Gratis proefperiode

Kantooruren

Wat zijn kantooruren?

Business hours - the part of the day when a business is usually open.

Cambridge dictionary

Kantooruren zijn de uren waarop het ondersteunend personeel van een bedrijf gewoonlijk werkt. Bedrijven creëren openingstijden voor klanten om te communiceren met het ondersteunend personeel. De responstijd wordt bepaald afhankelijk van de kantooruren. Uiteindelijk wil niemand dat klanten wachten tot de helpdesk antwoordt wanneer ze bezig zijn, slapen of op vakantie zijn.

Er kunnen meerdere openingstijden worden gekozen uit verschillende afdelingen. Dit is handig wanneer vertegenwoordigers op verschillende tijdstippen of in verschillende tijdzones werken. Het ondersteunend personeel van het bedrijf is bijvoorbeeld 24 uur per dag beschikbaar. Werknemers zijn dus alleen verantwoordelijk voor telefoontjes tijdens de kantooruren van hun dienst.

Wat zijn de normale kantooruren?

Normale kantooruren zijn meestal van 8u tot 18u. Meestal is dat van maandag tot en met vrijdag. Dit geldt behalve voor de wettelijke feestdagen.

Houd er echter altijd rekening mee dat normale kantooruren en dagen verschillen op basis van de locatie van het bedrijf.

Hoeveel werkdagen zijn 48 uur?

48 uur betekent 2 werkdagen. Werkdagen zijn meestal van maandag tot vrijdag, wanneer de meeste professionele bedrijven actief zijn.

Wat zijn de werktijden in de VS?

De werktijden zijn afhankelijk van het soort bedrijf. Officiële plaatsen, zoals banken in de VS, zijn meestal geopend van 08.00 uur tot 17.00 uur – van maandag tot en met vrijdag. Toch kunnen winkels vaak langer open zijn, zelfs elke dag in een week. Dit is meestal van toepassing op enkele feestdagen of wettelijke feestdagen. Restaurants kunnen variëren op basis van de locatie van het bedrijf. Over het algemeen is het meestal van 9.00 tot 17.00 uur.

Hoe kan klantenservicesoftware u helpen uw bedrijf 24/7 te beheren?

Met klantenservicesoftware kunnen uw agenten alle vragen vanaf één enkele plaats beheren. Het is niet nodig om van interface te wisselen.

U kunt bijvoorbeeld alle vragen over email, live chat, callcenter en sociale media in één algemene inbox ontvangen. Stel uw LiveAgent in en automatiseer en bereik uw beste klantenserviceprestaties!

Als u meer wilt weten over LiveAgents, lees dan Klantenservicesoftware.

Maar hoe helpt het bij uw openingstijden?

De klantenservice werkt meestal in ploegendiensten. Het is moeilijk om 24/7 service te verlenen, tenzij uw bedrijf het zich kan veroorloven om de middelen uit te geven om meer werknemers in dienst te nemen.

Klantenservicesoftware, zoals LiveAgent, biedt een klantenportaal dat u op veel manieren kan helpen. Een en de belangrijkste factor is het maken van kennisbankartikels. Selfservice bieden kan bijvoorbeeld doorkennisbankartikels. Dit kan klanten de hulp bieden wanneer het klantenpersoneel niet beschikbaar is.

LiveAgent biedt ook functie Kantooruren. Met deze functie kunt u uw kantooruren binnen de software instellen. Door deze in te stellen, kan uw klantenondersteuning zich voorbereiden op hun werk. Het schept ook realistische klantenverwachtingen.

Meer informatie over LiveAgent-functie – Kantooruren.

Andere voordelen van klantenservicesoftware:

  • klantenbehoud
  • klantentevredenheid
  • minder uitgeven aan middelen
  • tijdbesparend
  • hogere winst
  • klantenbinding
  • klantengemeenschap

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.