Wat is een gedragscode?
Geef instructies aan leden van uw bedrijf door middel van een gedragscode. Het is een geschreven richtlijn die zou moeten helpen om de ethische principes van het bedrijf te volgen. Gedragscode bepaalt hoe uw klantenvertegenwoordiger moet werken en ondersteuning moet bieden, moet communiceren met klanten of hoe u nieuwe klanten kunt krijgen.
Gedragscodes helpen ook om veiligheid te garanderen door risico’s te analyseren en ze specificeren voorwaarden voor kwaliteitsdiensten en producten om klanten te beschermen en te verzorgen.
Frequently asked questions
Wat is een gedragscode?
De Gedragscode is een richtlijn die bedrijfsleden helpt om ethische principes na te leven. Het definieert hoe de klantenvertegenwoordiger moet werken, wat de normen zijn voor communicatie en het werven van nieuwe klanten. Het moet ook de veiligheid waarborgen door middel van risicoanalyses en de voorwaarden voor de kwaliteit van producten en diensten definiëren.
Heeft elke afdeling een gedragscode nodig?
De praktijkcode beschrijft bepaald gedrag op het werk. Het is niet wettelijk verplicht, maar het is wel goed om een code te hebben die voor medewerkers gaat gelden. Een dergelijk document zal zeker het werk van het team vergemakkelijken, evenals de handhaving en uitvoering van taken.
Welke gebieden moet een gedragscode bestrijken?
De Gedragscode vervangt niet de wet- en regelgeving. Het gaat over gezondheid en veiligheid op het werk en is nuttig in een specifieke organisatie of afdeling. Het heeft niet zo'n gezag als de wet, maar de betrokkenen zijn er wel aan gebonden.
Expert note
<p>Een gedragscode is een richtlijn die bedrijfsleden helpt om ethische principes na te leven en specificeert hoe klantenvertegenwoordigers moeten werken en ondersteuning moeten bieden.</p>

Interne versus uitbestede klantenservice
Verbeter klantensupport en relaties door empathie te tonen en effectieve communicatie te gebruiken. LiveAgent biedt diverse communicatiekanalen en een partnerprogramma voor VoIP-providers.
Een klantenservicecenter is software waarmee effectief klantenservice verleend kan worden, gegevens verzameld kunnen worden en de klantenservice verbeterd kan worden. Belangrijke functies zijn o.a. automatische distributie van oproepen en integratie van mobiele telefonie. Er zijn drie soorten klantenservicecentra: inkomend, uitgaand en virtueel.