Wat is de definitie van personaliseren?
Personaliseren is individuele eisen toepassen. In de context van klantenservice verwijst personalisatie naar de individualisering van de klantenervaring. De term verwijst naar iets individueels, onderscheidends en unieks. Een persoonlijke ervaring is natuurlijk het resultaat van unieke aandacht.
Algemene en technische term
In klantenervaringbeheer en in alledaagse taal worden ‘personaliseren’, ‘aanpassen’ en ‘individualiseren’ allemaal door elkaar gebruikt. In digitale technologie zijn er echter verschillende processen erachter. Ze verschillen in complexiteit.
De term personalisatie verwijst technisch gezien naar een impliciet proces dat gebruikmaakt van ingewikkelde automatisering door algoritmen, die gegevens op de achtergrond verzamelen en online gedrag analyseren met als doel om op de lange termijn beter te worden in voorspellingen. Anoniem verzamelde gegevens over gebruikersgedrag kunnen worden gebruikt bij voorspellende personalisatie.
Op maat gemaakte personalisatie
Algoritmen zijn echter slechts een reeks goed gedefinieerde instructies. Als alternatief kunt u uw op maat gemaakte instructies instellen om een nog nauwkeuriger effect te bereiken dat is aangepast aan uw behoeften. Adaptief maatwerk is een vorm van het personaliseren van uw product of dienst voor uw klant, aangezien het belang van een positieve klantervaring niet genoeg kan worden benadrukt in ons tijdperk van personalisatie.

In een oververzadigde markt is de concurrentie om de aandacht van klanten hevig. Daarom is de enige manier om voorop te blijven lopen, door gepersonaliseerde ondersteuning op maat te bieden. Dit kan effectief worden gedaan met klantenservicesoftware.
Personalisatie in klantenservice
Uw klantenserviceteam bestaat natuurlijk uit individuen die verschillend zijn in vaardigheden en gedrevenheid. Om ze te laten doen wat ze het beste doen en genieten, moet u een overzicht hebben van hoe de klant serviceteam doet en wijs hen dienovereenkomstig taken toe. Zo zorgt u dat de klant aandacht krijgt van gemotiveerde en kundige medewerkers. Klantenservicemedewerkers stellen het op prijs wanneer ze instructies en tools krijgen om de klantenservice te bieden die ze geacht worden te bieden . Dit is ook personalisatie in actie, met een positieve impact op verschillende niveaus.

In de klantenservice hebben personalisatie en maatwerk zonder twijfel een positieve invloed omdat klantengedrag positief wordt beïnvloed door goede service. Klanten waarderen het wanneer hun tijd wordt gewaardeerd en hun vraag snel en vakkundig wordt beantwoord. Net zoals klantenserviceteams waarderen wanneer hun werk wordt gewaardeerd en ze zich kunnen concentreren op waar ze goed in zijn.
Improve the quality of your customer service with personalization
Save the time and effort of your customer support.
Frequently asked questions
Wat is het nut van personaliseren?
Om de klantenervaring te verbeteren. Om tijd en moeite te besparen voor de klant en de vertegenwoordigers van de klantenondersteuning door de klantenreis soepeler en bevredigender te maken.
Wat zijn de voordelen van een gepersonaliseerde offerte?
Nauwkeurigere targeting leidt waarschijnlijk tot een positief resultaat. De klanten voelen zich gewaardeerd en de klantenservice bespaart tijd en moeite.
Expert note
Personaliseren is het toepassen van individuele eisen en verwijst naar de individualisering van de klantenervaring. Het resultaat is een unieke en onderscheidende persoonlijke ervaring.

Wat maakt klantenservice uitstekend?
LiveAgent is een bedrijf dat klantenservicesoftware, VoIP-telefoonsystemen en andere software biedt. Ze hebben een portal voor ondersteuning en bieden gegevensmigratie aan. Het bedrijf heeft meerdere prijzen en certificaten gewonnen en heeft ook een partnerprogramma. Het opstarten van een LiveAgent-account wordt beschreven en er is een melding over het gebruik van cookies op hun website.
Personalisatie versus maatwerk
Personalisatie en maatwerk kunnen bedrijven helpen de klantenservice te verbeteren door efficiëntere en gerichte ondersteuning te bieden. Personalisatie en maatwerk zijn verschillende benaderingen om de klantbeleving op maat te maken, waarbij de eerste gebaseerd is op algoritmen en de tweede op geïndividualiseerde klantenondersteuning. Bedrijven moeten hun klantenservice verbeteren door meer ondersteuningsopties aan te bieden, de eerste contactresolutie te verbeteren, een service-ervaring aan te bieden via meerdere kanalen, te investeren in het klantenserviceteam, en klantgericht te zijn om duurzame klantenrelaties op te bouwen.
Goede klantenservice vereist automatiseringsoplossingen en klantenservicesoftware zoals LiveAgent om individueel contact met klanten te onderhouden en hun feedback te krijgen. Belangrijke vaardigheden voor klantenservice zijn vriendelijkheid, geduld en goede communicatie. Soft skills kunnen worden ontwikkeld door informatie van klanten en feedbackrapporten te gebruiken. Een goede klantenservice is belangrijk voor duurzame relaties met klanten en een succesvol bedrijf. Klantenservicemedewerkers moeten empathisch zijn en een probleemoplossend vermogen hebben.
Klantenservice versus klantenondersteuning
Klantenondersteuning in SaaS en technologiebedrijven vereist grondige productkennis en het maken van klantenondersteuningscenter-artikelen. Klantenservice gaat over het verbeteren van klantenervaringen en het maximaliseren van de waarde van de investering van klanten in het bedrijf. Soft skills zijn belangrijk voor klantenservicemedewerkers, terwijl klantenondersteuning statische doelstellingen en KPI's heeft. Het hebben van de juiste tools voor uw team is essentieel en klantenservicesoftware kan helpen. Het aanbieden van een kennisbank en zelfhulpmogelijkheden kunnen ook de efficiëntie van uw klantenondersteuning en klantenservice verbeteren.