Wie is een accountbeheerder?
Een accountbeheerder is een persoon die uwLiveAgent account beheert. Het is een sleutelpersoon die de teamworkflow ondersteunt, dus het kiezen van de juiste beheerder is essentieel.
Hier zijn enkele vaardigheden die uw beheerder zou moeten bezitten:
- Aandacht voor detail
- Vaardigheden op het gebied van software
- Projectmanagementvaardigheden
- Probleemoplossend vermogen (analyse, onderzoek, besluitvorming)
- Strategische vaardigheden
- Organisatie vaardigheden
- Interpersoonlijke vaardigheden (Verantwoordelijkheid, Flexibiliteit, Betrouwbaarheid)
Hoe een beheerder instellen in LiveAgent?
- Log in op uw LiveAgent-account.
- Navigeer naar Configuraties
- Klik op Vertegenwoordigers
- Maak de beheerdersfunctie aan door op de oranje plusknop te klikken OF
- Bewerk de functie van een bestaande vertegenwoordiger door op het potlood aan de rechterkant te klikken
- Bewerk de functie van een bestaande vertegenwoordiger door op het potlood aan de rechterkant te klikken

Hoe verwijder ik de accountbeheerder uit LiveAgent?
- Log in op uw LiveAgent-account.
- Navigeer naar Configuraties
- Klik op Vertegenwoordigers
- Verwijder eenvoudig de beheerder door op het prullenbakpictogram te klikken
Hoe verander ik de functie van de accountbeheerder in LiveAgent?
- Log in op uw LiveAgent-account.
- Navigeer naar Configuraties
- Klik op Vertegenwoordigers
- Bewerk de functie van een bestaande vertegenwoordiger door op het potlood aan de rechterkant te klikken
- Verander ten slotte de functie naar die van een vertegenwoordiger
Wat doet u als beheerder?
Beheerders hebben meer rechten dan vertegenwoordigers. Ze kunnen het systeem configureren, rapporten bekijken en andere gebruikers beheren. Hier zijn enkele van de functies waartoe ze toegang hebben:
- Toegang tot alle tickets
- Andere ondersteuningsvertegenwoordigers toevoegen en beheren
- Toegang voor veranderende functie van ondersteuningsvertegenwoordigers
- Toewijzen afdelingen
- Wachtwoord opnieuw instellen
- Uitgebreide rapporten bekijken
- Systeemtalen instellen
- Ticketfilters en velden instellen
- Installeer plug-ins
- Beveiliging instellen via verboden IP’s en BAN-geschiedenis
- Creëer automatisering via Tags
- Regels maken (SLA, Tijdsregels, Regels)
- Genereer standaardberichten en vooraf gedefinieerde antwoorden voor specifieke afdelingen
Wat is het verschil tussen een beheerder en een vertegenwoordiger?
Het verschil zit hem in de toegang tot configuraties, rapporten en het beheer van gebruikers. De accountbeheerder is degene die configuraties instelt op basis van de behoeften van het bedrijf. De vertegenwoordiger heeft toegang tot vragen van klanten vanaf de telefoon alleen oproepen,chats en andere kanalen.
Een ander verschil is dat de accountbeheerder vertegenwoordigersrapporten kan openen en bekijken. Dit stelt hen in staat om verbeterpunten voor elke agent en het bedrijf als geheel te identificeren.
Waarom is het belangrijk om uw configuraties in LiveAgent in te stellen?
Het opzetten van uw klantensoftwaresysteem is cruciaal. Op de lange termijn maakt het het werk van vertegenwoordiger effectiever, sneller en persoonlijker. Dit resulteert in een betere klantenservice-ervaring.
Bovendien voorkomt u met een duidelijke hiërarchie tussen uw vertegenwoordigers en beheerders ongewenste wijzigingen in uw dashboard. Accountbeheerders zijn meestal verantwoordelijk voor het instellen van workflows, regels, SLA’s en andere essentiële instellingen van de klantenservice. Ze sturen direct klantvertegenwoordigers aan en bekijken hun prestaties in analytische dashboards.
Het hebben van meerdere beheerders zal gunstig zijn voor uw algemene klantentevredenheid.
Voordelen van een goede ervaring met klantenondersteuning:
- lagere service- en marketingkosten
- klantenbehoud (loyaliteit)
- meer klantenacquisities
Frequently asked questions
Hoe vind ik mijn accountbeheerder?
Uw accountbeheerder is de persoon die uw account heeft gemaakt en heeft beheerdersrechten. U kunt hem identificeren als accounteigenaar in het gebruikersbeheerformulier in LiveAgent.
Wat zijn de verantwoordelijkheden van de LiveAgent accountbeheerder?
De LiveAgent accountbeheerder kan het systeem configureren, andere gebruikers beheren en rapporten bekijken. Het heeft ook toegang tot alle functies die beschikbaar zijn in LiveAgent (configureerbare beveiliging, automatisering maken met behulp van tags, filters instellen of plug-ins installeren).
Wie is een helpdeskaccountbeheerder?
Helpdesk accountbeheerder is verantwoordelijk voor de werking van computernetwerken. Installeert en bedient de computersystemen van de organisatie. Dit kunnen lokale netwerken (LAN), netwerksegmenten, intranetten, wide area networks (WAN) en andere systemen zijn die worden gebruikt voor gegevensoverdracht.
Wat is het verschil tussen een administrator- en een gebruikersaccount?
In LiveAgent kunnen gebruikers meer dan verschillende rollen spelen. Dit kan bijvoorbeeld 'Gebruiker' of 'beheerder' zijn. Deze twee rollen verschillen voornamelijk in termen van toegang tot individuele elementen van het account, evenals de rechten om acties op het account te ondernemen. 'Gebruiker' kan het account bekijken, hij heeft geen beheerrechten en toegang tot alle functies. De 'Beheerder' heeft volledige rechten en toegang om het account, de informatie en de gebruikers te beheren.
Expert note
Een accountbeheerder is essentieel voor het behouden van klanttevredenheid en het opbouwen van sterke relaties met klanten. Het is belangrijk om hun taak serieus te nemen en te voorzien van de nodige middelen om succesvol te zijn.

Het gegeven tekst is een webpagina van LiveAgent waarop informatie wordt gegeven over verschillende soorten vertegenwoordigers en klantenservice. Er wordt uitleg gegeven over aangepaste vertegenwoordigersfuncties, verantwoordelijkheidsfuncties en taken van klantenservicemedewerkers. De pagina bevat ook informatie over de LiveAgent-software en hoe deze kan worden gebruikt om klanten te bedienen. Contactgegevens en een nieuwsbriefaanmelding zijn ook beschikbaar op de pagina.
Dit stuk gaat over klantenservice en de verschillende functies die hierbij komen kijken, zoals de klantenservice supervisor en de vertegenwoordiger. De klantenservice supervisor houdt toezicht op de klantenservice en moet ervoor zorgen dat de klant tevreden is. De vertegenwoordiger is verantwoordelijk voor het ondersteunen van klanten en kan ook andere gebruikers beheren. Het hebben van vaardigheden, persoonlijke eigenschappen en passie voor het werk is belangrijk voor zowel vertegenwoordigers als supervisors. LiveAgent biedt meer informatie over deze rollen binnen klantenservice.
Klantenservice is cruciaal voor bedrijven die duurzame relaties met klanten willen opbouwen en hogere winsten willen genereren. Het meten van klanttevredenheid kan worden gedaan via enquêtes zoals de Customer Satisfaction Index en de Net Promoter Score. Belangenbehartiging voor klanten en het creëren van klantenbehartigers is een belangrijke strategie voor bedrijven en kan worden gestimuleerd door feedback te vragen, klanten speciaal te laten voelen en sociale media te gebruiken. Goede communicatie, empathie en productexpertise zijn belangrijke kwaliteiten voor ondersteuningsvertegenwoordigers. LiveAgent biedt verschillende softwareoplossingen voor klantenservice, callcenters en emailbeheer.
Goede klantenservice vereist automatiseringsoplossingen en klantenservicesoftware zoals LiveAgent om individueel contact met klanten te onderhouden en hun feedback te krijgen. Belangrijke vaardigheden voor klantenservice zijn vriendelijkheid, geduld en goede communicatie. Soft skills kunnen worden ontwikkeld door informatie van klanten en feedbackrapporten te gebruiken. Een goede klantenservice is belangrijk voor duurzame relaties met klanten en een succesvol bedrijf. Klantenservicemedewerkers moeten empathisch zijn en een probleemoplossend vermogen hebben.