Bria (X-Lite) softphone beoordeling

Compare Bria (X-Lite) softphone beoordeling with other in: How Bria (X-Lite) softphone beoordeling is doing on review portals
4.3
Average rating based on data from trusted review portals
245 reviews

Softphones zijn softwareoplossingen waarmee gebruikers via internet kunnen bellen. Met softphone-software kunt u bellen en gebeld worden, sms-berichten verzenden of zelfs videogesprekken voeren met uw computer, een VoIP-service en een internetverbinding.

Pricing
Starting from:
0.0   per maand
Equal to LiveAgent's Free plan Liveagent pricing
Free trial: Yes
Free version: Yes

Editor's rating:

Editor's rating

Alexander Šípka
4.5
Gebruikservaring
4.5
Prijs
4
Implementatie
5

Key takeaways

Pros

  • Moderne en strakke vormgeving
  • Veel interessante functies
  • Ongelooflijk eenvoudige installatie en installatie
  • Flexibele en aanpasbare configuratie

Cons

  • Sommige functies zouden beter zichtbaar kunnen zijn
  • Af en toe een foutmelding of twee
  • Beperkte functieset in het gratis abonnement

Bria, voorheen bekend als X-Lite, is gebruiksvriendelijke softphone-software die geschikt is voor gebruikers die iets meer functionaliteit willen. Het biedt een gestroomlijnde gebruikersinterface met handige functies en zelfs iets extra’s voor gebruikers die bereid zijn meer geld uit te geven. Bria kan zeer veelzijdig zijn, waardoor het uitstekend geschikt is voor individuele gebruikers, teams of zelfs hele bedrijven.

Installatie en implementatie van Bria

Het proces begint met het aanmaken van een nieuw account op de Bria-website. Ik begon met het maken van een proefversie eerst. Ik heb voor deze beoordeling de Bria Solo-proef geselecteerd. Het duurt slechts een paar minuten om te voltooien en de website dwong me niet om een betaalmethode te selecteren of kredietkaartgegevens toe te voegen. Nadat ik mijn gegevens had verstrekt, werd ik verwelkomd in mijn account met een eenvoudig bericht dat me vertelde wat ik vervolgens moest doen.

Welkomstscherm voor de Bria-softphone-app

Vervolgens moest ik een spraakaccount instellen, mijn login invoeren en uiteindelijk de app downloaden. Bria integreerde 12 VoIP-serviceproviders rechtstreeks in de eerste installatie, dus het duurde even voordat ze waren aangesloten. Het installatie- en implementatieproces was vrij eenvoudig en snel. De gids bleek onderweg erg nuttig te zijn en zou deel moeten uitmaken van elke softphone-software. Ik weet zeker dat het gewaardeerd zou worden door elke beginner die nog nooit eerder een softphone heeft opgezet. Ik waardeerde ook dat je je VoIP-service moet verbinden tijdens het instellen van je account. De software is helemaal ingesteld en klaar voor actie tegen de tijd dat u de Bria-app installeert en erop inlogt.

Gebruikerservaring en functies

Wanneer u de Bria-app voor het eerst opent, is alles ingesteld. U hoeft zich geen zorgen meer te maken over het toevoegen van accounts of het prutsen met de configuratie, en u kunt beginnen met uw eerste oproepen. Het uiterlijk van de app is strak en modern en heeft over het algemeen een mooie esthetiek. Hetzelfde geldt voor het ontwerp van de gebruikersinterface, het is eenvoudig en niet overdreven ingewikkeld. Alles zit waar je het verwacht en werkt zoals het hoort. Op het eerste tabblad vindt u een groot toetsenblok met de optie om een nummer in te typen en te bellen, of u kunt een nummer uit uw contactenlijst selecteren.

Bria-toetsenblok

Andere opties zijn onder meer spraakberichten, volumeregeling en de optie om luidsprekertelefoons of een headset te selecteren als uw primaire luisterapparaat. Dit deel van de app bevat ook spraakinstellingen waar u uw apparatuur kunt testen, snelkoppelingen kunt instellen, oproepblokkering kunt instellen en nog veel meer. Er zijn maar weinig dingen die u niet kunt controleren, waardoor elke gebruiker veel flexibiliteit heeft en de mogelijkheid om zijn dagelijkse workflow aan te passen.

Bria instellingen/voorkeuren

Het hoofdscherm van de app bevat onderaan nog een paar knoppen voor contacten, favorieten en belgeschiedenis. De contactenlijst is eenvoudig, maar effectief. Het biedt de mogelijkheid om contacten toe te voegen aan drie groepen: Werk, Familie en Vrienden. Deze groepen kunnen worden aangepast of hernoemd en u kunt nieuwe groepen maken door op de knop Contacten bovenaan de interface te klikken. Er is ook een optie voor het importeren en exporteren van contacten in dezelfde sectie.

Het is een enigszins verwarrende keuze om deze opties buiten het hoofdaandachtsgebied op te nemen. Eerst dacht ik dat er geen optie was om groepen aan te maken of contacten te importeren/exporteren, en ontdekte deze opties pas later. Aan de positieve kant bespaart deze ontwerpkeuze veel schermruimte, zodat u al uw contacten kunt zien zonder afleidende knoppen die niet vaak worden gebruikt.

Het maken van een nieuw contact biedt enkele opties: weergavenaam, voornaam, achternaam en een veld voor het opslaan van nummers en adressen: een softphone-nummer, werknummer, privénummer, emailadres, website en de optie “Overig” waar gebruikers aangepaste gegevens invoeren. Er is geen optie waarmee gebruikers een opmerking of een eenvoudige notitie in de contactgegevens kunnen schrijven, wat een ander nadeel is van Bria’s contactenlijst.

Bria het creëren van een nieuw contact

Het tabblad favorieten spreekt voor zich; u kunt uw favoriete of meest gebruikte contacten aan deze lijst toevoegen voor gemakkelijke toegang. Deze optie kan erg handig zijn voor bepaalde gebruikers, dus er valt niet veel aan te merken. Er zijn geen andere extra opties, wat een goede zaak is, want het is niet nodig om een eenvoudige functie zoals favorieten te ingewikkeld te maken.

Het tabblad met de oproepgeschiedenis biedt een voorbeeld van de laatste oproepen en de tijd van de oproep is meteen zichtbaar.

Er is een leuke optie om oproepen te sorteren: inkomende oproepen, gemiste oproepen, oproepen die elders zijn beantwoord, opnames, of u kunt ook de optie selecteren om oproepen op datum te sorteren. U kunt oproepen kiezen van de laatste dag, vorige maand, vorige week, afgelopen zeven dagen en meer. De functie voor oproepgeschiedenis is eenvoudig te gebruiken en de opties voor het sorteren van oproepen zijn een geweldige toevoeging.

Bria oproepgeschiedenis

De laatste functies omvatten de optie voor videogesprekken, vreemd genoeg verborgen onder het tabblad Weergave bovenaan de interface. U kunt ook een gebruikershandleiding, opties voor probleemoplossing en een updatecontrole vinden op het tabblad Help direct naast Contacten. Ook al had ik geen hulp nodig bij het instellen of gebruiken van Bria, de gebruikershandleiding ziet er uitgebreid en overzichtelijk uit en biedt korte artikelen met nuttige uitleg en schermafbeeldingen. De belangrijkste functie, bellen, werkte goed en ik merkte geen problemen tijdens mijn tests.

Bria oproep inkomende

Hoewel Bria over het algemeen erg goed en zonder grote haperingen draait, merkte ik toch een paar problemen op. Er was een keer dat mijn Bria-app gewoon niet wilde starten toen ik hem probeerde te openen, dus heb ik de app uiteindelijk opnieuw geïnstalleerd om hem goed te laten werken. Ik kon niet achterhalen wat de oorzaak van dit probleem was (getest op Windows 10).

Ik merkte ook een klein probleem op waarbij de app mijn VoIP-serviceprovider niet zou updaten wanneer ik deze veranderde of een nieuwe toevoegde in de instellingen van mijn account. Hoewel een eenvoudige herinstallatie van de app dit probleem oplost, kan het enigszins vervelend worden als een gebruiker van account moet wisselen of nieuwe moet toevoegen.

Beide problemen kunnen zeer situationeel zijn en afhankelijk van de huidige versie van de app. Geen van beiden stopte mijn workflow langer dan een paar minuten; het waren slechts kleine tegenslagen en geen van hen hinderde mijn ervaring op een significante manier.

Prijzen

Bria biedt drie abonnementen voor verschillende gebruiksscenario’s, en er is ook een gratis abonnementsoptie met beperkte functies. Ik heb de gratis proefversie van Bria Solo gebruikt om deze recensie te schrijven. De overige betalende opties zijn Bria Teams en Bria Enterprise. Elk abonnement, behalve Bria Enterprise, bevat een gratis proefperiode van 21 dagen zonder dat kredietkaartgegevens vereist zijn. Laten we even kijken wat elk abonnement biedt en hoeveel het kost. U kunt de volledige vergelijking van Bria-abonnementen bekijken op hun website.

Bria Solo – €2.95 per maand

Bria Solo is een abonnement voor individuele gebruikers met 3 app-downloads voor desktop en mobiel, 5 belaccounts, HD-spraak en video, doorverbinden, automatisch beantwoorden, oproepopnames, oproepgeschiedenis met synchronisatie en een configuratieportaal.

Bria Teams – €4.95 per maand per gebruiker

Bria Teams omvat alles wat in Bria Solo wordt vermeld, en voegt onbeperkte HD-spraak- en videogesprekken toe, onbeperkte teamberichten en chatrooms, integratie van 5 extra oproepservers of VoIP-services, een beheerdersportaal en meer.

Bria Enterprise – Offerte op maat

Bria Enterprise wordt geleverd met een Basic-, Standard- of Business-bundel die verschillende functies toevoegt, afhankelijk van uw voorkeur. Ze omvatten 4 app-downloads per gebruiker, ondersteuning voor 5 SIP- of XMPP-accounts, geavanceerde configuratie-opties op Stretto Provisioning, LDAP/Active Directory-integratie, hulpprogramma’s voor probleemoplossing op afstand, service voor het delen van schermen en nog veel meer, afhankelijk van de bundel die u kiest.

Hoe werkt Bria met LiveAgent?

Het werkt heel goed. Het creëren van een integratie met LiveAgent was een heel eenvoudig proces dat me slechts een paar minuten kostte om te voltooien. Nadat ik mijn VoIP-provider met LiveAgent had verbonden, hoefde ik alleen nog maar Bria als softphone toe te voegen aan de LiveAgent-callcenterfunctie. Alles werkte goed binnen het systeem en Bria presteerde goed met LiveAgent. Het integratieproces was vrij eenvoudig. U kunt hier de volledige gids bekijken en leren hoe u Bria integreert met LiveAgent.

Bria softphone in de LiveAgent-app

Besluit

Hoewel Bria misschien niet ieders eerste keuze is vanwege de beschikbaarheid van gratis softphone-software, zullen professionals de toegevoegde functies zeker waarderen. De functies schalen met elk betaald abonnement, dus het is alleen aan jou om te beslissen of je er gebruik van zult vinden. Het gratis abonnement van Bria werkt net zo goed als elke andere populaire softphone, en u kunt naar behoefte opschalen, wat een leuke toevoeging is. De interface is gestroomlijnd en werkt goed, hoewel sommige functies zichtbaarder zouden kunnen zijn en niet verborgen onder verschillende tabbladopties. Over het algemeen is Bria een geweldige oplossing voor elk type callcenter of helpdesk, en het werkt goed met LiveAgent callcentersoftware. Het enige belangrijke dat u moet overwegen, is of u bereid bent te betalen voor de geavanceerde functies.

Gemeenschappelijke kwesties en problemen

Mijn headset en/of microfoon werkt niet Bria

Zorg ervoor dat uw headset en microfoon zijn ingesteld en controleer de Bria-instellingen om te zien of ze zijn geselecteerd als de primaire apparaten. U kunt ook het venster Problemen oplossen onder Help raadplegen om verdere instructies rechtstreeks in de toepassing te vinden.

Ik kan niet bellen of gebeld worden met Bria

Controleer nogmaals of u uw SIP-account correct hebt geregistreerd in de Bria-configuratie. U moet ten minste één SIP-account hebben geregistreerd om te kunnen bellen of gebeld te kunnen worden met de Bria-softphone.

Product reviews

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo