van uw websiteverkeer is organic, wat inhoudt dat u niet hoeft te betalen om de potentiële klant rechtstreeks naar uw site.

Ja, u hebt misschien betaald voor een SEO-specialist, een deskundige blogschrijver en een doorgewinterde sociale mediamarketeer. Deze kosten vallen echter niet onder de conversiekosten. Het volgende is niet inbegrepen in de conversiekosten:

  • Herontwerp van uw website voor een betere gebruikerservaring
  • SEO voor uw inhoud en website
  • Regelmatige blogposts
  • Gastberichten
  • Sociale media profielen
  • Forumberichten

Deze strategieën kunnen uw websiteverkeer vergroten, maar aangezien het organisch is, is de definitie van conversiekosten niet van toepassing.

Optimalisatie van conversiekosten

Er is een reeks opties beschikbaar om de conversiekosten te beheersen, zoals het instellen van de maximale prijs die u bereid bent te betalen voor gerichte zoekwoorden of het optimaliseren van het conversiepercentage. In betaalde advertenties kunt u ook de conversiekosten optimaliseren, verlagen en toch het maximale uit uw campagne halen.

De eenvoudigste manier om de conversiekosten te verlagen, is door uw kwaliteitsscore te verbeteren. Het is een numerieke waarde van de kwaliteit van uw advertentie, zoekwoord en bestemmingspagina.

  • Optimaliseer uw contentmarketing en kies meer relevante zoekwoorden – hoe meer uw advertentie relevant is voor de getargete zoekwoorden, hoe beter uw kwaliteitsscore zal zijn
  • Breng verbeteringen aan op uw bestemmingspagina – gebruik A/B-testen om de best presterende bestemmingspagina te kiezen voor uw doelgroep. A/B-testen van CTA’s, waardeproposities en headlines kunnen u waardevolle inzichten opleveren
  • Verbeter uw klikfrequenties – verbeter uw advertentietekst, verfijn uw CTA’s
LiveAgent's CTA knoppen

Frequently asked questions

Wat betekent conversiekosten?

Het zijn in feite kosten voor het werven van klanten. Conversiekosten zijn de som van alle kosten voor het verkrijgen van een daadwerkelijke klant die een gewenste actie voltooit (conversiegebeurtenis).

Hoe berekent u conversiekosten?

Conversiekosten zijn de totale kosten voor het genereren van verkeer. Als u tools zoals Google Analytics gebruikt om de verkeersbronnen voor uw website bij te houden, kunt u eenvoudig zien hoeveel verkeer betaalde advertenties genereren en hoeveel van die bezoekers de gewenste actie hebben uitgevoerd. Als u de kosten per conversie wilt berekenen, moet u de totale kosten voor het genereren van verkeer delen door het totale aantal conversies in een bepaalde periode.

Wat houden conversiekosten in?

Conversiekosten omvatten al uw betaalde advertentiekosten. Of u nu betaalde sociale mediamarketing, door zoekmachines betaalde advertenties, betaalde YouTube-advertenties of een combinatie hiervan gebruikt, al het geld dat u aan deze campagnes uitgeeft, wordt toegevoegd aan de uiteindelijke som van de conversiekosten.

Wat valt niet onder de conversiekosten?

Uw volledige websiteverkeer kan in twee groepen worden verdeeld: betaald en organisch verkeer. Vergeet niet dat organische bezoekers ook converteren. Aangezien u echter geen derde partij heeft betaald om ze naar uw website te leiden, valt organisch verkeer niet onder de categorie conversiekosten.

Hoe uw conversiekosten verlagen?

U kunt de conversiekosten verlagen door de kwaliteitsscore van uw betaalde advertenties te verbeteren en uw targetingstrategie te verfijnen. De beste manier om de kwaliteitsscore te verbeteren en de kosten te verlagen, is door de advertentietekst te optimaliseren, relevante zoekwoorden te targeten en A/B-tests te gebruiken om uw bestemmingspagina's en advertenties relevanter te maken.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

    Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.