Wat is een customer effort score?
Zijn uw klanten tevreden? Zijn ze tevreden over uw service en product? U kunt het bepalen met de Customer Effort Score – CES. Het is een statistiek die laat zien hoe uw klanten denken over de moeite die ze moeten doen om met uw klantenondersteuningsteam te communiceren en een oplossing voor hun probleem te vinden.
Kies een passende vraag en stel deze aan je klanten. Bereken vervolgens het percentage van de Customer Effort Score op basis van de antwoorden van de klant. Er zijn veel manieren om het te meten, b.v. via email of vragenlijsten.
Frequently asked questions
Wat is de customer effort score (CES)?
De Customer Effort Score (CES) is een statistiek die laat zien hoe de klanten van uw bedrijf denken over de moeite die ze moeten doen om met uw klantenserviceteam om te gaan en een oplossing voor hun probleem te vinden. Hiermee kunt u de effectiviteit van uw klantenservice testen.
Hoe de customer effort score (CES) te berekenen?
Om de Customer Effort Score (CES) te berekenen, selecteert u de juiste vraag en bespreekt u deze met klanten. Dit kan b.v. aan de hand van een vragenlijst. De gemakkelijkste manier is wanneer klanten antwoorden op een schaal van 1 tot 10. Vervolgens deelt u de som van hun antwoorden door het aantal ondervraagde klanten en u krijgt deze verhouding.
Hoe de customer effort score (CES) te verbeteren?
Om uw Customer Effort Rate (CES) te verbeteren, verzamelt u uw klanten in een speciale online ruimte. Hierdoor kunnen ze gemakkelijk contact maken met de klantenservice, maar ook met andere klanten en experts. Het tweede idee is om een kennisbank te creëren waarmee u klantenproblemen snel en eenvoudig kunt oplossen. De derde (en belangrijkste) manier is een efficiënte klantenservice, wat mogelijk is dankzij de juiste software.