Personaliseren

Wat is de definitie van personaliseren?

Personaliseren is individuele eisen toepassen. In de context van klantenservice verwijst personalisatie naar de individualisering van de klantenervaring. De term verwijst naar iets individueels, onderscheidends en unieks. Een persoonlijke ervaring is natuurlijk het resultaat van unieke aandacht.

Algemene en technische term

In klantenervaringbeheer en in alledaagse taal worden ‘personaliseren’, ‘aanpassen’ en ‘individualiseren’ allemaal door elkaar gebruikt. In digitale technologie zijn er echter verschillende processen erachter. Ze verschillen in complexiteit.

De term personalisatie verwijst technisch gezien naar een impliciet proces dat gebruikmaakt van ingewikkelde automatisering door algoritmen, die gegevens op de achtergrond verzamelen en online gedrag analyseren met als doel om op de lange termijn beter te worden in voorspellingen. Anoniem verzamelde gegevens over gebruikersgedrag kunnen worden gebruikt bij voorspellende personalisatie.

Op maat gemaakte personalisatie

Algoritmen zijn echter slechts een reeks goed gedefinieerde instructies. Als alternatief kunt u uw op maat gemaakte instructies instellen om een nog nauwkeuriger effect te bereiken dat is aangepast aan uw behoeften. Adaptief maatwerk is een vorm van het personaliseren van uw product of dienst voor uw klant, aangezien het belang van een positieve klantervaring niet genoeg kan worden benadrukt in ons tijdperk van personalisatie.

Bewerk ondersteuningsvertegenwoordiger of klantenprofielafbeelding in helpdesksoftware - LiveAgent

In een oververzadigde markt is de concurrentie om de aandacht van klanten groot. Daarom is de enige manier om voorop te blijven lopen het bieden van op maat gemaakte persoonlijke ondersteuning. Dit kan effectief worden gedaan met klantenservicesoftware.

Personalisatie in klantenservice

Uw klantenserviceteam bestaat natuurlijk uit individuen die verschillend zijn in vaardigheden en gedrevenheid. Om ze te laten doen wat ze het beste doen en genieten, moet u een overzicht hebben van hoe de klant serviceteam doet en wijs hen dienovereenkomstig taken toe. Zo zorgt u dat de klant aandacht krijgt van gemotiveerde en kundige medewerkers. Klantenservicemedewerkers stellen het op prijs wanneer ze instructies en tools krijgen om de klantenservice te bieden die ze geacht worden te bieden . Dit is ook personalisatie in actie, met een positieve impact op verschillende niveaus.

Rapporten in helpdesksoftware - LiveAgent

In klantenservice heeft klanteninteractie op maat ongetwijfeld een positieve impact, omdat klantengedrag positief wordt beïnvloed door goede service. Klanten waarderen het wanneer hun tijd wordt gewaardeerd en hun vraag snel en vakkundig wordt beantwoord. Net zoals klantenserviceteams het waarderen wanneer hun werk wordt gewaardeerd en ze zich kunnen concentreren op waar ze goed in zijn.

Improve the quality of your customer service with personalization

Save the time and effort of your customer support.

Frequently asked questions

Wat is het nut van personaliseren?

Om de klantenervaring te verbeteren. Om tijd en moeite te besparen voor de klant en de vertegenwoordigers van de klantenondersteuning door de klantenreis soepeler en bevredigender te maken.

Wat zijn de voordelen van een gepersonaliseerde offerte?

Nauwkeurigere targeting leidt waarschijnlijk tot een positief resultaat. De klanten voelen zich gewaardeerd en de klantenservice bespaart tijd en moeite.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.