Software voor het volgen van bellers

Wat is software voor het volgen van bellers?

Deze software verzamelt en registreert verschillende informatie van inkomende oproepen. Door deze gegevens te analyseren, kunnen marketeers zeer gerichte marketingtactieken ontwikkelen. Met behulp van deze software kunt u achterhalen waar de oproep over ging, hoe de beller aan uw nummer kwam en wat de uitkomst van de oproep was.

Het gebruik van software voor het volgen van bellers helpt bedrijven online en offline marketinginspanningen met elkaar te verbinden. Gegevens die via deze methode worden verkregen, kunnen worden gebruikt voor zoekmachineoptimalisatie (SEO), verschillende marketingcampagnes, sociale media of offline advertentiecampagnes, evenals in toekomstige telefoongesprekken.

Hoe werkt de software voor het volgen van bellers?

De tracking software wijst een lokaal of een gratis nummer toe aan een zakelijke telefoonlijn. Wanneer de volgende oproep plaatsvindt, worden bellers doorgestuurd naar de toegewezen telefoonlijn. U kunt zelf bepalen waar u de oproepen naartoe wilt sturen: marketingafdeling, verkoopteam, of zelfs uw mobiele telefoon. Verder bepaalt u zelf aan welke marketingcampagne u uw telefoonnummer koppelt. Dit helpt bij latere gespreksanalyse. Is de oproep gekoppeld aan de nieuwsbrief die u hebt verzonden? Of komt het van de landingspagina van uw website?

Zodra u al deze instellingen heeft, verzamelt de software voor het volgen van bellers gegevens om me er inzicht in de beller te geven.

Gegevens die u kunt verzamelen, zijn onder meer:

Onbeperkte gespreksopnames in de callcentersoftware van LiveAgent

Hoe kan het volgen van bellers helpen bij mijn marketingbeslissingen?

Met de oplossing voor het volgen van bellers kan uw marketingteam telefoongesprekken analyseren. De gegevens die ze kunnen verzamelen, helpen hen een betere bellerervaring voor de klanten te creëren. Geavanceerde oproeptracking zorgt ervoor dat marketeers realtime rapportage kunnen gebruiken om betaald zoeken en andere digitale marketingstrategieën te optimaliseren. Het biedt ook meer gegevens voor het meten van marketing-ROI en verhoogt de ROAS.

Verder kunt u alle informatie continu toevoegen aan de bellerprofielen, zodat je alle details op één plek hebt voor elk gesprekskanaal. Hierdoor zal uw team niet alleen veel minder moeite hebben om de gegevens te vinden die ze nodig hebben, maar zal ook hun marketingeffectiviteit worden verbeterd.

Hoe kan het volgen van bellers helpen bij mijn marketingbeslissingen? - App - Uploads - 2021 - 09 - Research 8 Illu.svg

Wat zijn de voordelen van het gebruik van software voor het volgen van bellers voor uw bedrijf?

Het analyseren van de gegevens die u verzamelt, helpt enorm bij het begrijpen van de prestaties van uw marketingcampagnes. Als u inzicht heeft in alle aspecten van uw marketinginspanningen, kunt u hogere conversiepercentages genereren en uw bedrijf meer inkomsten genereren.

Met cloudgebaseerde software voor het volgen van oproepen kunnen marketeers de reis van klanten bestuderen en deze koppelen aan specifieke campagnes. Met Google Adwords kunt u op basis van deze bevindingen zeer gerichte inhoud en advertenties maken. Hiermee kunt u de kosten per klik (CPC) en kosten per advertentie (CPA) verlagen.

Bovendien kunnen marketeers en agenten, door te weten welke kanalen het beste werken voor uw bedrijf, zich meer richten op het omzetten van potentiële klanten in betalende klanten en op het bijhouden van conversies. Als u gedetailleerde kennis heeft van de gesprekken met uw klanten, kunt u ook de best mogelijke klantenservice bieden.

Wat zijn de soorten software voor het volgen van bellers?

Er zijn vier soorten software voor het volgen van bellers.

1. Terugbelfunctie

Het is een internetgebaseerde oplossing. Een bedrijf maakt een advertentie waarin de prospect wordt gevraagd zijn telefoonnummer op te geven. De terugbelsoftware verzamelt deze informatie zodat de verkopers contact kunnen opnemen met de lead.

klantenservice geautomatiseerde terugbelfunctie

2. Nummer volgen

Dit volgsysteem biedt bedrijven meerdere nummers om hun marketinginspanningen zowel online als offline te volgen. Dit helpt marketeers te bepalen welke kanalen de meeste prospects aantrekken.

3. Dynamische oproeptracking

Met deze software kunnen websites worden geprogrammeerd om telefoonnummers voor verschillende gebruikers te wisselen telkens wanneer de pagina wordt geladen. Deze cijfers worden weergegeven aan potentiële leads op basis van vooraf gedefinieerde criteria.

Er zijn twee soorten dynamische oproeptracking:

  • kanaalgebaseerde tracking – Deze software verzamelt informatie over leads op basis van het kanaal waarmee ze uw bedrijf hebben gevonden. Bekende voorbeelden van dit systeem zijn Google AdWords en Bing Ads.

  • unieke sessietracking – Dit systeem verzamelt in de loop van de tijd informatie over de sessie van een lead. Het wijst een uniek nummer toe aan elke sessie en op deze manier kan het precies bepalen waar de lead op uw website was toen ze de oproep deden.

4. Statisch nummer volgen

Het wordt meestal gebruikt bij het volgen van offline gesprekken. Het bedrijf biedt een ander nummer voor elk marketingkanaal – nieuwsbrief, advertentie op tv, billboard, enz.

Kies de juiste domeinnaam afbeelding

Waar moet u op letten bij het kiezen van een leverancier van software voor het volgen van bellers?

Verschillende aanbieders hebben verschillende mogelijkheden om uit te kiezen. Het zou helpen als u uw onderzoek zou doen om erachter te komen welke trackingprovider het meest geschikt is voor uw bedrijf. Ontdek hoeveel ze voor een gebruiker per maand in rekening brengen en of ze een onbeperkt aantal gebruikers hebben.

Lees gebruikersrecensies online en verwijs ze met andere bronnen. Overweeg welke aspecten van de beoordelingen van toepassing zijn op uw bedrijf en concentreer u erop om daar meer over te weten te komen.

Improve your customer service

LiveAgent gives you possibility to choose from plenty of useful features and integrations which will make your business thrive. Curious about all the opportunities?

Frequently asked questions

Wat is software voor het volgen van bellers?

Deze software verzamelt informatie van inkomende oproepen. Sommige typen van dit systeem registreren ook de inkomende oproepen voor latere analyse en het bijhouden van conversies. Software voor het volgen van bellers verkrijgt informatie over de geografische locatie van de beller, hun telefoonnummer, enz. Het gebruik van deze software helpt marketeers hun online en offline marketinginspanningen met elkaar te verbinden.

Hoe werkt de software voor het volgen van bellers?

De software voor het volgen van bellers wijst een nummer toe aan een zakelijke telefoonlijn. Wanneer de lead belt, leidt het systeem de oproep door naar de toegewezen telefoonlijn. U kunt instellen waar u de oproepen naartoe wilt sturen: marketingafdeling, verkoopteam, enz.

Wat zijn de voordelen van het gebruik van software voor het volgen van bellers voor uw bedrijf?

Door gegevens te analyseren die zijn verkregen via de trackingfuncties, kunnen marketeers leads koppelen aan de marketingcampagnes. Dit helpt hen de marketing-ROI voor elk kanaal te begrijpen en het budget dienovereenkomstig in te stellen. Door de gegevens te begrijpen die deze trackingsoftware biedt, kunnen marketeers zich ook concentreren op het verbeteren van de marketingberichten en het creëren van zeer gerichte campagnes. Het helpt ook klantenondersteuningsteams bij het leveren van de beste service en het verhogen van de klantentevredenheid. Met realtime inzichten kunnen ze inkomende telefoongesprekken effectief afhandelen tijdens het hele klantentraject.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.