Wat is een klantenservice training?
Als bedrijven de verwachtingen van de klant kunnen overtreffen, bieden ze een uitstekende klantenondersteuning. Klantenservicetraining of CST is een activiteit – klantenvertegenwoordigers leren hoe ze positieve taal kunnen gebruiken, met waarde kunnen reageren of communiceren met boze klanten.
Ze leren nieuwe vaardigheden of informatie over producten of diensten om de klantentevredenheid en loyaliteit te vergroten. Klantenvertegenwoordigers worden professioneler en getraind. Het kan bedrijven ook helpen de verkoop en inkomsten te verhogen en de kosten te verlagen.
Frequently asked questions
Wat is klantenservicetraining?
Customer service training (CST) is een training voor medewerkers van een organisatie gericht op het ontwikkelen van hun kennis, vaardigheden en competenties die de klantentevredenheid verhogen. Elke medewerker die contact heeft met de klant moet een dergelijke training ondergaan, met bijzondere nadruk op het klantenserviceteam.
Wie moet deelnemen aan een klantenservice training?
Iedere medewerker die contact heeft met de klant dient deel te nemen aan een klantenservice training. Of het nu iemand is die in het klantenserviceteam werkt of een lid van de marketingafdeling, of iemand die aan de receptie van het kantoor van de organisatie werkt. Hierdoor beschikt iedereen over de basiskennis die de organisatie als professional in de ogen van de klant plaatst en de klant in de spotlight zet.
Wat zijn de soorten klantenservice trainingen?
De soorten trainingen voor klantenservice zijn geweldig. De eerste is een door een instructeur geleide training. Dit formulier is zeer interactief en stelt u in staat om te praten en kennis te delen. Een ander voorbeeld is een webinar. Dit is een meer eenzijdig webinar, maar deelnemers kunnen meestal wel schriftelijk vragen stellen en discussies voeren. Een andere vorm is elearning, die individueel thuis kan worden ingevuld. Mentorschap is de volgende. In dit geval behandelen we meestal werk 1 op 1. Daarnaast hebben we instructies die uitleggen hoe de klus moet worden geklaard, Electronic Productivity Assistance System (EPSS), dat werknemers helpt de technische vaardigheden te verwerven die ze nodig hebben om uitstekende klantenservice te bieden .
Expert note
Klantenservice training is cruciaal voor elke medewerker die in contact komt met klanten. Het vergroot de kennis, vaardigheden en competenties die essentieel zijn voor klantentevredenheid.

Topstatistieken van callcentra in de sector
Investeringen in callcentersoftware kunnen bijdragen aan klantenbehoud en winst voor bedrijven, aangezien betrokken klanten meer kopen en meer uitgeven. Het bieden van een uitzonderlijke callcenter-ervaring en het bijhouden van kritische callcenterstatistieken en KPI's zijn belangrijke aspecten van succesvol callcenterbeheer. Inkomende callcenters richten zich op klantenservice en technische ondersteuning, terwijl uitgaande callcenters zich richten op verkoopgesprekken en leadgeneratie/telemarketing. Callcentersoftware blijft groeien en biedt basisfuncties zoals automatische oproeproutering en IVR. Het inhuren van geschikte callcentermedewerkers en het implementeren van een solide instroom- en trainingsprogramma voor vertegenwoordigers helpt de klanttevredenheid te verbeteren en de retentie te verhogen.
Integrately biedt automatische integraties tussen meer dan 600 applicaties en softwareoplossingen. Hiermee kunnen workflows tussen verschillende apps worden gemaakt, wat veel voordelen biedt, zoals het verbeteren van workflows en het hebben van alles op één plek. Het kan gebruikt worden om aangepaste integraties, acties en workflows te maken tussen dagelijks gebruikte apps en biedt volledige controle over wat er gebeurt en kan eenvoudig worden getest of geactiveerd. Daarnaast worden in het artikel de verschillen tussen inkomende en uitgaande callcenters uitgelegd en welke statistieken belangrijk zijn om te bepalen voor inkomende en uitgaande oproepen.Klantenondersteuning Woordenlijst - AutomatiseringIntegraties - Integrately biedt ook de mogelijkheid om aangepaste integraties te maken tussen LiveAgent en andere apps, wat bijvoorbeeld kan worden gebruikt om contacten van emailmarketingsoftware toe te voegen aan LiveAgent, facturatie op te volgen en bedrijfsupdates te ontvangen met geautomatiseerde berichten.
Callcenterbeheer is belangrijk voor het behoud van klanten en het verhogen van winst. Het is essentieel om effectieve vertegenwoordigersplanning, flexibele werkmodellen en klantgerichtheid te hebben. Investering in callcentersoftware kan bijdragen aan klantenbehoud en winst voor bedrijven. Bedrijven moeten zich richten op het creëren van positieve ervaringen en het behouden van loyaliteit van klanten. Het bewaren van oproepscripts en best practices in een interne kennisbank kan bijdragen aan het opbouwen van sterke klantenrelaties en het verbeteren van klanttevredenheid. Verschillende scriptsjablonen voor callcenters worden gegeven als voorbeelden.
Wat maakt klantenservice uitstekend?
LiveAgent is een bedrijf dat klantenservicesoftware, VoIP-telefoonsystemen en andere software biedt. Ze hebben een portal voor ondersteuning en bieden gegevensmigratie aan. Het bedrijf heeft meerdere prijzen en certificaten gewonnen en heeft ook een partnerprogramma. Het opstarten van een LiveAgent-account wordt beschreven en er is een melding over het gebruik van cookies op hun website.