Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Ecommerce emailsjablonen voor verwijzingen

Ecommerce emailsjablonen voor verwijzingen

Het vinden van de juiste methode om nieuwe klanten naar uw bedrijf te trekken is niet eenvoudig. In de komende jaren zal de ecommerce-industrie ontdekken dat marktleiders zich gaan richten op het personaliseren van ervaringen en het gebruik van machine learning en AI-algoritmen om nieuwe consumenten. Er is echter nog een andere tactiek die wordt gebruikt door webgiganten zoals Amazon, Booking.com, Slack en Airbnb, waarvan is bewezen dat ze voortdurend klanten aantrekken. De methode die ze allemaal gebruiken heet verwijzingsmarketing.

Ecommerce emailsjablonen voor verwijzingen

Doorverwijzingsprogramma’s hebben elk van deze bedrijven geholpen om exponentieel te groeien door hun belangrijkste activa aan te spreken en te benutten: klanten. Wat begon als goede ideeën om deze bedrijven te ontwikkelen, resulteerde in een enorme groei met goed uitgevoerde programma’s die gebruikmaakten van verwijzingsmarketing.

Maar het creëren van een effectief en succesvol verwijzingsmarketingprogramma is nog maar het begin. De echte uitdaging is ervoor te zorgen dat uw marketingactiviteiten voortdurend doorverwijzingen stimuleren. Ze moeten ertoe leiden dat loyale klanten uw producten of diensten aanbevelen aan hun vrienden en familie.

Ecommerce emailsjablonen voor verwijzingen

Als eigenaar van een ecommerce-winkel kunt u op veel verschillende manieren gebruikmaken van verwijzingsmarketing. In dit artikel willen we de voordelen van verwijzingsmarketing laten zien en u de juiste tools bieden waarmee u verwijzingen van uw bestaande klanten kunt krijgen. Voordat we ingaan op de basis, moet u eens kijken naar Post Affiliate Pro, een geweldige tool voor het beheren van uw partnerprogramma.

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates. Curious about all the opportunities?

Try LiveAgent

Wat is verwijzingsmarketing?

Verwijzingsmarketing is een vorm van promotie die gebruikmaakt van verschillende strategieën om productaanbevelingen aan te moedigen. Tegelijkertijd kan het ook worden gezien als een drijvende kracht achter de verkoop op basis van aanbevelingen van een derde partij.

Voordelen van verwijzingsmarketing

Verschillende onderzoeken hebben de voordelen van verwijzingsmarketing bevestigd.

Het State of Referral Marketing Report van 2019 benadrukt dat 30% van de bedrijven al een verwijzingsprogramma heeft, en 75% van hen zegt dat dit de goedkoopste methode is om nieuwe klanten te werven. Bovendien vertrouwt 92% van de consumenten aanbevelingen van mensen die ze kennen, volgens een rapport van Nielsen.

Het belangrijkste voordeel van referral marketing is dat mensen de neiging hebben om aanbevelingen van iemand die ze kennen veel meer te vertrouwen dan de informatie van een merk zelf, online beoordelingen, rapporten of marktonderzoek.

Bekijk hieronder de extra voordelen van verwijzingsmarketing.

Waardevolle klanten voor uw online winkel

Het is bijna gegarandeerd dat u meer tevreden klanten krijgt, omdat ze zich al meer bewust zijn van uw producten of diensten en gestimuleerd worden door iemand die ze vertrouwen. Het is waar dat de uiteindelijke verkoopresultaten nog steeds afhangen van uw commerciële vaardigheden, maar dit maakt ongetwijfeld de weg vrij voor succes.

Ecommerce emailsjablonen voor verwijzingen
LiveAgent toont siteverwijzingen in de bewakingsfunctie voor websitebezoekers

Verhoogd rendement op investering

Nu verwijzingsmarketing actief is, worden verkoopcycli korter en wordt het marketingbudget strenger onder controle gehouden omdat het zich richt op het aanmoedigen van één enkele, eenvoudige actie: verwijzingen.

Verwijzingsmarketing in ecommerce is eenvoudig te implementeren

Een aanbevelingsmarketingstrategie verandert niets aan de verkoopprocessen van het bedrijf of het algemene marketingplan. Het vereist ook niet veel tijd of moeite van het marketingteam, omdat uw klanten veel van het promotionele “werk” voor u doen in termen van hun aanbevelingen aan vrienden of familieleden.

Aanpassing van emailsjablonen
Nadat u uw emailsjablonen voor verwijzingen in LiveAgent heeft gemaakt, kunt u achterover leunen en ontspannen

Vergroot de zichtbaarheid van uw ecommerce merk

Elke potentiële klant die wordt aangetrokken door uw online winkel door middel van verwijzingsmarketingactiviteiten, krijgt indirect toegang tot informatie over uw merk, waardoor hun merkbekendheid automatisch wordt vergroot.

Een systeem afgestemd op uw behoeften

Verwijzingsprogramma kunnen worden gemaakt en aangepast op basis van de uitgebreide informatie die is verkregen van klanten die geïnteresseerd zijn in uw producten of diensten, en die wordt aangevuld met kennis van loyale klanten die actief uw merk aanbevelen aan anderen..

Peter Komornik

LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning bieden aan onze klanten.

Peter Komornik, CEO
logo slido black

Onderwerpregels van sjabloon voor ecommerceverwijzingen

  • Verwijs een vriend – ons nieuwe programma met tal van voordelen
  • Aanbevelen aan uw vrienden en een beloning verdienen
  • We hebben iets voor u en uw vrienden
  • Verwijs [product/dienst] en ontvang [beloning]
  • Delen is zorgzaam – stel [product/dienst] voor aan uw vrienden
  • Neem vrienden of familie mee!

Emailtemplates voor verwijzingen voor ecommerce

Emailsjabloon voor verwijzingen voor ecommerce #1

Emailsjabloon voor verwijzingen voor ecommerce #2

Emailsjabloon voor verwijzingen voor ecommerce #3

Veelgestelde vragen

Wat moet ik aanbieden als verwijzingsbonus?

Vrijwel alles kan uw verwijzingsbeloning zijn. In ruil voor het promoten van uw producten, diensten of online winkel in het algemeen, kunt u uw klanten een korting, geld om in de winkel te besteden, een cadeaubon, een fysiek geschenk of een voorbeeldproduct aanbieden. Het is sterk afhankelijk van uw aanbod en interne berekeningen.

Hoe vaak moet ik verwijzingsemails verzenden en beloningen aanbieden?

Het is moeilijk om een definitief antwoord op deze vraag te geven. Als uw producten of services niet vaak worden gekocht, kunt u na elke aankoop verwijzingsemails naar klanten sturen. Als u echter snel bewegende consumentengoederen verkoopt of, in het algemeen, veel terugkerende klanten heeft, kunt u speciale eisen stellen waaraan uw klanten moeten voldoen om een verwijzingsaanbieding te ontvangen.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat is verwijzingsmarketing? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Verwijzingsmarketing is een vorm van promotie die gebruikmaakt van verschillende strategieën om productaanbevelingen aan te moedigen. Tegelijkertijd kan het ook worden gezien als een drijvende kracht achter de verkoop op basis van aanbevelingen van een derde partij. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat moet ik aanbieden als verwijsbeloning? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “In ruil voor het promoten van uw producten, diensten of online winkel in het algemeen, kunt u uw klanten een korting, geld om in de winkel te besteden, een cadeaubon, een fysiek geschenk of een voorbeeldproduct aanbieden. Het is sterk afhankelijk van uw aanbod en interne berekeningen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe vaak moet ik e-mails met verwijzingen verzenden en beloningen aanbieden? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het is moeilijk om een definitief antwoord op deze vraag te geven. Als uw producten of services niet vaak worden gekocht, kunt u na elke aankoop emails met verwijzingen naar klanten sturen. Als u echter snel bewegende consumentengoederen verkoopt of, in het algemeen, veel terugkerende klanten heeft, kunt u speciale eisen stellen waaraan uw klanten moeten voldoen om een verwijzingsaanbieding te ontvangen .” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.