Wat zijn kantooruren?
Business hours - the part of the day when a business is usually open.
Kantooruren zijn de uren waarop het ondersteunend personeel van een bedrijf gewoonlijk werkt. Bedrijven creëren openingstijden voor klanten om te communiceren met het ondersteunend personeel. De responstijd wordt bepaald afhankelijk van de kantooruren. Uiteindelijk wil niemand dat klanten wachten tot de helpdesk antwoordt wanneer ze bezig zijn, slapen of op vakantie zijn.
Er kunnen meerdere openingstijden worden gekozen uit verschillende afdelingen. Dit is handig wanneer vertegenwoordigers op verschillende tijdstippen of in verschillende tijdzones werken. Het ondersteunend personeel van het bedrijf is bijvoorbeeld 24 uur per dag beschikbaar. Werknemers zijn dus alleen verantwoordelijk voor telefoontjes tijdens de kantooruren van hun dienst.
Wat zijn de normale kantooruren?
Normale kantooruren zijn meestal van 8u tot 18u. Meestal is dat van maandag tot en met vrijdag. Dit geldt behalve voor de wettelijke feestdagen.
Hoeveel werkdagen zijn 48 uur?
Hoeveel werkdagen zijn 48 uur?
48 uur betekent 2 werkdagen. Werkdagen zijn meestal van maandag tot vrijdag, wanneer de meeste professionele bedrijven actief zijn.
Wat zijn de werktijden in de VS?
De werktijden zijn afhankelijk van het soort bedrijf. Officiële plaatsen, zoals banken in de VS, zijn meestal open van 8.00 uur tot 17.00 uur – van maandag tot vrijdag. Toch kunnen winkels vaak zelfs elke dag van de week langer open zijn. Dit is meestal allemaal van toepassing, afgezien van enkele officiële of wettelijke feestdagen. Restaurants kunnen variëren op basis van de locatie van het bedrijf. Over het algemeen is het meestal van 9.00 uur tot 17.00 uur.
Hoe kan klantenservicesoftware u helpen uw bedrijf 24/7 te beheren?
Met klantenservicesoftware kunnen uw agenten alle vragen vanaf één enkele plaats beheren. Het is niet nodig om van interface te wisselen.
U kunt bijvoorbeeld alle vragen over email, live chat, callcenter en sociale media in één algemene inbox ontvangen. Stel uw LiveAgent in en automatiseer en bereik uw beste klantenserviceprestaties!
Als u meer wilt weten over LiveAgents, lees dan Klantenservicesoftware.
Maar hoe helpt het met uw kantooruren?
De klantenservice werkt meestal in ploegendiensten. Het is moeilijk om 24/7 service te verlenen, tenzij uw bedrijf het zich kan veroorloven om de middelen uit te geven om meer werknemers in dienst te nemen.
Klantenservicesoftware, zoals LiveAgent, biedt een klantenportaal, dat u op veel manieren kan helpen. Een en de belangrijkste factor is het maken van kennisbankartikelen. Het aanbieden van selfservice kan zijn door middel van bijvoorbeeld; kennisbankartikelen. Dit kan klanten helpen wanneer het personeel van de klant niet beschikbaar is.
LiveAgent biedt ook functie Kantooruren. Met deze functie kunt u uw kantooruren binnen de software instellen. Door deze in te stellen, kan uw klantenondersteuning zich voorbereiden op hun werk. Het schept ook realistische klantenverwachtingen.
Meer informatie over LiveAgent’s functie – Kantooruren.
Andere voordelen van klantenservicesoftware:
- klantenbehoud
- klantentevredenheid
- minder uitgeven aan middelen
- tijdbesparend
- hogere winst
- klantenbinding
- klantengemeenschap
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Wat betekent een term kantooruren?
Bedrijfsuren zijn de uren van de dag waarop normaal gesproken activiteiten worden uitgevoerd. Standaard werktijden verschillen per land. In veel landen is dit meestal een periode tussen 9.00 uur en 17.00 uur (ook wel 9-5 genoemd).
Hoe kantooruren instellen in LiveAgent?
Om de werktijden in LiveAgent in te stellen, gaat u naar 'Configuratie', selecteert u vervolgens het tabblad 'Automatisering' en vervolgens 'SLA'. In de volgende stap klik je op ‘Niveau aanmaken’. Op dit moment kunt u de werktijden inschakelen en instellen door 'Tijden worden gedefinieerd in volgende werkuren' te selecteren. vervolgens selecteert u een tijdzone, stelt u werktijden in voor elke dag van de week en sluit u feestdagen uit waarop uw bedrijf niet werkt.
Welke openingstijden moet u instellen?
De werktijden die u kiest, moeten afhangen van het type bedrijf. Denk bij het bepalen van werktijden aan uw doelgroep - op welke tijden zij uw diensten willen afnemen. Maar het belangrijkste is om de openingstijden op te nemen en na te leven in alle media waarin je communiceert.
Gemiddelde verwerkingstijd (AHT)
AHT is essentieel in klantenservice, met gemiddelde duur van klanteninteracties. LiveAgent biedt uitgebreide tijdregistratie en helpdesksoftware. Probeer het gratis voor 14 dagen.